Szkolenie KSef – obowiązkowy od 2026 r. – jakie działania podjąć aby przygotować się do wdrożenia. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Szkolenie KSef – obowiązkowy od 2026 r. – jakie działania podjąć aby przygotować się do wdrożenia. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury oraz księgowych. Udział w szkoleniu jest mocno rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji26-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego rozliczenia i korzystania z zasad funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), jego zastosowania w obiegu faktur ustrukturyzowanych oraz obowiązków podatników związanych z jego wdrożeniem. Po ukończeniu szkolenia będą potrafili prawidłowo wystawiać, odbierać i archiwizować faktury w systemie KSeF oraz dostosować procesy księgowe i podatkowe w swojej organizacji do nowych wymagań prawnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia główne założenia KSeF | Kryteria weryfikacji Opisuje mechanizm działania systemu, w tym procesy związane z wystawianiem i odbieraniem faktur ustrukturyzowanych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik wystawia i odbiera faktury oraz efektywnie korzysta z systemu KSeF w praktyce | Kryteria weryfikacji Samodzielnie opisuje krok po kroku, jak wygląda proces wystawiania faktury ustrukturyzowanej w KSeF | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje obowiązki podatnika związane z KSeF oraz konsekwencje prawne i podatkowe wynikające z jego stosowania | Kryteria weryfikacji Wymienia jakie są trzy najważniejsze zmiany, które wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, w jaki sposób można uzyskać dostęp do systemu KSeF | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik dostosowuje procesy księgowe w organizacji do wymagań KSeF oraz wdraża odpowiednie procedury. | Kryteria weryfikacji Analizuje obecne procesy księgowe w organizacji i wskazuje obszary wymagające dostosowania.Podaje dane jakie muszą się obowiązkowo znaleźć na fakturze wystawionej w KSeF | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do KSeF – czym jest i kogo dotyczy?
- Definicja i rola Krajowego Systemu e-Faktur
- Podstawy prawne – zmiany w ustawie o VAT
- Kto i od kiedy ma obowiązek korzystania z KSeF?
- Różnice między fakturą tradycyjną, elektroniczną a ustrukturyzowaną
2. Zasady działania KSeF:
- Proces wystawiania i odbierania faktur w KSeF
- Weryfikacja i autoryzacja faktur ustrukturyzowanych
- Przechowywanie i archiwizacja e-Faktur
3. Wymagania techniczne dla użytkowników KSeF:
- Jakie narzędzia są niezbędne do korzystania z KSeF?
- Kompatybilność systemu KSeF z oprogramowaniem księgowym
- API KSeF – możliwości integracji z systemami finansowo-księgowymi
- Certyfikaty i podpisy elektroniczne – jak je uzyskać i stosować?
- Minimalne wymagania sprzętowe i systemowe
4. Praktyczna obsługa KSeF – krok po kroku:
- Logowanie do systemu i pierwsza konfiguracja
- Ustalanie uprawnień użytkowników
- Wystawianie faktury ustrukturyzowanej
- Odbieranie faktur w systemie KSeF
- Weryfikacja poprawności faktur i obsługa błędów
5. Korzyści i wyzwania związane z wdrożeniem KSeF:
- Automatyzacja i usprawnienie procesów księgowych
- Bezpieczeństwo i ochrona danych
- Najczęstsze problemy i sposoby ich rozwiązywania
- Kary i konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów
6. Sesja Q&A i podsumowanie szkolenia:
- Odpowiedzi na pytania uczestników
- Kluczowe wnioski i najlepsze praktyki
- Rekomendacje wdrożeniowe
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 zajęcia | Prowadzący Mirella Chomont - Wolak | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 05:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 725,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 590,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 98,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mirella Chomont - Wolak
Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Trener z ponad 1000 h przeprowadzonych szkoleń, specjalizujący się w tematach podatkowych i prawnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępneg
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.