Indywidualny kurs języka angielskiego Business English B1 Intermediate
Indywidualny kurs języka angielskiego Business English B1 Intermediate
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób dorosłych, które wcześniej uczyły się języka angielskiego na poziomie A2 lub wyżej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji31-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji w sytuacjach zawodowych i biznesowych w języku angielskim. Nabycie płynności językowej w środowisku pracy poprzez konwersacje, ćwiczenia gramatyczne. Zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu słownictwa biznesowego oraz struktur gramatycznych w języku angielskim.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. WIEDZA• Uczestnik obsługuje podstawowe i średniozaawansowane struktury gramatyczne oraz słownictwo używane w kontekście biznesowym (np. rozmowy telefoniczne, spotkania, negocjacje, e-maile). | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje i rozróżnia poprawne struktury językowe w kontekście zadań językowych, testów gramatycznych i słownictwa branżowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 2. UMIEJĘTNOŚCI• Uczestnik formułuje spójne i poprawne wypowiedzi ustne i pisemne w języku angielskim w kontekście zawodowym, uwzględniając różne sytuacje komunikacyjne (np. prezentacja, rozmowa kwalifikacyjna, small talk, e-mail). • Uczestnik stosuje właściwe zwroty i konstrukcje językowe w komunikacji z klientem, przełożonym lub współpracownikiem w języku angielskim | Kryteria weryfikacji Uczestnik konstruuje krótkie wypowiedzi ustne i pisemne z użyciem adekwatnego słownictwa biznesowego podczas ćwiczeń symulacyjnych, dialogów oraz zadań pisemnych.• Uczestnik wykonuje zadania praktyczne, takie jak odgrywanie ról (role-play), prowadzenie rozmów telefonicznych, przygotowanie i przedstawienie krótkiej prezentacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE• Uczestnik komunikuje się w sposób uprzejmy, profesjonalny i adekwatny kulturowo w typowych sytuacjach zawodowych wymagających użycia języka angielskiego. • Uczestnik pracuje zespołowo w międzynarodowym środowisku językowym i wykazuje otwartość na komunikację międzykulturową. | Kryteria weryfikacji • Uczestnik bierze udział w symulacjach interakcji biznesowych z zachowaniem zasad etykiety językowej, takich jak powitania, negocjacje, zakończenia spotkań.• Uczestnik uczestniczy aktywnie w ćwiczeniach grupowych, wykazując się inicjatywą i współpracą w zadaniach wymagających wspólnej pracy w języku angielskim. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie łączy zalety metody bezpośredniej i komunikacyjnej. Metoda bezpośrednia pozwala słuchaczowi opanować najważniejsze umiejętności językowe – mówienie oraz rozumienie ze słuchu – w szybki i atrakcyjny sposób. Metoda komunikacyjna pomaga utrwalić angielską gramatykę i słownictwo w autentycznych kontekstach.
- nowoczesne i praktyczne słownictwo,
- interesujące pytania w naturalnej, współczesnej angielszczyźnie dotyczące życia codzinnego i praktycznych sytuacji,
- liczne ćwiczenia,
- ćwiczenia komunikacyjne.
Głównym celem metody bezpośredniej jest szybkie i skuteczne nauczanie umiejętności komunikacji w języku obcym, poprzez minimalizowanie użycia języka ojczystego w czasie lekcji i wykształcenie pewnych odruchów językowych. To prowadzi do myślenia w języku, którego się chcemy nauczyć, a dzięki temu łatwości w posługiwaniu się nim w praktyce.
SŁUCHANIE I MÓWIENIE
Metoda bezpośrednia kładzie duży nacisk na praktykę i pracę ustną – słuchanie i mówienie. Około 80% lekcji to praca ustna z lektorem, polegająca na kontrolowanym dialogu, w którym lektor zadaje pytania w oparciu o wprowadzone wcześniej słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne. W ten sposób nowy materiał jest ćwiczony zarówno w praktyce jak i w odpowiednim kontekście.
Najlepszym sposobem nauki języka jest po prostu mówienie nim. Słuchacze biorą aktywny udział w zajęciach, odpowiadając na pytania nauczyciela w pełnej formie tak, aby wydłużyć czas mówienia oraz ćwiczyć jak najwięcej słów i struktur gramatycznych.
Podsumowując, słownictwo jest ważniejsze od gramatyki, a najważniejsze jest mówienie.
ZAJĘCIA W JĘZYKU OBCYM
Zajęcia językowe metodą bezpośrednią odbywają się prawie wyłącznie w języku obcym.
Instrukcje wydawane są przez nauczyciela w języku obcym. Nauczyciel unika również tłumaczenia na język ucznia. W kolejnych partiach lekcji nowe pytania zawierają aktualnie wprowadzane słowa lub gramatykę, a resztę materiału słuchacz już zna z poprzednich lekcji.
Języka obcego uczymy się podobnie, jak dziecko uczące się swojego pierwszego języka. Słuchacz najpierw słyszy słowa, następnie wypowiada je imitując wymowę nauczyciela, a dopiero potem poznaje pisownię: czyta i pisze.
ODRUCHY JĘZYKOWE
Aby rozwinąć odpowiednie odruchy językowe, należy mówić szybko i bez zastanawiania się. Dzięki temu wykorzenia się nawyk myślenia po polsku i tłumaczenia na język obcy, który bardzo utrudnia rozumienie ze słuchu i mówienie w naturalnym tempie.
Prawie cała lekcja to praca ustna z lektorem, polegająca na tym, że lektor uczy nowego słownictwa lub zagadnienia gramatycznego, a potem zadaje pytania z użyciem tych słów i gramatyki tak, aby cały nowy materiał był ćwiczony w praktyce i w kontekście.
Uczymy słownictwa codziennego użytku, od początku kursu ze szczególnym uwzględnieniem najczęściej używanych słów z zakresu języka mówionego.
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Ćwiczenie pytań i odpowiedzi w małych grupach uczniów jest prawdopodobnie najbardziej rozpowszechnionym sposobem nauki, znanym od setek lat. Intensywna wymiana pytań i odpowiedzi między nauczycielem a uczniem służy wyrobieniu nawyków językowych. Uczeń osiąga automatyzm odpowiedzi dzięki naśladowaniu całych fraz i zdań.
Pytania i odpowiedzi w pierwszych etapach nauki są z góry określone i od tego wzoru nie powinien odbiegać ani nauczyciel, ani słuchacz. Słuchacz ćwiczy dokładnie te słowa i struktury gramatyczne, które są zawarte w pytaniach i odpowiedziach. W kolejnych etapach wprowadza się elementy własnej inwencji i słuchacz tworzy coraz więcej własnych, dowolnych odpowiedzi.
We wszystkich podręcznikach używamy dużej ilości interesujących pytań w naturalnym, współczesnym języku. Dzięki temu słuchacze mogą lepiej zapamiętać nowe słownictwo, a także używają go w większej liczbie kontekstów (różne zastosowania, struktury gramatyczne, kolokacje). To sprawia, że potrafią bardziej kreatywnie używać języka obcego zamiast zapamiętywać mechanicznie pojedyncze zdania.
POPRAWNOŚĆ
Nauczyciel kładzie duży nacisk na poprawność wypowiedzi pod względem wymowy, słownictwa i gramatyki, co utrwala prawidłowe nawyki językowe u słuchaczy, a także motywuje ich do dbania o formułowanie bezbłędnych zdań.
Ważne jest wypowiadanie się już od samego początku w sposób samodzielny, nawet jeśli może to oznaczać popełnianie błędów. Oczywiście błędy powinny być od razu poprawiane przez nauczyciela w przyjazny sposób, aby słuchacz uczył się powtarzając poprawną formę.
Znajomość zasad gramatycznych pojawia się z biegiem czasu: potrzebne zagadnienia gramatyczne poznajemy podczas lekcji, ćwicząc je od razu w praktyce w zdaniach, natomiast co jakiś czas robione są lekcje gramatyczne, poświęcone w całości utrwaleniu i wyjaśnieniu gramatyki.
POWTARZANIE MATERIAŁU
Nauka języka jest szybsza i znacznie bardziej efektywna za sprawą regularnych powtórek materiału. W metodzie bezpośredniej przeznacza się dużą część zajęć na ściśle zorganizowane powtarzanie materiału, dzięki czemu słuchacze zapamiętują szybko i na długo duże ilości nowego słownictwa i gramatyki.
Zaplanowany system powtórek sprawia, że uczeń ma kilkukrotny kontakt z każdą partią materiału – poczynając od powtórki na początku każdej lekcji, poprzez czytania i lekcje gramatyczne, aż do powtórzenia większej całości przed egzaminem.
Tajemnicą sukcesu w uczeniu się języka obcego są powtórki materiału. Nauka języka polega głównie na wykształceniu szybkich odruchów, podobnie jak pisanie na maszynie, albo gra na fortepianie – a takie odruchy można wykształcić jedynie przez częste powtórki.
INTERAKTYWNE I AKTYWIZUJĄCE METODY WYKORZYSTYWANE PODCZAS REALIZACJI USŁUGI:
1. Pytania naprzemienne (Reversed Q&A / Student Questioning)
2. Dynamiczne zmiany kontekstu (Context-switching)
3. Mini-debaty
4. Story-building
5. Ćwiczenia utrwalające słownictwo i gramatykę na interaktywnej platformie DL-Pro, do której uczestnik otrzymuje dostęp.
TEMATYKA ZAJĘĆ:
• opis stanowiska pracy,
• opis obowiązków związanych z wykonywaną pracą,
• opis kwalifikacji pracownika,
• pisanie maili,
• wymagania dotyczące CV,
• podawanie informacji personalnych
• rozmawianie o umiejętnościach i kompetencjach,
• rozmowa kwalifikacyjna,
• umowy i kontrakty pracownicze,
• zasady etyczne i wymagania w firmie,
• wyrażanie emocji,
• wdrażanie nowych pracowników,
• przygotowywanie kampanii reklamowych,
• praca zespołowa,
• rozmawianie o problemach,
• przygotowanie prezentacji,
• globalizacja i problemy kulturowe.
ZAGADNIENIA I ĆWICZENIA GRAMATYCZNE:
Czasy przeszłe i teraźniejsze
- Present Simple / Continuous, Past Simple / Continuous
- Present Perfect (w kontekście zawodowym: doświadczenie i rezultaty)
Strona bierna
- np. „The report was submitted yesterday”, szczególnie w raportach i korespondencji.
Tryby warunkowe
- Zero, First, Second Conditional (rozmowy o strategii, planach, propozycjach)
Mowa zależna (reported speech)
- „He said that the meeting was tomorrow.”
Czasy przyszłe
- will, be going to, present continuous dla ustalonych planów
Czasy perfect (Present & Past Perfect)
- do opisu wyprzedzonych zdarzeń i raportowania
Modalne wyrażenia (modals)
- can/could, may/might, must, should itp., do wyrażania obowiązku, możliwości, sugestii
Gerundia i bezokoliczniki
- preferować „to meet” vs. „meeting”, po konkretnych czasownikach
Określenia ilościowe i niepoliczalne
- some, any, few, little – przy omawianiu zasobów, budżetów itp.
Przyimki czasowe i lokalne
- in, on, at, by – w terminach spotkań, lokalizacjach firmowych itp.
Gramatyka jest osadzona bezpośrednio w kontekście dialogów biznesowych, co sprzyja przyswajaniu i zastosowaniu w praktyce. Ćwiczenia koncentrują się na autentycznych scenariuszach, takich jak rozmowy rekrutacyjne, negocjacje, raportowanie i tworzenie prezentacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Business English | Prowadzący Katarzyna Sajkowicz | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Końcowa walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 105,56 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 105,56 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Sajkowicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje podręcznik do nauki języka angielskiego oraz dostęp do platofrmy internetowej jak również mobilnej wersji podręcznika w aplikacji.
Warunki uczestnictwa
- Test kwalifikacyjny w formie elektronicznej + rozmowa kwalifikacyjna z lektorem.
- Obecność Uczestnika w zajęciach, jest każdorazowo potwierdzana podpisem na liście obecności w obecności lektora prowadzącego usługę.
- Obowiązkowa frekwencja: Uczestnik zobowiązany jest do uczestnictwa w minimum 80% zaplanowanych zajęć w ramach usługi.
- Dodatkowo, lektor prowadzi odrębny dziennik zajęć. Każde zajęcia potwierdzone są podpisem lektora.
- Godzina zajęć = 45 minut
Informacje dodatkowe
Uczestnik kursu otrzymuje podręcznik, dostęp do platformy online, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia kursu.
*Prosimy o kontakt telefoniczny przed zgłoszeniem na usługę.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi