Profilowanie behawioralne - interdyscyplinarna analiza zachowań - studia podyplomowe
Profilowanie behawioralne - interdyscyplinarna analiza zachowań - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów są osoby posiadające wykształcenie wyższe, które planują zmianę ścieżki zawodowej lub chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie analizy zachowań ludzkich. Program kierowany jest także do studentów kierunków takich jak psychologia, kryminologia, zarządzanie oraz kierunków pokrewnych, którzy chcą zdobyć praktyczną wiedzę z obszaru profilowania behawioralnego. Studia dedykowane są również pracownikom sektora bezpieczeństwa, którzy pragną rozwinąć umiejętności w zakresie oceny ryzyka i zapobiegania zagrożeniom. Uczestnictwo w programie rekomendowane jest także specjalistom ds. zarządzania zasobami ludzkimi zainteresowanym zastosowaniem technik profilowania w procesach rekrutacyjnych i rozwoju pracowników.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi178
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Profilowanie behawioralne - interdyscyplinarna analiza zachowań – studia podyplomowe” potwierdza przygotowanie do analizy zachowań jednostek i grup społecznych, identyfikowania wzorców psychologicznych oraz stosowania technik profilowania w obszarach związanych z bezpieczeństwem publicznym, zarządzaniem zasobami ludzkimi i komunikacją interpersonalną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje mechanizmy psychologiczne i poznawcze (np. błędy poznawcze, reakcje stresowe, neuroróżnorodność) mające znaczenie w analizie zachowania. | Kryteria weryfikacji Weryfikuje mechanizmy decyzyjne i błędy poznawcze podczas analiz przypadków.Porównuje typowe reakcje stresowe w kontekście ich znaczenia dla interpretacji zachowań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Rozróżnia elementy komunikacji niewerbalnej, takie jak mikroekspresje, postawa ciała i gesty w kontekście behawioralnym. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje mimikę i mikroekspresje podczas zajęć warsztatowych.Analizuje postawy ciała i gesty w kontekście konkretnych sytuacji komunikacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Uzasadnia zastosowanie metod oceny wiarygodności i nowoczesnych technologii w analizie zachowań. | Kryteria weryfikacji Argumentuje wybór konkretnej metody analizy behawioralnej w opracowaniu danego przypadku.Stosuje sztuczną inteligencje w analizie zachowań jednostki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Analizuje zachowania werbalne i niewerbalne w odniesieniu do bodźców, kontekstu sytuacyjnego oraz profilu psychologicznego. | Kryteria weryfikacji Interpretuje reakcje uczestników w symulowanych rozmowach w oparciu o analizę ich zachowań.Wskazuje powiązania między sygnałami behawioralnymi a osobowością i kontekstem kulturowym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Stosuje techniki prowadzenia rozmów i przesłuchań w celu oceny wiarygodności i identyfikacji manipulacji. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza symulowaną rozmowę z wykorzystaniem metod śledczych i zasad skutecznej komunikacji.Ocenia poziom spójności i wiarygodności w wypowiedziach rozmówcy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole interdyscyplinarnym podczas opracowywania analiz i oceny przypadków. | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w pracy grupowej nad analizą przypadku z wykorzystaniem wiedzy z różnych modułów.Wykorzystuje informacje od członków zespołu do opracowania wspólnej diagnozy behawioralnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Monitoruje własne reakcje emocjonalne i nadzoruje proces doskonalenia odporności psychicznej w pracy zawodowej. | Kryteria weryfikacji Rejestruje objawy stresu podczas ćwiczeń z treningu odporności psychicznej.Planuje działania wspierające własną odporność emocjonalną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Blok I. Kompetencje psychologiczne i interpersonalne w profilowaniu (42 h)
- Kształtowanie samoświadomości i kompetencji interpersonalnych
- Psychologia w analizie behawioralnej
- Błędy poznawcze i mechanizmy decyzyjne
- Neuroróżnorodność i zaburzenia osobowości
- Psychofizjologia stresu i emocji – reakcje organizmu a zachowanie
- Trening odporności psychicznej dla profilera
Blok II. Metody analizy behawioralnej (45 h)
- Analiza behawioralna – mowa ciała, gesty i postawa
- Mięśnie emocji i anatomia twarzy w analizie behawioralnej
- Ekspresje mimiczne i mikroekspresje – rozpoznawanie emocji
- Analiza zachowań w odpowiedzi na bodźce sensoryczne
- Interkulturowa analiza zachowań i kryzys akulturacyjny
Blok III. Komunikacja i ocena wiarygodności (42 h)
- Metodyka prowadzenia rozmów i przesłuchań
- Śledcza analiza behawioralna i metody wykrywania kłamstwa
- Analiza lingwistyczna i lingwistyka kryminalistyczna
- Metody oceny wiarygodności tekstów i ustalanie autorstwa
Blok IV. Nowoczesne podejścia i zastosowania profilowania behawioralnego (42 h)
- Autoprezentacja i komunikaty zewnętrzne w interakcjach społecznych
- Metody wywierania wpływu, perswazja i techniki manipulacyjne
- Początek formularza
- Dół formularza
- Nowoczesne technologie w analizie behawioralnej Zastosowanie sztucznej inteligencji w analizie zachowań sprawcy – warsztat praktyczny.
EGZAMIN (7 h)
Organizator zastrzega sobie możliwość prowadzenia zmian w programie.
Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi w które wliczone są przerwy (3x15min). Długość przerw może ulec zmianie w porozumieniu między studentami a wykładowcą.
Ilość godzin programowych jest podana w godzinach lekcyjnych. 1h lekcyjna = 45 minut (zegarowe)
Liczba godzin zajęć praktycznych wynosi 87, liczba godzin zajęć teoretycznych – 84.
Czas trwania: 2 semestry.
Dni zajęć: sobota, niedziela w godz. 09:00-16:00.
Łączna ilość godzin: 178 godzin kontaktowych.
Program umożliwia uzyskanie 30 punktów ECTS.
Zajęcia na studiach prowadzone są w formie ćwiczeń, warsztatów, case study oraz multimedialnych wykładów.
Zajęcia prowadzone są przez ekspertów z zakresu psychologii, kryminologii i analizy danych, którzy dzielą się swoją wiedzą i praktycznymi doświadczeniami.
Aktywizująca Uczestników forma prowadzenia zajęć pozwoli na wyćwiczenie umiejętności rozwiazywania problemów zarówno przedstawianych przez wykładowcę jak i podnoszonych na bieżąco przez słuchaczy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto55,62 PLN
- Koszt osobogodziny netto55,62 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Małgorzata Ruprich, prof. AG
dr Rafał Kwasiński
prof. dr hab. Jadwiga Stawnicka
dr Sebastian Harmazy
Natalia Stanisławiak
dr Magdalena Kot-Radojewska
Joanna Sowińska
dr Anna Sobczyk-Kolbuch, prof. AG
dr Aleksander Wolski, prof. GWSH
Barbara Orzeł
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne przekazywane są uczestnikom drogą elektroniczną – za pośrednictwem poczty e-mail – w formie plików dokumentów przygotowanych w dowolnych formatach.
Warunki uczestnictwa
Na studia przyjmowane są osoby z wyższym wykształceniem na poziomie studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (licencjat, inżynier, magister).
Zapis w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia jest rejestracja w systemie internetowej rekrutacji, złożenie kompletu wymaganych dokumentów oraz dopełnienie wszystkich formalności.
Informacje dodatkowe
Organizator zapewnia rozdzielność walidacji od procesu kształcenia.
Dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów podyplomowych jest Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Usługi realizowane przez Akademię są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Na terenie Uczelni dostępne są udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym: winda, dostosowane wejście, toaleta, parking z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami oraz możliwość skorzystania ze wsparcia Centrum Osób ze Szczególnymi Potrzebami.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Bezpłatny niestrzeżony parking, liczba miejsc ograniczona.