Media Relations - warsztat PR Managera
Media Relations - warsztat PR Managera
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do:
- PR managerów
- Marketing managerów
- Specjalistów ds. komunikacji
- Pracowników administracji publicznej zajmujący się komunikacją z mediami
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji18-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cele szkolenia przygotowanie do samodzielnej pracy na stanowisku PR Managera i tworzenia interesujących tekstów na użytek mediów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posiada wiedzę o zasadach profesjonalnego kontaktu z mediami | Kryteria weryfikacji Opisuje jak napisać informację prasową | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Opisuje jak zorganizować pracę biura prasowego | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Tworzy interesujące teksty na użytek mediów | Kryteria weryfikacji Wymienia aspekty które powinno się uwzględniać opracowując teksty na użytek mediów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Profesjonalnie przygotowuje się do wywiadu, wystąpienia i konferencji prasowej | Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje wystąpień medialnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Opisuje zasady jakich należy przestrzega przygotowując się do wywiadu, wystąpienia i konferencji prasowej | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Efektywnie działa w sytuacjach kryzysowych | Kryteria weryfikacji Opisuje czym są narzędzia 5P do zarządzenia kryzysem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Opisuje narzędzia do monitorowania w internecie: pomoc przed i w trakcie kryzysu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Analizuje wpływ nieświadomych aspektów wizerunku na nastawienie i reagowanie innych osób | Kryteria weryfikacji Buduje komunikaty spójne pod względem werbalnym i niewerbalnym | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i unika typowych błędów i blokad komunikacyjnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warsztat PR managera to zajęcia, których celem jest przekazanie kompendium wiedzy i narzędzi z zakresu kontaktów z mediami. Podczas szkolenia nauczysz się jak pisać newsy, artykuły czyli tworzyć treści atrakcyjnych dla mediów. Jak przygotować się do wywiadu, wystąpienia publicznego. Zobaczysz jak wygląda budowanie relacji z dziennikarzami, jak przygotowywać materiały i w jaki sposób dobierać właściwe media do poszczególnych działań public relations. Czym są różnorodne spotkania: konferencja prasowa, briefing, śniadanie prasowe czy press tour.
Podczas warsztatu dowiesz się jak tworzyć bazę mediów, jak pozyskiwać patronaty medialne, jak zbudować zaufanie mediów oraz co robić w sytuacjach kryzysowych gdy dziennikarze dzwonią i dzwonią.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. POZNAJ MEDIA: CZY TRZEBA SIĘ ICH BAĆ?
- Podstawowa zasada: zbuduj relacje z dziennikarzami
- Dlaczego nie kontaktujemy się z dziennikarzami od Święta?
- Wartościowe relacje z mediami jako istotny element budowania wizerunku firmy
- Przegląd mediów - gdzie chcesz być widoczny
- Media plan - czym jest, jak tworzyć?
- Czego potrzebują media?
- Budowanie bazy dziennikarzy – po co mi to, jak przygotować?
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, praca na autorskich arkuszach „media plan”
MODUŁ II. KONTAKT Z MEDIAMI: PRZYGOTUJ SIĘ
- Jak napisać informację prasową?
- Czy Twoja organizacja posiada press room: co to jest, co powinien zawierać?
- Jakie inne materiały należy przygotować dla dziennikarzy?
- Czy regulamin kontaktu z mediami jest potrzebny w Twojej organizacji?
- Jak zorganizować pracę biura prasowego?
Metody pracy: ćwiczenie - „wykreuj newsa”, dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady poszczególnych form komunikacji, praca w grupach, ćwiczenia na tworzenie tytułów oraz leadów, warsztaty pisania na autorskich arkuszach „odwrócona piramida”
MODUŁ III. WYWIADY, WYSTĄPIENIA, KONFERENCJE PRASOWE NIE TAKIE STRASZNE
- Personal branding: czyli to media kontaktuj się z Tobą
- Wypowiedzi publiczne:
- jak się przygotować?
- rodzaje wystąpień medialnych,
- co zrobić, żeby dobrze ucięli wypowiedź?
- nieprzewidziane sytuacje podczas wystąpień
- E-PR - współpraca z mediami internetowymi (w tym influencerami)
- czy tylko strona www i press room? Jest tego więcej: portale branżowe, Twitter itd.
- Organizacja spotkań dla mediów:
- konferencja prasowa, briefingi, śniadania prasowe, press tour, eventy
- press pack
- co zrobić, by media pojawiły się na wydarzeniu?
- Patronaty medialne - po co, jak je uzyskać, od jakich mediów?
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study, praca w grupach, warsztaty planowania wybranego spotkania z mediami, warsztat budowania marki eksperta
MODUŁ IV. SYTUACJA KRYZYSOWA: JAK SOBIE PORADZIĆ?
- Zarządzanie sytuacja kryzysową
- Podręcznik zarządzania sytuacją kryzysową: co powinien zawierać
- Kryzysy wizerunkowe w social media: jak przewidzieć, zapobiegać i zarządzać?
- Narzędzia 5P do zarządzenia kryzysem?
- Narzędzia do monitorowania w internecie: pomoc przed i w trakcie kryzysu.
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, case study - przykłady dobrze i źle zarządzanych kryzysów, praca w grupach, warsztaty tworzenia podręcznika zarządzania systuacją kryzysową
MODUŁ V. WALIDACJA
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- Case study
- Burze mózgów
- Ćwiczenia indywidualne, grupowe
- Dyskusje
- Odgrywanie scenek
- Warsztaty pisania
- Warsztat: „przyzywczajam się do kamery”- nagrania do zabrania przez uczestników
Proporcja zajęć praktycznych do teoretycznych to 70/30
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Więcej informacji na temat szkolenia znajduje się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/media-relations-warsztat-pr-managera-2025-05-08-krakow.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Media Relations - warsztat PR Managera | Prowadzący WIKTORIA CZARNECKA | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Media Relations - warsztat PR Managera | Prowadzący WIKTORIA CZARNECKA | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 943,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 580,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto121,46 PLN
- Koszt osobogodziny netto98,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
WIKTORIA CZARNECKA
Członek Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.
Pomysłodawca eventów: „Wakacje z PR” „Kobieca Liga Mistrzyń” i projektu „Wiślackie Pokolenia”.
Pracowała w Biurze Prasowym Wisły Kraków, jako kierownik ds. PR w Widzewie Łódź. Posiada doświadczenie z pracy w agencji PR, w której zajmowała się markami z branży FMCG oraz produktów sanitarnych. Prowadziła komunikację w mediach społecznościowych marek terytorialnych: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego oraz Miasto Łódź.
Autorka artykułów w książce „Marketing sportowy. Profesjonalne zarządzanie w sporcie". Współpracuje z Nowym Marketingiem i Marketingiem w Praktyce.
Wykonała edycję merytoryczną Handbooka "Design Thinking Zmienia Łódzkie". Była prelegentem m.in. na: Element Small Talks #1 Product & Interior, Którędy do Marketingu czy Creative Vibes, II Forum sąsiedzkie w Centrum OPUS, Rozwój NGO - nowoczesne metody i narzędzia, Lodzkie Innovation Days. Jest wykładowcą akademickim w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Należała do zespołu naukowego w Europejskim Regionalnym Centrum Ekohydrologii Polskiej Akademii Nauk w Łodzi przy międzynarodowym projekcie ATENAS JPI Water. Współpracuje z Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy min 80% frekwencji)
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz AVENHANSEN
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia (przy frekwenjci min 80%)
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
1 godz. szkolenia = 45 min.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi