Zarządzanie kulturą - studia podyplomowe online
Zarządzanie kulturą - studia podyplomowe online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia kierowane są do
- Pracowników instytucji i ośrodków kultury chcący podnosić kwalifikacje i rozwijać kompetencje zawodowe w zakresie zarządzania instytucjami i projektami w obszarze kultury i dziedzin pokrewnych.
- Absolwentów kierunków humanistycznych chcący pogłębić wiedzę dotyczącą marketingu i zarządzania, pisania projektów i organizowania przedsięwzięć kulturalnych.
- Kandydatów na stanowiska kierownicze w instytucjach i organizacjach kultury chcący zdobyć niezbędne kwalifikacje zawodowe.
- Absolwentów kierunków ekonomicznych chcących pracować w obszarze kultury, poznać specyfikę funkcjonowania ośrodków i instytucji oraz poszerzyć wiedzę z zakresu kultury współczesnej.
- Ambitnych i kreatywnych twórców kultury chcący prowadzić własną działalność w zakresie realizacji projektów w obszarze kultury: muzyki, sztuki, teatru.
- Animatorów kultury chcący zdobyć umiejętności skutecznego zarządzania działaniami projektowymi oraz pozyskiwania środków finansowych i wsparcia z UE.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi200
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Absolwent zdobędzie niezbędną wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu zarządzania instytucjami kultury w ujęciu formalnoprawnym, organizacyjnym, kulturoznawczym i ekonomicznym.Dla osób pracujących w instytucjach kultury studia mogą stanowić podstawę do zdobycia awansu zawodowego, w tym również ubiegania się o stanowiska kierownicze.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Poszerzanie wiedzy z zakresu funkcjonowania instytucji i organizacji kulturalnych. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i umiejętnie wykorzystuje wiedzę w relacjach pomiędzy instytucjami kultury | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się nabycie wiedzy nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury. | Kryteria weryfikacji wykorzystuje wiedzę w zarządzając jednostką | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się nabycie wiedzy marketingu i PR w instytucjach kultury | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje potrzeby marketingowe i PR umiejętnie wdrażając je w trakcie realizacji zadań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów obejmuje blok przedmiotów z zakresu nowoczesnych i kreatywnych metod zagadnienia i kierowania pracą instytucji kultury oraz drugi poświęcony poszerzaniu wiedzy z zakresu kultury współczesnej. Dopełnieniem studiów jest seminarium przygotowujące do napisania pracy dyplomowej.
Moduł podstawowy:
1. Zarządzanie instytucjami kultury
- Instytucje i organizacje kultury
- Nowoczesne metody zarządzania organizacją
- Zarządzanie instytucjami kultury sektora publicznego, prywatnego o i non-profit
- Zarządzanie projektami w sferze kultury
- Planowanie i organizacja przedsięwzięć kulturalnych
- Międzynarodowe instytucje i organizacje kulturalne – kontakty i możliwości współpracy
2. Marketing w kulturze
- Promocja kultury i sponsoring
- Reklama
- Marketing i PR
- Negocjacje i sztuka komunikacji interpersonalnej, autoprezentacja
3. Prawne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania instytucji kultury (sektor publiczny i komercyjny)
- Prawo handlowe, prawo podatkowe – wybrane zagadnienia
- Zawieranie umów handlowych i kontraktów międzynarodowych
- Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze kultury
- Ochrona własności intelektualnej (prawo autorskie i prawa pokrewne)
- Finansowanie w kulturze (zasady i metodyka pisania wniosków aplikacyjnych - fundusze strukturalne, instytucje państwowe, organizacje finansujące kulturę w Polsce i na świecie)
- Przedsiębiorczość w kulturze
4. Obszary i problemy kultury współczesnej
- Polityka kulturalna i edukacyjna w Polsce i w Unii Europejskiej
- Rynek kultury – rynek sztuki
- Metody badań kulturoznawczych
- Kultura współczesna – wybrane zagadnienia
- Trendy zmian w kulturze – gromadzenie i analiza danych, dygitalizacja dóbr kultury
- Animacja kultury
Moduł specjalistyczny
- Antropologia i historia kultury
- Filozofia z elementami estetyki
- Historia sztuki z elementami teorii sztuki
- Wiedza o teatrze i dramacie
- Elementu teorii i historii filmu
- Historia muzyki
- Współczesne muzealnictwo
- Wykłady monograficzne
Seminarium podyplomowe
2 semestry
200 godzin dydaktycznych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto22,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto22,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marta Wybraniec
Andrzej Zbonikowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne na platformie zdalnego nauczania oraz przekazywane podczas zajęć
Warunki uczestnictwa
Wymagane dokumenty
- podpisana kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
- oświadczenie o zgodności danych
- umowa
Informacje dodatkowe
https://www.ckp-lodz.pl/zarzadzanie-kultura
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do uczestniczenia w zajęciach online:
- Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dostęp do sprzętu komputerowego, podłączenie do Internetu, dostępem do kamery i mikrofonu.
- Zajęcia e-learningowe odbywają się na platformie zdalnego nauczania oferowanego przez uczelnie (clickmeeting)
- Połączenie jest również możliwe z telefonu po wcześniejszym zainstalowaniu aplikacji clickmeeting.
- link umożliwiający uczestnictwo w webinarach będzie udostępniany przed zajęciami wraz ze wskazaniem czasu trwania zajęć Wymagania, które muszą zostać spełnione:
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
System operacyjny taki jak Windows8 (zalecany Windows11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Wymagane jest korzystanie z Google Chrome,Mozilla Firefox, Safari,Edge (Chromium), Yandexlub Opera.