STUDIA PODYPLOMOWE Psychologia Pozytywna
STUDIA PODYPLOMOWE Psychologia Pozytywna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe są przeznaczone dla wszystkich osób, które chcą pogłębić wiedzę z zakresu psychologii, przede wszystkim psychologii pozytywnej, aby było możliwe praktyczne jej wykorzystanie w różnego rodzaju sytuacjach, zarówno prywatnych, jak i zawodowych.
Jest to usługa adresowana do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi230
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych jest zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu psychologii pozytywnej oraz praktycznych umiejętności jej zastosowania w życiu zarówno osobistym, jak i zawodowym, w różnych obszarach, między innymi w edukacji, ochronie zdrowia czy w biznesie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent objaśnia w pogłębionym stopniu teorie i zależności w obszarze psychologii pozytywnej oraz sposoby ich praktycznego zastosowania | Kryteria weryfikacji objaśnia teorie, koncepcje i modele występujące w psychologii pozytywnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje takie pojęcia jak dobrostan psychiczny, motywacja wewnętrzna, emocje pozytywne, poczucie sensu życia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu psychologii ogólnej, stanowiącej teoretyczne podstawy do analizowania i interpretowania zjawisk psychologicznych | Kryteria weryfikacji wyjaśnia złożone zależności między wybranymi obszarami nauki w zakresie psychologii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent definiuje metody badawcze, techniki i narzędzia właściwe dla psychologii pozytywnej oraz zasady ich doboru i stosowania | Kryteria weryfikacji stosuje metody prowadzenia badań w psychologii pozytywnej, w tym statystyczne sposoby analizy danych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent rozpoznaje podstawowe uwarunkowania społeczne, prawne i etyczne oraz ich wpływ na praktykę zawodową psychologa | Kryteria weryfikacji stosuje i rozumie konteksty zastosowania psychologii pozytywnej w edukacji, ochronie zdrowia, organizacjach, rozwoju osobistym i społecznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent charakteryzuje mechanizmy i procesy rządzące funkcjonowaniem jednostki i grupy w środowisku społecznym | Kryteria weryfikacji charakteryzuje psychologiczne konstrukcje wspierające dobrostan (twórczość, humor, inteligencja emocjonalna) i ich rolę w funkcjonowaniu jednostki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent analizuje, interpretuje i diagnozuje złożone problemy praktyczne z wykorzystaniem wiedzy z obszaru psychologii | Kryteria weryfikacji diagnozuje poziom dobrostanu psychicznego oraz mocnych stron jednostki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji stosuje odpowiednie narzędzia diagnostyczne i obserwacyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent projektuje złożone działania praktyczne i zastosuje je w nowych lub nieprzewidywalnych warunkach | Kryteria weryfikacji projektuje i wdraża interwencje psychologiczne oparte na naukowej wiedzy z zakresu psychologii pozytywnej, dostosowane do potrzeb różnych grup społecznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Absolwent skutecznie przekazuje specjalistyczną wiedzę w zrozumiały sposób oraz pracuje zespołowo i samodzielnie | Kryteria weryfikacji prowadzi warsztaty i działania edukacyjne, coachingowe i wspierające rozwój psychiczny z wykorzystaniem narzędzi psychologii pozytywnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent stosuje zdobytą wiedzę w rozwiązywaniu złożonych problemów zawodowych | Kryteria weryfikacji stosuje zdobytą wiedzę z zakresu psychologii pozytywnej do rozwiązywania problemów w miejscu pracy, w edukacji i ochronie zdrowia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent formułuje problemy badawcze i dobiera adekwatne metody ich analizy | Kryteria weryfikacji planuje i przeprowa badania empiryczne, w tym analizuje i interpretuje dane psychologiczne oraz formułuje praktyczne wnioski | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent podejmuje działania na rzecz