Szkolenie "Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne"
Szkolenie "Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Grupa docelowa usługi
- przedsiębiorcy;
- właściciele biur rachunkowych;
- osoby wykonujące zawód samodzielnego księgowego, w tym księgowy lub główny księgowy zatrudnione w działach księgowych firm, biurach rachunkowych albo prowadzące działalność gospodarczą w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych;
- osoby wykonujące zawód pracownika ds. rachunkowości i księgowości, w tym asystenta do spraw księgowości, pozostali pracownicy do spraw rachunkowości i księgowości, pozostali specjaliści do spraw księgowości i rachunkowości, pracownicy do spraw rachunkowości i księgowości, technik rachunkowości, zatrudnione w działach księgowych firm, biurach rachunkowych albo prowadzące działalność gospodarczą w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych;
- osoby zainteresowane podnoszeniem kompetencji.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do prawidłowego wypełniania obowiązków z zakresu ewidencjii klasyfikacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w oparciu o przepisy prawa bilansowego i prawa podatkowego materialnego.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent szkolenia:1. Prawidłowo prowadzi dokumentację i rozliczanie środków trwałych w działalności gospodarczej: | Kryteria weryfikacji a. definiuje pojęcie środków trwałych,b. poprawnie klasyfikuje środki trwałe, c. wskazuje zasady amortyzacji środków trwałych, d. wskazuje zasady inwentaryzacji środków trwałych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Prawidłowo prowadzi dokumentację oraz rozliczanie wartości niematerialnych i prawnych w działalności gospodarczej: | Kryteria weryfikacji a. wskazuje zasady amortyzacji środków niematerialnych i prawnych,b. wskazuje zasady prawidłowej wyceny wartości niematerialnych i prawnych pod względem rachunkowym i podatkowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program i opis efektów kształcenia chronione prawem autorskim © Advisor Consulting Kancelaria Radcy Prawnego Daniel Budaj! Wszelkie prawa zastrzeżone!
Ramowy program szkolenia "Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne":
- Definicja i klasyfikacja środków trwałych
- wg ustawy o rachunkowości,
- wg prawa podatkowego,
- podobieństwa i różnice.
- Ewidencja środków trwałych oraz wycena wartości początkowej środków trwałych
- nabytych odpłatnie (zakup, aport),
- wytworzonych we własnym zakresie,
- nabytych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie.
- Amortyzacja środków trwałych wg ustawy o rachunkowości i ustaw podatkowych
- przedmiot amortyzacji i podstawa amortyzacji,
- ogólne zasady amortyzacji,
- metody amortyzacji – liniowa, degresywna, uproszczone,
- metody amortyzacji jednorazowej,
- podobieństwa i różnice w amortyzacji w prawie bilansowym i podatkowym.
- Środki trwałe w budowie
- Zmiany w środkach trwałych oraz ich inwentaryzacja
- zasady, metody, terminy i dokumentacja,
- modernizacja (ulepszenie) czy remont środków trwałych.
- Wartości niematerialne i prawne
- zasady amortyzacji,
- wartości niematerialne i prawne w podstawie opodatkowania podatkiem dochodowym, w tym koszty nie stanowiące KUP,
- WNiP używane na podstawie umowy leasingu.
- Walidacja/Egzamin wewnętrzny - test teoretyczny 20 pytań testowych jednokrotnego wyboru z kafeterii 4 odpowiedzi.
Szkolenie adresowane jest do osób posiadających co najmniej podstawowe doświadczenie w pracy związanej z księgowością i rachunkowością.
Grupa docelowa to:
- przedsiębiorcy;
- właściciele biur rachunkowych;
- osoby wykonujące zawód samodzielnego księgowego, w tym księgowy lub główny księgowy zatrudnione w działach księgowych firm, biurach rachunkowych albo prowadzące działalność gospodarczą w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych;
- osoby wykonujące zawód pracownika ds. rachunkowości i księgowości, w tym asystenta do spraw księgowości, pozostali pracownicy do spraw rachunkowości i księgowości, pozostali specjaliści do spraw księgowości i rachunkowości, pracownicy do spraw rachunkowości i księgowości, technik rachunkowości, zatrudnione w działach księgowych firm, biurach rachunkowych albo prowadzące działalność gospodarczą w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych;
- osoby zainteresowane podnoszeniem kompetencji.
Liczebność grupy: 10-30 osób. Liczba stanowisk dostosowana do liczebności grupy. Stanowiska edukacyjne składające się ze stołu i krzesła. Organizacja sali szkoleniowej – układ dyskusyjny (w kształcie litery U).
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych - łącznie 14 (zajęcia teoretyczne - 8, ćwiczenia/studium przypadków - 6).
Przerwy nie są wliczone w czas szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Definicja i klasyfikacja środków trwałych; Ewidencja środków trwałych oraz wycena wartości początkowej środków trwałych | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 przerwa | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Ewidencja środków trwałych oraz wycena wartości początkowej środków trwałych; Amortyzacja środków trwałych wg ustawy o rachunkowości i ustaw podatkowych | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 przerwa | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Amortyzacja środków trwałych wg ustawy o rachunkowości i ustaw podatkowych; Środki trwałe w budowie | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 przerwa | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Zmiany w środkach trwałych oraz ich inwentaryzacja | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Wartości niematerialne i prawne | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 przerwa | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Wartości niematerialne i prawne | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 przerwa | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Wartości niematerialne i prawne | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Egzamin wewnętrzny / Walidacja | Prowadzący Ewa Stolarczyk | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 275,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 162,54 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 132,14 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Stolarczyk
Od 1999 roku do 2020 roku dyrektor w firmie księgowej ABAK sp. z o.o. Od 2009 roku do 2020 roku członek zarządu Spółki ABAK S.A. - podmiotu o zasięgu ogólnopolskim, zajmującego się outsourcingową obsługą księgową podmiotów gospodarczych.
Od 2009 roku świadczy usługi doradztwa podatkowego w ramach własnej kancelarii doradcy podatkowego.
Znakomity wykładowca łączący bogatą praktykę z niezwykłą umiejętnością przekazywania wiedzy. Od 2010 roku prowadzi szkolenia dotyczące tematyki podatkowej i kadrowej, w szczególności z zakresu podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych (PIT
i CIT). W latach 2024-2025 przeprowadziła ponad 90 godzin szkoleń dla Advisor Consulting Kancelaria Radcy Prawnego Daniel Budaj.
Prowadzi cykliczne szkolenia na rzecz doradców podatkowych zrzeszonych w Oddziale Warmińsko-Mazurskim Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Jest również zapraszana na szkolenia doradców podatkowych innych oddziałów wojewódzkich KIDP.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie wydruku prezentacji z miejscem na notatki oraz długopis.
Informacje dodatkowe
Liczba jednostek dydaktycznych szkolenia (45 min) - 14
Liczba godzin zegarowych szkolenia (60 min.) – 10'30min
Po zakończeniu usługi rozwojowej Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w formie elektronicznej.
W przypadku usługi szkolenia zawodowego oraz finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% cena netto = brutto. Stawka VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy o VAT. W przypadku finansowania poniżej 70% ze środków publicznych, doliczony zostanie podatek VAT 23% do ceny netto.
Cena usługi nie zawiera kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi