„Mały człowiek – wielkie emocje". Wspomaganie rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka” Warsztaty profilaktyczne dla nauczycieli/wychowawców.
„Mały człowiek – wielkie emocje". Wspomaganie rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka” Warsztaty profilaktyczne dla nauczycieli/wychowawców.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli i wychowawców przedszkoli oraz szkół podstawowych, chcących poszerzać swoją wiedzę, umiejętności oraz kompetencje z zakresu rozwoju społecznoemocjonalnego dzieci, budowania warsztatu metodycznego w pracy wychowawczej i profilaktycznej. Treści szkolenia są zogniskowane na proces wspierania rozwoju emocjonalnego dzieci we wczesnej edukacji oraz stosowanie praktycznych technik wspomagających samoświadomość, empatię i umiejętności regulacji emocji.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestniczek/uczestników do samodzielnego stosowania narzędzi i umiejętności wspierających rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci na etapie wczesnej edukacji. W ramach szkolenia uczestniczki/ uczestnicy nabędą wiedzę i umiejętności na temat znaczenia emocji w rozwoju dziecka, przygotują do zastosowania praktyczne sposoby pracy z dzieckiem w zakresie identyfikacji i nazywania różnych emocji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje teoretyczne podstawyrozwoju społeczno-emocjonalnego dziecka w okresie wczesnodziecięcym | Kryteria weryfikacji Diagnozuje trudności w rozwoju społeczno-emocjonalnym dziecka wewczesnej edukacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa potrzeby indywidualne i grupy, z którą pracuje w zakresie emocji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia teorię inteligencjiemocjonalnej, jej zastosowanie w pracy wychowawczej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje metody wspierania dzieci zproblemami emocjonalnymi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo określa znaczenia empatii ikomunikacji w relacjach w grupie rówieśniczej i w relacjach z dorosłym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje poznane aktywne,innowacyjne metody pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie metody pracy,wykorzystując innowacyjne metody i techniki związane z rozwijaniem samoświadomości, empatii u dzieci, identyfikacji i nazywania różnych emocji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Planuje, organizuje działaniaprofilaktyczne | Kryteria weryfikacji Analizuje case study i dobiera i stosujeadekwatne techniki wsparcia i (np. „termometr uczuć”, zabawy tematyczne, techniki relaksacyjne) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wspomaga i współpracuje z rodzicamidziecka w zakresie rozwoju społecznoemocjonalnego dziecka | Kryteria weryfikacji Stosuje poznane sposoby nawspółpracę i wsparcie rodziny w sytuacji emocjonalnego kryzysu dziecka m.in. system wzmocnień i konsekwencji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka we wczesnej edukacji.
W formie zbiorowej uczestnicy wysłuchają mini-wykładu z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, wezmą udział w dyskusji.
- Etapy rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Znaczenie emocji w życiu dziecka.
- Zaburzenia rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka – diagnozowanie.
- Sposoby wspierania rozwoju inteligencji emocjonalnej u dzieci.
- Procesy emocjonalne i ich znaczenie w codziennych zachowaniach dzieci.
Moduł II Aktywne metody pracy z dziećmi
W grupach 3-4 osobowych, uczestnicy analizują nowopoznane metody i techniki pracy z emocjami dziecka, opracowują zestaw ćwiczeń z wykorzystaniem aktywnych i innowacyjnych metod i technik pracy oraz pomocy dydaktycznych do poniższych kategorii
- Identyfikacja emocji – katalog metod.
- Rozpoznawanie emocji własnych i innych – katalog metod.
- Rozumienie emocji – katalog metod.
- Ekspresja emocji – werbalne komunikaty i „mowa ciała” – katalog metod.
- Równowaga emocjonalna w różnych siedliskach.
- Komunikacja, relacyjność.
- Aktywne słuchanie – jak usłyszeć emocje dziecka.
- Wyrażanie siebie bez oceniania.
Moduł III Planowanie i organizowanie działań profilaktycznych dotyczących emocji.
W grupach 3-4 osobowych, uczestnicy analizują otrzymane studium przypadku dziecka z trudnościami emocjonalnymi, zaburzeniami rozwoju emocjonalno-społecznego, organizują i planują działania profilaktyczne w pracy z dzieckiem:
- Analiza case study (trudne emocje u dziecka).
- Określenie barier w pracy z indywidualnym przypadkiem.
- Określenie potrzeb emocjonalnych dziecka.
- Zaplanowanie działań profilaktycznych dotyczących sfery emocjonalno-społecznej – symulacje sytuacji problemowych.
Moduł IV Współpraca i wsparcie rodziny.
- Sposoby na „trudne dziecko” – propozycje zabaw
- System wzmocnień
- konsekwencje
Moduł V EGZAMIN WEWNETRZNY
Egzamin wewnętrzny 15 minut.
Usługa świadczona jest w godzinach zegarowych, gdzie jedna godzina odpowiada 60 minutom .
Czas trwania usługi 8 godzin. Przerwy wliczają się w całkowity czas trwania usługi (łącznie 1 godzina). Zajęcia praktyczne 5 godziny 15 minut. Zajęcia teoretyczne 1 godzina 30 minut.
Metody aktywizujące: dyskusje grupowe, studia przypadków, obserwacja, ćwiczenia grupowe, analiza przypadków.
Zajęcia będą odbywały się w grupie lub z podziałem na podgrupy w zależności od realizowanego programu. Każda grupa będzie miała do wykorzystania stolik, krzesła a także otrzyma karty flipchart i kolorowe mazaki.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Moduł I Rozwój emocjonalnospołeczny dziecka we wczesnej edukacji. | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 PRZERWA | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Moduł II Aktywne metody pracy z dziećmi - CZ.1 | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 PRZERWA | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Moduł II Aktywne metody pracy z dziećmi CZ.2 | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Moduł III Planowanie i organizowanie działań profilaktycznych dotyczących emocji -CZ.1 | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 PRZERWA | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Moduł III Planowanie i organizowanie działań profilaktycznych dotyczących emocji- CZ.2 | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Moduł IV Współpraca i wsparcie rodziny. | Prowadzący Ewa Jówko | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 MODUŁ V EGZAMIN WEWNĘTRZNY | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:45 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto212,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto212,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Jówko
Pedagogiki Uniwersytetu w Siedlcach. Specjalistka wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Edukatorka profilaktyki uzależnień dzieci i młodzieży. Akredytowana tutorka. Zainteresowania badawcze i naukowe: edukacja inkluzyjna, metodyka pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, metodyka pracy z dzieckiem w Spektrum Autyzmu, profilaktyka, edukacja zdrowotna. Nauczycielka akademicka, ekspertka merytoryczna w projektach edukacyjnych współfinansowanych ze środków UE, m. in. z zakresu savoir vivre w kontakcie z osobą o szczególnych potrzebach, Universal Design for Learning, aktywnych metod w pracy z uczniem, skutecznego motywowania uczniów w procesie uczenia się. Trenerka warsztatów z zakresu: metodyki pracy w grupach zróżnicowanych, rozwijania kompetencji kluczowych uczniów, edukacji zdrowotnej, rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci i młodzieży, komunikacji i
budowania relacji w grupie rówieśniczej. Autorka programów szkoleniowych oraz warsztatów dla rad pedagogicznych, uczniów, nauczycieli i rodziców. Autorka książek związanych z problematyką
osób o szczególnych potrzebach oraz kultury uczniów i nauczycieli: „Projektowanie uniwersalne w teorii i praktyce”, Metodyczne innowacje w pracy nauczyciela dziecka o specjalnych potrzebach potrzebach edukacyjnych”
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy usługi otrzymają skrypt materiałów szkoleniowych dostosowanych do realizowanej usługi rozwojowej. Materiały zawierają pojęcia teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne. Dodatkowo uczestnicy otrzymają: notatnik, teczkę, długopis.
Warunki uczestnictwa
W przypadku kursów dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w kursie jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
W efekcie ukończenia szkolenia uczestnicy uzyskają zaświadczenie ukończenia kursu, potwierdzające nabycie kompetencji w obszarze wspomagania rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka „Mały człowiek – wielkie emocje".
PODSTAWA ZWOLNIENIA Z VATU: Podstawy prawne zwolnienia z vat : 1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
ul. S. Żeromskiego 23, 21-400 Łuków
Sala szkoleniowa do 30 m2. Oddzielne stanowiska pracy dla każdego z uczestników (krzesło, stolik). Dostosujemy nasze usługi do indywidulanych wymagań uczestników, aby zapewnić pełne uczestnictwo i komfort w trakcie trwania szkolenia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi