Akademia porozumienia- studia podyplomowe
Akademia porozumienia- studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Jeśli tu jesteś to znaczy, że:
- masz za sobą kurs lub studia z zakresu Porozumienia bez Przemocy (NVC),
- chcesz prowadzić warsztaty, szkolenia lub grupy empatii w duchu NVC,
- pracujesz z ludźmi – w edukacji, biznesie, NGO lub innym środowisku,
- jesteś po kursie trenerskim i chcesz wzbogacić swój warsztat o podejście NVC,
- szukasz rozwoju osobistego spójnego z rozwojem zawodowym,
- interesuje Cię międzynarodowa ścieżka certyfikacyjna The Center for Nonviolent Communication (CNVC).
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi200
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest kompleksowe przygotowanie uczestników do profesjonalnego prowadzenia szkoleń, warsztatów i procesów grupowych w oparciu o Porozumienie bez Przemocy (NVC) oraz nowoczesne metody pracy trenerskiej. Program kładzie nacisk na rozwój kompetencji interpersonalnych, umiejętności facylitacji, zarządzania procesem grupowym, pracy z emocjami i trudnymi sytuacjami, a także na budowanie własnej tożsamości i marki trenerskiej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:• Charakteryzuje mechanizmy procesu grupowego i dynamikę relacji w zespole. | Kryteria weryfikacji • Opisuje etapy rozwoju grupy i wskazuje czynniki wpływające na jej dynamikę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W1• Wyjaśnia podstawowe pojęcia Porozumienia bez Przemocy (NVC), facylitacji, komunikacji empatycznej | Kryteria weryfikacji • Definiuje pojęcia: empatia, potrzeba, obserwacja, komunikat ja, facylitacja | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W2• Klasyfikuje różne style przywództwa i strategie rozwiązywania konfliktów w grupie | Kryteria weryfikacji • Porządkuje i opisuje style przywództwa oraz dopasowuje strategie rozwiązywania konfliktów do konkretnych typów zachowań grupowych na podstawie opisu sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W3• Wyjaśnia mechanizmy powstawania konfliktów oraz strategie ich rozwiązywania z wykorzystaniem NVC | Kryteria weryfikacji • Opisuje etapy eskalacji konfliktu oraz przyporządkowuje do nich strategie NVC, wyjaśniając ich zastosowanie w ujęciu teoretycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W4• Charakteryzuje rolę przekonań osobistych jako czynnika wpływającego na motywację i przebieg uczenia się dorosłych. | Kryteria weryfikacji • Opisuje, w jaki sposób określone przekonania mogą wspierać lub ograniczać motywację dorosłych do nauki oraz wpływać na ich postawy wobec procesu edukacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W5• Wyjaśnia znaczenie informacji zwrotnej w procesie rozwoju uczestników szkoleń | Kryteria weryfikacji • Opisuje funkcje informacji zwrotnej w procesie uczenia się dorosłych oraz wskazuje elementy konstruktywnej informacji zwrotnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:• Projektuje scenariusze szkoleń i warsztatów z uwzględnieniem potrzeb grupy. | Kryteria weryfikacji • Tworzy scenariusz z jasno określonymi celami, metodami i narzędziami dostosowanymi do grupy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się U1• Dobiera i stosuje narzędzia trenerskie, w tym gry edukacyjne oraz techniki facylitacji. | Kryteria weryfikacji • Projektuje scenariusz szkolenia zawierający uzasadniony dobór narzędzi trenerskich (gier, technik fosylizacyjnych) odpowiednich do celów, tematu i potrzeb uczestników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się U2• Rozpoznaje i rozwiązuje trudne sytuacje warsztatowe, takie jak krytyka czy konflikty. | Kryteria weryfikacji • Analizuje opisaną sytuację warsztatową i proponuje adekwatne działania trenerskie w odpowiedzi na zachowania trudne, takie jak krytyka, opór uczestników lub konflikt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się U3• Monitoruje postępy uczestników i udziela konstruktywnej informacji zwrotnej | Kryteria weryfikacji • Dokonuje oceny postępów uczestnika na podstawie obserwacji lub rezultatów pracy oraz formułuje informację zwrotną, zawierającą elementy opisowe, wspierające i wskazujące kierunek dalszego rozwoju. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się U4• Konstruuje jasne, konkretne i wykonalne prośby w komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji • W symulowanej lub opisanej sytuacji komunikacyjnej formułuje prośbę, która:o odnosi się do konkretnego działania możliwego do wykonania przez odbiorcę, o zawiera jasny język bez uogólnień, ocen lub żądań, o spełnia warunki komunikacji w modelu NVC: obserwacja + uczucie + potrzeba + prośba. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się U5• Facylituje proces rozpoznawania obserwacji, ocen, uczuć i potrzeb w pracy z grupą szkoleniową | Kryteria weryfikacji • Projektuje ćwiczenie rozwijające umiejętność rozróżniania obserwacji od ocen oraz identyfikowania uczuć i potrzeb. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się U6• Konstruuje strategie transformacji emocji (np. poczucia winy, wstydu) w pracy z grupą. | Kryteria weryfikacji • Na podstawie opisu sytuacji lub w trakcie ćwiczenia wskazuje odpowiednie działania prowadzącego, które:o uznają i nazywają przeżywaną emocję bez oceny, o wspierają uczestnika w odzyskaniu kontaktu z potrzebami stojącymi za emocją | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się U7• Projektuje i realizuje działania promujące markę osobistą w mediach cyfrowych. | Kryteria weryfikacji • Tworzy koncepcję i elementy marki osobistej, takie jak profil trenerski, komunikaty, przykładowe posty lub grafiki, oraz planuje lub prezentuje sposób komunikacji w wybranych mediach cyfrowych (np. LinkedIn, strona internetowa, Instagram). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Kompetencje:• Argumentuje potrzebę stosowania komunikacji empatycznej i budowania relacji opartych na zaufaniu | Kryteria weryfikacji • Podaje przykłady zachowań i postaw wspierających empatię w pracy grupowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się K1• Uzasadnia wybór określonych metod pracy z grupą w kontekście wartości NVC | Kryteria weryfikacji • Wypowiada się w sposób świadomy i refleksyjny, uzasadniając dobór metod pracy z grupą w odniesieniu do wartości komunikacji empatycznej (takich jak: autentyczność, kontakt, równość, odpowiedzialność), oraz wykazuje spójność między deklaracjami a postawą trenerską. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się K2• Inicjuje i wspiera procesy grupowe sprzyjające współpracy i rozwojowi uczestników | Kryteria weryfikacji • W trakcie pracy z grupą lub analizy sytuacji uczestnik podejmuje działania, które:o sprzyjają współodpowiedzialności, aktywności i zaangażowaniu uczestników, o wzmacniają poczucie bezpieczeństwa i przynależności w grupie, o odzwierciedlają postawę wspierającą rozwój każdego członka grupy, zgodnie z wartościami współpracy i empatii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się K3• Prezentuje postawę otwartości na informację zwrotną i gotowość do dalszego rozwoju osobistego oraz zawodowego | Kryteria weryfikacji • W sytuacji otrzymywania informacji zwrotnej uczestnik:o aktywnie słucha, nie przerywa, nie broni się automatycznie, o dopytuje o szczegóły lub prosi o przykłady, o przyjmuje informację z ciekawością i refleksją, o odnosi się do niej w formie autorefleksji (ustnie lub pisemnie), o wskazuje obszary, nad którymi chce dalej pracować. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów realizowany jest w trakcie 2 semestrów. Zakłada on realizację 200 godzin dydaktycznych.
Zajęcia prowadzone są stacjonarnie w Sosnowcu przy ul. Kilińskiego 43 w trybie weekendowym (wybrane piątki w godzinach 16:30-20:30 oraz soboty i niedziele w przedziale godzinowym 8:00- 18:00)
Program studiów podyplomowych gwarantuje uzyskanie minimum 31 punktów ECTS
Wybrane przedmioty:
- Siła dialogu – warsztaty interpersonalne
- Projektowanie szkoleń
- Proces grupowy
- Przywództwo lidera
- Przekonania w pracy trenerskiej – czy wiesz, w co wierzysz?
- Koszyk umiejętności trenerskich
- „Strefa Porozumienia” – gra na licencji Sury Hart
- Rozwiązywanie konfliktów w grupie
- Facylitacja w grupie
- Trudne sytuacje warsztatowe – słyszenie krytyki i trudnych komunikatów
- Transformacja poczucia winy i wstydu
- Transformacja wrogiego obrazu (uczestnika, pracodawcy, współpracownika)
- Informacja zwrotna
- Narzędziownik dla trenerskiego self
- Personal Branding trenera w mediach cyfrowych – warsztat praktycznych umiejętności
- Prezentacje prac studentów – etiuda szkoleniowa
Planowane terminy zjazdów, które w wyjątkowych sytuacjach mogą ulec zmianom:
4-5.10.25
15 – 16.11.25
13-14.12.25
17-18.01.26
7-8.03.26
10-11-12.04.26
8-9-10.05.26
22-23-24.05.26
19-20-21.06.26
Lp. | Godzina | Opis | Czas trwania |
1 | 16:30–17:15 | 1 godzina dydaktyczna | 45 min |
2 | 17:15–18:00 | 2 godzina dydaktyczna | 45 min |
P | 18:00–18:10 | Przerwa | 10 min |
3 | 18:10–18:55 | 3 godzina dydaktyczna | 45 min |
4 | 18:55–19:40 | 4 godzina dydaktyczna | 45 min |
P | 19:40–19:45 | Przerwa | 5 min |
5 | 19:45–20:30 | 5 godzina dydaktyczna | 45 min |
1. Nazwa kierunku studiów | Akademia Porozumienia – Podyplomowe Studia Praktyki i Rozwoju Trenerskiego (NVC) | |||||
2. Forma kształcenia ustawicznego z określeniem nazwy | Studia Podyplomowe | |||||
3. Czas trwania i sposób organizacji |
| |||||
4. Plan nauczania | ||||||
Lp. | Tematy zajęć edukacyjnych | Liczba godzin | ||||
Zajęcia teoretyczne | Zajęcia praktyczne | Online | Liczba punktów ECTS | |||
Siła dialogu - warsztaty interpersonalne | 5 | 15 | - | - | ||
Proces grupowy | 5 | 5 | - | - | ||
Przywództwo lidera | 5 | 5 | - | - | ||
Przekonania w pracy trenerskiej - czy wiesz w co wierzysz? | 5 | 15 | ||||
Koszyk umiejętności trenerskich | 5 | 15 | - | - | ||
„Strefa Porozumienia" - gra na licencji Sury Hart SUPERWIZJA | 0 | 20 | - | - | ||
Projektowanie szkoleń | 5 | 5 | x | - | ||
Rozwiązywanie konfliktów w grupie | 5 | 5 | - | - | ||
Facylitacja w grupie | 5 | 5 | - | - | ||
Informacja zwrotna | 10 | -- | - | |||
Transformacja wrogiego obrazu | 5 | 5 | x | |||
Budowanie wizerunku osobistego trenera w social mediach | 10 | - | - | |||
Transformacja poczucia winy i wstydu | 5 | 5 | ||||
Trudne sytuacje warsztatowe - słyszenie krytyki i trudnych komunikatów | 10 | |||||
Narzędziownik dla trenerskiego self | 10 | - | - | |||
Etiudy trenerskie | 10 | - | - | |||
- | - | |||||
- | - | |||||
- | - | |||||
- | - | |||||
Ogółem liczba godzin: 200h | ||||||
5. Miejsce prowadzenia zajęć | Akademia Humanitas ul. Kilińskiego 43 41-200 Sosnowiec |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 8 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 44,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 44,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Bartłomiej Marszałek
Brygida Dynisiuk
Marta Kułaga
Justyna Dermont-Owsińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne
- Materiały dydaktyczne opracowane przez poszczególnych prowadzących do wybranych przedmiotów uczestnicy otrzymują w postaci elektronicznej jako pliki: pdf, xls itp.
- Materiały dydaktyczne zamieszczane są na uczelnianej platformie Wirtualna Uczelnia (lub na platformie Moodle), do której uczestnicy Usługi otrzymują dostęp na cały okres jej trwania i mogą z nich korzystać w dogodnej dla siebie chwili.
Uczestnicy kierunku mogą otrzymać po wcześniejszym zgłoszeniu dostęp do:
- pełnego pakietu Office 365,
- pełnej wersji Systemu Informacji Prawnej LEGALIS, LEX Czasopisma Premium i LEX Monografie, LEXOTEKA,
- e-booków w Czytelniach IBUK Libra i Ebookpoint BIBLIO,
- baz danych m.in.: EBSCO, SCOPUS, Web of Science.
Warunki uczestnictwa
Podana w Karcie Usługi cena nie obejmuje opłat:
- opłata rekrutacyjna 85,00 zł
Kandydaci powinni mieć ukończone:
Ukończone studia I lub II stopnia,
Szkołę trenerską przygotowującą do wykonywania zawodu coacha.
Warunki ukończenia studiów podyplomowych to:
- uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć,
- uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów,
- zdanie egzaminu końcowego.
Informacje dodatkowe
W celu rezerwacji miejsca w grupie należy równocześnie dokonać zapisu poprzez formularz rekrutacyjny dostępny na stronie uczelni: https://rekrutacja.humanitas.edu.pl/Default.aspx
Więcej informacji o studiach podyplomowych na stronie:
https://humanitas.edu.pl/oferta/akademia-porozumienia-podyplomowe-studia-praktyki-i-rozwoju-trenerskiego-nvc/#
Jeśli wolisz kontakt telefoniczny - chcesz dopytać o szczegóły, zapraszamy:
- Sybilla Salisz - Kierownik Działu Rekrutacji
tel.:32 363 12 06, 32 363 12 27, 538-020-103
e-mail: sybilla.salisz@humanitas.edu.pl
- Aneta Kaźmierczak - specjalista ds. studiów podyplomowych i szkoleń
tel.: 32 363-12-35
e-mail: aneta.kazmierczak@humanitas.edu.pl
Adres
Adres
Dojazd
Dzięki lokalizacji blisko centrum dotrzesz do nas:
- pociągiem (dworzec jest 5 minut od uczelni),
- samochodem,
- komunikacją miejską (w pobliżu znajdują się liczne przystanki).
Uczestnicy studiów podyplomowych mogą korzystać z bezpłatnych miejsc postojowych zlokalizowanych na parkingu uczelni.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Klimatyzacja
- Bar studencki