Podyplomowe studia kwalifikacyjne dla nauczycieli: Biznes i Zarządzanie
Podyplomowe studia kwalifikacyjne dla nauczycieli: Biznes i Zarządzanie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów podyplomowych są osoby posiadające uprawnienia nauczycielskie, które chcą uzyskać kwalifikacje do prowadzenia zajęć z przedmiotu: Biznes i Zarządzanie.
- Do procesu rekrutacji przystąpić mogą Osoby legitymujące się:
- przynajmniej stopniem zawodowym: magistra lub magistra inżyniera,
- przygotowaniem pedagogicznym lub przygotowaniem dydaktycznym do nauczania pierwszego przedmiotu.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji04-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi360
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem ogólnym studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę oraz wykształcenie umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu zarządzania w ochronie zdrowia, umożliwiających zajmowanie stanowisk kierowniczych w obszarze ochrony zdrowia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZAAbsolwent po ukończeniu studiów podyplomowych zna i rozumie: w pogłębionym stopniu teorie zarządzania przedsiębiorstwem oraz powiązane z nimi metody i techniki, a także rozumie cele i funkcje zarządzania oraz rolę skutecznego przywódcy w rozwoju przedsiębiorstwa. podstawowe zasady procesu planowania własnego biznesu, a także tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości i kompetencji przedsiębiorczych, w tym wybrane zagadnienia z zakresu: zakładania, prowadzenia i rozwijania działalności gospodarczej, zależności między ryzykiem, innowacyjnością, konkurencyjnością i zyskownością oraz zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z prowadzeniem biznesu i zarządzaniem. uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia zarządzania projektami, oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej: identyfikowania etapów zarządzania projektami oraz ryzyka związanego z realizacją każdego z nich. | Kryteria weryfikacji Uzyskanie pozytywnego zaliczenia ze wszystkich wymaganych przedmiotów oraz pozywane zaliczenie egzaminu dyplomowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIAbsolwent po ukończeniu studiów podyplomowych potrafi: samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, w tym analizować własne i uczniów kompetencje przedsiębiorcze oraz przygotować plan działania zmierzającego do ich rozwoju. Stosować sposoby podnoszenia kompetencji przywódczych oraz kompetencji osobistych i społecznych wymaganych na rynku pracy. kierować pracą zespołu, w tym zespołu projektowego oraz współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach w celu realizacji określonego zadania. komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców, w tym prowadzić dyskusję i argumentowanie w trakcie pracy zespołowej oraz prezentować własne projekty z uwzględnieniem specyfiki odbiorców, przyjmować uwagi krytyczne i odpowiadać na pytania i formułując konstruktywne opinie zwrotne. wykorzystywać posiadaną wiedzę do zarządzania różnymi zasobami przedsiębiorstwa, w tym przedmiotami własności intelektualnej oraz stosowania instrumentów marketingowych w planowanym przedsięwzięciu biznesowym lub społecznym. wykorzystywać posiadaną wiedzę o mechanizmach rynkowych i procesach gospodarczych do: opracowania biznesplanu dla planowanego przedsięwzięcia biznesowego lub społecznego, który uwzględnia aktualne trendy rynkowe, potrzeby potencjalnych klientów lub beneficjentów oraz istniejącą konkurencję oraz pozyskiwania i analizowania danych charakteryzujących wybrany rynek dóbr i usług oraz oceny jego potencjału dla planowanego przedsięwzięcia biznesowego lub społecznego. wykorzystywać posiadaną wiedzę, aby: formułować i rozwiązywać problemy biznesowe studium przypadków (case study), interpretować zawarte w nich opisy procesów i zjawisk gospodarczych oraz biznesowych, a także identyfikować problemy i proponować rozwiązania. samodzielne analizować zjawiska zachodzące w najbliższym otoczeniu i formułować na ich podstawie pomysły na własny biznes | Kryteria weryfikacji Uzyskanie pozytywnego zaliczenia ze wszystkich wymaganych przedmiotów oraz pozywane zaliczenie egzaminu dyplomowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE (absolwent jest gotów do…)krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu oraz dostrzegania roli informacji i badań ekonomicznych w podejmowaniu decyzji osobistych i w ramach zarządzania przedsiębiorstwem, państwem i jednostkami samorządu terytorialnego. Dostrzegania znaczenia i konieczności ciągłego doskonalenia kompetencji przedsiębiorczych w życiu osobistym i społeczno-gospodarczym. odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym: rozwijania dorobku zawodu przedsiębiorcy, podtrzymywania etosu zawodu przedsiębiorcy oraz przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej i działania na rzecz przestrzegania tych zasad, a także znaczenia etyki życia społeczno-gospodarczego i społecznej odpowiedzialności biznesu w procesie rozwoju gospodarczego. wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności w środowisku społecznym, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy, motywujący do założenia i prowadzenia własnego biznesu. do dyskusji, w tym przedstawiania swoich argumentów w ramach pracy zespołowej w czasie realizacji wybranego projektu, dostrzegania znaczenia kreatywnego myślenia w tworzeniu pomysłów na biznes oraz rozwiązywaniu problemów w życiu osobistym i zawodowym. inicjowania działań na rzecz doceniania roli przedsiębiorców budujących w sposób odpowiedzialny konkurencyjną gospodarkę oraz dostrzegania znaczenia wolności gospodarczej i własności prywatnej jako filarów społecznej gospodarki rynkowej. Przyjmowania postaw patriotyzmu gospodarczego | Kryteria weryfikacji Uzyskanie pozytywnego zaliczenia ze wszystkich wymaganych przedmiotów oraz pozywane zaliczenie egzaminu dyplomowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe „Biznes i Zarządzanie” prowadzone przez Akademię Nauk Stosowanych w Nowym Sączu mają charakter kwalifikacyjny i są zgodne z podstawą programową nowego przedmiotu „Biznes i Zarządzanie” określoną w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 lutego 2023 r. Adresowane są do nauczycieli posiadających kwalifikacje pedagogiczne, którzy chcą uzyskać uprawnienia do prowadzenia zajęć z tego przedmiotu w szkołach ponadpodstawowych. Program umożliwia uzyskanie przygotowania zarówno merytorycznego, jak i dydaktycznego, a jego celem jest przekazanie aktualnej, praktycznej wiedzy z zakresu szeroko rozumianego zarządzania, przedsiębiorczości, ekonomii, finansów i rynku pracy, z jednoczesnym rozwijaniem kluczowych kompetencji społecznych.
Całość kształcenia obejmuje 360 godzin, w tym 90 godzin praktyk zawodowych realizowanych w szkołach ponadpodstawowych. Program rozłożony jest na trzy semestry i kończy się nadaniem kwalifikacji cząstkowej na poziomie 7 Polskiej Ramy Kwalifikacji oraz uzyskaniem 30 punktów ECTS. Modułowy układ programu umożliwia systematyczne i wszechstronne przygotowanie uczestników do prowadzenia nowego przedmiotu szkolnego, łącząc teorię z praktyką.
Zakres merytoryczny studiów obejmuje przedmioty takie jak: przedsiębiorczość i kompetencje przedsiębiorcze w gospodarce rynkowej, zarządzanie projektami, finanse osobiste, marketing, kreatywność i innowacje w biznesie, funkcjonowanie rynku pracy, struktury rynkowe i rola państwa w gospodarce, a także zagadnienia z obszaru prawa gospodarczego. Integralną częścią programu jest blok dydaktyczny, który obejmuje metodykę nauczania przedmiotu „Biznes i Zarządzanie” oraz przygotowanie do prowadzenia zajęć zgodnych z wymaganiami podstawy programowej.
Absolwenci studiów znają w pogłębionym stopniu teorie zarządzania i podstawy funkcjonowania gospodarki rynkowej, potrafią analizować rynek, planować działalność gospodarczą, posługiwać się narzędziami projektowymi, rozumieją mechanizmy finansowe i potrafią przygotować uczniów do podejmowania decyzji finansowych. W zakresie dydaktyki nabywają umiejętności planowania zajęć, prowadzenia lekcji z zastosowaniem różnorodnych metod nauczania, a także oceniania efektów kształcenia.
Szczególny nacisk w programie położono na rozwój kompetencji miękkich, takich jak praca zespołowa, komunikacja interpersonalna, krytyczne myślenie, kreatywność i odpowiedzialność społeczna. Program wspiera kształtowanie postaw przedsiębiorczych, świadomości etycznej i obywatelskiej oraz gotowości do działania na rzecz rozwoju gospodarczego i edukacyjnego.
Zajęcia realizowane są przez wykwalifikowaną kadrę, w salach wyposażonych w nowoczesne narzędzia dydaktyczne oraz w formie zdalnej. Absolwenci studiów uzyskują formalne uprawnienia do nauczania przedmiotu „Biznes i Zarządzanie”, co zwiększa ich konkurencyjność na rynku pracy, zwłaszcza w kontekście rosnącego zapotrzebowania na nauczycieli posiadających interdyscyplinarne przygotowanie w zakresie ekonomii, zarządzania i dydaktyki.
Lp. | Data | Dzień | Forma | Przedmiot (kod) | Lekcji | Godziny |
1 | 18.10.2025 | Sobota | Stacjonarne | Przedsiębiorczość i kompetencje przedsiębiorcze (I/1) | 5 | 09:00 – 12:45 |
2 | 18.10.2025 | Sobota | Stacjonarne | Umiejętności interpersonalne i praca zespołowa (I/2) | 3 | 12:50 – 15:05 |
3 | 19.10.2025 | Niedziela | Zdalne | Przedsiębiorczość i kompetencje przedsiębiorcze (I/1) | 5 | 09:00 – 12:45 |
4 | 25.10.2025 | Sobota | Stacjonarne | Umiejętności interpersonalne i praca zespołowa (I/2) | 7 | 09:00 – 14:15 |
5 | 25.10.2025 | Sobota | Stacjonarne | Kreatywność i znaczenie innowacji (I/3) | 1 | 14:20 – 15:05 |
6 | 26.10.2025 | Niedziela | Zdalne | Kreatywność i znaczenie innowacji (I/3) | 5 | 09:00 – 12:45 |
7 | 15.11.2025 | Sobota | Stacjonarne | Zarządzanie projektami (II/4) | 8 | 09:00 – 15:00 |
8 | 16.11.2025 | Niedziela | Zdalne | Zarządzanie projektami (II/4) | 5 | 09:00 – 12:45 |
9 | 29.11.2025 | Sobota | Stacjonarne | Zarządzanie projektami (II/4) | 8 | 09:00 – 15:00 |
10 | 30.11.2025 | Niedziela | Zdalne | Zarządzanie projektami (II/4) | 5 | 09:00 – 12:45 |
11 | 13.12.2025 | Sobota | Stacjonarne | Zarządzanie projektami (II/4) | 4 | 09:00 – 12:00 |
12 | 13.12.2025 | Sobota | Stacjonarne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 4 | 12:05 – 15:05 |
13 | 14.12.2025 | Niedziela | Zdalne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 5 | 09:00 – 12:45 |
14 | 17.01.2026 | Sobota | Stacjonarne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 8 | 09:00 – 15:00 |
15 | 18.01.2026 | Niedziela | Zdalne | Kreatywność i znaczenie innowacji (I/3) | 4 | 09:00 – 12:00 |
16 | 18.01.2026 | Niedziela | Zdalne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 1 | 12:05 – 12:50 |
17 | 24.01.2026 | Sobota | Stacjonarne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 8 | 09:00 – 15:00 |
18 | 25.01.2026 | Niedziela | Zdalne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 4 | 09:00 – 12:00 |
19 | 14.02.2026 | Sobota | Stacjonarne | Dylematy ekonomiczne gospodarki rynkowej (III/5) | 8 | 09:00 – 15:00 |
20 | 15.02.2026 | Niedziela | Zdalne | Dylematy ekonomiczne gospodarki rynkowej (III/5) | 5 | 09:00 – 12:45 |
21 | 07.03.2026 | Sobota | Stacjonarne | Państwo, przedsiębiorstwo i konsument (III/6) | 5 | 09:00 – 12:45 |
22 | 07.03.2026 | Sobota | Stacjonarne | Finanse osobiste – oszczędności i inwestycje (IV/8) | 3 | 12:50 – 15:05 |
23 | 08.03.2026 | Niedziela | Zdalne | Pieniądz i jego gospodarcze znaczenie (IV/7) | 5 | 09:00 – 12:45 |
24 | 28.03.2026 | Sobota | Stacjonarne | Finanse osobiste – oszczędności i inwestycje (IV/8) | 8 | 09:00 – 15:00 |
25 | 29.03.2026 | Niedziela | Zdalne | Pieniądz i jego gospodarcze znaczenie (IV/7) | 5 | 09:00 – 12:45 |
26 | 11.04.2026 | Sobota | Stacjonarne | Finanse osobiste – oszczędności i inwestycje (IV/8) | 8 | 09:00 – 15:00 |
27 | 12.04.2026 | Niedziela | Zdalne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 5 | 09:00 – 12:45 |
28 | 16.05.2026 | Sobota | Stacjonarne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 8 | 09:00 – 15:00 |
29 | 17.05.2026 | Niedziela | Zdalne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 4 | 09:00 – 12:00 |
30 | 23.05.2026 | Sobota | Stacjonarne | Dylematy ekonomiczne gospodarki rynkowej (III/5) | 7 | 09:00 – 14:15 |
31 | 23.05.2026 | Sobota | Stacjonarne | Finanse osobiste – oszczędności i inwestycje (IV/8) | 1 | 14:20 – 15:05 |
32 | 24.05.2026 | Niedziela | Zdalne | Państwo, przedsiębiorstwo i konsument (III/6) | 5 | 09:00 – 12:45 |
33 | 30.05.2026 | Sobota | Stacjonarne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 8 | 09:00 – 15:00 |
34 | 31.05.2026 | Niedziela | Zdalne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 5 | 09:00 – 12:45 |
35 | 03.10.2026 | Sobota | Stacjonarne | Rynek pracy i budowanie kariery (V/9) | 8 | 09:00 – 15:00 |
36 | 04.10.2026 | Niedziela | Zdalne | Rynek pracy i budowanie kariery (V/9) | 5 | 09:00 – 12:45 |
37 | 17.10.2026 | Sobota | Stacjonarne | Pomysł na biznes i modele biznesu (VI/10) | 8 | 09:00 – 15:00 |
38 | 18.10.2026 | Niedziela | Zdalne | Pomysł na biznes i modele biznesu (VI/10) | 5 | 09:00 – 12:45 |
39 | 07.11.2026 | Sobota | Stacjonarne | Zarządzanie przedsiębiorstwem (VI/11) | 5 | 09:00 – 12:45 |
40 | 07.11.2026 | Sobota | Stacjonarne | Marketing przedsiębiorstw (VI/12) | 3 | 12:50 – 15:05 |
41 | 08.11.2026 | Niedziela | Zdalne | Zarządzanie przedsiębiorstwem (VI/11) | 3 | 09:00 – 11:15 |
42 | 08.11.2026 | Niedziela | Zdalne | Marketing przedsiębiorstw (VI/12) | 2 | 11:20 – 12:50 |
43 | 21.11.2026 | Sobota | Stacjonarne | Finanse przedsiębiorstw (VI/13) | 5 | 09:00 – 12:45 |
44 | 21.11.2026 | Sobota | Stacjonarne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 3 | 12:50 – 15:05 |
45 | 22.11.2026 | Niedziela | Zdalne | Finanse przedsiębiorstw (VI/13) | 5 | 09:00 – 12:45 |
46 | 05.12.2026 | Sobota | Stacjonarne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 8 | 09:00 – 15:00 |
47 | 06.12.2026 | Niedziela | Zdalne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 5 | 09:00 – 12:45 |
48 | 19.12.2026 | Sobota | Stacjonarne | Rynek pracy i budowanie kariery (V/9) | 7 | 09:00 – 14:15 |
49 | 19.12.2026 | Sobota | Stacjonarne | Marketing przedsiębiorstw (VI/12) | 1 | 14:20 – 15:05 |
50 | 20.12.2026 | Niedziela | Zdalne | Pomysł na biznes i modele biznesu (VI/10) | 5 | 09:00 – 12:45 |
51 | 09.01.2027 | Sobota | Stacjonarne | Pomysł na biznes i modele biznesu (VI/10) | 2 | 09:00 – 10:30 |
52 | 09.01.2027 | Sobota | Stacjonarne | Zarządzanie przedsiębiorstwem (VI/11) | 2 | 10:35 – 12:05 |
53 | 09.01.2027 | Sobota | Stacjonarne | Metodyka i dydaktyka przedmiotu BiZ (VII/14) | 4 | 12:10 – 15:10 |
54 | 10.01.2027 | Niedziela | Zdalne | Marketing przedsiębiorstw (VI/12) | 4 | 09:00 – 12:00 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 10,83 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 10,83 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Musiał-Malago'
Natalia Jaśkiewicz
Honorata Trzcińska
Paulina Rydwańska
Joanna Marcisz
Paweł Drobny
Aneta Oleksy-Gębczyk
Marek Reichel
Jarosław Handzel
Monika Danielska
Bogusz Mikuła
Teresa Myjak
Iwona Gawron
Tomasz Maślanka
Alicja Bonarska-Treit
Bogusława Gaweł
Ilona Kronenberger
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne otrzymane od prowadzących zajęcia w formie prezentacji lub innej.
Warunki uczestnictwa
Adresatami studiów podyplomowych są osoby posiadające uprawnienia nauczycielskie, które chcą uzyskać kwalifikacje do prowadzenia zajęć z przedmiotu: Biznes i Zarządzanie.
- Do procesu rekrutacji przystąpić mogą Osoby legitymujące się:
- przynajmniej stopniem zawodowym: magistra lub magistra inżyniera,
- przygotowaniem pedagogicznym lub przygotowaniem dydaktycznym do nauczania pierwszego przedmiotu.
Wymagane dokumenty:
- kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych magisterskich – oryginał lub odpis dokumentu do wglądu w celu dokonania poświadczenia przez uczelnię, w tym lub oraz kopia dyplomu potwierdzającego przygotowanie pedagogiczne lub przygotowanie dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć, suplement do dyplomu.
- kwestionariusz osobowy
- 2 fotografie
Zasady kwalifikacji, gdy liczba kandydatów przekroczy liczbę miejsc. Kryteria przyjęć: kolejność zgłoszeń.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma Teams
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Do dyspozycji bufet