Planowanie procesu rekrutacji i pozyskiwanie kandydatów
Planowanie procesu rekrutacji i pozyskiwanie kandydatów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierujemy do specjalistów HR oraz menedżerów, którzy na co dzień zajmują się procesem rekrutacji.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Planowanie procesu rekrutacji. Employer Branding" przygotowuje uczestników do skutecznego przeprowadzania procesu rekrutacyjnego poprzez stosowanie kluczowych etapów rekrutacji, strategii pozyskiwania kandydatów oraz metod budowania efektywnej komunikacji z potencjalnymi pracownikamiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie procesu rekrutacyjnego | Kryteria weryfikacji • identyfikuje etapy procesu rekrutacyjnego• definiuje profil kandydata • omawia tradycyjne i nowoczesne kanały dotarcia do kandydatów • charakteryzuje kwalifikacje, uprawnienia i kompetencje w profilu kandydata | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje potencjał Employer branding w procesie rekrutacyjnym | Kryteria weryfikacji • wykorzystuje nowoczesne narzędzia rekrutacji w zależności od branży• wdraża model AIDA • buduje relacje z kandydatem • motywuje kandydata jako zapoczątkowanie procesu onboardingu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
1.Jak zaplanować rekrutację, która przynosi efekty?
- Jakie cele może mieć rekrutacja i jak je jasno określić?
- Jak krok po kroku zaplanować cały proces – od zapotrzebowania do wyboru kandydata
- Jak oszacować potrzebne zasoby (czas, ludzie, narzędzia)?
- Jak skutecznie „dogadać się” z klientem wewnętrznym – czyli co warto ustalić na starcie?
2.Tworzenie profilu kandydata – praktyczne podejście
- Jakie informacje zbierać przed rozpoczęciem rekrutacji?
- Jak stworzyć trafny profil kandydata na podstawie matrycy WUZI – jak określić umiejętności i postaw, których szukamy
- Jak budować PERSONĘ kandydata – kim naprawdę jest nasz odbiorca?
- Ćwiczenie: zaprojektuj personę rekrutacyjną dla wybranego stanowiska.
3.Employer Branding rekrutacyjny w praktyce – jak komunikować swoja markę?
- Dlaczego EB jest ważne i czego szukają kandydacu?
- Co kandydaci naprawdę chcą wiedzieć o Twojej firmie?
- Jak opowiedzieć o kulturze organizacyjnej w atrakcyjny sposób? Przykłady viral recruiting, guerilla recruiting, Scouting, Gamification
- Jak skutecznie wykorzystywać social media w rekrutacji (LinkedIn, Facebook, Instagram)?
- Analiza przykładów dobrych i złych ogłoszeń – co działa, a co odstrasza?
4.Pozyskiwanie kandydatów:
- Co musisz uwzględnić w skutecznym lejeku komunikacyjnym?
- Przegląd najskuteczniejszych kanałów rekrutacyjnych
- Jak tworzyć przyciągające ogłoszenia?
- wzorce reklam rekrutacyjnych
- Jak AI może pomóc nam w dotarciu do kandydatów?
Tworzenie własnej strategii dotarcia do kandydatów dla konkretnego stanowiska
5.Candidate Expirience – czyli rola Rekrutera w Employer Branding
- Jaką rolę pełni rekruter w budowaniu pozytywnego doświadczenia kandydata?
- Jak już podczas pierwszego kontaktu rozpocząć skuteczny onboarding?
- Jak motywować i angażować kandydatów, by chcieli do nas wrócić – nawet jeśli nie zostali wybrani?
- Jak dawać informację zwrotną, która buduje markę pracodawcy?
- Jakie są najczęstsze błędy poznawcze w rekrutacji – i jak ich unikać?
6.Planowanie wywiadu wstępnego
- Co chcemy wiedzieć po pierwszej rozmowie – określenie celu spotkania
- Jakie pytania zadawać, by poznać motywację i dopasowanie do firmy?
- Jak nie dać się zwieść „pierwszemu wrażeniu”?
- Jak zadbać o spójność rozmów między różnymi rekruterami?
- Ćwiczenie: opracowanie scenariusza rozmowy i prowadzenie symulacji w parach
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 15 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
Po szkoleniu przeprowadzana będzie walidacja w formie testu teoretycznego. Pytania testowe przygotowane zostały przez niezależnego walidatora, zapewniając rozdzielność funkcji uczenia od walidacji. Test przeprowadzany będzie w formie online, poprzez wykorzystanie platformy zewnętrznej. Osoba walidująca nie jest obecna w części szkoleniowej. W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Jak zaplanować rekrutację, która przynosi efekty? cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Jak zaplanować rekrutację, która przynosi efekty? cz. 2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Tworzenie profilu kandydata – praktyczne podejście cz. 1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Tworzenie profilu kandydata – praktyczne podejście cz. 2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Employer Branding rekrutacyjny w praktyce – jak komunikować swoja markę?- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Pozyskiwanie kandydatów cz. 1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Pozyskiwanie kandydatów cz. 2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Candidate Expirience – czyli rola Rekrutera w Employer Branding cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Candidate Expirience – czyli rola Rekrutera w Employer Branding cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Planowanie wywiadu wstępnego- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Agnieszka Krukowska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 275,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 151,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 123,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Krukowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
- Szkolenie wchodzi w skład pakietu "Akademii Rekrutacji".
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |