Szkolenie z obsługi/wykorzystania programów Comarch ERP Optima w placówce medycznej.
Szkolenie z obsługi/wykorzystania programów Comarch ERP Optima w placówce medycznej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie z zakresu obsługi systemu Optima jest przeznaczone dla pracowników placówek medycznych, w szczególności tych, którzy zajmują się obszarami księgowości, kadr i płac oraz gospodarki magazynowej czy zakupów.
Kurs skierowany jest do osób zatrudnionych w podmiotach leczniczych, które już korzystają z systemu Optima lub planują jego wdrożenie do zarządzania finansami, zasobami ludzkimi, rozliczeniami kontraktów, a także operacjami administracyjnymi i handlowymi (np. zaopatrzeniem).
Szkolenie jest idealne dla pracowników działów księgowości, działów kadr, rejestracji, a także osób zajmujących się logistyką zakupową w placówce. Rekomendowane jest również dla kadry zarządzającej, która chce lepiej rozumieć funkcjonalności systemu i wspierać zespół we wdrażaniu i usprawnianiu pracy z Optimą.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji04-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi33
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego zarządzania systemem Optima placówce medycznej, w obliczu aktualnych zmian podatkowych, technologicznych oraz wyzwań związanych organizacją finansów, kadr, płac i operacji administracyjno-handlowych . Kurs łączy wiedzę merytoryczną z praktycznymi umiejętnościami, umożliwiając uczestnikom sprawne korzystanie z modułów systemu Optima(m.im., kadry, gospodarka magazynowa, rozliczenia z NFZ), zgodnie ze specyfiką funkcjonowania podmiotów leczniczychEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Obsługuje ewidencję księgi handlowej w systemie Optima. | Kryteria weryfikacji Prowadzi ewidencje zapisów w księdze handlowej z wykorzystaniem systemu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Księguje dokumenty z użyciem funkcji predekretacji i schematów księgowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Rozlicza i prowadzi ewidencję podatku VAT w systemie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Ewidencjonuje środki trwałe i wyposażenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Zarządza płatnościami, rozlicza dokumenty, zapisuje operacje na rachunkach bankowych i kasowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Tworzy potwierdzenia sald oraz noty odsetkowe w programie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Obsługuje operacje handlowe w systemie Optima. | Kryteria weryfikacji Wystawia faktury sprzedaży, faktury pro forma, faktury zaliczkowe, faktury zakupu oraz paragony. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Tworzy i ewidencjonuje dokumenty magazynowe (PZ, WZ, MM, RW, PW). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Obsługuje moduł magazynowy, w tym zarządza stanami magazynowymi i ruchem towarów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje dokumentów sprzedażowych i zakupowych oraz przypisuje je do odpowiednich operacji w systemie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Rejestruje operacje handlowe zgodnie z zasadami obowiązującymi w systemie Optima. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Prowadzi ewidencję pracowników i zleceniobiorców w systemie Optima. | Kryteria weryfikacji Ewidencjonuje dane pracowników i zleceniobiorców oraz nalicza wynagrodzenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Importuje elektroniczne zwolnienia lekarskie (e-ZLA) do systemu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Rejestruje czas pracy i nieobecności oraz rozlicza nadgodziny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Nalicza i generuje deklaracje podatkowe oraz ZUS-owskie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Nalicza składki na PPK oraz obsługuje procesy związane z pracownikami tymczasowymi i oddelegowanymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Obsługuje kasę zapomogowo-pożyczkową w systemie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Tworzy i stosuje zaawansowane wzorce naliczania dodatków do wynagrodzeń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program ramowy szkolenia odpowiada na potrzeby uczestników związane z praktycznym poznaniem i skutecznym wykorzystaniem funkcjonalności systemu Comarch ERP Optima w obszarze księgowości, kadr i płac oraz operacji handlowych. Treści szkoleniowe obejmują zarówno obsługę podstawowych operacji w systemie, jak i zaawansowanych funkcji automatyzujących i porządkujących codzienną pracę z dokumentacją finansową, kadrową i magazynową.
Zakres szkolenia dostosowany jest do realiów pracy w różnych typach organizacji, w tym także placówek medycznych, i uwzględnia aktualne przepisy prawne (np. e-Teczki, PPK, JPK, KSeF, Pakiet Mobilności). Szkolenie umożliwia stopniowe rozwijanie umiejętności z zakresu ewidencji, rozliczeń, raportowania oraz zarządzania zasobami z wykorzystaniem systemu Optima.
Program szkolenia przewiduje pracę w parach i w grupach kilkuosobowych – w zależności od rodzaju ćwiczenia – a także pracę indywidualną.
* 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
* Przerwy nie są wliczane do czasu trwania szkolenia.
Program
Moduł I
Szkolenie z zakresu wykorzystania funkcji modułów księgowych w Comarch ERP Optima w zakresie Księgi Handlowej.
Dzień I (7 godzin) – Księgowanie z uzyciem Księgi Handlowej w Optimie
- Obsługa ewidencji Księgi Handlowej
- Rozliczanie i pełna ewidencja VAT na zasadach ogólnych lub metodą kasową
- Tworzenie zaliczek na PIT oraz CIT, a także deklaracji rocznych
- Tworzenie i wysyłka plików JPK, w tym VAT-ZD dla JPK_V7
- Ewidencja dodatkowa (np. na oddzielne dokumenty, nie będące dokumentami VAT)
- Współpraca z Comarch OCR – wprowadzanie faktur na podstawie skanów i zdjęć
- Księgowanie dokumentów z użyciem predekretacji
- Księgowanie dokumentów z użyciem schematów księgowych
Dzień II (7 godzin) – Środki trwałe, zarządzanie płatnościami i rozlicznie dokumentów w Optimie
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
- Naliczanie amortyzacji
- Zarządzanie płatnościami,
- Ewidencja zapisów na rachunkach bankowych i kasowych
- Rozliczanie dokumentów kasowych i bankowych
- Tworzenie potwierdzeń sald, not odsetkowych.
- Tworzenie schematów księgowych
Moduł II
Szkolenie z zakresu wykorzystania funkcji modułów kadrowych w Comarch ERP Optima.
Dzień I (6 godzin) – Prowadzenie kard i płac w Optimie
- Prowadzenie ewidencji pracowników i zleceniobiorców wraz z elektronicznymi aktami pracowniczymi (tzw. E-Teczki)
- Naliczanie wynagrodzeń dla pracowników etatowych i zleceniobiorców
- Importowanie e-zwolnień
- Ewidencjonowanie czasu pracy, nieobecności, limitów nieobecności
- Naliczanie i wysyłka deklaracji podatkowych oraz ZUS-owskich
- Naliczanie składek na PPK i podatku od składek finansowanych przez pracodawcę
Dzień II (8 godzin) – Wykorzystanie rozszerzonej funkcjonalności modułu kadrowego Kadry i Płace Plus
- Rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników tymczasowych
- Rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników oddelegowanych do pracy za granicą
- Rozliczanie wynagrodzeń kierowców międzynarodowych wg Pakietu Mobilności
- Obsługa pracowników wieloetatowych
- Obsługa zajęć wynagrodzeń
- Operacje seryjne dla wielu pracowników
- Obsługa kas zapomogowo-pożyczkowych
- Możliwość importu czasu pracy z czytników RCP
- Rozliczanie nadgodzin w okresie rozliczeniowym dłuższym niż 1 miesiąc
- Tworzenie zaawansowanych wzorców naliczania dodatków – algorytm 12
Moduł III
Szkolenie z zakresu wykorzystania funkcji modułów handlowych
Dzień I (5 godzin) – Obsługa sprzedaży oraz magazynu z użyciem modułów Handlowych w Optimie
- Wystawianie faktur sprzedaży, pro-form, faktur zaliczkowych, faktur zakupu, paragonów
- Tworzenie dokumentów magazynowych
- Obsługa magazynu – w tym kontrola stanów magazynowych i prowadzenie inwentaryzacji, rozliczanie magazynu
- Współpraca z urządzeniami takimi jak drukarki i kasy fiskalne, czytniki kodów kresowych czy terminale płatnicze
- Tworzenie deklaracji JPK_FA, JPK_MAG
- Kompletacja
- Integracja z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF)
Szkolenie będzie prowadzone w formie interaktywnych prezentacji, ćwiczeń praktycznych w systemie, analizy przypadków, pracy w parach i zespołach oraz zadań indywidualnych. Uczestnicy zostaną zachęceni do dzielenia się swoimi doświadczeniami, wymiany dobrych praktyk oraz aktywnego udziału w każdej części zajęć – z naciskiem na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy w codziennej pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 9 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 512,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 280,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 227,64 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Baniak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej, w tym prezentację z omawianymi zagadnieniami oraz – w zależności od tematu – przykładowe instrukcje, zestawienia lub ćwiczenia.
Uczestnicy, którzy ukończą szkolenie, otrzymają również imienny certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu oraz nabycie wiedzy i umiejętności zgodnych z programem.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być pełnoletni.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 4 osoby.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe * 1 godzina dydaktyczna = 1 godzina zegarowa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat
W trakcie szkolenia zachowane będą środki ostrożności i bezpieczeństwa uczestników szkolenia.
Realizujemy usługi szkoleniowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie oraz zdalnie.
Dla uczestników z dofinansowaniem min. 70% kwoty szkolenia - stawka „zw” – „§ 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień”
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 508643155 71 lub 71 733 60 85 justyna.wania@activemed.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi