Ocena, planowanie i prowadzenie terapii dzieci i młodzieży po traumie metodami terapeutycznymi Play Therapy dyrektywnymi i kreatywnymi- szkolenie.
Ocena, planowanie i prowadzenie terapii dzieci i młodzieży po traumie metodami terapeutycznymi Play Therapy dyrektywnymi i kreatywnymi- szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- psycholodzy
- psycholodzy kliniczni
- psychoterapeuci
- nauczyciele
- nauczyciele wychowania przedszkolnego
- pedagodzy specjalni
- logopedzi
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji19-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowuje uczestnika do samodzielnej oceny stanu potrzeb emocjonalnych i psychicznych dzieci i młodzieży w wieku 3-13 lat po traumie, do planowania terapii, do wyboru odpowiednich do potrzeb dziecka narzędzi terapeutycznych Play Therapy, do samodzielnego prowadzenia terapii dzieci i młodzieży w wieku 3-13 lat po traumie z wykorzystaniem narzędzi terapeutycznych niedyrektywnych i dyrektywnych Play Therapy, przygotowuje do współpracy z rodzicami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą definicji i objawów traumy u dzieci, rozpoznawania objawów, zmian w zachowaniu, sygnałów emocjonalnych traumy. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje fizyczne skutki traumy, behawioralne skutki traumy, wpływ traumy na rozwój mózgu, wpływ traumy na pobudzenie fizjologiczne dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje i rozróżnia etapy terapii traumy dzieci i młodzieży w Play Therapy. | Kryteria weryfikacji Projektuje proces terapii z ustaleniem poszczególnych kroków | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Ocenia potrzeby emocjonalne i psychiczne dzieci i młodzieży po traumie | Kryteria weryfikacji Dokonuje oceny stanu potrzeb emocjonalnych i psychicznych dzieci i młodzieży po traumie poprzez zastosowanie metod oceny biopsychospołecznej dziecka, oceny diady rodzic- dziecko w zabawie i poprzez wywiad z Kwestionariuszem Mocnych Stron I Trudności Roberta Goodmanna | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Planuje dla dziecka proces terapii traumy | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje kolejne etapy terapii dla dzieci i młodzieży od 3 do 13 roku życia po traumie po dokonaniu ich oceny biopsychospołecznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Samodzielnie prowadzi terapię dzieci i młodzieży po traumie metodami Play Therapy | Kryteria weryfikacji Podaje przykłady narzędzi terapeutycznych niedyrektywnych Play Therapy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Podaje przykłady narzędzi terapeutycznych dyrektywnych Play Therapy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Prezentuje postawę gotowości i otwartości we współpracy z rodzicami dziecka | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje różne postawy rodziców w procesie terapeutycznym dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do osób posiadających minimum roczny staż pracy w zawodach: psycholog, psycholog kliniczny, psychoterapeuta, nauczyciel, nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog specjalny, logopeda.
Zakres tematyczny obejmuje:
I. Wiedza dotyczącą definicji, objawów traumy u dzieci i młodzieży, rozpoznawania objawów, zmian w zachowaniu, sygnałów emocjonalnych traumy.
II. Ocena stanu potrzeb emocjonalnych i psychicznych dzieci po traumie
III. Przedstawienie i przećwiczenie narzędzi terapeutycznych niedyrektywnych i dyrektywnych związanych z kolejnymi etapami terapii Play Therapy dla dzieci po traumie
Etap 1. terapii traumy : budowanie i wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dziecka
Etap 2. terapii traumy : ocena i wzmocnienie umiejętności radzenia sobie przez dziecko
Etap 3. terapii traumy : kojenie fizjologii
Etap 4. terapii traumy : rozwijanie zdolności rozpoznawania i nazywania emocji
Etap 5. terapii traumy : stopniowanie ekspozycji na bodźce związane z traumą
Etap 6. terapii traumy: schematy myślowe związane z doświadczeniami traumatycznymi
Etap 7. terapii traumy : Tworzenie przez terapeutę pozytywnego obrazu siebie u dziecka po traumie
IV. Przedstawienie narzędzi terapeutycznych związanych z kończeniem procesu terapii Play Therapy w terapii traumy u dzieci.
V. Współpraca z rodzicami dziecka w procesie terapii po traumie.
VI. Walidacja
DZIEŃ 1 20.06.2025
1. Definicja, objawy traumy u dzieci i młodzieży, rozpoznawanie objawów traumy, zmian w zachowaniu i sygnałów emocjonalnych traumy 9:00-10:45
2. Ocena stanu potrzeb emocjonalnych i psychicznych dzieci po traumie oraz zasady terapii niedyrektywnej Play Therapy w praktyce 10:45-13:00
3. przerwa 13:00-13:15
4. Etap 1 terapii traumy: budowanie i wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dziecka oraz aktywności terapeutyczne z etapu 1. 13:15-15:30
5. Etap 2. terapii traumy : ocena i wzmocnienie umiejętności radzenia sobie przez dziecko oraz aktywności terapeutyczne z etapu 2 15:30- 17:15
DZIEŃ 2 21.06.2025
1. Etap 3. terapii traumy : kojenie fizjologii oraz aktywności terapeutyczne z etapu 3. 9:00- 10:45
2. Etap 4. terapii traumy : rozwijanie zdolności rozpoznawania i nazywania emocji
oraz aktywności terapeutyczne z etapu 4. 10:45- 13:00
3. przerwa 13:00- 13:15
4. Etap 5. terapii traumy : stopniowanie ekspozycji na bodźce związane z traumą aktywności terapeutyczne z etapu 5. 13:15-15:45
5. Etap 6. terapii traumy: schematy myślowe związane z doświadczeniami traumatycznymi oraz aktywności terapeutyczne z etapu 6. 15:45-17:00
DZIEŃ 3 22.06.2025
- Etap 7. terapii traumy : Tworzenie przez terapeutę pozytywnego obrazu siebie u dziecka po traumie oraz aktywności terapeutyczne z etapu VII godz: 9:00-10:45
- Przedstawienie narzędzi terapeutycznych związanych z kończeniem procesu terapii Play Therapy w terapii traumy u dzieci 10:45-13:00
- przerwa 13:00-13:15
- Współpraca z rodzicami dziecka w procesie terapii po traumie.13:15- 16:30
- Walidacja 16:30-17:15
Szkolenie adresowane jest do osób posiadających minimum roczny staż pracy w zawodach: psycholog, psycholog kliniczny, psychoterapeuta, nauczyciel, nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog specjalny, logopeda.
Usługa jest prowadzona w formule godzin dydaktycznych. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Przerwy mogą zostać wydłużone na prośbę uczestników, usługa zostanie wydłużona o czas zrealizowanych dłuższych przerw.
Walidacja jest wliczona w liczbę godzin usługi. Uczestnicy powinni mieć możliwość swobodnego wyboru miejsca i robienia notatek. W przypadku zapewnienia miejsca przez zamawiającego, to on odpowiada za spełnienie tych warunków. Sala musi być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając 1,5-2 m² na osobę, zgodnie z normami bezpieczeństwa.
Każdy uczestnik ma indywidualne stanowisko, ćwiczenia praktyczne są realizowane w grupach dwu osobowych. Tak aby każda strona mogła przećwiczyć nabyte umiejętności.
Walidacja jest realizowana przez Agnieszka Lorek- Groniewska w formie testu z wynikiem generowanym automatycznie, uczestnicy są proszeni o posiadanie na szkoleniu telefonu aby móc wypełnić ten test.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 1. Definicja, objawy traumy u dzieci i młodzieży, rozpoznawanie objawów traumy, zmian w zachowaniu i sygnałów emocjonalnych traumy 9:00-10:45 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 20-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 2. Ocena stanu potrzeb emocjonalnych i psychicznych dzieci po traumie oraz zasady terapii niedyrektywnej Play Therapy w praktyce 10:45-13:00 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 20-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 3. przerwa 13:00- 13:15 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 20-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 4. Etap 1 terapii traumy: budowanie i wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dziecka oraz aktywności terapeutyczne z etapu 1. 13:15-15:30 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 20-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 5. Etap 2. terapii traumy : ocena i wzmocnienie umiejętności radzenia sobie przez dziecko oraz aktywności terapeutyczne z etapu 2 15:30- 17:15 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 20-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 1. Etap 3. terapii traumy : kojenie fizjologii oraz aktywności terapeutyczne z etapu 3. 9:00- 10:45 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 2. Etap 4. terapii traumy : rozwijanie zdolności rozpoznawania i nazywania emocji oraz aktywności terapeutyczne z etapu 4. 10:45- 13:00 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 3. przerwa 13:00- 13:15 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 4. Etap 5. terapii traumy : stopniowanie ekspozycji na bodźce związane z traumą aktywności terapeutyczne z etapu 5. 13:15-15:45 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 5. Etap 6. terapii traumy: schematy myślowe związane z doświadczeniami traumatycznymi oraz aktywności terapeutyczne z etapu 6. 15:45-17:00 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 1. Etap 7. terapii traumy : Tworzenie przez terapeutę pozytywnego obrazu siebie u dziecka po traumie oraz aktywności terapeutyczne z etapu VII godz: 9:00-10:45 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 2. Przedstawienie narzędzi terapeutycznych związanych z kończeniem procesu terapii Play Therapy w terapii traumy u dzieci 10:45-13:00 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 3. przerwa 13:00-13:15 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 4. Współpraca z rodzicami dziecka w procesie terapii po traumie.13:15- 16:30 | Prowadzący Nina Ambroziak | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 5. Walidacja 16:30-17:15 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto75,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto75,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Nina Ambroziak
Terapeuta Play & Creative Arts Therapies z ponad 10- letnim stażem jako terapeuta Play Therapy;
Superwizor i Trener Play & Creative Arts Therapies z 6- letnim stażem w pracy jako trener Play Therapy w Polsce, we Francji, w Wielkiej Brytanii, w Republice Południowej Afryki;
Dyrektor Szkoleń w Academy of Play and Child Psychotherapy, Play Therapy International, Play Therapy Poland;
Wykładowca Play Therapy Leeds Beckett University w Londynie od 2018 roku;
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje materiał drukowany - z całą prezentacją ze szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1. Tytuł licencjata lub magistra lub doktora jako : psycholog, psycholog kliniczny, psychoterapeuta, nauczyciel, nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog specjalny, logopeda.
2. Staż kliniczny w pracy z dziećmi w ilości minimum 1 rok.
3. Zaświadczenie o niekaralności.
4. Wysłanie formularza zgłoszeniowego na szkolenie ze strony www.play-therapy/szkolenia/
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi