Zarządzanie oświatą - menedżer placówki oświatowej - studia podyplomowe
Zarządzanie oświatą - menedżer placówki oświatowej - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów podyplomowych na kierunku Zarządzanie oświatą - menedżer placówki oświatowej są dyrektorzy szkół, osoby zajmujące stanowiska kierownicze w placówkach oświatowo-wychowawczych, osoby zatrudnione w administracji państwowej wszystkich szczebli lub przede wszystkim kandydaci na zajmowanie wyżej wymienionych stanowisk. Studia kierowane są do nauczycieli wszystkich specjalności i poziomów nauczania, którzy są zainteresowani doskonaleniem zawodowym, pragnący nabyć wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania w edukacji, a także do osób zajmujących się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego, pracowników nadzoru pedagogicznego, pracowników organów prowadzących szkoły, animatorów działań i organizacji oświatowych
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji27-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi230
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych Zarządzanie oświatą – menedżer placówki oświatowej jest przekazanie niezbędnej wiedzy oraz podniesienie kompetencji potrzebnych do sprawowania stanowiska kierowniczego placówek opiekuńczo – wychowawczych. Intencją jest również wykształcenie samodzielnych menedżerów, którzy pragnął zarządzać placówkami oświatowymi w sposób zorganizowany, sprawny, skuteczny i zgodny z prawem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza• Definiuje odpowiedzialność i zadania menedżera placówki oświatowej | Kryteria weryfikacji • Wymienia, definiuje oraz opisuje aspekty odpowiedzialności kierowniczej, uwzględnia wymogi prawne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się W1• Charakteryzuje strukturę organizacyjną placówki i jej otoczenie prawne | Kryteria weryfikacji • Charakteryzuje podstawę prawną działania placówki, identyfikuje źródła prawa oświatowego oraz elementy struktury | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się W2• Rozróżnia metody i narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi w placówkach oświatowych | Kryteria weryfikacji • Omawia i porównuje wybrane metody zarządzania pracownikami, analizuje ich wpływ na funkcjonowanie placówki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się W3• Monitoruje przebieg audytu stosując wybrane techniki i zasady | Kryteria weryfikacji • Monitoruje działania zgodnie z harmonogramem, identyfikuje rozbieżności, wdraża działania korekcyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Umiejętności• Planuje i wdraża zadania dydaktyczno-wychowawcze w placówce oświatowej | Kryteria weryfikacji • Opracowuje i uzasadnia harmonogram działań dydaktyczno-wychowawczych, rozpoznaje priorytety | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się U1• Ocenia i diagnozuje proces dydaktyczno-wychowawczy we wszystkich typach placówek | Kryteria weryfikacji • Projektuje narzędzia/e formy diagnozy, analizuje wyniki oraz uzasadnia działania naprawcze | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się U2• Stosuje wybrane przepisy prawa oświatowego w rozwiązywaniu problemów placówki | Kryteria weryfikacji • Projektuje narzędzia/e formy diagnozy, analizuje wyniki oraz uzasadnia działania naprawcze | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się U3• Zarządza zespołem pracowniczym w placówce oświatowej | Kryteria weryfikacji • Organizuje pracę zespołu, rozwiązuje przykładowe konflikty, ocenia skuteczność przyjętych rozwiązań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się U4• Projektuje i wdraża rozwiązania usprawniające pracę dydaktyczną i administracyjną placówki | Kryteria weryfikacji • Projektuje działania rozwojowe, wdraża je w przykładowym środowisku lub analizuje skuteczność wdrożenia | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się U5• Ocenia efektywność zarządzania finansami jednostki oświatowej | Kryteria weryfikacji • Analizuje przypadek lub dokumenty finansowe, ocenia decyzje menedżerskie z punktu widzenia celowości i zgodności z prawem | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne• Współpracuje i buduje relacje ze społecznością lokalną oraz otoczeniem placówki | Kryteria weryfikacji • Opisuje, przedstawia oraz wdraża działania budujące relacje/sieci współpracy z otoczeniem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się K1• Angażuje się w rozwój kadry oraz wymianę wiedzy i doświadczeń w placówkach oświatowych | Kryteria weryfikacji • Inicjuje, wspiera oraz ocenia działania doskonalące zespół, dzieli się dobrymi praktykami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I MODUŁ: TEORETYCZNE PODSTAWY ZARZĄDZANIA PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ
- System oświaty – cele, zadania, funkcje i podstawy prawne
- Zadania oświatowe samorządu terytorialnego z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju
- Publiczne i niepubliczne podmioty systemu oświaty – zadania i funkcje
- Realizacja zadań statutowych placówki oświatowej
II MODUŁ: PRAWNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ
- Prawo rodzinne w oświacie
- Prawo pracy w oświacie – Karta Nauczyciela, Kodeks Pracy
- Podstawy prawa administracyjnego i samorządowego
- Tworzenie wewnętrznych aktów prawnych w placówce oświatowej
III MODUŁ: PRAKTYCZNE ZARZĄDZANIE PLACÓWKĄ OŚWIATOWĄ
- Dyrektor liderem placówki oświatowej – planowanie i organizacja pracy placówki oświatowej. Współpraca i partnerstwo w celu wspierania inicjatyw ekologicznych.
- Zarządzanie informacją niejawną – RODO w placówce oświatowej
- Zarządzanie marką placówki oświatowej
- Znajomość koncepcji i znaczenia zrównoważonego rozwoju w kontekście edukacji i promowania postaw, projektów i inicjatyw w społeczności szkolnej
- Zarządzanie dokumentacją placówki oświatowej
- Zarządzanie finansami w placówce oświatowej
- Zarządzanie BHP i ochroną p.poż. w placówce oświatowej
- Zasady udzielania pierwszej pomocy
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i organizacja kształcenia specjalnego
- Zagrożenia dzieci i młodzieży – przeciwdziałanie i współpraca z organami wspierającymi
- Zarządzanie zmianą i sytuacją kryzysową w placówce oświatowej
- Nadzór pedagogiczny, zarządzanie jakością, ewaluacja placówki oświatowej
- Rada pedagogiczna, rada rodziców
- Podstawa programowa – cele kształcenia z uwzględnieniem etapów edukacyjnych i typów szkół
- Współpraca placówki oświatowej z podmiotami zewnętrznymi
- Nowoczesne technologie wspomagające zarządzanie placówką oświatową – system zarządzania informacją i zdalne formy nauczania
- Zielona komunikacja i edukacja w praktyce Dyrektora szkoły
IV MODUŁ: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W PLACÓWCE OŚWIATOWEJ
- Dyrektor placówki oświatowej w funkcji HR: rekrutacja, selekcja, wdrożenie i zwolnienie pracownika
- Trening menedżerski
- Dyrektor liderem rozwoju – doskonalenie, awans i ocena pracy nauczyciela
V MODUŁ: KOMPETENCJE OSOBISTE DYREKTORA PLACÓWKI OŚWIATOWEJ
- Dyrektor liderem wystąpień publicznych i prezentacji. Budowanie marki osobistej i autorytetu lidera placówki oświatowej
- Techniki radzenia sobie ze stresem, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Warsztat interpersonalny dyrektora placówki oświatowej: komunikacja interpersonalna, asertywność, efektywność osobista i organizacja czasu pracy, konflikt i sytuacje trudne
- Budowanie relacji z nauczycielem, rodzicem i uczniem
- Coaching w edukacji
Ilość punktów ECTS: 37
Ilość zajęć teoretycznych: 100 godzin dydaktycznych.
Ilość zajęć praktycznych: 120 godzin dydaktycznych.
Przerwy nie są wliczone w czas usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 19,57 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 19,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Teodor Lazar
samorządowiec i działacz społeczny. Ponad dwudziestoletni staż pracy w oświacie, w tym ponad pięcioletni na stanowisku kierowniczym. Obecnie Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Siemianowicach Śląskich. Jego priorytetami w pracy w oświacie są m.in. ułatwianie dzieciom i młodzieży przekraczania progów edukacyjnych, monitorowanie dalszych losów absolwentów placówki, badanie jakości pracy szkoły, szersze
stosowanie oceniania kształtującego kosztem oceniania sumującego, dbałość o dobrostan uczniów, poszerzanie bazy zajęć pozalekcyjnych, współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym i edukacja
regionalna. Radny Rady Miejskiej Będzina przez ponad 18 lat, obecnie (od 2024 roku) radny Rady Powiatu Będzińskiego, przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów. W swojej pracy samorządowej zajmuje się w szczególności zagadnieniami z zakresu edukacji (zarówno szczebla gminy jak i powiatu).
Doświadczenie nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych do BUR.
