Diversity and Inclusion (D&I) – Zarządzanie różnorodnością i inkluzyjnością w organizacji ( Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową )
Diversity and Inclusion (D&I) – Zarządzanie różnorodnością i inkluzyjnością w organizacji ( Akademia HR - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową )
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników HR, osób zarządzających oraz dla wszystkich osób, którym, niezależnie od pełnionej roli, mają wpływ na kształtowanie środowiska pracy opartego na szacunku przy jednoczesnym niewykluczaniu nikogo ze względu na odmienność.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji05-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Diversity and Inclusion (D&I) – Zarządzanie różnorodnością i inkluzyjnością w organizacji" przygotowuje uczestników do zarządzania różnorodnością, poprzez zastosowanie dobrych praktyk pozwalających na opracowanie skutecznej strategii zarządzania różnorodnością w organizacji oraz zarządzanie międzypokoleniowością znając motywy działania poszczególnych pokoleń.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzyjnością w organizacji międzypokoleniowej | Kryteria weryfikacji • definiuje czym jest, a czym nie jest zarządzanie różnorodnością w praktyce• omawia dobre praktyki pozwalające na opracowanie skutecznej strategii zarządzania różnorodnością w organizacji • charakteryzuje motywy działania poszczególnych pokoleń oraz atuty, jakie wnosi do organizacji każda z generacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza różnorodnością i inkluzyjnością w organizacji | Kryteria weryfikacji • stosuje dobre praktyki pozwalające na opracowanie skutecznej strategii zarządzania różnorodnością w organizacji (zróżnicowanej pod kątem m.in: wieku, płci, orientacji seksualnej)• zarządza międzypokoleniowością w miejscu pracy poprzez zrozumienie motywów działania poszczególnych pokoleń • charakteryzuje się inkluzywnym podejściem do międzypokoleniowego zarządzania organizacją • kształtuje środowisko pracy oparte na szacunku przy jednoczesnym niewykluczaniu nikogo ze względu na odmienność • wykorzystuje różnorodność do budowania w organizacji mostów zamiast murów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza wiekiem i współpracą międzypokoleniową w organizacji | Kryteria weryfikacji • identyfikuje oczekiwania i aspiracje zawodowe różnych grup wiekowych pracowników• ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników • buduje zróżnicowane wiekowo/pokoleniowo zespoły pracownicze w organizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
DZIEŃ 1
W dniu 7.05.2025 r. oprócz trenerki Małgorzaty Kledzik szkolenie poprowadzi również Anna Selwakowska-Domańska.
Znaczenie różnorodności w organizacji
- Poczucie przynależności oraz zróżnicowanie w miejscu pracy — znaczenie i wpływ na pracownika na wskaźniki biznesowe
- Największe korzyści dla biznesu oraz dla pracownika wynikające z zarządzania różnorodnością w organizacji — jak przekonać innych do inwestycji w D&I
- Budowanie kultury różnorodności w organizacji
Zarządzanie międzypokoleniowością jako element różnorodności
- Budowanie inkluzyjności pokoleniowej poprzez zrozumienie motywów działania w miejscu pracy poszczególnych pokoleń — charakterystyka generacji BB; X; Y; Z: ramy czasowe, czynniki kształtujące każde z pokoleń oraz ich charakterystyka
- Zarządzanie wiekiem — w jaki sposób być uważnym na potrzeby pokoleń BB, X, Y, Z w miejscu pracy — dobre praktyki w zakresie m.in. realizacji ścieżki kariery, budowania autorytetu menedżera, motywowania, komunikowania międzypokoleniowego – tabelaryczna analiza porównawcza
DZIEŃ 2
Wdrażanie kultury różnorodności – argumenty przemawiające za wprowadzaniem rozwiązań z zakresu zarządzania różnorodnością i inkluzyjnością
Polityki i procedury wewnętrzne wspierające budowanie inkluzyjnej organizacji – mechanizmy przeciwdziałania i działania wyrównawcze mające na celu zniesienie faktycznych lub potencjalnych nierówności oraz zrównanie szans pracowników:
- Zasada równych szans – znaczenie i wpływ na budowanie procesów rekrutacyjnych, promocji i rozwoju pracowników
- Zasada niedyskryminacji – polityki antydyskryminacyjne oraz przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy
- Zasada transparentności – transparentność procesów HRowych, raportowanie i komunikacja
Działania wewnętrzne organizacji budujące inkluzyjną kulturę organizacji:
- Znaczenie edukacji i szkoleń niezbędne do budowania inkluzyjnego miejsca pracy
- Monitorowanie i ocena bieżącej sytuacji w celu monitorowania opinii pracowników na temat polityk różnorodności i inkluzji
- Wspieranie różnorodności poprzez tworzenie grupy wsparcia i sieci pracowniczych.
Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji menedżera HR: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 15 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Znaczenie różnorodności w organizacji cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Znaczenie różnorodności w organizacji cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Zarządzanie międzypokoleniowością jako element różnorodności cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zarządzanie międzypokoleniowością jako element różnorodności cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Wdrażanie kultury różnorodności - ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Polityki i procedury wewnętrzne wspierające budowanie inkluzyjnej organizacji- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Działania wewnętrzne organizacji budujące inkluzyjną kulturę organizacji cz.1- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Działania wewnętrzne organizacji budujące inkluzyjną kulturę organizacji cz.2- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja usługi | Prowadzący Małgorzata Kledzik | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 337,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto155,80 PLN
- Koszt osobogodziny netto126,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Selwakowska-Domańska
Magister socjologii ze specjalnością Badanie Rynku i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Wrocławskim, a także absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie na kierunku „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” oraz Szkoły Trenerów Biznesu MATRIK w Krakowie.
Certyfikowany trener biznesu i zarządzania. Certyfikowany trener – facylitator Management 3.0: zwinne zarządzanie na bazie metodyk Agile poziom Foundation (międzynarodowy certyfikat od 2020 roku). Od 2015 roku akredytowany konsultant Insights Discovery® oraz Cubiks (narzędzia psychometryczne PAPI – Personality and Preferences Inventory oraz RfB – Reasoning for Business). Ukończyła 8-tygodniowy kurs MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) oraz kilkutygodniowy trening emisji głosu w Laboratorium Śpiewu i Mowy. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.
Małgorzata Kledzik
Magister inżynier ze specjalnością Zarzadzanie i Inżynieria Przemysłu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wrocławiu oraz magister Filologii Angielskiej Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu. Absolwentka studiów podyplomowych – Trener Biznesu na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Certyfikowany project manager w metodologii Six Sigma oraz Prince2.
Prywatnie szczęśliwa żona, mama Emilii i Michała oraz właścicielka kota i psa.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |