Ewaluacja efektów szkoleń | Poziom 4 Kirpatricka i obliczanie ROI - Zaawansowana ewaluacja działań rozwojowych w organizacji
Ewaluacja efektów szkoleń | Poziom 4 Kirpatricka i obliczanie ROI - Zaawansowana ewaluacja działań rozwojowych w organizacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane do osób odpowiadających za zarządzanie rozwojem pracowników – menedżerów i specjalistów w działach personalnych, HR Business Partnerów, specjalistów i menedżerów Learning & Development, a także liderów wewnętrznych akademii, projektów i programów rozwojowych.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji02-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego przeprowadzania zaawansowanej ewaluacji projektów rozwojowych w organizacji - na poziomie 4 Kirkparticka oraz do obliczania ROI z projektów rozwojowych. Absolwent szkolenia rozumie co może zyskać dzięki przeprowadzaniu zaawansowanych procesów ewaluacyjnych, zna metody i narzędzia wspierające ewaluację projektów rozwojowych na poziomie wyniku oraz potrafi identyfikować w organizacji wskaźniki, które można wykorzystać do ewaluacji działań rozwojowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca charakteryzuje model ewaluacji Kirkpatricka ze szczególnym uwzględnieniem poziomu 4 - poziomu wyników. | Kryteria weryfikacji Opisuje kompleksowo cztery poziomy modelu ewaluacji Kirkpatricka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia znaczenie i specyfikę poziomu 4 modelu Kirkpatricka (poziom wyników). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca projektuje ewaluację na poziomie wyników. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje odpowiednie wskaźniki do mierzenia efektów działań rozwojowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje koszty poniesione w związku z realizacją działań rozwojowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca stosuje metody izolacji wyników szkoleń i innych działań rozwojowych. | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednią metodę izolacji wyników adekwatną do sytuacji organizacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wdraża wybraną metodę izolacji wyników w praktyce ewaluacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje wzór na ROI do obliczenia zwrotu z inwestycji w rozwój kompetencji pracowników. | Kryteria weryfikacji Definiuje wzór na ROI i wyjaśnia znaczenie poszczególnych jego elementów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Oblicza precyzyjnie zwrot z inwestycji działania rozwojowe według wzoru na ROI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
• Wprowadzenie do tematyki ewaluacji
• Całościowy model ewaluacji wg Kirkpatricka - omówienie wszystkich poziomów i dobre wytłumaczenie o co w nich chodzi
• Co mierzyć? Wskaźniki które możemy mierzyć / monitorować na 4 - poziomie wyniku - ćwiczenia w przypisywaniu wskaźnikó do różnych działań rozojowych, na konkretnych przypadkach
• Zapoznanie się z narzędziami ewaluacji na poziomie wyników
• Metody izolacji wyników - co poza działaniami rozwojowymi może mieć wpływ na monitorowane wskaźniki? Jak dotrzeć do unformacji na ile to nasze działanie np. szkoleniowe przyczyniło się do zmian, a na ile wpływ mogły mieć inne czynniki
• Identyfikacja kosztów działań rozwojowych - świadome poszukiwanie ich w organizacji. Gdzie się kryją koszty? Co powinniśmy wziąć pod uwagę aby starannie je policzyć.
• Zwrot z inwestycji - jak liczyć ROI, zapoznanie ze wzorem, praca z case study.
• Wymiana doświadczeń uczestników oraz próba zaprojektowania ewaluacji na poziomie wyników i liczenia zwrotu z inwestycji na własnych przykładach uczestników - praca w grupach.
Program realizowanych w formule online. Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45 min.), a przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
- Terminy usługi mogą ulec zmianie, w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Wprowadzenie do tematyki ewaluacji | Całościowy model ewaluacji wg Kirkpatricka | Wskaźniki które możemy mierzyć na 4 (ćwiczenia praktyczne, współdzielenie ekranu, prezentacja) | Prowadzący Katarzyna Gacek | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Zapoznanie się z narzędziami ewaluacji na poziomie wyników | Metody izolacji wyników | Prowadzący Katarzyna Gacek | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Identyfikacja kosztów działań rozwojowych | Zwrot z inwestycji - jak liczyć ROI, zapoznanie ze wzorem, praca z case study (współdzielenie ekranu, praca w grupach) | Prowadzący Katarzyna Gacek | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 537,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto219,64 PLN
- Koszt osobogodziny netto178,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Gacek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na zakończenie szkolenia uczestnicy otrzymują materiały w wersji elektronicznej (lub papierowej), których treść odpowiada zagadnieniom danej sesji tematycznej (skrypt, scenariusze, opisy ćwiczeń i metod). Ponadto uczestnicy otrzymują dokumentację materiałów wypracowanych podczas zajęć w wersji elektronicznej.
Informacje dodatkowe
Rozliczeniu podlega 7 godzin szkoleniowych Usługi.
Liczba godzin Usługi: 7 godzin szkoleniowych | Godzina szkoleniowa = 45 min
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
- Zawarto umowę z Małopolską Agencją Rozwoju Regionalnego na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Małopolskie Bony Rozwojowe - Nowa Perspektywa.
- Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie na realizację usług rozwojowych w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1 i Nowy start w Małopolsce z EURESem.
Terminy usługi mogą ulec zmianie, w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
a) szkolenie odbędzie się na platformie Zoom (www.zoom.us), która umożliwia rozmowę "na żywo", wzajemne widzenie się, udostępnianie ekranów/whiteboradów, dzielenie uczestników na małe grupy, dostęp do chatu. Dodatkowo uczestnicy korzystają z narzędzia Google Classroom - platformy e-learningowej, na której gromadzone są materiały szkoleniowe, ankiety, inne źródła;
b) komputer/laptop/urządzenie przenośne wyposażone w głośnik, mikrofon oraz kamerę (wbudowane/z wejściem USB/bezprzewodowe);
c) połączenie internetowe - przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE). Minimalna przepustowość to 600 kb/s, zaś rekomendowana 1,5 Mb/s;
d) system operacyjny: macOS 10.7 lub kolejne/Windows 10, 8, 7, Vista; na urządzeniu mobilnym: iOS lub Android;
e) linki umożliwiajace udział w szkoleniu będą ważne w rzeczywistym czasie jego trwania (zostaną przekazane Uczestnikom oraz Operatorom).