Zastosowanie AI do analizy strategii konkurencji i pozycji rynkowej (Artificial Intelligence - Competitive Advantage)
Zastosowanie AI do analizy strategii konkurencji i pozycji rynkowej (Artificial Intelligence - Competitive Advantage)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) do analizy danych rynkowych, śledzenia działań konkurencji oraz identyfikowania pozycji swojej organizacji na rynku.
Usługa również adresowana dla uczestników projektu MP i/lub dla uczestników projektu NSE, uczestników projektu Kierunek-Rozwój, uczestników projektu Zawodowa Reaktywacja, uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe oraz uczestników projektu Bon dla Podhalańskiego Przedsiębiorcy 2.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji10-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa Zastosowanie AI do analizy strategii konkurencji i pozycji rynkowej przygotowuje uczestnika do praktycznego wykorzystania narzędzi i technik sztucznej inteligencji (AI) w analizie konkurencji i ocenie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje techniki i narzędzia AI wykorzystywane w analizie konkurencji | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje techniki analizy konkurencji wspierane przez AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zastosowanie narzędzi AI do analizy strategii konkurencyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia podstawowe koncepcje uczenia maszynowego i głębokiego uczenia w kontekście analizy danych konkurencji | Kryteria weryfikacji Omawia działanie wybranych algorytmów uczenia maszynowego i deep learningu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dopasowuje typ algorytmu do wybranego problemu analitycznego związanego z konkurencją. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Organizuje proces zbierania i przetwarzania danych dotyczących konkurencji | Kryteria weryfikacji Wskazuje źródła danych o konkurencji i metody ich pozyskiwania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje etapy wstępnego oczyszczania i przygotowania danych do analizy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki NLP do analizy opinii klientów na temat konkurencji | Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę sentymentu przy użyciu wybranego narzędzia NLP. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Interpretuje wyniki analizy opinii klientów konkurencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Monitoruje trendy rynkowe i zmiany w otoczeniu konkurencyjnym za pomocą narzędzi AI | Kryteria weryfikacji Wskazuje narzędzia do śledzenia zmian rynkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje zebrane dane i formułuje wnioski dotyczące przewidywanych trendów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje działania marketingowe konkurencji przy użyciu technik AI | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kampanie marketingowe konkurentów i ich kluczowe cechy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocena efektywności działań na podstawie danych wspieranych przez AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Interpretuje politykę cenową konkurencji z wykorzystaniem narzędzi analitycznych | Kryteria weryfikacji Śledzi i porównuje ceny produktów/usług konkurencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyciąga wnioski dotyczące strategii cenowej firm konkurencyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje pozycję rynkową i strategie kluczowych graczy branżowych | Kryteria weryfikacji Wskazuje liderów rynku i opisuje ich przewagi strategiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje zmiany w pozycjonowaniu firm na podstawie danych AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy profile klientów konkurencji na podstawie dostępnych danych | Kryteria weryfikacji Segmentuje klientów konkurencji wg preferencji i zachowań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Tworzy wnioski dotyczące potrzeb i oczekiwań klientów rynkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje działania badawczo-rozwojowe (R&D) konkurencji z użyciem AI | Kryteria weryfikacji Wyszukuje dane o działaniach R&D konkurentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocena kierunków innowacyjnych działań wybranych firm. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje mapy ekosystemu konkurencyjnego branży | Kryteria weryfikacji Identyfikuje główne podmioty i ich powiązania w ekosystemie branżowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Tworzy graficzne odwzorowanie powiązań rynkowych z wykorzystaniem narzędzi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Ocena innowacyjności konkurencji na podstawie dostępnych danych technologicznych | Kryteria weryfikacji Analizuje dane patentowe i publikacje konkurencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wnioskuje o poziomie innowacyjności na podstawie aktywności badawczej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje modele predykcyjne AI do przewidywania działań konkurencji | Kryteria weryfikacji Tworzy prosty model predykcyjny na podstawie dostępnych danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Interpretuje scenariusze rozwoju działań konkurentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zapewnia jakość i spójność danych wykorzystywanych w analizie konkurencji | Kryteria weryfikacji Wskazuje techniki zapewniania jakości danych (np. walidacja, czyszczenie). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Diagnozuje problemy wynikające z błędów lub braków w danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje studia przypadków skutecznego wykorzystania AI w analizie konkurencji | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe elementy zastosowania AI w przedstawionych studiach przypadków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Porównuje własne pomysły z przykładami zrealizowanych projektów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Realizuje praktyczne zadania związane z analizą konkurencji z użyciem AI | Kryteria weryfikacji Opracowuje i wdraża rozwiązanie praktyczne w oparciu o tematykę szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prezentuje wyniki analizy oraz uzasadnia zastosowane podejście. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Program szkolenia:
- Wprowadzenie do analizy konkurencji za pomocą AI. Przegląd technik i narzędzi AI używanych do analizy strategii konkurencyjnej.
- Podstawy uczenia maszynowego i głębokiego uczenia w kontekście analizy konkurencji. Kluczowe koncepcje i algorytmy.
- Zbieranie i przetwarzanie danych konkurencji. Źródła danych, metody ich pozyskiwania i wstępna obróbka.
- Analiza sentymentu i opinie klientów. Wykorzystanie narzędzi NLP (Natural Language Processing) do analizy opinii o konkurencji.
- Monitoring rynku i trendów rynkowych za pomocą AI. Techniki wykorzystywane do monitorowania zmian na rynku i przewidywania przyszłych trendów.
- Analiza działań marketingowych konkurencji. Wykorzystanie AI do analizy kampanii marketingowych konkurentów.
- Analiza strategii cenowej konkurencji. Techniki AI do monitorowania i analizy polityki cenowej konkurentów.
- Identyfikacja kluczowych graczy rynkowych i ich strategii. Metody analizy pozycji rynkowej i strategii największych konkurentów.
- Profilowanie klientów konkurencji. Techniki AI do analizy bazy klientów konkurencji i ich preferencji.
- Analiza działań R&D konkurencji. Jak AI może pomóc w monitorowaniu i analizie działań badawczo-rozwojowych konkurentów.
- Mapowanie ekosystemu konkurencyjnego. Wykorzystanie AI do tworzenia map ekosystemów branżowych i analizowania powiązań między firmami.
- Ocena innowacyjności konkurencji. Analiza patentów, publikacji i innowacji technologicznych z użyciem AI.
- Wykorzystanie AI do przewidywania działań konkurencji. Modele predykcyjne i scenariusze przyszłych działań konkurentów.
- Zarządzanie danymi i ich jakością w kontekście analizy konkurencji. Metody zapewnienia wysokiej jakości danych używanych w analizie.
- Case studies. Praktyczne przykłady skutecznego wykorzystania AI do budowania przewagi konkurencyjnej.
- Projekty praktyczne i warsztaty. Ćwiczenia praktyczne i projekty, które pozwolą uczestnikom zastosować zdobytą wiedzę w rzeczywistych sytuacjach biznesowych.
- Szkolenie adresowane jest do osób które chcą zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) do analizy danych rynkowych, śledzenia działań konkurencji oraz identyfikowania pozycji swojej organizacji na rynku.
- Szkolenie realizowane jest w trybie zdalnym w czasie rzeczywistym.
- Grupy szkoleniowe liczą maksymalnie 20 osób.
- Usługa prowadzona jest w przeliczeniu: 1 godzina zegarowa = 45 minut dydaktycznych. Program został opracowany w odniesieniu do godzin dydaktycznych (45 min). W tym: ............................. godzin 15 minut teorii, 45 minut praktyki (ćwiczenia, case studies, praca warsztatowa).
- Harmonogram uwzględnia przerwy dostosowane do uczestników, przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
- Zajęcia realizowane są w formie wykładu z elementami warsztatu.
- Walidacja realizowana jest dwustopniowo, w formie pretestu oraz posttestu w celu oceny poziomu wiedzy uczestników przed rozpoczęciem szkolenia oraz potwierdzenia nabycia kompetencji po jego zakończeniu. Uczestnicy otrzymują link do testu online, który automatycznie analizuje odpowiedzi i przesyła wyniki organizatorowi. Zarówno pretest, jak i posttest zawierają pytania zamknięte jednokrotnego wyboru. Za przygotowanie treści testów, ich organizację, weryfikację wyników oraz interpretację danych odpowiedzialna jest osoba prowadząca walidacje.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 25 Rozpoczęcie szkolenia (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 25 Pretest - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 25 Wprowadzenie do analizy konkurencji za pomocą AI (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 25 Podstawy uczenia maszynowego i głębokiego uczenia w analizie konkurencji (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 25 Przerwa | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 25 Zbieranie i przetwarzanie danych konkurencji (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 25 Analiza sentymentu i opinie klientów (NLP) (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 25 Monitoring rynku i trendów rynkowych za pomocą AI (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 25 Przerwa | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 25 Analiza działań marketingowych konkurencji (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 25 Analiza strategii cenowej konkurencji (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 25 Przerwa | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 25 Identyfikacja kluczowych graczy rynkowych i ich strategii (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 12-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 25 Profilowanie klientów konkurencji (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 25 Analiza działań R&D konkurencji (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 25 Przerwa | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 25 Mapowanie ekosystemu konkurencyjnego (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 25 Ocena innowacyjności konkurencji (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 25 Wykorzystanie AI do przewidywania działań konkurencji (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 25 Przerwa | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 25 Zarządzanie danymi i ich jakością w kontekście analizy konkurencji (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 25 Case studies – skuteczne wykorzystanie AI w analizie konkurencji (współdzielenia ekranu i ćwiczenia) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 25 Projekty praktyczne i warsztaty – zastosowanie wiedzy w rzeczywistych sytuacjach biznesowych (współdzielenia ekranu i ćwiczenia) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 25 Podsumowanie omawianych zagadnień. Sesja Q&A (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 25 Posttest - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Klimowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy po zakończeniu szkolenia otrzymają prezentację szkoleniową w formacie PDF oraz certyfikat potwierdzający jego ukończenie.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik zobowiązany jest stawić się w wyznaczonym terminie realizacji usługi.
Warunkiem uczestnictwa jest również wyrażenie zgody uczestnika na udział w monitoringu szkolenia, tym samym wyrażają zgodę na utrwalenie swojego wizerunku w formie zrzutów ekranu, które będą wykonywane podczas szkolenia. Zrzuty ekranu wykonywane są na potrzeby kontroli/monitoringu oraz wewnętrznej dokumentacji usługodawcy.
Informacje dodatkowe
W przypadku udziału w szkoleniu z dofinansowaniem cena szkolenia jest zwolniona z VAT. Natomiast, jeśli uczestnictwo w szkoleniu odbywa się bez dofinansowania, do ceny należy doliczyć 23% VAT.
Usługa prowadzona jest w przeliczeniu: 1 godzina zegarowa = 45 minut dydaktycznych. Harmonogram uwzględnia przerwy dostosowane do uczestników – co do zasady, po każdych 45 minutach zajęć przewidziana jest 15-minutowa przerwa. Zajęcia realizowane są w formie wykładu z elementami warsztatu. Program został opracowany w odniesieniu do godzin dydaktycznych (45 min).
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek- Rozwój, z WUP w Krakowie w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery oraz z WUP w Szczecinie w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Narzędzie MS Teams (przed rozpoczęciem usługi uczestnik otrzymuje link, który pozwoli dołączyć do szkolenia).
2. Wymagania sprzętowe - komputer z łączem internetowym.
3. Łącze sieciowe 3G, 4G / LTE ; 2,5 Mb/s.
4. Oprogramowanie - nie ma konieczności instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
Link umozliwiający udział w usłudze rozwojowej bedzie aktywny przez cały czas trwania szkolenia.
Sprzęt, oprogramowanie i wyposażenie niezbędne do prowadzenia procesu dydaktycznego:
1. Sprzęt komputerowy zapewniający dostęp do platform i technologii chmurowych,
2. Materiały dydaktyczne w formacie PDF.