Sztuczna Inteligencja w biznesie - studia podyplomowe "Zielone kompetencje"
Sztuczna Inteligencja w biznesie - studia podyplomowe "Zielone kompetencje"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe przeznaczone są dla:
- menedżerów i kierowników - osób zarządzających zespołami, projektami lub firmami, które chcą wdrożyć AI w swoich organizacjach
- specjalistów HR - pracowników działów HR, którzy chcą wykorzystać AI do automatyzacji procesów rekrutacyjnych i rozwoju talentów
- marketingowców i specjalistów sprzedaży - osób pracujących w marketingu i sprzedaży, które chcą wykorzystać narzędzia AI do zwiększenia efektywności kampanii
- przedsiębiorców - właścicieli małych i średnich firm, którzy chcą zrozumieć i wdrożyć technologie AI w swoich biznesach
- specjalistów data science i analityków danych - osób zajmujących się analizą danych, które chcą poszerzyć swoją wiedzę o narzędzia AI i ich zastosowania
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi192
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych Sztuczna inteligencja w biznesie jest wyposażenie słuchaczy w praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu implementacji technologii sztucznej inteligencji (AI) w różnych aspektach działalności biznesowej. Program ma na celu przygotowanie specjalistów zdolnych do analizy danych, automatyzacji procesów oraz optymalizacji decyzji biznesowych przy użyciu nowoczesnych narzędzi AI z uwzględnieniem celów ekologicznych, społecznych i ekonomicznych oraz zrównoważonego rozwoju.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WiedzaDefiniuje kluczowe pojęcia i modele sztucznej inteligencji oraz opisuje ich zastosowania w biznesie | Kryteria weryfikacji Definiuje i rozróżnia rodzaje AI i modele, wyjaśnia ich wpływ na procesy biznesowe i środowisko naturalne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W2Charakteryzuje aspekty prawne, etyczne i odpowiedzialność związaną z wdrażaniem AI | Kryteria weryfikacji Wskazuje normy prawne i etyczne, omawia przykłady odpowiedzialności organizacji za wpływ AI na otoczenie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W3 Rozróżnia zasady cyberbezpieczeństwa (w tym dla XR) w kontekście wdrażania AI | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia kluczowe zasady ochrony danych i wyzwania AI oraz ich wagę dla bezpieczeństwa cyfrowego i ekologicznego | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się W4Analizuje dane i podejmuje decyzje w oparciu o wyniki analizy. | Kryteria weryfikacji • projektuje i charakteryzuje modele analityczne na podstawie danych, uwzględniając zasady zrównoważonego rozwoju oraz minimalizację wpływu na środowisko,• monitoruje i wykorzystuje narzędzia AI w procesach decyzyjnych, takich jak analiza ryzyka czy prognozowanie, uzasadniając ich zgodność z celami zrównoważonego rozwoju organizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się W5Identyfikuje podstawy Data Science i podejścia data-driven w zarządzaniu | Kryteria weryfikacji Opisuje narzędzia oraz procesy podejmowania decyzji w oparciu o dane, wskazuje na możliwości wykorzystania AI na rzecz zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się W6Charakteryzuje technologie no-code, innowacje w AI oraz ich zastosowanie dla środowiska i społeczeństwa | Kryteria weryfikacji Omawia rozwiązania no-code i najnowsze technologie, analizuje przykłady wpływu AI na efektywność środowiskową i społeczną | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się UmiejętnościWdraża i wykorzystuje narzędzia AI do analizy danych, automatyzacji i innowacji biznesowych, także w kontekście zielonej transformacji | Kryteria weryfikacji Projektuje i prezentuje przykładowe rozwiązania AI automatyzujące zadania, przedstawia korzyści dla zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się U2Analizuje wyzwania etyczne oraz wdraża praktyki zgodne z odpowiedzialnym stosowaniem AI | Kryteria weryfikacji Omawia przypadki i rekomenduje odpowiedzialne rozwiązania, wskazuje konsekwencje dla ludzi i środowiska | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się U3Projektuje procesy biznesowe z użyciem AI oraz narzędzi no-code z uwzględnieniem aspektów środowiskowych | Kryteria weryfikacji Opracowuje i wdraża przykładowy workflow cyfrowy, wykazuje pozytywny wpływ na efektywność i ograniczenie wpływu na środowisko | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się U4Ocenia efektywność wykorzystania AI w marketingu, sprzedaży, HR, badaniach oraz raportowaniu ESG | Kryteria weryfikacji Analizuje studium przypadku, ocenia wpływ wybranych narzędzi AI na efektywność biznesową oraz cele środowiskowe | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się U5Integruje AI ze strategiami zrównoważonego rozwoju w działalności biznesowej | Kryteria weryfikacji Projektuje przykładową strategię biznesową uwzględniającą AI i zrównoważone praktyki | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczneWspółpracuje interdyscyplinarnie przy wdrożeniach AI z poszanowaniem zasad etycznych i środowiskowych | Kryteria weryfikacji Wykazuje się umiejętnością pracy w zespole, efektywnej komunikacji i współodpowiedzialności za ekorozwiązania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się K2Promuje i buduje kulturę zrównoważonego rozwoju w organizacji przy wdrażaniu AI | Kryteria weryfikacji nicjuje i przedstawia działania edukacyjne, dzieli się wiedzą o zielonych kompetencjach i AI w miejscu pracy | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się K3Przestrzega zasad etyki cyfrowej oraz odpowiedzialności za środowisko i społeczeństwo | Kryteria weryfikacji Argumentuje i broni postaw odpowiedzialnych, analizuje przykłady dylematów etycznych i ekologicznych | Metoda walidacji Debata swobodna |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
RAMOWY PROGRAM USŁUGI | Liczba godzin | Zajęcia teoretyczne | Zajęcia praktyczne | |
Moduł 1 Wprowadzenie do Sztucznej Inteligencji w Biznesie | Wprowadzenie do AI i jej zastosowań w biznesie | 8 | 6 | 2 |
Podstawy algorytmów AI | 8 | 4 | 4 | |
Modele Sztucznej Inteligencji | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 2 Prawne i Etyczne Aspekty Sztucznej Inteligencji | Aspekty prawne AI | 8 | 6 | 2 |
Etyka i odpowiedzialność w AI | 8 | 6 | 2 | |
Moduł 3 Cyberbezpieczeństwo i AI | Cyberbezpieczeństwo w kontekście AI | 8 | 4 | 4 |
Zasady etyki cyfrowej oraz odpowiedzialności za środowisko i społeczeństwo. | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 4 Społeczne i Psychologiczne Aspekty Relacji Człowiek-Maszyna | Neurobiologia i psychologia interakcji człowiek-maszyna | 6 | 3 | 3 |
Socjologia relacji człowiek-maszyna | 6 | 4 | 2 | |
Moduł 5 Zarządzanie Danymi i Data Science w Biznesie | Podstawy Data Science | 8 | 4 | 4 |
Data-Driven Decision Making | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 6 AI w Marketingu i Sprzedaży | Wykorzystanie AI w marketingu | 8 | 4 | 4 |
Automatyzacja sprzedaży z wykorzystaniem AI | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 7 AI w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi | AI w HR – procesy twarde i miękkie | 8 | 4 | 4 |
Rozwój personelu i organizacji opartej na wiedzy | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 8 No-Code i Automatyzacja Procesów Biznesowych | Narzędzia no-code w codziennej pracy menedżera | 8 | 4 | 4 |
Automatyzacja procesów biznesowych | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 9 Nowe Technologie i Innowacje w AI | Najnowocześniejsze technologie AI | 8 | 4 | 4 |
AI w przyszłości biznesu | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 10 Wykorzystanie AI w Procesach Badawczych i Wywiadzie Gospodarczym | Narzędzia AI w badaniach | 8 | 4 | 4 |
AI w wywiadzie gospodarczym | 8 | 4 | 4 | |
Moduł 11 GenAI | Wykorzystanie GenAI w zarządzaniu | 8 | 4 | 4 |
Moduł 12 Integracja AI i Zrównoważonego Rozwoju w Strategiach Biznesowych | Integracja AI i zrównoważonego rozwoju w strategiach biznesowych | 6 | 3 | 3 |
Zrównoważone Praktyki Biznesowe z Użyciem AI | 6 | 3 | 3 | |
RAZEM | Łącznie | 184 | 99 | 85 |
Czas trwania programu Sztuczna Inteligencja w biznesie:
2 semestry (semestr I: październik - marzec; semestr II: kwiecień - czerwiec)
Ilość punktów ECTS możliwych do uzyskania: 30
Zajęcia realizowane są w trakcie weekendów - soboty i niedziele w formie zdalnej w czasie rzeczywistym (poprzez platformy ClickMeeting, MS Teams oraz ZOOM).
Zajęcia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym odbywają się w:
- soboty w godz. 9.00-17.30 (10 godz. dyd. zajęć + 3 przerwy w wymiarze 60 minut/dzień)
- niedziele w godz. 9.00-17.30 (10 godz. dyd. zajęć + 3 przerwy w wymiarze 60 minut/dzień)
1 godz. dyd. zajęć = 45 minut
Przykładowy dzienny rozkład zajęć dot. formy zdalnej realizowanej w czasie rzeczywistym:
soboty i niedziele
09.00-11.15 - zajęcia w wymiarze 3 godz. dyd.
11.15-11.30 - przerwa
11.30-13.00 - zajęcia w wymiarze 2 godz. dyd.
13.00-13.30 - przerwa na obiad
13.30-15.45 - zajęcia w wymiarze 3 godz. dyd.
15.45-16.00 - przerwa
16.00-17.30 - zajęcia w wymiarze 2 godz dyd.
W programie nie ujęto 4 godz. dyd. przeznaczonych na walidację wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych prowadzoną przez niezależnego walidatora:
- pierwsza walidacja semestralna wiedzy i kompetencji społecznych odbędzie się po zakończeniu zajęć w I semestrze,
- druga walidacja semestralna wiedzy i kompetencji społecznych odbędzie się po zakończeniu zajęć w semestrze II.
W programie nie ujęto 4 godz. dyd. przeznaczonych na walidację semestralną umiejętności prowadzoną przez niezależnego walidatora:
- pierwsza walidacja semestralna umiejętności odbędzie się po zakończeniu zajęć w I semestrze,
- druga walidacja semestralna umiejętności odbędzie się po zakończeniu zajęć w semestrze II.
Walidacja jw. jest integralną częścią usługi.
W harmonogramie poniżej podane są godziny rozpoczęcia i zakończenia zajęć, które uwzględniają przerwy wskazane wyżej w przykładowym dziennym rozkładzie zajęć, które nie są wliczone w czas trwania usługi kształcenia tj. 184 godz. dyd. Co do zasady zajęcia odbywają się w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (maksymalnie dwa razy w miesiącu).
Zajęcia prowadzone są w oparciu o następujące formy:
- wykłady
- warsztaty
- dyskusja
- studium przypadku (case study)
- prace projektowe: indywidualne i grupowe projekty.
Absolwenci studiów podyplomowych Sztuczna Inteligencja w biznesie nabywają zaawansowane umiejętności w zakresie stosowania AI, co przekłada się na możliwość przeprowadzania skutecznych transformacji cyfrowych w organizacjach. Absolwenci mogą nie tylko efektywnie zarządzać projektami związanymi z AI, ale również analizować i interpretować dane w sposób, który przyniesie realne korzyści biznesowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 31,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 31,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr inż. Radosław Dzik
Ukończył: Elektronikę i Telekomunikację na Politechnice Wrocławskiej, MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Uniwersytetu w Minnesocie, swoją pracę doktorską z zastosowania sztucznej inteligencji w klasyfikacji sygnałów migotania przedsionków sercaobronił na Politechnice Śląskiej.
Współpracuje z RMIT University (Royal Melbourne Institute of Technology), Melbourne, Australia, prowadził wykłady dla Uniwersytetu w Seulu, Korea. Obecnie wykładowca przedmiotów zawodowych na kierunku Informatyka na Akademii Humanitas w Sosnowcu, związanych ze sztuczną inteligencją oraz architekturą systemów komputerowych.
Pasjonat nowych trendów rynkowych w dziedzinie high-tech, a szczególnie sztucznej inteligencji, connectivity i przetwarzania brzegowego; zawodowo związany z zastosowaniem AI w systemach bezpieczeństwa w projektach safecity i w infrastrukturze krytycznej, konsultant i współpracownik startupów AI operujących na rynku globalnym.
Naukowo i z pasji uczestniczy w interdyscyplinarnych badaniach nad zastosowaniem zaawansowanej analizy danych (w tym sztucznej inteligencji) w modelowaniu, poznawaniu i predykcji mechanizmów komórkowych. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą opublikowania usługi.
mgr Krystian Kruk
Agencja łączy tradycję i nowoczesność, poprzez wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań, działań w oparciu o AI (Sztuczną inteligencję), Machine Learning (nauczanie maszynowe) oraz badania naukowe.
Zawodowo i z pasji tworzy w Internecie, jest entuzjastą rozwoju sztucznej inteligencji i współpracy na linii człowiek - AI. Posiada tytuł magistra zarządzania, reklamy i kreowania wizerunku.
Jest doktorantem dziedziny nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Temat jego pracy doktorskiej jest związany ze sztuczną inteligencją i digital marketingiem. Skończył również dziennikarstwo i komunikację społeczną oraz teleinformatykę.
Marketingiem internetowym zajmuje się od 2006 roku. Zaczął od stron internetowych, które tworzył w technologii NoCode. Pracował również w radiach internetowych. Ukończył Naukową Akademię Biznesu. Jest zwolennikiem japońskiej filozofii Kaizen i miłośnikiem rozwoju w małych krokach.
W pracy kieruje się również Ikigai, Kintsugi, Ichigo Ichie oraz Kaikaku. Posiada certyfikaty Partnera Google, Edrone, Microsoft Advertising, Getresponse oraz Allegro.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą opublikowania usługi.
dr Tomasz Bekus
Jest wykładowcą akademickim na Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach oraz Akademii Humanitas w Sosnowcu. Zajmuje się prowadzeniem zajęć z zakresu zarządzania, marketingu, digital marketingu i e-commerce. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół nowych technologii w marketingu, automatyzacji procesów marketingowych oraz zaawansowanej analizy danych.
Zawodowo związany jest z firmą x-kom, gdzie pełni funkcję Senior Trade Marketing Managera, co pozwala mu opracowywać i realizować kampanie marketingowe na rzecz globalnych marek producentów elektroniki użytkowej oraz rozwijać pasję związaną z nowymi technologiami.
Pasjonuje się nowymi technologiami, digital marketingiem, e-commerce oraz analizą danych. Jego praca zawodowa i naukowa koncentruje się zatem na poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań w tych dziedzinach.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą opublikowania usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Studia podyplomowe realizowane przez Akademię Humanitas prowadzone są w trybie on-line w czasie rzeczywistym (najczęściej za pośrednictwem platformy ClickMeeting, czasem również Zoom).
Materiały dydaktyczne opracowane przez poszczególnych prowadzących do wszystkich przedmiotów, uczestnicy otrzymują w postaci elektronicznej jako prezentacje, pliki pdf, xls itp.
Wykładowcy zamieszczają je na uczelnianej platformie Wirtualna Uczelnia (lub na platformie Moodle), do której uczestnicy Usługi otrzymują dostęp na cały okres jej trwania i mogą z nich korzystać w dogodnej dla siebie chwili.
Uczestnicy Usługi Sztuczna Inteligencja w biznesie - studia podyplomowe otrzymują ponadto dostęp do:
- pełnego pakietu Office 365,
- pełnej wersji Systemu Informacji Prawnej LEGALIS, LEX Czasopisma Premium i LEX Monograe, LEXOTEKA,
- e-booków w Czytelniach IBUK Libra i Ebookpoint BIBLIO,
- baz danych m.in.: EBSCO, SCOPUS, Web of Science.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem wzięcia udziału w programie Sztuczna Inteligencja w biznesie - studia podyplomowe jest posiadanie dokumentu potwierdzającego posiadanie wykształcenia wyższego zdobytego w trakcie:
- studiów I stopnia,
- studiów II stopnia,
- lub jednolitych studiów magisterskich.
Warunki ukończenia programu Sztuczna Inteligencja w biznesie - studia podyplomowe to:
- uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć,
- uzyskanie zaliczeń wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów,
- uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów semestralnych,
- zdanie egzaminu końcowego.
Więcej informacji o studiach podyplomowych na stronie: humanitas.edu.pl/Sztuczna_inteligencja_w_biznesie#faq_tab_23400
Jeśli wolisz kontakt telefoniczny - chcesz dopytać o szczegóły, zapraszamy:
Sybilla Salisz - Kierownik Działu Rekrutacji
tel.: 32 363 12 06, 32 363 12 27, 538-020-103
e-mail: sybilla.salisz@humanitas.edu.pl
Informacje dodatkowe
Studia podyplomowe są formą edukacji akademickiej. Są one zaliczane do podstawowych pozaszkolnych form kształcenia, dokształcania i doskonalenia. Podstawę do ich tworzenia stanowi art. 163 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce ( Dz.U. z 2018 r., poz. 1668). Z kolei na podstawie art. 160 ust. 4 tej samej ustawy Uczelnia jest uprawniona do wydawania świadectw ukończenia studiów podyplomowych. Niezbędne elementy takiego świadectwa określa z kolei Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego z dnia 12 września 2018 r. (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791).
Podana w Karcie Usługi cena nie obejmuje opłat:
- opłata rekrutacyjna 85,00 zł
Usługa szkoleniowa zwolniona z podatku VAT w zw. art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. b) ustawy o podatku od towarów i usług
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Specyfikacja techniczna:
Aby móc bezproblemowo uczestniczyć w zajęciach zdalnych, zalecamy posiadanie komputera spełniającego poniższe wymagania:
Procesor: Co najmniej Intel Core i5 lub równoważny.
Pamięć RAM: Minimum 8 GB (zalecane 16 GB).
Dysk: SSD lub M.2.
Karta graficzna: Zintegrowana karta graficzna Intel UHD Graphics 620 lub lepsza.
System operacyjny: Windows 10/11 lub macOS (zalecana najnowsza wersja) i nowsze.
Kamera i Mikrofon:
Dobra jakość obrazu i dźwięku jest wymagana podczas zajęć zdalnych. Oto nasze zalecenia:
Kamera: Wbudowana kamera lub kamera USB o rozdzielczości co najmniej 720p HD.
Mikrofon: Wbudowany mikrofon lub mikrofon zewnętrzny USB o dobrej jakości dźwięku.
Połączenie internetowe:
Stabilne połączenie internetowe jest kluczowe dla uczestnictwa w zajęciach zdalnych. Oto nasze zalecenia:
Typ połączenia: Stałe szerokopasmowe łącze internetowe o przepustowości minimum 2,5 Mbps (łącze 20MB).
Łączę Wi-Fi o tożsamych parametrach.
Przeglądarki internetowe:
Do korzystania z platform edukacyjnych i uczestnictwa w zajęciach online, ważne jest, aby mieć zainstalowane najnowsze wersje przeglądarek internetowych. Proponujemy:
Google Chrome
Mozilla Firefox
Microsoft Edge