Katarzyna Porembska
menadżerów i pracowników przedsiębiorstw. Koncentruje się na skutecznych technikach i narzędziach, zwraca uwagę na ich warsztatowo-praktyczną stronę. Realizuje zarówno krótkie
projekty szkoleniowe jak i wielomiesięczne procesy zmiany w obszarze zarządzania, budowania zespołów, motywowania, rozwoju osobistego takich jak: inteligencja emocjonalna, radzenie sobie ze stresem, asertywność, zarzadzanie sobą w czasie i organizacja pracy, a także sprzedaży, obsługi klienta, komunikacji, wystąpień publicznych i prezentacji.
Doświadczenie nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych do BUR.
Wanda Zalejska
pedagogicznego. Wieloletni pracownik Kuratorium Oświaty w Katowicach oraz dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Będzinie. Doskonali swoje umiejętności trenerskie realizując projekty współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Współautora materiałów związanych z wdrażaniem reform systemu oświaty. Autorka licznych publikacji na temat nadzoru pedagogicznego i akredytacji. Ekspert do spraw awansu zawodowego nauczycieli oraz egzaminator OKE.
Doświadczenie nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych do BUR.
dr Jerzy Grad
Doświadczenie nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Studia podyplomowe realizowane przez AH prowadzone będą w 100% trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom, Moodle), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie. Materiały dydaktyczne zamieszczane są w Wirtualnej Uczelni, Moodle w formie prezentacji, plików pdf, etc.
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują dostęp do pełnego pakietu Office 365, dostęp do pełnej wersji Systemu Informacji Prawnej LEGALIS, LEX Czasopisma Premium i LEX Monografie, LEXOTEKA. Dostęp do e-booków w Czytelniach IBUK Libra i Ebookpoint BIBLIO, Dostęp do baz danych m.in.: EBSCO, SCOPUS, Web of Science.
Warunki uczestnictwa
Do podjęcia studiów wymagane jest posiadanie wykształcenia wyższego.
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów.
Więcej informacji o studiach podyplomowych na stronie www.humanitas.edu.pl
Chcesz z nami porozmawiać o studiach, dopytać o szczegóły, skontaktuj się z nami: tel. 032 - 36 - 31 - 206 e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Informacje dodatkowe
Studia podyplomowe realizowane przez AH prowadzone będą w 100% trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom, Moodle), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie. Materiały dydaktyczne zamieszczane są przez wykładowców w Wirtualnej Uczelni, Moodle w formie prezentacji, plików pdf, etc.
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymują dostęp do pełnego pakietu Office 365, dostęp do pełnej wersji Systemu Informacji Prawnej LEGALIS, LEX Czasopisma Premium i LEX Monografie, LEXOTEKA. Dostęp do e-booków w Czytelniach IBUK Libra i Ebookpoint BIBLIO, Dostęp do baz danych m.in.: EBSCO, SCOPUS, Web of Science.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Specyfikacja techniczna:
Aby móc bezproblemowo uczestniczyć w zajęciach zdalnych, zalecamy posiadanie komputera spełniającego poniższe wymagania:
Procesor: Co najmniej Intel Core i5 lub równoważny.
Pamięć RAM: Minimum 8 GB (zalecane 16 GB).
Dysk: SSD lub M.2.
Karta graficzna: Zintegrowana karta graficzna Intel UHD Graphics 620 lub lepsza.
System operacyjny: Windows 10/11 lub macOS (zalecana najnowsza wersja) i nowsze.
Kamera i Mikrofon:
Dobra jakość obrazu i dźwięku jest wymagana podczas zajęć zdalnych. Oto nasze zalecenia:
Kamera: Wbudowana kamera lub kamera USB o rozdzielczości co najmniej 720p HD.
Mikrofon: Wbudowany mikrofon lub mikrofon zewnętrzny USB o dobrej jakości dźwięku.
Połączenie internetowe:
Stabilne połączenie internetowe jest kluczowe dla uczestnictwa w zajęciach zdalnych. Oto nasze zalecenia:
Typ połączenia: Stałe szerokopasmowe łącze internetowe o przepustowości minimum 2,5 Mbps (łącze 20MB).
Łączę Wi-Fi o tożsamych parametrach.
Przeglądarki internetowe:
Do korzystania z platform edukacyjnych i uczestnictwa w zajęciach online, ważne jest, aby mieć zainstalowane najnowsze wersje przeglądarek internetowych. Proponujemy:
Google Chrome
Mozilla Firefox
Microsoft Edge