własnego rozwoju psychicznego i dobrostanu oraz refleksji nad własną postawą zawodową i osobistą | Kryteria weryfikacji podejmuje działania na rzecz własnego rozwoju psychicznego i dobrostanu oraz refleksji nad własną postawą zawodową i osobistą | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent wykazuje gotowość do promowania podejścia psychologii pozytywnej w środowisku zawodowym i społecznym, wspierając działania prospołeczne i rozwojowe | Kryteria weryfikacji wykazuje gotowość do promowania podejścia psychologii pozytywnej w środowisku zawodowym i społecznym, wspierając działania prospołeczne i rozwojowe | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wybrane koncepcje teoretyczne w psychologii pozytywnej
2. Wprowadzenie do psychologii ogólnej
3. Wprowadzenie do psychologii pozytywnej
4. Psychologia emocji i motywacji
5. Twórczość i kreatywność
6. Inteligencja emocjonalna
7. Humor
8. Dobrostan psychiczny (psychologiczny)
9. Metodologia badań psychologicznych w psychologii pozytywnej
10. Praktyczne zastosowanie psychologii pozytywnej:
11. Psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu
12. Psychologia pozytywna w ochronie zdrowia
13. Psychologia pozytywna w biznesie
14. Pozytywne relacje interpersonalne
15. Kompetencje psychologiczne z zakresu psychologii pozytywnej
16. Coaching
17. Pozytywne relacje interpersonalne
18. Mindfulness
19. Psychologia pozytywna w edukacji
20. Psychologia pozytywna w miejscu pracy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 16,52 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 16,52 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Wojtczak
Psychologia, zarządzanie, edukacja, profilaktyka zdrowia, medycyna stylu życia, coaching, motywacja, mediacje, komunikacja
D O Ś W I A D C Z E N I E Z A W O D O W E – trenerka biznesu
2002 – dziś
2011- 2012
Trenerka biznesu, psychoedukatorka i coach
szkolenia komercyjne oraz unijne dla kilkudziesięciu firm w całej Polsce
Zakres tematyczny:
uważność i empatia, dobrostan i wellbeing, komunikacja interpersonalna, rozwój osobisty i społeczny, budowanie zespołu, psychologiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi, asertywność, treningi antystresowe, komunikacja empatyczna w biznesie i służbie zdrowia, inteligencja emocjonalna
Coach, konsultant i doradca
innowacyjny projekt zarządzania wiekiem „50+ doświadczenie” realizowany z Caritas Polska i Agrotec w przedsiębiorstwach woj. kuj.-pom.
D O Ś W I A D C Z E N I E Z A W O D O W E – ścieżka rozwoju
2011 - dziś Własna działalność gospodarcza – firma doradczo-szkoleniowa My Way Dorota Wojtczak
2012 -Psychological Solutions Group - Agencja Analiz i Doradztwa Personalnego
koordynator ds. marketingu
*promocja i sprzedaż diagnostyczno-szkoleniowego e-systemu do zarządzania potencjałem pracowników i funkcjonowaniem firmy
D O Ś W I A D C Z E N I E Z A W O D O W E – trenerka edukacji
2020 – dziś
2011- dziś ProPsyche – Centrum Terapii i Rozwoju – terapeutka uważności i redukcji stresu, mediatorka, trenerka komunikacji
Prowadzenie szkoleniowych rad pedagog
Katarzyna Kuligowska
Trener Rozwoju osobistego i Biznesu, Coach NLP, Właściciel firmy szkoleniowej QAL Group oraz Przestrzeń Holistycznego Rozwój .
Trener Sztuki Charyzmy i Wystąpień Publicznych, Praktyk Biznesu
z zakresu sprzedaży, negocjacji, konwersacji, komunikacji otwartej, wywierania wpływu. Praktyk i Master Neurolingwistycznego Programowania. Wiedzę z zakresu rozwoju osobistego zdobywała w czasie warsztatów cenionych polskich i zagranicznych mentorów, takich jak Nick Vujicic, Les Brown, Mateusz Grzesiak, Jakub Bączek, Paweł Milewski. Przez ponad dwa lata była aktywnym uczestnikiem warsztatów szkoleniowych Instytutu Neurointeligencji w Warszawie. Jest również absolwentką kursów świadomej pracy z ciałem i oddechem, warsztatu Pracy z ciałem wg Analizy Bioenergetycznej w nurcie Alexandra Lowena. Świadomość i obserwacja tego, w jaki sposób konkretne narzędzia i umiejętności wpływają na zwiększenie efektywności pracy, zaowocowały chęcią dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi, którzy tego chcą i potrzebują.
Joanna Szarmach
Edukacja i certyfikaty:
Magister pedagogiki – Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, 2008
Roczne Studium Komunikacji opartej na Porozumieniu bez Przemocy (NVC) – ukończone w 2021
Roczne Studium Mediacji w nurcie Porozumienia bez Przemocy – ukończone w 2022
Szkoła Sztuki Charyzmy – Instytut Neurointeligencji, 2014
Certyfikowany Praktyk NLP – Instytut Neurointeligencji, 2013
Certyfikowany Master NLP – Instytut Neurointeligencji, 2014
Certyfikowany Terapeuta NLP – Instytut Neurointeligencji, 2014
Dodatkowo: certyfikaty jako Praktyk Biznesu NLP, trener i coach oraz facylitatorka kręgów naprawczych
Ukończone liczne kursy terapeutyczne (przez ostatnie 15 lat), m.in. z zakresu technik pracy z osobami doświadczającymi traumy relacyjnej, pracy z osobami wykorzystywanymi seksualnie, zarządzania czasem i stresem oraz International Family System (IFS)
Doświadczenie zawodowe:
Prowadzenie prywatnej praktyki terapeutycznej – prawie 4000 godzin indywidualnych sesji
Prowadzenie warsztatów – blisko 1000 godzin szkoleń dla rodziców, kuratorów, pedagogów, pracowników socjalnych, nauczycieli, wychowawców i przedstawicieli placówek edukacyjnych
Ponad 13 lat wsparcia dzieci w pieczy zastępczej
Wiceprezeska Fundacji Metapomoc, aktywnie angażująca się w projekty wspierające dzieci i młodzież
Izabela Wiśniewska
Uniwersytet Warmiński-Mazurski w Olsztynie
Technologia Żywności i żywienia człowieka
Ukończone w roku 2004 tytuł magister inżynier.
W roku 2017 Studium Komunikacji w Gdańsku -Strefa NVC Dominika Jasińska roczne ukończone certyfikatem
W roku 2021 Studium Empatii w edukacji w Gdańsku - Strefa NVC Dominika Jasińska oraz Studium Mediacji w Gdańsku- Strefa NVC Dominika Jasińska Oba ukończone certyfikatem
Rok 2023 uzyskanie certyfikatu Trenera Familylab
Rok 2024 rozpoczęcie i
Obecnie Studia podyplomowe na kierunku
Psychopedagogika oraz Terapeuta rodzinny
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.
Agnieszka Chojnacka
2021 Uniwersytet SWPS
magister, tytuł: psycholog, psychologia, specjalność psychologia kliniczna
2022 -Uniwersytet SWPS , studia podyplomowe
od 2021 szkolenie w zakresie psychoterapii EMDR, poziom podstawowy 1 i 2 oraz szkolenia specjalistyczne
Psychotraumatologia, tytuł: Psychotraumatolog
2023/2024 Krakowskie Laboratorium Cogito
Całościowy akredytowany Kurs psychoterapii (nurt integratywny)
Członek:
Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego
Doświadczenie zawodowe:
1996 Zakład Usług Poligraficznych, grafik komputerowy
1997-2001 PPMiD MAT SA, specjalista ds. reklamy
2001-2009, DLS SA, specjalista ds. sprzedaży, kierownik BOK, kierownik oddziału
2009-2020, PPU EKOBUD SP. z o.o., kierownik handlowy, dyrektor/prokurent
2018/2019 Centrum Pomocy Dziecku i Poradnictwa Rodzinnego, obowiązki psychologa, terapia grupowa
Od 2019 Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Świeciu - AKTUALNIE: Wojewódzki Szpital Zdrowia Psychicznego, obowiązki psychologa
Od 04.2021 Gabinet Psychologiczno-Terapeutyczny „Papilio” Agnieszka Chojnacka
od 2022 -Wyższa Szkoła Gospodarki, wykładowca
Szkolenia m.in. psychoterapia EMDR, Trener TUS (trening umiejętności społecznych), terapia RTZ (racjonalna terapia zachowania), life coach, terapia ACT, terapia TSR, terapia tańcem i ruchem, terapia par, terapia online
Swoją pracę poddaję regularnej superwizji. Udział w szkoleniach i konferencjach
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie cyfrowej umieszczane dla uczestników w chmurze.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Program studiów podyplomowych realizowany jest w godzinach dydaktycznych.
Harmonogram studiów składa się z 230 h zajęć tj. 172,5 zegarowych i jednej godziny dydaktycznej walidacji tj. 45 min z jednej godziny dydaktycznej.
Harmonogram zajęć nie zawiera przerw między zajęciami.
Koszt studiów podyplomowych wskazany w Karcie Usług nie zawiera opłaty wpisowej oraz opłat za przedłużenie terminu ukończenia studiów podyplomowych oraz opłat za wysyłanie dokumentów pocztą tradycyjną.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
dostęp do platformy MS TEAMS