„Autyzm i co dalej? Dostosowanie edukacyjne do potrzeb i możliwości dziecka”
„Autyzm i co dalej? Dostosowanie edukacyjne do potrzeb i możliwości dziecka”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wczesnoszkolnych, opiekunów i kadry wspomagającej zaczynających pracę i pracujących z dziećmi ze spektrum autyzmu lub chcących uporządkować i uaktualnić dotychczasową wiedzę na temat spektrum autyzmu (ASD).
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji22-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji nauczycieli przedszkoli i opiekunów w żłobkach w zakresie samodzielnego rozpoznawania potrzeb i możliwości dzieci ze spektrum autyzmu oraz skutecznego planowania i wdrażania dostosowań edukacyjnych i wychowawczych w codziennej pracy z dzieckiem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje znaczenie spektrum autyzmu | Kryteria weryfikacji Określa kryteria diagnostyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Odróżnia mity od faktów w obszarze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie rozpoznaje pierwsze sygnały autyzmu u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje funkcjonowanie dziecka z autyzmem | Kryteria weryfikacji Definiuje rozwój emocjonalny, poznawczy i społeczny dziecka z autyzmem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje właściwą komunikację i interakcje społeczne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Określa nadwrażliwości sensoryczne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Określa indywidualizację procesu edukacyjnego | Kryteria weryfikacji Wykonuje analizę potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Tworzy indywidualne plany wspomagania rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje metody pracy dostosowane do możliwości dziecka (m.in. TEACCH, PECS, metoda werbalna, zabawy strukturalne) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Tworzy zasady współpracy z rodzicami i zespołem specjalistów | Kryteria weryfikacji Stosuje właściwą komunikacja z rodzicami/opiekunami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Definiuje zasady pracy w zespole interdyscyplinarnym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera wsparcie emocjonalne dla rodziców i opiekunów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Dostosowuje środowisko edukacyjne dla dziecka z autyzmem | Kryteria weryfikacji Organizuje przestrzeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Tworzy harmonogram dnia i określa przewidywalność | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Planuje wsparcie w adaptacji dziecka z autyzmem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I. Wprowadzenie do spektrum autyzmu
- Definicja, kryteria diagnostyczne
- Mity i fakty
- Rozpoznawanie pierwszych sygnałów u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym
MODUŁ II. Funkcjonowanie dziecka z autyzmem
- Rozwój emocjonalny, poznawczy i społeczny
- Komunikacja i interakcje społeczne
- Nadwrażliwości sensoryczne
MODUŁ III. Indywidualizacja procesu edukacyjnego
- Analiza potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka
- Tworzenie indywidualnych planów wspomagania rozwoju
- Stosowanie metod pracy dostosowanych do możliwości dziecka (m.in. TEACCH, PECS, metoda werbalna, zabawy strukturalne)
MODUŁ IV. Współpraca z rodzicami i zespołem specjalistów
- Komunikacja z rodzicami/opiekunami
- Praca w zespole interdyscyplinarnym
- Wsparcie emocjonalne dla rodziców i opiekunów
MODUŁ V. Dostosowanie środowiska edukacyjnego
- Organizacja przestrzeni
- Harmonogram dnia i przewidywalność
- Wsparcie w adaptacji
MODUŁ VI EGZAMIN WEWNĘTRZNY
Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji. tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Trener przygotowuje walidację: zaprojektował efekty uczenia się, kryteria weryfikacji przez określenie metod ich oceny po przygotowanie zestawu pytań testowych. Trener rozda testy uczestnikom . Nie ingeruje w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Usługa świadczona jest w godzinach zegarowych, gdzie jedna godzina odpowiada 60 minutom .
Czas trwania usługi 8 godzin. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi (łącznie 1 godzina). Zajęcia praktyczne 5 godziny 15 minut. Zajęcia teoretyczne 1 godzina 30 minut. Egzamin wewnętrzny 15 minut.
Metody aktywizujące: dyskusje grupowe, studia przypadków, obserwacja, ćwiczenia grupowe, analiza przypadków.
Zajęcia będą odbywały się w grupie lub z podziałem na podgrupy w zależności od realizowanego programu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła a także otrzyma karty flipchart i kolorowe mazaki.
Ocena kompetencji uczestnika- test
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 MODUŁ I. Wprowadzenie do spektrum autyzmu | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 PRZERWA | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 MODUŁ II. Funkcjonowanie dziecka z autyzmem | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 PRZERWA | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 MODUŁ III. Indywidualizacja procesu edukacyjnego | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 PRZERWA | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 MODUŁ IV. Współpraca z rodzicami i zespołem specjalistów | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 MODUŁ V. Dostosowanie środowiska edukacyjnego | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 MODUŁ VI EGZAMIN WEWNĘTRZNY | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 212,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 212,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Jówko
zdrowotnej, rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci i młodzieży, komunikacji i budowania relacji w grupie rówieśniczej. Autorka programów szkoleniowych oraz warsztatów dla rad pedagogicznych, uczniów, nauczycieli i rodziców. Autorka książek związanych z problematyką osób o szczególnych potrzebach oraz kultury uczniów i nauczycieli: „Projektowanie uniwersalne w teorii i praktyce”, Metodyczne innowacje w pracy nauczyciela dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych”
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy usługi otrzymają skrypt materiałów szkoleniowych dostosowanych do realizowanej usługi rozwojowej. Materiały zawierają pojęcia teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne. Dodatkowo uczestnicy otrzymają: notatnik, teczkę, długopis.
Warunki uczestnictwa
W przypadku kursów dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w kursie jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
W efekcie ukończenia kursu uczestnicy uzyskają zaświadczenie ukończenia kursu, potwierdzające nabycie kompetencji nauczycieli przedszkoli i opiekunów w żłobkach w zakresie samodzielnego rozpoznawania potrzeb i możliwości dzieci ze spektrum autyzmu oraz skutecznego planowania i wdrażania dostosowań edukacyjnych i wychowawczych w codziennej pracy z dzieckiem.
PODSTAWA ZWOLNIENIA Z VATU:
Podstawy prawne zwolnienia z vat : 1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi