Efektywny zespół w szkolnej codzienności – komunikacja, współpraca, odpowiedzialność
Efektywny zespół w szkolnej codzienności – komunikacja, współpraca, odpowiedzialność
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników szkoły podstawowej, którzy na co dzień współpracują w ramach jednej instytucji, choć pełnią różne role i zadania. Uczestnikami mogą być zarówno osoby zaangażowane w pracę dydaktyczną, jak i te odpowiedzialne za sprawne funkcjonowanie szkoły od strony organizacyjnej i opiekuńczej. Szkolenie skierowane jest do zespołów, które chcą wzmocnić wzajemne zrozumienie, usprawnić komunikację i budować kulturę współpracy opartą na zaufaniu, szacunku i wspólnym celu działania.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji28-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie skutecznej komunikacji i współpracy w zróżnicowanym zespole pracowników szkoły. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności potrzebne do budowania dobrych relacji w miejscu pracy, wzmacniania wzajemnego zaufania oraz podejmowania wspólnej odpowiedzialności za funkcjonowanie szkoły jako spójnej organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje czynnikiwspierające efektywną współpracę w zespole pracowników szkoły. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przynajmniej trzykonkretne działania lub postawy sprzyjające dobrej współpracy w szkolnym środowisku pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje przykładykomunikacji w zespole i odróżnia konstruktywne od niekonstruktywnych zachowań komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje co najmniej dwaprzykłady jako wspierające lub utrudniające współpracę w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje asertywnekomunikaty z wykorzystaniem komunikatu „ja”. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje dwa przykładykomunikatu „ja” dopasowane do kontekstu pracy w szkole. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje źródła konfliktówwystępujących w zespole pracowników szkoły. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje minimum dwaźródła napięć wynikających z różnic obowiązków lub komunikacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik proponuje rozwiązaniakonfliktów z uwzględnieniem zasad komunikacji i współpracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia jedną propozycjęrozwiązania sytuacji konfliktowej na podstawie opisanego przypadku. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy propozycjęusprawnienia codziennej współpracy zespołu szkolnego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje krótki pomysł najedno działanie, które może poprawić komunikację lub współdziałanie w jego miejscu pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Szkoła jako zespół – fundamenty współpracy
- Rola różnych grup pracowników w budowaniu sprawnie działającej szkoły
- Wspólne cele, różne zadania – jak tworzyć poczucie „jednego organizmu”
- Między edukacją a obsługą – jak unikać podziałów i wzmacniać jedność
- Efektywny zespół vs. zespół przeciążony – konsekwencje dla atmosfery pracy i uczniów
Moduł 2: Komunikacja i współpraca – codzienność, która decyduje o jakości relacji
- Komunikacja wewnętrzna – mocne i słabe punkty szkolnej codzienności
- Typowe błędy i nieporozumienia – analiza realnych sytuacji z życia szkoły
- Praktyka jasnego przekazu i komunikatów wspierających współpracę
- Asertywność i szacunek w środowisku edukacyjnym
- Styl pracy, tempo działania, oczekiwania – jak się zrozumieć i dogadać
Moduł 3: Odpowiedzialność i kultura współpracy – jak działać lepiej razem
- Sytuacje trudne i napięcia – jak reagować, zanim konflikt eskaluje
- Szkoła pod presją – budowanie zaufania mimo stresu Kultura organizacyjna w praktyce – codzienne mikro-zachowania, które robią różnicę
- Wspólne pomysły na poprawę współpracy – analiza potrzeb i plan działania
- Refleksja zespołowa i podsumowanie
Moduł 4: Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Moduł 1: Szkoła jako zespół – fundamenty współpracy oraz Moduł 2: Komunikacja i współpraca – codzienność, która decyduje o jakości relacji | Prowadzący Adam Szymaniak | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Moduł 2: Komunikacja i współpraca – codzienność, która decyduje o jakości relacji oraz Moduł 3: Odpowiedzialność i kultura współpracy – jak działać lepiej razem | Prowadzący Adam Szymaniak | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja: test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 392,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 392,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 174,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 174,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adam Szymaniak
klientów z branż: produkcja, finanse, media, FMCG, turystyka, nowe technologie oraz dla administracji państwowej i samorządowej). Pracuje z kadrą menedżerską, pracownikami liniowymi, urzędnikami administracji państwowej i samorządowej, przedstawicielami wolnych zawodów, młodzieżą ze szkół średnich. W ostatnich latach specjalizuje się w szkoleniach i pracy projektowej dla pracowników ochrony zdrowia oraz firm farmaceutycznych. Zrealizował kilkadziesiąt projektów
szkoleniowych dla kadry menadżerskiej dużych szpitali i klinik. Obszary interwencji: wzrost efektywności komunikacji medycznej, team building, komunikacja interpersonalna, sztuka feedbacku w placówkach medycznych i farmaceutycznych. Implementacja do organizacji (ochrony
zdrowia i farmaceutycznych) narzędzia zwiększające efektywność osobistą. Certyfikowany coach ICF. Licencjonowany trener Insights Discovery i FRIS. Certyfikacje zarządzania projektami: Prince2,
Ten Step i Scrum. Otrzymał 9 nagród rektorskich (UAM w Poznaniu) za wyróżniające osiągnięcia dydaktyczne.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną dostarczone uczestnikom szkolenia. Materiały są bezpłatne.
Informacje dodatkowe
Harmonogram może ulec zmianie.
Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych, a przerwy są ujęte w harmonogramie.
Podstawa zwolnienia z podatku (zw.) Art. 43 ust. 1 pkt. 26 litera a, pkt 29 ustawy o podatku od towarów i usług.
Walidacja zostanie przeprowadzana za pomocą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi