Model kompetencji w firmie
Model kompetencji w firmie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierujemy do specjalistów HR wewnętrznych i zewnętrznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Model kompetencji w firmie" przygotowuje uczestników do wdrażania modeli kompetencji w organizacji, poprzez definiowanie kompetencji, zbieranie istotnych informacji z organizacji oraz dopasowanie modelu kompetencji do bieżących i przyszłych potrzeb danego biznesu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie modelu kompetencji w organizacji | Kryteria weryfikacji • identyfikuje kompetencje w organizacji• definiuje kompetencje oraz zbiera dane panelowe • omawia przykłady definicji kompetencji, modeli i matryc • charkteryzuje wskaźniki behawioralne kompetencji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje i wdraża model kompetencji w organizacji | Kryteria weryfikacji • tworzy i realizuje projekt, który ma na celu zaprojektowanie i wdrożenie modelu kompetencji• stosuje zasady definiowania kompetencji • analizuje kompetencje oraz zbiera informacje z organizacji, by model był dopasowany do bieżących i przyszłych potrzeb biznesu • wykorzystuje myślenie kategoriami użytkowników w projektowaniu modelu • ocenia zagrożenia w projektowaniu i zastosowaniu modeli i stara sięim przeciwdziałać | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje organizację do wyzwań rynku pracy | Kryteria weryfikacji • identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój• przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój kapitału ludzkiego w organizacji • wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W dniu 14.10.2025 r. szkolenie poprowadzi również trenerka: Katarzyna Jasińska.
PROGRAM
- Kompetencje w organizacjiZastosowanie modelu kompetencji w firmie
- Kształt modelu
- Po co wdrażać w firmie myślenie kategoriami kompetencji?
- Dopasowanie modelu do realiów biznesu i jego przyszłych potrzeb
- Myślenie kategoriami użytkowników w projektowaniu modelu
- Definiowanie kompetencjiCzym jest kompetencja
- Zasady, przykłady i ćwiczenia w definiowaniu kompetencji
- Wskaźniki behawioralne kompetencji – podejście analityczne i holistyczne
- Skale ocen
- Korzystanie z gotowych list kompetencji
- Projektowanie modeluEtapy projektu i jego uczestnicy
- Narzędzia i obszary pozyskiwania danych do budowy modelu
- Ćwiczenia w korzystaniu z przykładowych narzędzi pozyskiwania danych
- Zakres danych potrzebnych do budowy modelu (dane procesowe i eksperckie)
- Walidacja modelu i dopasowanie do potrzeb użytkowników
- Ćwiczenia w układaniu planu projektu
- Przykłady wdrożeń modelu
- Narzędzia komunikacyjne w projektowaniu i wdrażaniu modelu
- Praktyczne przykłady projektów budowania modeli w organizacjach
- Zastosowanie modelu w systemach HRMatryce kompetencji
- Zasady korzystania z profili stanowiskowych w procesach rekrutacji
- Development pracowników a modele kompetencji – badanie potrzeb rozwojowych i ewaluacja rezultatów
- Modele i ścieżki rozwoju
- Zagrożenia w projektowaniu i zastosowaniu modeliDlaczego HR tak niechętnie dzieli się wiedzą
- Jak długo używać jeden model?
- Cele wdrożenia modeli – edukacyjna rola HR
- Odpowiedzialność za wdrożenie – po czyjej jest stronie?
- Zagrożenia z zastosowania zbyt ambitnych modeli
- Projektowanie przyszłości organizacji
INFORMACJE DODATKOWE
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 8 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Kompetencje w organizacji- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Definiowanie kompetencji- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Przerwa | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Projektowanie modelu- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Przerwa | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Zastosowanie modelu w systemach HR- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Zagrożenia w projektowaniu i zastosowaniu modeli- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maria Jamróz | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 353,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 169,13 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 137,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Maria Jamróz
Jej pasją jest odnajdywanie talentów i potencjału w ludziach i towarzyszenie im w rozwoju i zmianie. W życiu zawodowym misją Marii jest wpływanie na organizacje w celu wdrażania przywództwa transformacyjnego i zarządzania zorientowanego na człowieka.
Ma 14-letnie doświadczenie menedżerskie jako menedżer międzynarodowego zespołu Thomson Reuters, a od 2017 roku nabywa doświadczenie związane z doradztwem w obszarze HR.
Realizuje projekty konsultingowe: diagnozy i analizy kompetencji pracowników, zarządzania talentami, projektowania modeli kompetencyjnych oraz projektowania i przeprowadzenia sesji rozwojowych i oceniających (DC/AC), oraz projekty rekrutacyjne i oceny potencjału rozwojowego. Na swoim koncie ma przeprowadzone procesy Assessment Center i Development Center dla kilkunastu firm (polskich i zagranicznych) oraz projekty związane z oceną 360. Tworzy narzędzia e-learningowe i VR zorientowane na rozwój kompetencji menedżerskich. Prowadzi sesje coachingowe dla klientów indywidualnych.
Jest absolwentką Bankowości i Finansów SGH oraz Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej ze specjalizacją Psychologia w Zarządzaniu. Posiada międzynarodowy certyfikat Coacha w szkole Josepha O’Connora, akredytowany przez ICF, certyfikat Konsultanta Kryzysowego oraz Doradcy Zawodowego. Od 2017 roku jest dyplomowanym asesorem EY Academy of Business.
Katarzyna Jasińska
Ukończyła studia z zakresu ekonomii, zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz studia podyplomowe z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem i zarządzania projektami na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Ukończyła Zaawansowane Studia Coachingu, uzyskała akredytację International Coaching Federation (ACC ICF), której jest członkiem od 2020 roku. Nieustannie poszerza swoją wiedzę i rozwija umiejętności w zakresie coachingu, w tym coachingu mocnych stron oraz szeroko pojętego zarządzania w biznesie. Od 2021r. jest certyfikowanym asesorem kompetencji metodami Assessment i Development Center.
Od 1996r. pracuje w dużej firmie produkcyjnej o zasięgu globalnym, od 2005r. na stanowiskach wyższego szczebla zarządzania. Planowanie strategiczne, rozwój biznesu, zarządzanie projektami oraz współpraca z koncernami motoryzacyjnymi to główne obszary jej doświadczeń biznesowych, budowanych we współpracy z międzynarodowym zespołem działającym nie tylko w Europie, ale także w Chinach i Meksyku.
Od 2022r. prowadzi również własną działalność gospodarczą, Cross-Link Rozwój bez Granic, świadcząc usługi jako coach, trener, asesor, konsultant.
Jako trener specjalizuje się w tematach z zakresu zarządzania strategicznego, zarządzania zespołem, pracy zespołowej, umiejętności menedżerskich, rozwoju kompetencji i miękkiego HR oraz coachingu i kluczowych kompetencji coacha.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |