Rekrutacja: Wybrane techniki komunikacji i próbki zadań
Rekrutacja: Wybrane techniki komunikacji i próbki zadań
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierujemy do specjalistów HR oraz menedżerów zainteresowanych poznaniem technik komunikacji przydatnych w procesie rekrutacji oraz zdobyciem podstawowych umiejętności w prowadzeniu Assessment Centre.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji18-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Rekrutacja: Wybrane techniki komunikacji i próbki zadań" przygotowuje uczestników do przeprowadzania procesu rekrutacyjnego poprzez zastosowanie skutecznych technik komunikacji oraz tworzenie próbek zadań oraz obserwację zachowań kandydata w trakcie ich realizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie procesu rekrutacyjnego | Kryteria weryfikacji • definiuje dwa podejścia w rekrutacji• identyfikuje Podstawy konstrukcji feedbacku • omawia przykłady zadań badawczych i próbek pracy w badaniu kompetencji • analizuje motywację kandytada • charakteryzuje rolę emocji w diagnozie motywów kandydata | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje w procesie rekrutacyjnym skuteczne techniki komunikacji oraz podstawowe umiejętności w zakresie prowadzenia Assessment Centre | Kryteria weryfikacji • pozyskuje wiarygodne informacje o kandydacie• stosuje skuteczne techniki komunikacji • bada motywację kandydata • wykorzystuje zadania badawcze oraz próbki pracy • przekazuje profesjonalną informację zwrotną kandydatom • charakteryzuje się świadomością konieczności ciągłej aktualizacji wiedzy w zakresie procesu rekrutacji w organizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie w dniach 20-21.11.2025 r. oprócz trenerki Marii Jamróz poprowadzi również trenerka Anetta Krukowska.
PROGRAM
Dwa podejścia w rekrutacji
- Odpowiedzialność rekrutera za dopasowanie kandydata do wymagań organizacji
- O roli talentów oraz przeformułowywaniu „słabych” stron
Pozyskiwanie wiarygodnych informacji o kandydacie
- Wizerunek budowany przez kandydata
- Po czym poznać, że wypowiedzi kandydata są deklaratywne
- Rola emocji w diagnozie motywów kandydata
- Normowanie standardu prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej podczas prezentowania agendy spotkania
Wybrane techniki komunikacji
- Obserwacja komunikacji niewerbalnej kandydata
- Zadawanie pytań otwartych, sondujących i sugerujących
- Aktywne słuchanie, podsumowywanie i parafrazowanie
- Konfrontowanie jako technika prowadzenia
- Milczenie jako technika perswazji
- Pytania-wytrychy
- Wykorzystanie technik projekcyjnych w badaniu motywów i postaw
Badanie motywacji kandydata
- Jak definiujemy motywację
- Pytania mające na celu zbieranie informacji o motywacji kandydata
Korzystanie z zadań badawczych i próbek pracy
- Przykłady zadań badawczych i próbek pracy w badaniu kompetencji
- Czy w badaniu kompetencji warto stosować testy psychologiczne — przykłady testów
- Czym jest Assessment Centre – charakterystyka procesu
- Dobór zadań do badanych kompetencji
- Przykładowe próbki pracy – burza mózgów
- Obserwacja zachowań kandydata podczas realizacji zadań
- Przykłady raportów indywidualnych w procesach AC
Przekazywanie informacji zwrotnej kandydatom
- Z czym warto pozostawić kandydata po rozmowie rekrutacyjnej
- Podstawy konstrukcji feedbacku.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 17 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Dwa podejścia w rekrutacji | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Pozyskiwanie wiarygodnych informacji o kandydacie | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Wybrane techniki komunikacji cz.1 | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Wybrane techniki komunikacji cz.2 | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Badanie motywacji kandydata | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Korzystanie z zadań badawczych i próbek pracy | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Przekazywanie informacji zwrotnej kandydatom cz.1 | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Przekazywanie informacji zwrotnej kandydatom cz.2 | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 275,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 133,85 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 108,82 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Maria Jamróz
Jej pasją jest odnajdywanie talentów i potencjału w ludziach i towarzyszenie im w rozwoju i zmianie. W życiu zawodowym misją Marii jest wpływanie na organizacje w celu wdrażania przywództwa transformacyjnego i zarządzania zorientowanego na człowieka.
Ma 14 letnie doświadczenie menedżerskie jako menedżer międzynarodowego zespołu Thomson Reuters, a od 2017 roku nabywa doświadczenie związane z doradztwem w obszarze HR.
Realizuje projekty konsultingowe: diagnozy i analizy kompetencji pracowników, zarządzania talentami, projektowania modeli kompetencyjnych oraz projektowania i przeprowadzenia sesji rozwojowych i oceniających (DC/AC), oraz projekty rekrutacyjne i oceny potencjału rozwojowego. Na swoim koncie ma przeprowadzone procesy Assessment Center i Development Center dla kilkunastu firm (polskich i zagranicznych) oraz projekty związane z oceną 360. Tworzy narzędzia e-learningowe i VR zorientowane na rozwój kompetencji menedżerskich. Prowadzi sesje coachingowe dla klientów indywidualnych.
Jest absolwentką Bankowości i Finansów SGH oraz Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej ze specjalizacją Psychologia w Zarządzaniu. Posiada międzynarodowy certyfikat Coacha w szkole Josepha O’Connora, akredytowany przez ICF, certyfikat Konsultanta Kryzysowego oraz Doradcy Zawodowego. Od 2017 roku jest dyplomowanym asesorem EY Academy of Business.
Anetta Krukowska
Trenerka, konsultantka i coach.
Anetta współpracuje z EY Academy of Business od 2004 roku.
Ukończyła Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunkach Psychologia zdrowia i Psychologia edukacji.
Brała udział w wielu kursach i warsztatach, między innymi w Szkole Ustawień Systemowych prowadzonej przez Gerharda Walpera, w Szkole Trenerów TransMisja, Podstawach Access i Pracy z Ciałem w zakresie Access Consciousness oraz pracy z ciałem i emocjami Polynesian Healing Arts w Nowej Zelandii. Posiada certyfikat Uniwersytetu Kalifornijskiego z zakresu kodowania ruchów mimicznych twarzy (Facial Action Coding System) oraz uprawnienia Hogan Assessment Systems.
Od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu, którym jest wellness w biznesie.
Anetta współpracowała z wieloma firmami szkoleniowymi i realizowała projekty dla organizacji finansowych, FMCG, produkcyjnych oraz administracji państwowej.
Podczas szkoleń, głównie z zakresu diagnozy kompetencji w procesach ocen, przekazuje przede wszystkim wiedzę praktyczną, opartą na przykładowych procesach biznesowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie wchodzi w skład programu "Akademii Rekrutacji".
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.