Budowanie świadomości dzieci o ochronie środowiska metodą pozytywnej dyscypliny
Budowanie świadomości dzieci o ochronie środowiska metodą pozytywnej dyscypliny
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób pracujących z dziećmi i zajmujących się opieką nad nimi oraz do osób planujących pracę z dziećmi. Grupę docelową stanowią osoby chcące przekazywać dzieciom wiedze z zakresu zielonych kompetencji. Uczestnikami mogą być osoby, które pragną przygotowywać dzieci do wprowadzania w życie zrównoważonych i ekologicznych rozwiązań takich jak sortowanie śmieci, czy zrównoważone korzystanie z zasobów takich jak woda lub energia elektryczna. Uczestnikami mogą być także osoby, które dążą do zwiększenia świadomości ekologicznej swoich wychowanków i wdrażania proekologicznych praktyk potrzebnych w zielonej transformacji w sposób zgodny z metodami pozytywnej dyscypliny czyli bez kar i nagród z szacunkiem do młodego wychowanka.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji08-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie do skutecznego kształtowania świadomości ekologicznej dzieci poprzez zastosowanie metod pozytywnej dyscypliny. Usługa przygotowuje do przeprowadzenia z dziećmi warsztatów min. z sortowania śmieci, czy zrównoważonego korzystania z zasobów takich jak woda. Definiuje sposoby przekazywania dzieciom wiedzy o energii elektrycznej oraz przygotowuje do kształtowania świadomości i proekologicznych nawyków przy pomocy metodyki pozytywnej dyscypliny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:-definiuje wiedzę na temat najważniejszych zagadnień ekologicznych (ochrona przyrody, recykling, oszczędzanie zasobów, opieka nad zwierzętami i roślinami)którą wykorzystuje do prowadzenia zajęć dla dzieci - opisuje jak pozytywna dyscyplina wpływa na rozwój ekologicznej świadomości i kształtowanie proekologicznych postaw -rozróżnia działania proekologiczne, które mogą być wprowadzone w pracy z dziećmi | Kryteria weryfikacji Wiedza:- charakteryzuje kluczowe pojęcia takie jak ochrona przyrody, recykling, oszczędzanie zasobów, opieka nad zwierzętami i roślinami w sposób zrozumiały i precyzyjny. - rozróżnia mechanizmy, przez które pozytywna dyscyplina wpływa na proekologiczne postawy, takie jak wzmocnienie pozytywnych zachowań, wzbudzanie empatii wobec środowiska, oraz budowanie poczucia odpowiedzialności -opisuje konkretne przykłady działań budujących świadomość ekologiczną u dzieci takie jak sortowanie śmieci czy oszczędne gospodarowanie energią elektryczną i wodą | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- stosuje zasady Pozytywnej Dyscypliny w nauczaniu o ekologii, wspierając odpowiedzialność dzieci wobec środowiska naturalnego. -organizuje aktywności, które pomogą dzieciom zrozumieć zagadnienia ekologiczne w przystępny sposób. - stosuje przekształcanie skomplikowanych zagadnień ekologicznych w proste i angażujące formy, zrozumiałe dla dzieci w wieku przedszkolnym. - organizuje przestrzeń przedszkolną w sposób wspierający nawyki ekologiczne (np. kącik przyrody, pojemniki do segregacji odpadów). - stosuje codzienne rutyny i nawyki, które uczą dzieci dbania o środowisko (np. oszczędzanie wody, sprzątanie po sobie, segregacja odpadów) oraz gry i zabawy, które uczą dzieci współpracy i odpowiedzialności, a jednocześnie wprowadzają treści ekologiczne. | Kryteria weryfikacji Umiejętności:- charakteryzuje metody pozytywnej dyscypliny oraz planuje ich zastosowanie w kontekście kształtowania świadomości ekologicznej u dzieci. - stosuje łączenie zasad pozytywnej dyscypliny z edukacją ekologiczną w codziennych zajęciach. - charakteryzuje złożone kwestie ekologiczne, używając prostego, dostosowanego do wieku języka oraz interaktywnych metod, takich jak zabawy, gry, historyjki i wizualizacje, które angażują dzieci w wieku przedszkolnym i pomagają im zrozumieć omawiane zagadnienia. - stosuje wykorzystywanie przestrzeni do praktycznych działań proekologicznych przez dzieci (np. sadzenie roślin, segregacja odpadów) - planuje wykonywanie przez dzieci rutynowych czynności ekologicznych (np. oszczędzanie wody, wyłączanie światła, sprzątanie po sobie, segregacja odpadów) oraz udział dzieci w grach i zabawach, które promują współpracę oraz odpowiedzialność, a jednocześnie wprowadzają pojęcia związane z ochroną środowiska | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:-buduje świadomość ekologiczną u dzieci wykorzystując metody pozytywnej dyscypliny - jest bardziej pewny siebie w swojej pracy. | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:-dobiera techniki i strategie pozytywnej dyscypliny, które wspierają budowanie proekologicznych postaw. -w swojej pracy czuje się pewny i kompetentny dzięki poznanym narzędziom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęJagoda Gajda
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana podstawowa wiedza z zakresu ekologii oraz pozytywnej dyscypliny, natomiast zalecana jest praca z dziećmi. Szkolenie adresowane jest do wszystkich grup zawodowych pracujących z dziećmi. Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Warunki organizacyjne : Sala gotowa na przyjęcie do 17 osób, krzesła, wolna przestrzestrzeń na rozłożenie pomocy szkoleniowych, podział na grupy 4 osobowe.
Dzień pierwszy:
1. Edukacja ekologiczna w przedszkolu – wprowadzenie
Dlaczego edukacja ekologiczna jest ważna? Przegląd celów i tematów (ochrona środowiska, dbanie o przyrodę, oszczędzanie zasobów)
2. Przykłady działań ekologicznych dostosowanych do wieku przedszkolnego (segregacja odpadów, oszczędzanie wody, dbanie o rośliny).
3. Ćwiczenie praktyczne: Jak uczyć dzieci o ekologii – przykłady zabaw i aktywności wprowadzających temat ekologii w codziennym życiu przedszkolaków.
4. Integracja Pozytywnej Dyscypliny z Edukacją Ekologiczną
Łączenie zasad Pozytywnej Dyscypliny z ekologią – samodzielność, odpowiedzialność, empatia wobec przyrody.
5. Przykłady aktywności: Uczenie dzieci odpowiedzialności za środowisko poprzez projekty grupowe (np. wspólne sadzenie roślin, dbanie o kącik przyrody).
6. Ćwiczenie grupowe: Opracowanie scenariusza zajęć z edukacji ekologicznej w oparciu o Pozytywną Dyscyplinę.
7. Praktyczne strategie pracy z dziećmi
Jak rozwiązywać konflikty w duchu Pozytywnej Dyscypliny, np. w sytuacjach spornych dotyczących zabawy na świeżym powietrzu, dbania o zasoby.
8. Ćwiczenie: Praca w grupach – symulacje sytuacji problemowych i propozycje rozwiązań zgodnie z zasadami Pozytywnej Dyscypliny.
9. Dyskusja: Jak motywować dzieci do działań ekologicznych, aby wynikały z wewnętrznej potrzeby, a nie przymusu.
Dzień drugi:
1. Projekt ekologiczny w przedszkolu
Jak stworzyć długofalowy projekt ekologiczny w przedszkolu z zaangażowaniem dzieci i rodziców?
2. Ćwiczenie: Opracowanie projektu "Przyjaciele Planety" – planowanie działań, które dzieci mogą wykonywać codziennie w przedszkolu (np. codzienna segregacja odpadów, opieka nad ogrodem przedszkolnym)
3.Tworzenie zasad grupy dotyczących dbania o środowisko, które będą przestrzegane przez wszystkie dzieci.
4. Przykłady gier i zabaw ekologicznych z elementami Pozytywnej Dyscypliny (np. gra w recykling, zabawy sensoryczne z wykorzystaniem naturalnych materiałów).
5. Jak wprowadzać elementy edukacji ekologicznej do codziennych rutyn przedszkolnych?
6. Ćwiczenie: Warsztaty kreatywne – tworzenie zabawek z recyklingu.
7. Podsumowanie
Refleksje, wnioski, jak nauczyciele mogą wdrożyć zdobyte umiejętności.
7. Walidacja warsztatu
8. Podsumowanie szkolenia i rozdanie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Edukacja ekologiczna w przedszkolu – wprowadzenie Dlaczego edukacja ekologiczna jest ważna? Przegląd celów i tematów (ochrona środowiska, dbanie o przyrodę, oszczędzanie zasobów) | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Przykłady działań ekologicznych dostosowanych do wieku przedszkolnego (segregacja odpadów, oszczędzanie wody, dbanie o rośliny). | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Ćwiczenie praktyczne: Jak uczyć dzieci o ekologii – przykłady zabaw i aktywności wprowadzających temat ekologii w codziennym życiu przedszkolaków. | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Integracja Pozytywnej Dyscypliny z Edukacją Ekologiczną Łączenie zasad Pozytywnej Dyscypliny z ekologią – samodzielność, odpowiedzialność, empatia wobec przyrody. | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Przykłady aktywności: Uczenie dzieci odpowiedzialności za środowisko poprzez projekty grupowe (np. wspólne sadzenie roślin, dbanie o kącik przyrody) | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Przerwa obiadowa | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Ćwiczenie grupowe: Opracowanie scenariusza zajęć z edukacji ekologicznej w oparciu o Pozytywną Dyscyplinę. | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Praktyczne strategie pracy z dziećmi Jak rozwiązywać konflikty w duchu Pozytywnej Dyscypliny, np. w sytuacjach spornych dotyczących zabawy na świeżym powietrzu, dbania o zasoby. | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Ćwiczenie: Praca w grupach – symulacje sytuacji problemowych i propozycje rozwiązań zgodnie z zasadami Pozytywnej Dyscypliny | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Dyskusja: Jak motywować dzieci do działań ekologicznych, aby wynikały z wewnętrznej potrzeby, a nie przymusu. | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Projekt ekologiczny w przedszkolu Jak stworzyć długofalowy projekt ekologiczny w przedszkolu z zaangażowaniem dzieci i rodziców? | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Ćwiczenie: Opracowanie projektu "Przyjaciele Planety" – planowanie działań, które dzieci mogą wykonywać codziennie w przedszkolu (np. codzienna segregacja odpadów, opieka nad ogrodem przedszkolnym) | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Tworzenie zasad grupy dotyczących dbania o środowisko, które będą przestrzegane przez wszystkie dzieci. | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Przykłady gier i zabaw ekologicznych z elementami Pozytywnej Dyscypliny (np. gra w recykling, zabawy sensoryczne z wykorzystaniem naturalnych materiałów). | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Przerwa obiadowa | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 ak wprowadzać elementy edukacji ekologicznej do codziennych rutyn przedszkolnych? | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Ćwiczenie: Warsztaty kreatywne – tworzenie zabawek z recyklingu. | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Podsumowanie Refleksje, wnioski, jak nauczyciele mogą wdrożyć zdobyte umiejętności | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Walidacja warsztatu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Podsumowanie szkolenia i rozdanie certyfikatów | Prowadzący Dariusz Sidor | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Sidor
Specjalizował się w negocjacyjnych reklamacjach i ugodach, osiągając najlepszy wynik w firmie. Ponadto może poszczycić się prestiżowym wyróżnieniem przyznanym przez firmę Nokia dla najlepszego partnera biznesowego. Zdobyte doświadczenie wykorzystuje w branży szkoleniowej, usprawniając procesy biznesowe i podnosząc kompetencje pracowników. Kładzie duży nacisk na praktyczny wymiar prowadzonych zajęć. Aktualnie łączy funkcję prywatnego przedsiębiorcy, trenera i coacha.
W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadził ok. 2500 dni szkoleniowych i ponad 1000 godzin coachingu.
Opracował i realizował projekty doradcze z zakresu tworzenia i realizacji strategii rozwojowych dla ponad 100 firm.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisanych jest program szkolenia wraz zadaniami oraz dodatkowe ćwiczenia do wykonania samodzielnie, utrwalające posiadaną wiedzę i umiejętności.
Informacje dodatkowe
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostają zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Do karty w formie załącznika zostały dołączone rekomendacje poświadczające że certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji jest rozpoznawalny i uznawalny w danej branży/sektorze.
Paragraf 3, ust. 1, pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.