Jak skutecznie porozumieć się z „trudnymi osobami” w zespole?
Jak skutecznie porozumieć się z „trudnymi osobami” w zespole?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Grupa docelowa usługi
Kierownicy zespołów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności budowania dobrych zespołów i efektywnego zarządzania nimi, umiejętności tworzenia satysfakcjonujących relacji zawodowych. Menadżerowie, którzy chcą posiadać umiejętności wydobywania z pracowników większego zaangażowania oraz budowania u nich odpowiedzialności za rezultaty swoich działań.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji06-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
Cel
Cel
Cel edukacyjny
• Czy wiesz:- Co zrobić jeśli mój współpracownik ma tylko żądania?
- Jak postąpić z pracownikiem, który nie przyjmuje moich uwag?
- A co jeśli mój współpracownik nie czuje się odpowiedzialny za jakość swojej pracy?
- Jak mogę się porozumieć z osobą o silnej postawie egocentrycznej?
- Jak mogę skutecznie rozwijać swoje umiejętności wypracowywania porozumień?
• Odpowiedzi dostarczy Ci proponowane szkolenie.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Podczas zajęć zapoznasz się i z praktycznymi regułami:- Zrozumienia odmiennych zachowań innych osób, szczególnie poznania ich motywów i celów jakie chcą zrealizować. - Nazwania odczuwanych emocji, komunikowania o nich innym osobom, jeśli spotkamy się z odmiennym zachowaniem. - Zarządzania naszymi emocjami podczas trudnych rozmów. - Wypracowania trwałych porozumień, w których obie strony będą czuły się zobowiązane do realizacji poczynionych zobowiązań. | Kryteria weryfikacji • Celem szkolenia jest rozwijanie podstawowych i praktycznych umiejętności komunikowania się, wypracowywania wzajemnych porozumień, przekonywania do współpracy, wyrażania przeżywanych emocji, informowania o swoich potrzebach i oczekiwaniach oraz akceptacji różnorodności.• Korzyści dla uczestnika: - Zwiększysz umiejętności skutecznego porozumiewania się. - Podniesiesz kompetencje kształtowania współpracy wśród współpracowników, - Znajdziesz odpowiedzi na wiele nurtujących codziennych pytań na temat występowania nieporozumień, sporów. • Korzyści dla Urzędu, Instytucji: - Zwiększenie efektywności, rzetelności i wydajności działań pracowników urzędu. - Zdecydowany wzrost u kierowników kompetencji efektywnego inspirowania, motywowania pracy zespołu do realizacji powierzonych zadań poprzez zwiększone umiejętności komunikacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
1. Tworzenie więzi z współpracownikami:
• Relacji z współpracownikami w miejscu pracy vs relację towarzyskie.
• Specyfika relacji menadżer-podwładny, czyli różne rozumienie ról zawodowych.
• Czy można ze wszystkimi żyć w zgodzie ? Powody, dla których jest to niemożliwe.
• Trudna osoba, czy osoba w trudnościach?
• Czy są osoby trudne? – charakterystyka, persona.
• Dlaczego nie warto przypisywać współpracownikowi negatywnych intencji.
• Samospełniająca przepowiednia? -skuteczne sposoby neutralizowania naszych błędów w postrzeganiu drugiej osoby.
• Jak z przeciwnika uczynić partnera?
2. Po pierwsze partnerstwo i równość czyli sposoby wypracowywania porozumienia:
• Najczęstsze spory, nieporozumienia w relacjach zawodowych czyli o co się kłócimy?
• Pozytywne strony nieporozumień czyli dobre porozumienie w budowaniu partnerskich relacji.
• Dlaczego konfrontacje rozwijają relacje w miejscu pracy.
• Postawy egocentryczne w miejscu pracy. Co mogę, a czego nie mogę zrobić, jeśli mam w zespole trudnego współpracownika.
3. Asertywna konfrontacja plusy i minusy:
• Schemat skutecznej i uczciwej kłótni.
• Zalety i sposoby przeprowadzania „uczciwych konfrontacji”.
• Moc etycznej perswazji czyli mniej słów, więcej argumentów.
• Sztuka przekonywania vs manipulacja.
• Podstawowe techniki perswazji jako skuteczne narzędzia budowania współpracy.
• Jak redukować poziom emocji rozmówcy czyli nie poddajemy się „porwaniom emocjonalnym”.
• Zasady przejrzystego ujawniania swoich odczuć, emocji czyli szybka droga do tworzenia lepszej współpracy.
4. Podsumowanie szkolenia:
• Wypracowanie kart akcji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Jak skutecznie porozumieć się z „trudnymi osobami” w zespole? | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto449,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto449,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,25 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szczegóły: https://frdl.org.pl/tematy/rozwoj-osobisty/komunikacja-12/102606
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.