Przygotowanie pedagogiczne
Przygotowanie pedagogiczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane do osób, które mają wykształcenie, które zapewnia merytoryczne przygotowanie do nauczania przedmiotu i/lub prowadzenia zajęć zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu MEiN z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2023 poz. 2102) oraz wymogami Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (tj. Dz.U. 2024 poz. 453).
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji20-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi398
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Absolwenci studiów uzyskują świadectwo potwierdzające przygotowanie pedagogiczne dla osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu, stanowiące dowód nabycia kwalifikacji nauczycielskich w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U.2023.2102).Możliwe do nabycia kwalifikacje do nauczania przedmiotu: klasy IV – VIII szkoły podstawowej i/lub szkoła ponadpodstawowa (liceum og
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZACharakteryzuje proces uczenia się: modele i metodykę uczenia się, | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Wspomaga ucznia w projektowaniu ścieżki edukacyjno--zawodowej Zna podstawę programową danego przedmiotu, cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu lub prowadzonych zajęć na poszczególnych etapach edukacyjnych | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCIWybiera program nauczania zgodny z wymaganiami podstawy programowej i dostosowuje go do potrzeb edukacyjnych uczniów | Kryteria weryfikacji Obserwuje procesy rozwojowe uczniów, jego zachowania społeczne i ich uwarunkowania Skutecznie i świadomie komunikować się, rozwiązuje sytuacje konfliktowe Rozpoznaje bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się oraz identyfikuje potrzeby uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań "Wykorzystuje metody nauczania w procesie dydaktycznym, dobiera metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologiiinformacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne" Określa przybliżony potencjał ucznia i doradza mu ścieżkę rozwoju oraz projektuje dla niego odpowiednie wsparcie | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEWykorzystuje zdobytą wiedzę psychologiczną do analizy zdarzeń pedagogicznych. Poszukuje najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów | Kryteria weryfikacji Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedze do projektowania działań zawodowych Okazuje empatię uczniom, zapewniania im wsparcie i pomoc oraz zacheca do systematycznego uczenia się Profesjonalnie rozwiązuje konflikty w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej oraz zachęca do grupowego rozwiązania problemów | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PSYCHOLOGIA (90 godz.)
- Podstawy psychologii ogólnej (20 godz.)
- Psychologia rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości (20 godz.)
- Psychologia wychowawcza i społeczna (20 godz.)
- Metody i techniki uczenia się (30 godz.)
PEDAGOGIKA (90 godz.)
- Organizacja i funkcjonowanie systemu oświaty (16 godz.)
- Rola i koncepcje pracy nauczyciela (10 godz.)
- Wychowanie w kontekście rozwoju (10 godz.)
- Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów (10 godz.)
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkołach i placówkach systemu oświaty (10 godz.)
- Doradztwo edukacyjno-zawodowe (10 godz.)
- Bezpieczeństwo i profilaktyka dzieci i młodzieży (10 godz.)
- Wewnątrzszkolny i zewnętrzny system oceniania (14 godz.)
PODSTAWY DYDAKTYKI I EMISJA GŁOSU (60 godz.)
- Podstawy dydaktyki ogólnej (12 godz. )
- Współczesne koncepcje nauczania i organizacja procesu kształcenia (12 godz.)
- Projektowanie działań edukacyjnych z uwzględnieniem potrzeb i możliwości uczniów (16 godz.)
- Emisja głosu i kultura języka w pracy nauczyciela (20 godz.)
PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE DO PROWADZENIA PIERWSZYCH ZAJĘĆ W SZKOLE PODSTAWOWEJ I PONADPODSTAWOWEJ (150 godz.)
- Kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela przedmiotu lub zajęć (16 godz.)
- Dydaktyka szczegółowa przedmiotu nauczania lub zajęć (zajęcia w grupach przedmioty/zajęcia/język obcy ) (60 godz.)
- Efektywne metody nauczania w ramach przedmiotu lub zajęć (20 godz.)
- Tworzenie elektronicznych zasobów edukacyjnych i wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w pracy nauczyciela przedmiotu lub zajęć (30 godz.)
- Rola diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej (24 godz.)
PROJEKT (8 GODZ.)
- Studium przypadku - projekt edukacyjny (8 godz.)
PRAKTYKI (150 godz.)
- Praktyka psychologiczno-pedagogiczna (30 godz.)
- Praktyka dydaktyczna (120 godz.)
Forma zaliczenia
Prace międzysemestralne oraz egzamin końcowy polegający na obronie pracy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Spotkanie z opiekunem merytorycznym | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 450,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto16,21 PLN
- Koszt osobogodziny netto16,21 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w wersji elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Szczegóły pod linkiem https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/zasady-rekrutacji
Informacje dodatkowe
Zjazdy realizowane co 3 tygodnie w piątki od 16.30 do 20:00, w sobotę i niedzielę od 7.45 do 14.30 lub 16.00.
https://www.merito.pl/gdansk/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/przygotowanie-pedagogiczne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe