Akademia HR - Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy
Akademia HR - Zarządzanie procesami technologicznego wsparcia pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie/usługa adresowane do:
- właścicieli firm,
- pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych/menadżerskich,
- pracowników objętych planami związanymi z awansem tj. osoby planowane do objęcia stanowiska kierowniczego/menedżerskiego,
- pracowników przedsiębiorcy odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
- pracowników zespołu HR,
- pracowników przedsiębiorcy odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji28-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestników do zrozumienia i wykorzystania procesu automatyzacji oraz technologicznego wsparcia pracy z uwzględnieniem perspektywy różnych grup interesariuszy (wiek, doświadczenia pracowników, posiadane kompetencje etc.), a także budowania programów ukierunkowanych na wzmocnienie tzw. kompetencji przyszłości (zob. upskilling9).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Rozpoznaje korzyści związane z różnymi formami technologicznego wsparcia pracy we własnej firmie i pokazuje, jak je wzmacniać poprzez odpowiednie projekty / procesy HR. | Kryteria weryfikacji Wskazuje 2 korzyści wynikające z zastosowania technologii w pracy i przypisuje do nich odpowiednie działania HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Identyfikuje kompetencje, które będą potrzebne pracownikom firmy w najbliższej przyszłości (perspektywa do 3 - 5 lat) w związku z planowanymi zmianami, dotyczącymi rozwoju technologicznych form wsparcia pracy (np. automatyzacja, nowe systemy i narzędzia IT itp.). | Kryteria weryfikacji Wskazuje min. 2 kompetencje przyszłości związane z rozwojem technologicznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Identyfikuje poziom przygotowania różnych grup pracowników (np. z różnych pokoleń, z różnym wykształceniem lub z różnymi doświadczeniami itp.) do pracy wspieranej różnymi formami / rozwiązaniami technologicznymi. | Kryteria weryfikacji Określa czynniki wpływające na poziom przygotowania pracowników z różnych grup do pracy technologicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się WIEDZA: Wspiera rozwój innowacyjności pracowników, zespołów i organizacji ze szczególnym odniesieniem do możliwego wykorzystania nowych form technologicznego wsparcia pracy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje co min. 2 formy technologicznego wsparcia pracy sprzyjające rozwojowi innowacyjności w zespole lub organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Przygotowuje i wdraża odpowiednie programy szkoleniowo-rozwojowe poprawiające gotowość pracowników do zwiększonego poziomu automatyzacji, wykorzystania zinformatyzowanych narzędzi pracy, pracy w środowisku rozszerzonej / wirtualnej rzeczywistości. | Kryteria weryfikacji Proponuje program szkoleniowy z uwzględnieniem różnych poziomów zaawansowania cyfrowego. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Buduje i wdraża programy ukierunkowane na wzmocnienie tzw. kompetencji przyszłości (zob. upskilling). | Kryteria weryfikacji Projektuje działania rozwojowe wspierające nabywanie kompetencji przyszłości (np. program upskillingowy). | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: Wprowadza i upowszechnia wśród pracowników platformy / narzędzia pozwalające na stałe i bieżące uczenie się nowych kompetencji. | Kryteria weryfikacji Wskazuje min. 2 konkretne narzędzia/platformy uczenia się i ich zastosowanie w organizacji. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Rozwija wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami (ze szczególnym uwzględnieniem intermentoringu) w zakresie łączenia dotychczas wykorzystywanej wiedzy i kompetencji z nowymi obszarami związanymi z narzędziami digital, automatyzacją itp. | Kryteria weryfikacji Przedstawia korzyści z wdrożenia intermentoringu i opisuje przykładowy proces jego realizacji. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Kształtuje pozytywne postawy, nastawienia i pewność siebie pracowników względem nowych rozwiązań ukierunkowanych na rozwój technologicznych form wspierania / realizacji pracy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje bariery psychologiczne związane z wdrażaniem technologii i wskazuje sposoby wspierania postaw otwartości. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Wzmacnia wśród pracowników potrzebę stałego podnoszenia własnych kompetencji i kwalifikacji (zob. uczenie się przez całe życie10). | Kryteria weryfikacji Wykazuje zrozumienie potrzeby uczenia się przez całe życie oraz wskazuje sposoby wspierania tej postawy u pracowników. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie będzie prowadzone z wykorzystaniem metod interaktywnych i aktywizujących, rozumianych jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Szkolenie składa się z 7,5 godziny zajęć praktycznych oraz 5 godzin zajęć teoretycznych, a także 1,5 godziny przerw łącznie - szczegółowy plan zajęć znajduje się w harmonogramie.
Przerwy i czas walidacji są wliczone w czas usługi rozwojowej. Każdy dzień szkolenia obejmuje:
- 1 przerwę 15-minutową
- 1 przerwę 30-minutową
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie, w ostatnim dniu szkolenia.
Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.
Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Usługa prowadzona jest w trybie godzin zegarowych tj. 1 godzina = 60 minut.
Wprowadzenie do szkolenia: cele, agenda, oczekiwania.
1.Technologiczne wsparcie pracy – co to oznacza w naszej firmie?
- Definicja i znaczenie technologicznego wsparcia pracy. (Teoria)
- Korzyści i zagrożenia - perspektywa pracowników i firmy oraz różnych grup interesariuszy (wiek, doświadczenie, kompetencje). (Zajęcia praktyczne)
- Analiza dotychczas używanych narzędzi (np. ERP, automatyzacja magazynu itp.) (Zajęcia praktyczne)
2.Korzyści technologicznego wsparcia pracy w organizacji
- Narzędzia cyfrowe wspierające różne procesy pracy – przegląd i omówienie zastosowań (Teoria)
- Dostosowanie rozwiązań technologicznych do potrzeb pracowników – rola HR w budowaniu użyteczności (Zajęcia praktyczne)
- Diagnoza obecnych narzędzi wspierających pracę - wspólna analiza (Zajęcia praktyczne)
- Wzmacnianie korzyści poprzez odpowiednie projekty i procesy HR. (Teoria)
- Przykłady wdrożeń technologicznych i ich wpływ na firmę. (Zajęcia praktyczne)
3.Kompetencje przyszłości w kontekście zmian technologicznych
- Metody przewidywania zmian technologicznych i ich wpływu na zawody/pracę (Teoria)
- Jakie nowe kompetencje będą niezbędne w perspektywie 3–5 lat? – opracowanie mapy kompetencji przyszłości w kontekście zmian technologicznych (Zajęcia praktyczne)
- Od wizji do działania – analiza luk kompetencyjnych i propozycje działań (Zajęcia praktyczne)
4.Ocena poziomu przygotowania pracowników do zmian technologicznych
- Badania i narzędzia diagnostyczne do oceny poziomu gotowości pracowników. (Teoria)
- Strategie niwelowania luki kompetencyjnej. (Teoria)
- Gotowość do zmian - analiza przygotowania różnych grup pracowników (np. generacyjne różnice, doświadczenie zawodowe).(Zajęcia praktyczne)
- Jak zadbać o osoby starsze, mniej cyfrowe lub nieufne wobec zmian? - silne i słabe strony różnych osób w zespole. (Zajęcia praktyczne)
5. Projektowanie skutecznych działań rozwojowych
- Zapoznanie z narzędziami IT, rzeczywistością rozszerzoną (AR) i wirtualną (VR) (Teoria)
- Jak budować programy rozwojowe wspierające adaptację do zmian technologicznych? (Zajęcia praktyczne)
- Adaptacja do różnych stylów uczenia się pracowników – jak odpowiadać na różne style poznawcze? (Zajęcia praktyczne)
6. Wspieranie innowacyjności w organizacji
- Budowanie kultury innowacyjności w zespole. (Teoria)
- Jak wykorzystać nowe technologie do wspierania kreatywności? (Zajęcia praktyczne)
- Przykłady dobrych praktyk w rozwijaniu innowacyjności. (Zajęcia praktyczne)
7. Intermentoring jako narzędzie transferu wiedzy technologicznej
- Mentoring odwrócony i intermentoring – czym się różnią i jak je wdrażać?. (Teoria)
- Jak efektywnie łączyć doświadczenie seniorów z nowymi kompetencjami digital? (Zajęcia praktyczne)
- Przykłady zastosowania intermentoringu w firmach. (Zajęcia praktyczne)
8.Budowanie i wdrażanie programów ukierunkowanych na wzmacnienie tzw. kompetencji przyszłości
- Przegląd narzędzi i platform e-learningowych wspierających naukę stałą. (Teoria)
- Identyfikacja obszarów wymagających przekwalifikowania i rozwoju (Zajęcia praktyczne)
9. Implementacja narzędzi do stałej nauki i rozwoju
- Dostosowanie dostępnych programów do specyfiki branży i potrzeb organizacji (Zajęcia praktyczne)
- Tworzenie wewnętrznych baz wiedzy i systemów do zarządzania kompetencjami. (Teoria)
- Gamifikacja i motywacja do nauki w miejscu pracy. (Zajęcia praktyczne)
10.Budowanie pozytywnej postawy wobec technologicznych zmian
- Techniki wspierające akceptację i otwartość na nowe technologie. (Teoria)
- Zarządzanie oporem przed zmianami. (Teoria)
- Budowanie zaangażowania pracowników w procesy automatyzacji. (Zajęcia praktyczne)
- Wzmacnianie potrzeby stałego rozwoju i uczenia się przez całe życie - rola lifelong learning w dynamicznym świecie pracy. (Zajęcia praktyczne)
11.Podsumowanie i ewaluacja szkolenia.
12.Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Wprowadzenie do szkolenia: cele, agenda, oczekiwania. | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Technologiczne wsparcie pracy – co to oznacza w naszej firmie? | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Korzyści technologicznego wsparcia pracy w organizacji | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Kompetencje przyszłości w kontekście zmian technologicznych | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Ocena poziomu przygotowania pracowników do zmian technologicznych | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Przerwa | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Projektowanie skutecznych działań rozwojowych | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Podsumowanie dnia | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Wspieranie innowacyjności w organizacji | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Intermentoring jako narzędzie transferu wiedzy technologicznej | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Przerwa | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Budowanie i wdrażanie programów ukierunkowanych na wzmacnienie tzw. kompetencji przyszłości | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Implementacja narzędzi do stałej nauki i rozwoju | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przerwa | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Budowanie pozytywnej postawy wobec technologicznych zmian | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Podsumowanie i ewaluacja szkolenia | Prowadzący Jakub Śliwak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 520,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 520,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jakub Śliwak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja przygotowana na potrzeby szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu teoretycznego (na poziomie min. 80%) oraz zaliczenie debaty ustrukturyzowanej. Zostanie zachowana rozdzielność funkcji pomiędzy procesem kształcenia i walidacji.
Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom.
Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce.
Informacje dodatkowe
Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo.
Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia szkoleń na zajmowanym stanowisku pracy wynikających z odrębnych przepisów prawa(np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi