CYBERBEZPIECZEŃSTWO. STRATEGIE ZAPOBIEGANIA I REAKCJI NA INCYDENTY
CYBERBEZPIECZEŃSTWO. STRATEGIE ZAPOBIEGANIA I REAKCJI NA INCYDENTY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele firm, menadżerowie, kierownicy działów handlowych, liderzy, handlowcy, przedstawiciele handlowi, sprzedawcy, kadra zarządzająca handlem, pracownicy działu obsługi klienta, technicy, doradcy, marketerzy, specjaliści ds. logistyki, handlu, obsługi klienta, księgowości, rozliczeń, finansów, produkcji, zakupów, rozwoju, obsługi biura, obsługi informatycznej, menadżerowie produktów i projektów oraz osoby zainteresowane zdobyciem nowych kompetencji w zakresie sprzedaży.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji09-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do: rozpoznawania cybernetycznych zagrożeń w sektorze handlowym; stosowania strategii zapobiegania i reakcji na incydenty, stosowania zasad bezpiecznych transakcji online w handlu, bezpiecznego przeglądania sprzedażowych zasobów Internetu, ochrony przed złośliwym oprogramowaniem i atakami poprzez przeglądarkę, unikania ataków phishingowych w handlu, do stosowania bezpiecznych płatności elektronicznych podczas sprzedaży, ochrony danych klientów w handlu elektronicznym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje zagrożenia cybernetyczne w sektorze handlowym. | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady bezpiecznej transakcji online w handlu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje zagrożenia cybernetyczne w sektorze handlowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wybiera bezpieczne narzędzia i rozszerzenia do przeglądarki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje bezpieczne sposoby przeglądania sprzedażowych zasobów Internetu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Zna strategie zapobiegania i reakcji na incydenty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Skutecznie chroni się przed złośliwym oprogramowaniem i atakami poprzez przeglądarkę. | Kryteria weryfikacji Określa sposoby ochrony przed złośliwym oprogramowaniem i atakami phishingowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje sposób weryfikacji tożsamości kontrahenta przed przeprowadzeniem transakcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje bezpieczne stosowanie płatności elektronicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Chroni dane klienta w handlu elektronicznym. | Kryteria weryfikacji Opisuje sposoby ochrony danych klienta w handlu elektronicznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Przywitanie, kontrakt z uczestnikami. Pre-test.
Moduł 1. Wprowadzenie do Cyberbezpieczeństwa. Definicja cyberbezpieczeństwa i jego kluczowe znaczenie dla sektora handlowego. Bezpieczne zarządzanie hasłami i dostępem w procesie sprzedaży. Zarządzanie Ryzykiem Cyberbezpieczeństwa w dziale handlowym. Zarządzanie Incydentami Cyberbezpieczeństwa.
Metody pracy: Wykład. Prezentacja multimedialna. Wyjaśnianie.
Moduł 2. Tożsamość Cyfrowa. Znaczenie tożsamości cyfrowej dla sektora handlowego. Strategie monitorowania aktywności w sieci w kontekście zapewniania bezpieczeństwa. Narzędzia i strategie zapewniające prywatność i bezpieczeństwo podczas korzystania z Internetu w sektorze handlowym. Praktyczne wskazówki dotyczące bezpiecznego surfowania w sieci w kontekście działań handlowych.
Metody pracy: Wykład interaktywny. Prezentacja multimedialna.
Moduł 3.Incydenty związane z cyberbezpieczeństwem w działaniach handlowych - przykłady. Phishing, Vishing, socjotechnika. Ransomware. Studium przypadków związanych z phishingiem w handlu. Praktyczne wskazówki dotyczące identyfikacji i unikania zagrożeń phishingowych.
Metody pracy: Wykład. Prezentacja multimedialna. Wyjaśnianie.
Moduł 4. Bezpieczeństwo transakcji handlowych. Zasady bezpiecznych transakcji online w handlu. Sposoby weryfikacji tożsamości kontrahenta przed przeprowadzeniem transakcji. Bezpieczeństwo danych handlowych. Strategie tworzenia, przechowywania i przywracania kopii zapasowych danych sprzedażowych. Techniki automatyzacji procesów tworzenia kopii zapasowych.
Metody pracy: Wykład. Prezentacja multimedialna. Wyjaśnianie.
Podsumowanie i ewaluacja szkolenia. Post test.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Przywitanie Kontrakt z uczestnikami. Pre-test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł 1. Wprowadzenie do Cyberbezpieczeństwa. | Prowadzący Dawid Koziorowski | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący Dawid Koziorowski | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:05 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł 2. Tożsamość Cyfrowa. | Prowadzący Dawid Koziorowski | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:05 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Przerwa | Prowadzący Dawid Koziorowski | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:35 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł 3. Incydenty związane z cyberbezpieczeństwem... | Prowadzący Dawid Koziorowski | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa obiadowa | Prowadzący Dawid Koziorowski | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł 4. Bezpieczeństwo transakcji handlowych. | Prowadzący Dawid Koziorowski | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Podsumowanie i ewaluacja szkolenia. Post test. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 340,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 340,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto234,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto234,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dawid Koziorowski
Założyciel i właściciel Akademii Portal – Centrum Szkoleń IT.
Wykształcenie: wyższe informatyczne, specjalizacja: Cyberbezpieczeństwo i Informatyka Śledcza
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma autorskie materiały szkoleniowe (prezentacja multimedialna, skrypt itp.) drogą mailową na dzień przed rozpoczęciem szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Osoba zainteresowana skorzystaniem z usługi rozwojowej z dofinansowaniem musi zarejestrować się w Bazie Usług Rozwojowych oraz dokonać zapisu na usługę przed jej rozpoczęciem, z użyciem numeru ID wsparcia.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma link aktywacyjny do platformy szkoleniowej, aktywacja umożliwi uczestnictwo w szkoleniu.
Podczas logowania się do platformy (system prosi tylko o podanie: imienia, e-maila i hasła) w celu jednoznacznego zidentyfikowania uczestnika szkolenia wymagane jest podanie imienia i nazwiska uczestnika.
Lista obecności na szkoleniu będzie sporządzona na podstawie pisemnych potwierdzeń uczestników szkolenia o ich uczestnictwie w szkoleniu oraz dodatkowo na podstawie potwierdzenia obecności na czacie.
Informacje dodatkowe
Czas trwania usługi szkoleniowej to 10 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna= 45 minut). Szkolenie jest jednodniowe, ujęte w 4 moduły. Planujemy przerwy pomiędzy modułami.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenia odbywają się na platformie ClikcMeeting w formie Webinaru.
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Każdy komputer używany na co dzień będzie wystarczający do uczestnictwa w usłudze rozwojowej. Rekomendujemy udział w szkoleniu za pośrednictwem komputera. Tablet a zwłaszcza smartfon może być mniej praktyczny ze względu na wielkość ekranu.
1. Komputer/laptop – najlepiej, procesor Intel Core od i3 w górę, zalecane 4 GB RAM lub więcej, tablet 3 GB RAM lub smartfon.
2. Stałe łącze internetowe w dowolnej technologii – światłowód, GSM 3G lub 4G/LTE, Internet kablowy, zalecane min. 3 Mb/s w zakresie pobieranie i wysyłania danych.
3. W miarę możliwości najnowszy system operacyjny: Windows 10 lub 8, 7, Vista z SP1; macOS X z macOS 10.7 lub nowszy, iOS 10 lub nowszy lub dedykowana aplikacja mobilna z AppStore lub GooglePlay, Android w wersji 4.0.4 lub nowszy w przypadku tabletów lub inne systemy operacyjne dające pewność odbioru transmisji bez zakłóceń.
4. Dowolna przeglądarka internetowa (zalecana Chrome lub Mozilla FireFox).
5. Głośniki lub słuchawki.
W trakcie szkolenia dostęp do wizji i dźwięku mają tylko trenerzy, uczestnicy szkolenia mogą komunikować się jedynie za pomocą czatu. Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line ważny jest tylko w dniu szkolenia. Do każdego szkolenia przypisany jest oddzielny link. Nad sprawnym przebiegiem szkolenia będzie czuwać trener organizacyjny.