ZROZUMIEĆ SENIORA – Kompleksowa opieka i pielęgnacja dla lepszego komfortu i jakości życia - szkolenie
ZROZUMIEĆ SENIORA – Kompleksowa opieka i pielęgnacja dla lepszego komfortu i jakości życia - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Usługa rozwojowa „ZROZUMIEĆ SENIORA – Kompleksowa opieka i pielęgnacja dla lepszego komfortu i jakości życia - szkolenie” adresowana jest do:
- Opiekunów osób starszych – zarówno profesjonalistów, jak i członków rodzin sprawujących codzienną opiekę nad seniorami.
- Pracowników domów opieki, placówek opiekuńczych, hospicjów oraz zakładów opiekuńczo-leczniczych.
- Asystentów osób starszych i osób pracujących w sektorze pomocy społecznej.
- Terapeutów zajęciowych i fizjoterapeutów pracujących z osobami w podeszłym wieku.
- Wolontariuszy i osób zainteresowanych zdobyciem wiedzy w zakresie opieki nad osobami starszymi.
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego doświadczenia w opiece nad osobami starszymi. Mogą w nim uczestniczyć zarówno osoby początkujące, jak i Ci, którzy już pracują w sektorze opieki i chcą poszerzyć swoją wiedzę
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji15-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi25
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa rozwojowa „ZROZUMIEĆ SENIORA – Kompleksowa opieka i pielęgnacja dla lepszego komfortu i jakości życia - szkolenie” przygotowuje do samodzielnego organizowania opieki nad osobą starszą, dbając o jej zdrowie i komfort, dostosowywania żywienia do potrzeb seniora, wspierania seniora w aspekcie społecznym i emocjonalnym, reagowania w sytuacjach nagłych, dostosowując działania do stanu zdrowia seniora oraz koordynowania opieki medycznej i stanu zdrowia seniora.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Organizuje opiekę nad osobą starszą, dbając o jej zdrowie i komfort | Kryteria weryfikacji Omawia proces starzenia się organizmu uwzględniając zmiany fizjologiczne oraz zmiany psychiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje najczęstsze choroby wieku podeszłego. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Planuje działania opiekuńcze i sporządza ich harmonogram. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Dokumentuje działania opiekuńcze w raportach i kartach pacjentów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Omawia codzienną pielęgnację osoby starszej pod kątem technik mycia, pielęgnacji skóry i włosów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia profilaktykę odleżyn, czynniki ryzyka, techniki zapobiegawcze oraz leczenie zmian skórnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia jak powinna wyglądać toaleta pacjenta leżącego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dostosowuje żywienie do potrzeb seniora | Kryteria weryfikacji Kontroluje dietę seniora w przypadku zdiagnozowania cukrzycy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Omawia żywienie seniora pod kątem dostosowania diety do wieku, wymogów kalorycznych i odżywczych oraz specjalnych potrzeb dietetycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia jak powinno wyglądać karmienie osób leżących. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wspiera seniora w aspekcie społecznym i emocjonalnym | Kryteria weryfikacji Omawia podstawowe prawa seniora, zasady etyczne i organizacyjne w opiece nad seniorem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia jak rozmawiać z seniorami i wspierać ich samodzielność. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia jak radzić sobie z demencją i chorobą Alzheimera. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia jak zapobiegać depresji i izolacji społecznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia kiedy skorzystać z pomocy pielęgniarki lub domu opieki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia techniki budowania relacji i zaufania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia strategie wspierania seniorów w radzeniu sobie z chorobą i ograniczeniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Reaguje w sytuacjach nagłych dostosowując działania do stanu zdrowia seniora | Kryteria weryfikacji Omawia podstawy pierwszej pomocy i reagowania w nagłych sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia sytuację po upadkach i złamaniach pod kątem obrażeń i planuje wstępną pomoc. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Omawia jak postępować w przypadku duszności, udaru, zawału. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia pozycje bezpieczne i transport pacjenta w nagłych sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia w jaki sposób bezpiecznie podnosić i przemieszczać seniora. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia specyfikę opieki nad seniorami z demencją, cukrzycą i nadciśnieniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Koordynuje opiekę medyczną i stan zdrowia seniora | Kryteria weryfikacji Przedstawia jak powinna wyglądać współpraca z placówkami medycznymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wypełnia raporty medyczne. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Wymienia świadczenia, które przysługują seniorom. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia specjalistyczne techniki opieki, zarządzania objawami oraz monitorowania stanu zdrowia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia najnowsze wytyczne medyczne i metody opieki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozwija kompetencje społeczne | Kryteria weryfikacji Buduje pozytywną atmosferę bezpieczeństwa i zaufania w kontakcie z innymi ludźmi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Rozwija umiejętności komunikacyjne tj. słucha, zbiera informacje, zadaje pytania, udziela odpowiedzi, bierze udział w dyskusji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Dostrzega, analizuje i rozwiązuje problemy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
a. Osoby prowadzącej usługę – imię, nazwisko
b. Osoby prowadzącej walidację – imię, nazwisko
Program
Program
DZIEŃ I
1. WPROWADZENIE DO OPIEKI NAD SENIOREM
a. Proces starzenia się organizmu:
- Zmiany fizjologiczne: osłabienie mięśni, zmniejszona elastyczność skóry, osłabienie kości (osteoporoza), zmniejszona wydolność sercowo-naczyniowa.
- Zmiany psychiczne: spowolnienie procesów poznawczych, zmniejszona zdolność do nauki nowych informacji, depresja, lęk.
b. Najczęstsze choroby wieku podeszłego:
- Demencja: patofizjologia, objawy, diagnoza, leczenie.
- Cukrzyca: typy, mechanizmy, zarządzanie dietą, leczenie farmakologiczne.
- Nadciśnienie: przyczyny, skutki, metody monitorowania, farmakoterapia.
2. PODSTAWOWE ZASADY ETYCZNE I ORGANIZACYJNE W OPIECE NAD SENIOREM
a. Etyczne podejście do opieki:
- Prawa seniora: autonomii, godności, prywatności, zgody.
- Zasady etyczne: beneficjencja, nienaruszalność, sprawiedliwość.
b. Organizacja pracy opiekuna:
- Planowanie i harmonogramowanie działań opiekuńczych.
- Dokumentacja opieki: raporty, karty pacjenta.
3. HIGIENA I PIELĘGNACJA SENIORA
a. Codzienna pielęgnacja osoby starszej:
- Techniki mycia: stosowanie odpowiednich produktów, bezpieczeństwo.
- Pielęgnacja skóry: utrzymanie nawilżenia, unikanie urazów.
- Pielęgnacja włosów: mycie, czesanie, pielęgnacja skalpu.
b. Profilaktyka odleżyn:
- Czynniki ryzyka: długotrwałe leżenie, nacisk, wilgoć.
- Techniki zapobiegawcze: zmiana pozycji, użycie poduszek, materaców przeciwodleżynowych.
- Leczenie zmian skórnych: stosowanie opatrunków, maści antyseptycznych.
c. Toaleta pacjenta leżącego:
- Bezpieczne techniki: unikanie urazów, zachowanie prywatności.
- Pomoc w oddawaniu moczu i stolca: techniki, użycie odpowiednich narzędzi.
4. ŻYWIENIE SENIORA I PROFILAKTYKA ODWODNIENIA
a. Dostosowanie diety do wieku:
- Wymogi kaloryczne i odżywcze: białka, węglowodany, tłuszcze, witaminy, minerały.
- Specjalne potrzeby dietetyczne: diety niskosodowe, niskotłuszczowe.
b. Problemy z przełykaniem:
- Dysfagia: diagnoza, leczenie, techniki karmienia.
c. Karmienie osób leżących:
- Techniki: odpowiednie pozycjonowanie, użycie specjalnych narzędzi (np. miski, łyżki).
5. ZAJĘCIA PRAKTYCZNE
a. Mycie i pielęgnacja seniora w łóżku
- Techniki mycia i pielęgnacji.
b. Zmiana pieluchomajtek
- Techniki: bezpieczne i higieniczne metody zmiany.
c. Zapobieganie odleżynom
- Praktyczne ćwiczenia: zmiana pozycji, stosowanie poduszek przeciwodleżynowych.
DZIEŃ II
1. KOMUNIKACJA I WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE
a. Jak rozmawiać z seniorami i wspierać ich samodzielność:
- Techniki komunikacyjne: słuchanie aktywne, empatia, jasne komunikaty.
b. Radzenie sobie z demencją i chorobą Alzheimera:
- Zrozumienie objawów: utrata pamięci, dezorientacja, zmiany zachowania.
- Strategie wsparcia: stworzenie bezpiecznego środowiska, regularne rutyny.
c. Zapobieganie depresji i izolacji społecznej:
- Czynniki ryzyka: samotność, utrata bliskich.
- Techniki wsparcia: aktywności społeczne, terapia zajęciowa, grupy wsparcia.
2. PODSTAWY PIERWSZEJ POMOCY I REAGOWANIE W NAGŁYCH SYTUACJACH
a. Pierwsza pomoc przy upadkach i złamaniach:
- Ocena sytuacji: ocena obrażeń, wstępna pomoc.
- Techniki unieruchamiania: stosowanie szyn, bandaży.
b. Jak postępować w przypadku duszności, udaru, zawału:
- Objawy: rozpoznawanie duszności, objawów udaru, zawału serca.
- Pierwsza pomoc: techniki resuscytacyjne, stosowanie AED, pozycje ratunkowe.
c. Pozycje bezpieczne i transport pacjenta w nagłych sytuacjach:
- Techniki: bezpieczne podnoszenie, pozycjonowanie pacjenta, użycie narzędzi transportowych.
3. ZAJĘCIA PRAKTYCZNE
a. Bezpieczne podnoszenie i przemieszczanie seniora:
- Techniki: stosowanie odpowiednich narzędzi, unikanie urazów.
b. Ćwiczenia komunikacyjne:
- Jak rozmawiać z seniorem: symulacje rozmów, analiza przypadków.
4. ORGANIZACJA OPIEKI I WSPÓŁPRACA Z PLACÓWKAMI MEDYCZNYMI
a. Dokumentacja medyczna i kontakt z lekarzami:
- Wypełnianie raportów medycznych, komunikacja z zespołem medycznym.
b. Jakie świadczenia przysługują seniorom:
- Przegląd praw i świadczeń: ubezpieczenia zdrowotne, pomoc społeczna.
c. Kiedy skorzystać z pomocy pielęgniarki lub domu opieki:
- Ocena potrzeb seniora: wskaźniki, konsultacje medyczne.
DZIEŃ III
1. OPIEKA NAD SENIOREM Z NAJCZĘSTSZYMI CHOROBAMI WIEKU PODESZŁEGO
a. Specyfika opieki nad seniorami z demencją, cukrzycą i nadciśnieniem:
- Specjalistyczne techniki opieki: zarządzanie objawami, monitorowanie stanu zdrowia.
b. Rekomendacje i wskazówki praktyczne:
- Najnowsze wytyczne medyczne, metody opieki.
2. KOMUNIKACJA I WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE
a. Techniki budowania relacji i zaufania:
- Budowanie więzi: regularne rozmowy, uczestnictwo w życiu seniora.
b. Strategie wspierania seniorów w radzeniu sobie z chorobą i ograniczeniami:
- Motywowanie do samodzielności: techniki terapeutyczne, zachęcanie do aktywności.
3. ZAJĘCIA PRAKTYCZNE
a. Praktyczne ćwiczenia w zakresie komunikacji i wsparcia psychologicznego:
- Scenki sytuacyjne: analiza przypadków, symulacje rozmów.
Sposób weryfikacji efektów uczenia się:
Efekty uczenia się, osiągnięte dzięki udziałowi uczestników w usłudze rozwojowej „ZROZUMIEĆ SENIORA – Kompleksowa opieka i pielęgnacja dla lepszego komfortu i jakości życia - szkolenie” zostaną zweryfikowane poprzez:
WIEDZA
Wiedza uczestników zostanie zweryfikowana przy wykorzystaniu
testu wiedzy (testu teoretycznego)
, którego celem będzie potwierdzenie uzyskania przez uczestników wiedzy określonej w kryteriach weryfikacji. Test wiedzy zostanie przeprowadzony przez Osobę prowadzącą usługę w ostatnim dniu usługi rozwojowej.Dowód: Test wiedzy
Przygotowanie testu wiedzy: Osoba prowadząca usługę
Przeprowadzenie testu wiedzy: Osoba prowadząca usługę i/lub Osoba prowadząca walidację
Walidacja testu wiedzy: Osoba prowadząca walidację
UMIEJĘTNOŚCI
Umiejętności uczestników zostaną zweryfikowane przy wykorzystaniu
zadania pisemnego (analizy dowodów i deklaracji)
, którego celem będzie potwierdzenie uzyskania przez uczestników umiejętności określonych w kryteriach weryfikacji.Dowód: zadanie pisemne
Przygotowanie zadania pisemnego: Osoba prowadząca usługę
Przeprowadzenie zadania pisemnego: Osoba prowadząca usługę i/lub Osoba prowadząca walidację
Walidacja zadania pisemnego: Osoba prowadząca walidację
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Kompetencje społeczne uczestników zostaną zweryfikowane przy wykorzystaniu
obserwacji w warunkach symulowanych
, której celem będzie potwierdzenie uzyskania przez uczestników kompetencji społecznych określonych w kryteriach weryfikacji.Obserwacja w warunkach symulowanych zostanie przeprowadzona w miejscu realizacji usługi rozwojowej przez Osobę prowadzącą walidację zgodnie z harmonogramem obserwacji tj. 23.06.2025 r. w godzinach od 12:45 do 14:45.
Dodatkowo: rozmowa Osoby prowadzącej walidację z Osobą prowadzącą usługę na temat uczestników i wykazywania się przez nich kompetencjami społecznymi określonymi w kryteriach weryfikacji efektu uczenia się „Rozwija kompetencje społeczne”.
Dowód: formularz obserwacji + protokół z walidacji efektów uczenia się usługi rozwojowej
Walidacja: Osoba prowadząca walidację
Dodatkowo, osiągniecie efektów uczenia się, w tym kryteriów weryfikacji zostanie zweryfikowane poprzez ankietę ewaluacyjną po zakończeniu części szkoleniowej, mającą na celu indywidualne potwierdzenie przez każdego uczestnika usługi rozwojowej stopnia osiągnięcia przez niego danego efektu uczenia się w tym kryteriów weryfikacji.
Dowód: ankieta ewaluacyjna efektów uczenia się
Przeprowadzenie ankiety ewaluacyjnej efektów uczenia się: Osoba prowadząca usługę
Warunki organizacyjne:
Usługa rozwojowa „ZROZUMIEĆ SENIORA – Kompleksowa opieka i pielęgnacja dla lepszego komfortu i jakości życia - szkolenie” realizowana będzie bez podziału na grupy. Usługa rozwojowa nie wymaga dostępu do indywidualnych stanowisk komputerowych. Sala w której będzie realizowana usługa rozwojowa będzie wyposażona w rzutnik, ekran do projektora. Na sali będzie dostęp do Internetu.
Na zajęciach praktycznych uczestnicy będą korzystać z łóżka rehabilitacyjnego i wózka inwalidzkiego. Dodatkowo, dostępne będą specjalistyczne poduszki i materac, zgłębnik, cewniki, strzykawki, żanety, plastry, opatrunki, bandaże, pampersy, żywienie specjalistyczne. Uczestnicy będą również pracować z dokumentacją dla opiekunek.
Czas trwania:
Usługa rozwojowa „ZROZUMIEĆ SENIORA – Kompleksowa opieka i pielęgnacja dla lepszego komfortu i jakości życia - szkolenie” trwa 25 godzin zegarowych, gdzie 1 godzina usługi rozwojowej trwa 60 minut.
20 godzin usługi rozwojowej to szkolenie
2 godziny usługi rozwojowej to walidacja
3 godziny usługi rozwojowej to przerwy
Liczba godzin w podziale na zajęcia teoretyczne i praktyczne:
15 godzin zajęć teoretycznych
5 godzin zajęć praktycznych
2 godziny walidacji
3 godziny to przerwy
Przerwy podczas usługi rozwojowej:
Dzień 1 / Dzień 2 / Dzień 3
Przerwa nr 1: 10:00 – 10:15 (15 min)
Przerwa nr 2: 12:15 – 12:45 (30 min)
Przerwa nr 3: 14:45 – 15:00 (15 min)
Przerwy podczas usługi rozwojowej są wliczone w czas trwania usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe:
Usługa rozwojowa „ZROZUMIEĆ SENIORA – Kompleksowa opieka i pielęgnacja dla lepszego komfortu i jakości życia - szkolenie”:
- może zostać przeprowadzona dla zamkniętej grupy uczestników – szkolenie indywidualne, zamknięte,
- może zostać zrealizowana w innym, dogodnym terminie,
W celu ustalenia szczegółów realizacji zapraszamy do kontaktu mailowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 WPROWADZENIE DO OPIEKI NAD SENIOREM - Proces starzenia się organizmu. Najczęstsze choroby wieku podeszłego. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 PODSTAWOWE ZASADY ETYCZNE I ORGANIZACYJNE W OPIECE NAD SENIOREM - Etyczne podejście do opieki. Organizacja pracy opiekuna. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Przerwa kawowa | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 HIGIENA I PIELĘGNACJA SENIORA - Codzienna pielęgnacja osoby starszej. Profilaktyka odleżyn. Toaleta pacjenta leżącego. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 ŻYWIENIE SENIORA I PROFILAKTYKA ODWODNIENIA - Dostosowanie diety do wieku. Problemy z przełykaniem. Karmienie osób leżących. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Przerwa kawowa | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 ZAJĘCIA PRAKTYCZNE - Mycie i pielęgnacja seniora w łóżku. Zmiana pieluchomajtek. Zapobieganie odleżynom. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 KOMUNIKACJA I WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE - Jak rozmawiać z seniorami i wspierać ich samodzielność. Radzenie sobie z demencją i chorobą Alzheimera. Zapobieganie depresji i izolacji społecznej. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Przerwa kawowa | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 PODSTAWY PIERWSZEJ POMOCY I REAGOWANIE W NAGŁYCH SYTUACJACH - Pierwsza pomoc przy upadkach i złamaniach. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Jak postępować w przypadku duszności, udaru, zawału. Pozycje bezpieczne i transport pacjenta w nagłych sytuacjach. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 ZAJĘCIA PRAKTYCZNE - Bezpieczne podnoszenie i przemieszczanie seniora. Ćwiczenia komunikacyjne. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Przerwa kawowa | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 ORGANIZACJA OPIEKI I WSPÓŁPRACA Z PLACÓWKAMI MEDYCZNYMI - Dokumentacja medyczna i kontakt z lekarzami. Jakie świadczenia przysługują seniorom. Kiedy skorzystać z pomocy pielęgniarki lub domu opieki. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 OPIEKA NAD SENIOREM Z NAJCZĘSTSZYMI CHOROBAMI WIEKU PODESZŁEGO - Specyfika opieki nad seniorami z demencją, cukrzycą i nadciśnieniem. Rekomendacje i wskazówki praktyczne. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Przerwa kawowa | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 KOMUNIKACJA I WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE - Techniki budowania relacji i zaufania. Strategie wspierania seniorów w radzeniu sobie z chorobą i ograniczeniami. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 ZAJĘCIA PRAKTYCZNE - Praktyczne ćwiczenia w zakresie komunikacji i wsparcia psychologicznego. | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Przerwa kawowa | Prowadzący BOGUSŁAWA CZAKON | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 125,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 125,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto165,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto165,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
BOGUSŁAWA CZAKON
Fizjoterapeutka z 30-letnim doświadczeniem w pracy zespołowej i indywidualnej z pacjentem. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując z pacjentami kardiologicznymi, onkologicznymi, z dysfunkcją narządu ruchu oraz osobami starszymi. Od 30 lat czynnie pracuje jako fizjoterapeutka, z czego ostatnie 10 lat poświęciła głównie na pracę z osobami starszymi – zarówno w ramach opieki domowej, jak i w ośrodkach rehabilitacyjnych oraz dziennych i pobytowych domach opieki, domach seniora.
Współpracowała z placówkami medycznymi, domami opieki, domami seniora, prowadząc rehabilitację pacjentów i sprawując opiekę nad nimi. Ukończyła również kursy doszkalające z zakresu geriatrii, fizjoterapii oraz opieki długoterminowej. Prelegentka podczas konferencji lokalnych na temat opieki nad osobami starszymi.
W latach 2023–2024 zrealizowała 129 godzin szkoleniowych w obszarze opieki nad osobami starszymi. W 2025 roku wciąż czynie szkoli z zakresu: opieka nad osobą starszą niesamodzielną, opieka nad osobą starszą w przebiegu choroby neurodegeneracyjnej, holistyczne podejście do opieki nad osobą starszą, wsparcie seniora, komunikacja i budowanie relacji z seniorem, trudne sytuacje w opiece nad seniorem, żywienie osób starszych, podstawy geriatrii, pielęgnacja osób leżących, rola opiekuna osób starszych, psychogerontologia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzymuje komplet materiałów w wersji papierowej i/lub elektronicznej.
Każdy z uczestników otrzymuje prezentację multimedialną w wersji papierowej i/lub elektronicznej i/lub konspekt w wersji papierowej i/lub elektronicznej.
Dodatkowo, uczestnicy usługi rozwojowej otrzymają wykaz materiałów (książek, artykułów, stron internetowych, czasopism, rejestrów, ogólnodostępnych prezentacji ppt., materiałów audiovideo, e-podręczników, e-booków, itp.) umożliwiających utrwalenie efektów uczenia się, zdobytych w trakcie udziału w usłudze rozwojowej oraz umożliwiających samokształcenie się po zakończeniu usługi rozwojowej.
Uczestnicy otrzymają certyfikat i zaświadczenie, potwierdzające, że ukończyli usługę rozwojową.
Warunki uczestnictwa
Podpisanie umowy: Każdy uczestnik szkolenia zobowiązany jest do podpisania umowy z Dostawcą Usługi (Centrum Zarządzania Jakością "INFOX" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) przed rozpoczęciem szkolenia, po otrzymaniu statusu „zaakceptowany”.
Konsekwencje braku podpisania umowy: Uczestnik, który nie podpisze umowy przed rozpoczęciem szkolenia, zostanie usunięty z listy uczestników – status „odrzucony”.
Informacje dodatkowe: Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące szkolenia, w tym warunki uczestnictwa zawarte są w umowie.
Wzór umowy – dołączony do karty usługi rozwojowej.
Zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696), zapewniamy dostępność naszych usług rozwojowych dla osób ze szczególnymi potrzebami. Prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny w celu zgłoszenia indywidualnych potrzeb, co umożliwi ustalenie warunków organizacyjnych i wdrożenie odpowiednich udogodnień.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa, która dla uczestnika ma charakter usługi kształcenia zawodowego / przekwalifikowania zawodowego i jest finansowana ze środków publicznych w co najmniej 70% jest zwolniona z podatku VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U.2018.701)).
Cena usługi rozwojowej dla 1 uczestnika, który uzyskał dofinansowanie w co najmniej 70% wynosi 4 125,00 zł netto/brutto.