Kurs Trójwymiarowa manualna terapia stóp na neurofizjologicznych podstawach wg metody Barbary Zukunft-Huber
Kurs Trójwymiarowa manualna terapia stóp na neurofizjologicznych podstawach wg metody Barbary Zukunft-Huber
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany do:
- fizjoterapeutów
- lekarzy (szczególnie pediatrów, ortopedów)
Usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Akademia HR, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji01-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi33
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy przy wczesnym diagnozowaniu i leczeniu nieprawidłowości w ustawieniu stóp.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i samodzielnie określa wady postawy u dzieci | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje i rozpoznaje wady postawy u dzieci | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie pracuje przy wczesnym diagnozowaniu i leczeniu nieprawidłowości w ustawieniu stóp. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wcześnie diagnozuje i leczy nieprawidłowe ustawienia stóp u dzieci | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednie obuwie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik instruuje opiekunów dziecka, jak postępować i ćwiczyć z maluchem w domu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje i przeprowadza wielowymiarową manualną terapię stóp u dzieci | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje chwyty mobilizujące i rozciągające oraz bandażowanie funkcjonalne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera i prowadzi ćwiczenia odpowiednie do poszczególnych wad stopy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik przestrzega praw pacjenta i zasad etyki zawodowej oraz potrzeby ciągłego kształcenia się | Kryteria weryfikacji Uczestnik dąży do samodoskonalenia poprzez systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnik posiada zdolność do kształtowania własnego rozwoju oraz autonomicznego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu zawodowym i społecznym, z uwzględnieniem etycznego kontekstu własnego postępowania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 33 godziny dydaktyczne
Dzień 1
1. Teoria prawidłowego i patologicznego rozwoju stóp w leżeniu na plecach, brzuchu i boku.
Ćwiczenia sekwencji ruchowych w grupie.
2. Prezentacja arkusza badania rozwoju motorycznego. Ćwiczenia chwytów na lalkach.
3. Praca z pacjentem, prezentacja chwytu diagnostycznego biodro – stopa na przykładzie zdrowego niemowlęcia w wieku 3-6 miesięcy. Demonstracja chwytu diagnostycznego biodro – stopa w leżeniu na plecach i na brzuchu. 1. Demo.
4. Zmiana ustawienia kończyn dolnych: od nóg szpotawych, przez koślawe do prostych. Odróżnienie fizjologicznej koślawości stóp od patologii. Obuwie dla dzieci. Czy wkładki do butów mają sens?
Dzień 2
1. Krótkie podsumowanie pierwszego dnia szkolenia. Powtórzenie chwytu diagnostycznego na przykładzie pacjenta. Pokaz z udziałem niemowlęcia w wieku ok. 5 miesięcy. 2. Demo.
2. Zajęcia teoretyczne: stopa płasko-koślawa, wrodzona stopa płasko-koślawa (pion kości skokowej). Ćwiczenia chwytów mobilizujących w podgrupach i bandażowanie na lalkach.
Ocena osi kończyn dolnych wśród uczestników. Każdemu bandażowana jest stopa (bandaż na stopę płasko-koślawą). Uczestnicy powinni pozostawić te bandaże na stopach aż do wieczora. W trakcie ćwiczeń praktycznych uczestnicy są dzieleni na dwie podgrupy. Jedna z grup ma przerwę, którą wykorzystuje na wspólne ćwiczenie i powtarzanie chwytów. Druga grupa pracuje w tym czasie z instruktorką.
3. Pokaz z udziałem niemowlęcia (ewentualnie ze stopą płasko koślawą lub zdrowego w wieku do 5 miesięcy. Trzecie dziecko / ew. dziecko chodzące ze stopą płasko-koślawą 3. Demo
4. Zajęcia teoretyczne: stopa piętowa. Chwyty mobilizacyjne, bandażowanie na lalkach.
Dzień 3
1. Powtórka i praca z pacjentem
2. (niemowlę do 5 miesięcy, w miarę możliwości ze stopą koślawą lub niemowlę zdrowe). Praca z pacjentem obejmuje prezentację, a nie pełną terapię.4. Demo
3. Nieprawidłowe ustawienie osi nóg wraz z terapią, spastyczna stopa płasko-koślawa w ustawieniu końskim. Trzy najważniejsze ćwiczenia wykonywane z dzieckiem z MPDz: 1 na przykurcze w obrębie ramion i kończyn górnych; 2 na skurcz przywodzicieli; 3 na stopy końsko-płasko-koślawe
4. Nieprawidłowe ustawienie osi nóg wraz z terapią, spastyczna stopa płasko-koślawa w ustawieniu końskim. Trzy najważniejsze ćwiczenia wykonywane z dzieckiem z MPDz: 1 na przykurcze w obrębie ramion i kończyn górnych; 2 na skurcz przywodzicieli; 3 na stopy końsko-płasko-koślawe
5. Dziecko z diparezą spastyczną – ok. 2 letnie – 5. Demokind. Praca z pacjentem
6. Trzy najważniejsze ćwiczenia wykonywane z dzieckiem z MPDz: 1 na przykurcze w obrębie ramion i kończyn górnych; 2 na skurcz przywodzicieli; 3 na stopy końsko-płasko-koślawe
7. Teoria: stopa przywiedzeniowa, serpentynowa i końsko -szpotawa. Ćwiczenia chwytów mobilizacyjnych i bandażowanie – ćwiczenia na lalkach i w grupie uczestników.
8. Niemowlę lub małe dziecko ze stopą przywiedzeniową – 6. Demo
Dzień 4
1. Cd. teorii stopy końsko-szpotawej. Ćwiczenia korekcyjnych chwytów mobilizujących w obszarze podskokowym. Ćwiczenia do odwiedzenia z derotacją i na stopę końską.
2. Powtórzenie treści szkolenia na bazie skryptu.
Powtórzenie i praca z pacjentem z udziałem niemowlęcia, najlepiej ze stopą przywiedzeniową lub końsko-szpotawą (7. Demo) w wieku do 5 miesięcy. Zamiast niemowlęcia ze stopą przywiedzeniową lub końsko-szpotawą może być zdrowe dziecko. Jest to pokaz, a nie dłuższa terapia.
3. Praca z pacjentem. Opracowanie planu terapii dla 4 dzieci, co pół godziny dziecko. Mile widziani pacjenci uczestników szkolenia. Nie więcej niż 4 dzieci. Oczywiście mogą być także dzieci z mpdz.
4. Walidacja.
Każdy z uczestników może też dodatkowo przyprowadzić pacjenta z własnego gabinetu na tę część szkolenia: w celach szkoleniowych, konsultacyjnych i w celu wypracowania planu terapeutycznego.
Metoda ta składa się z jasno określonej diagnostyki, w której ocenia się nie samą stopę, czy też nogę, ale całą postawę oraz wzorce ruchowe w jakich dziecko funkcjonuje z oczywistym uwzględnieniem kończyn dolnych.
Metoda znajduje zastosowanie w przypadku następujących wad stóp:
- stopa płasko–koślawa
- stopa końsko – szpotawa
- stopa szpotawa (przywiedzione przodostopie)
- stopa serpentynowa
- stopa piętowa
- innych rzadszych wad stóp
- w przypadku zaburzeń w ukształtowaniu osi kończyn dolnych, m.in. w szpotawości i koślawości nóg poza granicami fizjologii i innych.
Kurs trwa 33 godz. dydaktyczne, co stanowi 24h 45min zegar. W harmonogramie ujęto przerwy oraz walidację, łącznie 3h 30min. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dyd. (szkoleniowa) = 45 min
Liczba godzin kursu obejmuje zajęcia teoretyczne – 9 godzin dydaktycznych, oraz zajęcia praktyczne – 24 godzin dydaktycznych.
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień1.pkt 1-2 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Katarzyna Hrynyszyn | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień1.pkt 3-4-w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Katarzyna Hrynyszyn | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień2.pkt 1-2 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Katarzyna Hrynyszyn | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień2.pkt 3-4-w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Katarzyna Hrynyszyn | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień3.pkt 1-4- w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Katarzyna Hrynyszyn | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień3.pkt 5-8-w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Katarzyna Hrynyszyn | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień4.pkt 1-3- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Katarzyna Hrynyszyn | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Punkt 4. Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 810,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 810,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto85,15 PLN
- Koszt osobogodziny netto85,15 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Katarzyna Hrynyszyn
Po wielu asystenturach ( w okresie 2016 - 2018 ) u Pani Barbary Zukunft - Huber odbytych w Polsce i w Niemczech i po pomyślnie zdanym egzaminie w 2018 roku otrzymała licencję do prowadzenia szkoleń dla fizjoterapeutów i lekarzy z tego zakresu. Lista certyfikowanych nauczycieli na stronie: (www.zukunft-huber.de)
Zakresy działania:
• Terapia stóp oraz nieprawidłowości w ukształtowaniu nóg niemowląt i dzieci wg Zukunft–Hueber.
• Instruktaż pielęgnacyjny w oparciu o metodę NDT–Bobath oraz instruktaż ćwiczeń wspomagających prawidłowy rozwój niemowląt.
• Diagnostyka i terapia niemowląt i dzieci metodą Vojty oraz zgodnie z koncepcją NDT–Bobath (m.in. rehabilitacja dzieci z zaburzeniami napięcia mięśniowego, asymetria, dysplazja stawu biodrowego, kręcz szyi, z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespółem Downa i innymi zespołami genetycznymi wady postawy)
• Kinesiologytaping. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje:
- najnowsze wydanie książki: Trójwymiarowa manualna terapia wad stóp u dzieci” Barbara Zukunft- Huber, red. wyd. pol. Katarzyna Hrynyszyn
- materiały szkoleniowe
- certyfikat w języku polskim i angielskim
Warunki uczestnictwa
1.Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
2.Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://odnova.org.pl/kursy/pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
3.Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
4.Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala dydaktyczna będzie dostosowana do potrzeb kursu. Będą bezpieczne i higieniczne warunki pracy.