Szkolenie: Jeden zespół, wiele talentów - siła efektywności i synergii zespołowej.
Szkolenie: Jeden zespół, wiele talentów - siła efektywności i synergii zespołowej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa kierowana do pracowników CUBE SYSTEMS Sp. z o.o zatrudnionych na stanowiskach :
- Project manager
- Specjalista ds. konstrukcji i montażu maszyn
- Konstruktor
- Specjalista ds. automatyki
- Mechanik
- Automatyk
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji25-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi39
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje od samodzielnego budowania efektywnego i synergicznego zespołu, poprzez zrozumienie różnych stylów myślenia, skuteczne zarządzanie komunikacją, konfliktami oraz informacją zwrotną, a także doskonalenie umiejętności zarządzania sobą w czasie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Buduje zespół | Kryteria weryfikacji stosuje zasady budowania zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje mocne i słabe strony członków zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje style myślenia FRIS® | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji udziela informacji zwrotnej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji wyznacza cele i wartości | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Efektywnie komunikuje się w zespole | Kryteria weryfikacji rozpoznaje perspektywę innych członków zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji stosuje narzędzia komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji angażuje członków zespołu do współpracy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji rozwiązuje konflikty | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Zarządza emocjami | Kryteria weryfikacji rozpoznaje typowe style zachowań | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji buduje otwartą postawę | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji buduje odporność na stres i konflikty | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I - Budowanie zespołu i komunikacja - różnorodność stylów myślenia
- Kiedy wiemy, że jesteśmy zespołem? - nasz wpływ na budowanie partnerstwa zespołowego
- Skąd się biorą nieporozumienia w komunikacji? – siała założeń, racjonalizacja, projekcja.
- Moc w naszej różnorodności – Co możemy zrobić, aby zapraszać się do poznania innych perspektyw?
- Wstęp do FRIS® - jak różne style myślenia wpływają na jakość naszych relacji oraz codzienną komunikację i współpracę.
- Za co doceniamy dany styl myślenia a z czym bywa nam trudno.
Dzień II - Skuteczna współpraca - komunikacja i mocne strony w zespole
- Jak angażować do współpracy osoby o innym stylu myślenia niż nasz własny.
- Narzędzia komunikacji OK-OK – Komunikat JA, parafraza, klaryfikacja, zasada DDI.
- Siła mocnych stron członków zespołu - uświadomienie sobie mocnych stron, które posiada każda z osób w zespole oraz wartość jaką wnosi do pracy innych.
- Proces FRIS – w jakiego rodzaju działaniach czujesz się jak „ryba w wodzie
Dzień III - Konflikt w zespole - zrozumienie, zarządzanie i budowanie odporności
- Konflikt jako element współpracy - destrukcyjny vs konstruktywny. Mechanizmy powstawania konfliktu - Typowe schematy eskalacji: fakty → interpretacje → emocje → reakcje
- 4 postawy życiowe i ich wpływ na konflikt. Typowe style zachowań w konflikcie (modele zachowań konfliktowych)
- Zarządzanie emocjami w konflikcie
- Budowanie zespołowej odporności na konflikty
Dzień IV – Informacja zwrotna - fundament odpowiedzialnej współpracy
- Dlaczego informacja zwrotna ma znaczenie? Co myślę o dawaniu i przyjmowaniu informacji zwrotnej? Powiązanie feedbacku z odpowiedzialnością: Jak jedno wzmacnia drugie?
- Mechanizmy działania informacji zwrotnej - Model 4 poziomów reakcji na feedback (ignorowanie, obrona, przyjęcie, wdrożenie) Dlaczego czasem trudno przyjąć informację zwrotną? (psychologia mechanizmów obronnych)
- Modele jakościowej informacji zwrotnej – praca na sytuacjach z organizacji.
- Trudne sytuacje – jak reagować, gdy informacja zwrotna jest trudna emocjonalnie?
Dzień V - Cele i wartości zespołowe - klucz do wspólnego sukcesu
- Ustalanie celów jako klucz do osiągnięcia wspólnego sukcesu.
- Czym jest wspólny cel zespołowy? – jaki mamy wpływ na jego realizację?
- Cele zespołowe vs. cele indywidualne.
- Praca na postawach, wartościach, przekonaniach i emocjach jako determinant skutecznej realizacji działań i celów.
Dzień VI - Zarządzanie sobą w czasie - od priorytetów do skuteczności
- Techniki organizacji i zarządzania sobą w czasie.
- Mit wielozadaniowości, a priorytetyzacja zadań, czyli jak „to wszystko ogarnąć”?
- Błędy w zarządzaniu czasem. Zjawisko prokrastynacji. Pożeracze czasu – identyfikacja własnych pożeraczy czasu i przyczyn niekonsekwencji.
- Jak wyznaczać priorytety – narzędzia i modele zarządzania czasem.
WALIDACJA USŁUGI
---------------------------------------
Wyposażenie sali szkoleniowej i warunki organizacyjne: sala wyposażona jest w stoły i krzesła z możliwością ich przestawiania na czas zadań grupowych lub indywidualnych. Wyposażona jest w rzutnik (potrzebny na czas prezentacji) oraz przestrzeń do prezentowania zadań przez uczestników przed grupą.
Przerwy i czas walidacji są wliczone w czas usługi rozwojowej
Szkolenie składa się z zajęć praktycznych oraz zajęć teoretycznych, szczegółowa plan zajęć znajduje się w harmonogramie.
Program szkolenia jest dostosowany do określonej w karcie grupy docelowej, celu usługi i czasu jej trwania.
Udział w szkoleniu nie wymaga posiadania przez uczestników szczegółowej wiedzy w zakresie usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 32 Kiedy wiemy, że jesteśmy zespołem? - nasz wpływ na budowanie partnerstwa zespołowego | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 32 Skąd się biorą nieporozumienia w komunikacji? – siała założeń, racjonalizacja, projekcja. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 32 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 32 Moc w naszej różnorodności – Co możemy zrobić, aby zapraszać się do poznania innych perspektyw? | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 32 Wstęp do FRIS® - jak różne style myślenia wpływają na jakość naszych relacji oraz codzienną komunikację i współpracę. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 32 Za co doceniamy dany styl myślenia a z czym bywa nam trudno. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 32 Jak angażować do współpracy osoby o innym stylu myślenia niż nasz własny. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 32 Narzędzia komunikacji OK-OK – Komunikat JA, parafraza, klaryfikacja, zasada DDI. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 32 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 32 Siła mocnych stron członków zespołu - uświadomienie sobie mocnych stron, które posiada każda z osób w zespole oraz wartość jaką wnosi do pracy innych. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 32 Proces FRIS – w jakiego rodzaju działaniach czujesz się jak „ryba w wodzie | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 32 Konflikt jako element współpracy - destrukcyjny vs konstruktywny. Mechanizmy powstawania konfliktu - Typowe schematy eskalacji: fakty → interpretacje → emocje → reakcje | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 32 4 postawy życiowe i ich wpływ na konflikt. Typowe style zachowań w konflikcie (modele zachowań konfliktowych) | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 32 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 32 Zarządzanie emocjami w konflikcie | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 32 Budowanie zespołowej odporności na konflikty | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 32 Dlaczego informacja zwrotna ma znaczenie? Co myślę o dawaniu i przyjmowaniu informacji zwrotnej? Powiązanie feedbacku z odpowiedzialnością: Jak jedno wzmacnia drugie? | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 32 Mechanizmy działania informacji zwrotnej - Model 4 poziomów reakcji na feedback (ignorowanie, obrona, przyjęcie, wdrożenie) Dlaczego czasem trudno przyjąć informację zwrotną? | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 32 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 32 Modele jakościowej informacji zwrotnej – praca na sytuacjach z organizacji. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 32 Trudne sytuacje – jak reagować, gdy informacja zwrotna jest trudna emocjonalnie? | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 32 Ustalanie celów jako klucz do osiągnięcia wspólnego sukcesu. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 32 Czym jest wspólny cel zespołowy? – jaki mamy wpływ na jego realizację? | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 32 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 32 Cele zespołowe vs. cele indywidualne. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 32 Praca na postawach, wartościach, przekonaniach i emocjach jako determinant skutecznej realizacji działań i celów. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 32 Techniki organizacji i zarządzania sobą w czasie. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 32 Mit wielozadaniowości, a priorytetyzacja zadań, czyli jak „to wszystko ogarnąć”? | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 32 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 32 Błędy w zarządzaniu czasem. Zjawisko prokrastynacji. Pożeracze czasu – identyfikacja własnych pożeraczy czasu i przyczyn niekonsekwencji. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 32 Jak wyznaczać priorytety – narzędzia i modele zarządzania czasem. | Prowadzący Marta Sosińska-Piotr | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 32 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 918,75 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 625,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto177,40 PLN
- Koszt osobogodziny netto144,23 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marta Sosińska-Piotr
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma na szkoleniu: materiały szkoleniowe: skrypt, prezentację, ćwiczenia w formie online oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
- Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej, potwierdzone przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności.
- Udział w walidacji oraz potwierdzone na etapie walidacji nabycia przewidzianych dla usługi efektów uczenia się poprzez pozytywne zaliczenie testu.
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności.
- Przynależność do grupy docelowej usługi.
Informacje dodatkowe
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo.
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom.
- Forma prowadzenia zajęć: szkolenie o charakterze warsztatowym, prowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi, tj. praca z case study, ćwiczenia grupowe, prezentacja, dyskusja moderowana.
- Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.