Wprowadzenie do AI. Szkolenie ukierunkowujące do uzyskania specjalizacji w AI
Wprowadzenie do AI. Szkolenie ukierunkowujące do uzyskania specjalizacji w AI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność zawodową dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi AI.
Szkolenie w pełni przygotowuje do uczestnictwa w kursach zaawansowanych dostępnych na naszym profilu:
PAKIET 2. Efektywność z zastosowaniem AI – szkolenia profesjonalne.
PAKIET 3. Efektywność z zastosowaniem AI – w administracji publicznej - jednostki samorządu terytorialnego
PAKIET 3. Efektywność z zastosowaniem AI – administracja i complience w służbie zdrowia
PAKIET 4. Normy i standardy dotyczące AI – szkolenia specjalistyczne.
Usługa również adresowana dla uczestników projektu MP i/lub dla uczestników projektu NSE, uczestników projektu Kierunek-Rozwój, uczestników projektu Zawodowa Reaktywacja, uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe oraz uczestników projektu Bon dla Podhalańskiego Przedsiębiorcy 2.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji02-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa Wprowadzenie do AI. Szkolenie ukierunkowujące do uzyskania specjalizacji w AI przygotowuje uczestników do efektywnego wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, niezależnie od branży. Uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę o narzędziach AI, nauczą się tworzyć efektywne prompty oraz poznają zastosowania AI w różnych obszarach zawodowych. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą mogli zwiększyć swoją efektywność zawodową i innowacyjność.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe pojęcia, mechanizmy działania oraz obszary zastosowania sztucznej inteligencji. | Kryteria weryfikacji Definiuje termin „sztuczna inteligencja” i wskazuje jego zastosowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe typy AI oraz ich funkcje. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia znaczenie AI w kontekście zmian technologicznych i społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje praktyczne obszary zastosowania AI w codziennych zadaniach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynności, które mogą być wspierane lub automatyzowane przez AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje korzyści i ograniczenia wynikające z wykorzystania AI w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ilustruje przykłady wdrożeń AI w różnych rolach zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje skuteczne prompty do interakcji z modelami AI. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, czym jest prompt oraz jakie ma znaczenie dla jakości odpowiedzi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Formułuje proste i złożone prompty w zależności od celu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia skuteczność promptu na podstawie uzyskanych wyników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy, testuje i modyfikuje prompty w praktycznych scenariuszach. | Kryteria weryfikacji Generuje prompty do zadań zawodowych (np. tworzenie treści, analiza informacji). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Testuje prompty w narzędziach AI | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Modyfikuje prompty w celu poprawy trafności odpowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zastosowanie AI w automatyzacji procesów komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji Opisuje narzędzia AI wspierające komunikację (np. chatboty, generatory tekstów). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Projektuje przykładową automatyzację odpowiedzi dla wybranego kanału komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia skuteczność AI w usprawnianiu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje sposób, w jaki AI wspiera personalizację treści i rekomendacje. | Kryteria weryfikacji Wskazuje mechanizmy działania systemów rekomendacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje przykłady zastosowania AI w personalizacji ofert lub treści. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Projektuje proste scenariusze zastosowania AI w personalizacji komunikacji z klientem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Ocenią możliwości i ograniczenia integracji AI w codziennych obowiązkach zawodowych. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje zadania możliwe do wspierania przez AI w danej roli zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia wpływ AI na efektywność, czas pracy i jakość zadań. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór narzędzi AI do konkretnych zadań. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia AI do analizy i raportowania danych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje narzędzia AI wspierające analizę danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Interpretuje podstawowe wyniki analiz wygenerowane przez AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Projektuje prosty raport przy użyciu narzędzi wspomaganych AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady bezpiecznego i zgodnego z przepisami korzystania z AI. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia dane wrażliwe i zasady ich ochrony. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia podstawowe założenia RODO w kontekście AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje dobre praktyki ochrony danych podczas pracy z narzędziami AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Organizuje współpracę zespołową z wykorzystaniem narzędzi AI. | Kryteria weryfikacji Koordynuje podział zadań z uwzględnieniem narzędzi AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wdraża rozwiązania AI wspomagające komunikację i zarządzanie projektami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia efektywność pracy zespołu z zastosowaniem AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uzasadnia znaczenie etyki i odpowiedzialności w projektowaniu i stosowaniu AI. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne zagrożenia związane z wykorzystaniem AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje dylematy etyczne na podstawie konkretnych przykładów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Proponuje rozwiązania wspierające odpowiedzialne stosowanie AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje scenariusze wykorzystania AI do poprawy doświadczeń klienta. | Kryteria weryfikacji Wskazuje narzędzia AI wspierające customer experience. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia wpływ personalizacji na satysfakcję i lojalność klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Tworzy koncepcję wdrożenia AI w obszarze obsługi lub komunikacji z klientem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opracowuje indywidualny plan wdrożenia AI w swojej roli zawodowej. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje możliwości wykorzystania AI w swojej pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje konkretne działania wdrożeniowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Formułuje cele i mierniki sukcesu wdrożenia AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Program szkolenia:
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji.
- Praktyczne zastosowania AI w miejscu pracy.
- Wprowadzenie do pisania efektywnych promptów.
- Ćwiczenia praktyczne: tworzenie i testowanie promptów.
- AI w automatyzacji komunikacji.
- AI w personalizacji i rekomendacjach.
- Integracja AI w codziennej pracy i wyzwania z tym związane.
- AI w analizie i raportowaniu danych.
- Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z AI: dane, prywatność, RODO.
- Warsztaty praktyczne: AI w pracy zespołowej.
- Etyka i wyzwania związane z AI.
- Wykorzystanie AI do tworzenia spersonalizowanych doświadczeń klientów.
- Podsumowanie i plany wdrożenia AI w pracy uczestników.
- Szkolenie adresowane jest do wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność zawodową dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi AI.
- Szkolenie realizowane jest w trybie zdalnym w czasie rzeczywistym.
- Grupy szkoleniowe liczą maksymalnie 20 osób.
- Usługa prowadzona jest w przeliczeniu: 1 godzina zegarowa = 45 minut dydaktycznych. Program został opracowany w odniesieniu do godzin dydaktycznych (45 min). W tym: 6 godzin 30 minut teorii, 1 godzina 30 minut praktyki (ćwiczenia, case studies, praca warsztatowa).
- Harmonogram uwzględnia przerwy dostosowane do uczestników, przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
- Zajęcia realizowane są w formie wykładu z elementami warsztatu.
- Walidacja realizowana jest dwustopniowo, w formie pretestu oraz posttestu w celu oceny poziomu wiedzy uczestników przed rozpoczęciem szkolenia oraz potwierdzenia nabycia kompetencji po jego zakończeniu. Uczestnicy otrzymują link do testu online, który automatycznie analizuje odpowiedzi i przesyła wyniki organizatorowi. Zarówno pretest, jak i posttest zawierają pytania zamknięte jednokrotnego wyboru. Za przygotowanie treści testów, ich organizację, weryfikację wyników oraz interpretację danych odpowiedzialna jest osoba prowadząca walidacje.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Otwarcie szkolenia (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Pretest - Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Praktyczne zastosowania AI w miejscu pracy (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Wprowadzenie do pisania efektywnych promptów. Ćwiczenia praktyczne: tworzenie i testowanie promptów (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 AI w automatyzacji komunikacji (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 AI w personalizacji i rekomendacjach (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Integracja AI w codziennej pracy i wyzwania z tym związane. AI w analizie i raportowaniu danych (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z AI: dane, prywatność, RODO (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Warsztaty praktyczne: AI w pracy zespołowej. Etyka i wyzwania związane z AI (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Wykorzystanie AI do tworzenia spersonalizowanych doświadczeń klientów.(rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Podsumowanie i plany wdrożenia AI (rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Dariusz Klimowski | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Posttest - Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 720,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 720,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Klimowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy po zakończeniu szkolenia otrzymają prezentację szkoleniową w formacie PDF oraz certyfikat potwierdzający jego ukończenie.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik zobowiązany jest stawić się w wyznaczonym terminie realizacji usługi.
Warunkiem uczestnictwa jest również wyrażenie zgody uczestnika na udział w monitoringu szkolenia, tym samym wyrażają zgodę na utrwalenie swojego wizerunku w formie zrzutów ekranu, które będą wykonywane podczas szkolenia. Zrzuty ekranu wykonywane są na potrzeby kontroli/monitoringu oraz wewnętrznej dokumentacji usługodawcy.
Informacje dodatkowe
Termin rozpoczęcia usługi może ulec zmianie oraz może zostać dostosowany do potrzeb uczestników po uprzednim kontakcie z Dostawcą Usługi - Fundacją Międzynarodowym Instytutem Outsourcingu.
W przypadku udziału w szkoleniu z dofinansowaniem cena szkolenia jest zwolniona z podatku VAT. Natomiast, jeśli uczestnictwo w szkoleniu odbywa się bez dofinansowania, do ceny należy doliczyć 23% VAT.
Usługa prowadzona jest w przeliczeniu: 1 godzina zegarowa = 45 minut dydaktycznych. Harmonogram uwzględnia przerwy dostosowane do uczestników – co do zasady, po każdych 45 minutach zajęć przewidziana jest 15-minutowa przerwa. Zajęcia realizowane są w formie wykładu z elementami warsztatu. Program został opracowany w odniesieniu do godzin dydaktycznych (45 min).
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek- Rozwój, z WUP w Krakowie w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery oraz z WUP w Szczecinie w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Narzędzie MS Teams (przed rozpoczęciem usługi uczestnik otrzymuje link, który pozwoli dołączyć do szkolenia).
2. Wymagania sprzętowe - komputer z łączem internetowym.
3. Łącze sieciowe 3G, 4G / LTE ; 2,5 Mb/s.
4. Oprogramowanie - nie ma konieczności instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania.
Link umozliwiający udział w usłudze rozwojowej bedzie aktywny przez cały czas trwania szkolenia.
Sprzęt, oprogramowanie i wyposażenie niezbędne do prowadzenia procesu dydaktycznego:
1. Sprzęt komputerowy zapewniający dostęp do platform i technologii chmurowych,
2. Materiały dydaktyczne w formacie PDF.