Audyt procesów HR–od czego zacząć?
Audyt procesów HR–od czego zacząć?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do:
- specjalistów HR oraz managerów odpowiedzialnych za zarządzanie personelem, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie audytu i doskonalenia procesów HR.
- kadry kierowniczej, która chce lepiej zrozumieć procesy zarządzania personelem i ich wpływ na efektywność całej organizacji.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji25-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Audyt procesów HR–od czego zacząć?"przygotowuje uczestników do przeprowadzania audytu działalności HR w organizacji, poprzez doskonalenie procesów zarządzania kadrami, wdrożenie skutecznych strategii i praktyk zarządzania personelem oraz wykorzystanie narzędzi niezbędnych do przeprowadzenia audytu działalnościHR.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie audytu działalności HR | Kryteria weryfikacji • definiuje umiejętności niezbędne do przeprowadzenia wnikliwej analizy procesów HR w organizacji• identyfikuje obszary do poprawy i optymalizacji • omawia kluczowe obszary audytu HR • charakteryzuje najlepsze praktyki i nowoczesne narzędzia w zarządzaniu personelem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza w organizacji audyt działalności HR | Kryteria weryfikacji • planuje, przygotowuje i przeprowadza audyt HR• wykorzystuje metodologie, narzędzia i techniki analizy danych • analizuje wyniki przeprowadzanych audytów • opracowuje rekomendacje zmian oraz plany ich wdrożenia • monitoruje procesy HR w oganizacji • doskonali praktyki zarządzania personelem w celu zapewnienia ich skuteczności i zgodności z celami organizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik w swojej pracy wdraża zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności | Kryteria weryfikacji • monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany realizacją polityki i programów równościowych• kreuje warunki dla funkcjonowania przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników • wdraża transparentne i akceptowalne przez wszystkie grupy pracowników zasady wynagradzania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik orientuje się w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych | Kryteria weryfikacji • monitoruje bieżące wydarzenia, trendy rynkowe w obszarze biznesowym oraz obszarze HR, mające wpływ na obszar, w którym funkcjonuje• przekonuje do nowych rozwiązań i koncepcji w zakresie wiedzy biznesowej i specjalistycznej z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim • kształtuje pozytywny stosunek do łączenia procesów HR z potrzebami biznesowymi organizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje analitykę w procesach HR (w kontekście zmian rynku pracy) | Kryteria weryfikacji • rozpoznaje możliwości wykorzystania statystycznych metod i narzędzi analizy danych w obszarze HR• na bazie prowadzonych analiz skutecznie zarządza kapitałem ludzkim w organizacji, bazującym na zróżnicowanym potencjale pracowników • samodzielnie wykorzystuje funkcjonalności statystyczne ogólnie dostępnych programów takich jak MS Excel | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje organizację do wyzwań rynku pracy | Kryteria weryfikacji • identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój• przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój kapitału ludzkiego w organizacji • wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W dniu 27.10.2025 r. szkolenie poprowadzi również trenerka: Małgorzata Kledzik.
PROGRAM
Wprowadzenie do Audytu HR
- Definicja i znaczenie audytu HR
- Cele audytu HR
- Rodzaje audytów HR (compliance, performance, strategiczny)
Ramowy proces audytu HR
- Etapy procesu audytu HR
- Kluczowe obszary audytu HR (rekrutacja, rozwój pracowników, zarządzanie wydajnością, wynagrodzenia, kultura organizacyjna)
Planowanie audytu HR
- Identyfikacja celów audytu
- Tworzenie planu audytu
- Wybór zespołu audytowego
Zbieranie danych do audytu
- Źródła danych (wewnętrzne i zewnętrzne)
- Metody zbierania danych (wywiady, ankiety, analiza dokumentów)
- Narzędzia do zbierania danych
Przeprowadzanie Audytu HR
- Analiza danych
- Techniki analizy danych HR
- Wykorzystanie narzędzi analitycznych
- Przykłady analizy danych HR
- Ocena zgodności (compliance audit)
- Przegląd przepisów prawnych i regulacji
- Metody oceny zgodności polityk i procedur HR
- Dokumentowanie wyników oceny zgodności
- Audyt wydajności (performance audit)
- Ocena efektywności procesów HR
- Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) w HR
- Metody oceny wydajności pracowników i procesów HR
- Audyt strategiczny
- Ocena strategii HR i jej zgodności ze strategią firmy
- Analiza efektywności programów rozwoju talentów
- Audyt zarządzania zmianą i innowacji w HR
Raportowanie i Wdrażanie Zmian
- Tworzenie raportu z audytu HR
- Struktura raportu z audytu HR
- Kluczowe elementy raportu
- Przykłady raportów z audytu HR
- Prezentacja wyników audytu
- Techniki efektywnej prezentacji wyników audytu
- Komunikacja wyników interesariuszom
- Przygotowanie prezentacji dla zarządu
- Wdrażanie rekomendacji z audytu
- Planowanie wdrożenia zmian
- Zarządzanie projektem wdrożenia
- Monitorowanie i ocena wdrożonych zmian.
INFORMACJE DODATKOWE
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 9 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Wprowadzenie do Audytu HR- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Katarzyna Goniacz-Ferenc | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Ramowy proces audytu HR- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Katarzyna Goniacz-Ferenc | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Goniacz-Ferenc | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Planowanie audytu HR- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Katarzyna Goniacz-Ferenc | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Zbieranie danych do audytu- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Katarzyna Goniacz-Ferenc | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Goniacz-Ferenc | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przeprowadzanie Audytu HR- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Katarzyna Goniacz-Ferenc | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Goniacz-Ferenc | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Raportowanie i Wdrażanie Zmian- ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu | Prowadzący Katarzyna Goniacz-Ferenc | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 476,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 164,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 133,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Goniacz-Ferenc
Absolwentka Uniwersytetu ekonomicznego we Wrocławiu, z tytułem Magistra studiów w języku angielskim, jak również tytułów licencjata z ekonomii i filologii angielskiej. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i podatków.
Prywatnie pasjonatka rowerowych podroży i mama dwójki dzieci. Wierzy w dewizę ciągłego uczenia się i doskonalenia swoich umiejętności. Szuka usprawnień oraz nowych rozwiązań i wyzwań, nie tylko w codziennym życiu zawodowym, ale i prywatnym.
Posiada ponad 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Małgorzata Kledzik
Magister inżynier ze specjalnością Zarzadzanie i Inżynieria Przemysłu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wrocławiu oraz magister Filologii Angielskiej Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu. Absolwentka studiów podyplomowych – Trener Biznesu na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Certyfikowany project manager w metodologii Six Sigma oraz Prince2.
Prywatnie szczęśliwa żona, mama Emilii i Michała oraz właścicielka kota i psa.
Posiada ponad 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |