Trudne rozmowy z pracownikami- szkolenie
Trudne rozmowy z pracownikami- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Menagerowie różnego szczebla – od operacyjnego po najwyższe szczeble zarządzania.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji26-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do skuteczniejszego zarządzania zespołem poprzez poznanie kluczy komunikacyjnych we wszystkich funkcjach menedżerskich. Uczestnicy zrozumieją mechanizmy ludzkich zachowań, nauczą się rozpoznawać i reagować na mechanizmy obronne w sytuacjach konfliktowych oraz wzmocnią świadomość własnych wzorców zachowań wynikających z temperamentu. Szkolenie ułatwi także budowanie relacji opartych na dialogu oraz udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zwiększenie umiejętności komunikacyjnych: Uczestnicy definiują kluczowe elementy procesu komunikacyjnego w trudnych sytuacjach i sytuacjach gdzie wymagane jest podjęcie trudnej decyzji. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy wskazują schemat poprawnej rozmowy i formułują trudne i niepopularne decyzje w sposób prosty i zrozumiały dla wszystkich odbiorców.Zrozumienie kluczowych mechanizmów komunikacyjnych, co pozwoli na bardziej efektywne prowadzenie rozmów w trudnych sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządzanie emocjami: Uczestnicy rozpoznają emocje u siebie i pracowników oraz definiują techniki radzenia sobie z emocjami swoimi i pracowników, stosownie do sytuacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy dobierają odpowiednią technikę do przykładowej sytuacji w zakresie radzenia sobie z emocjami własnymi oraz emocjami pracowników, co pomoże w łagodzeniu napięć w trudnych sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności feedbacku: Uczestnicy definiują proces i jego części składowe w zakresie udzielania informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy konstruują odpowiedni komunikat, uwzględniając zasady udzielania, co wpłynie na rozwój i motywację pracowników.Zrozumienie różnicy między krytyką a informacją zwrotną, co pozwoli na bardziej efektywne prowadzenie rozmów korygujących i dyscyplinujących. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zrozumienie mechanizmów obronnych: Poszerzenie świadomości na temat mechanizmów obronnych, które mogą występować podczas konfliktów. Uczestnicy definiują konkretne symptomy i mechanizmy obronne, odczytują konkretne zachowania i dopasowują dialog do reakcji pracownika. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy konstruują odpowiednie komunikaty, reagując na występujące mechanizmy obronne podczas konfliktów, co ułatwi nawiązywanie konstruktywnego dialogu i zapobiec eskalacji emocji u pracownika i siebie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Lepsze budowanie relacji w zespole: Uczestnicy przekazują klarowne informacje również w trudnych sytuacjach w sposób klarowny i zrozumiały. Uczestnik budując odpowiednie komunikaty wpływa na budowanie oczekiwanych relacji w zespole. Uczestnicy definiują typy osobowości i dopasowują do nich odpowiednie zwroty i argumenty. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy dopasowują komunikaty do poszczególnych typów osobowości w zespole oraz kreują relacje z pracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Test zostanie zweryfikowany przez osobę wskazaną jako walidator szkolenia.
Program
Program
- Ważne mechanizmy psychologii w relacji z zespołem/ pracownikiem i zasady egzekwowania i dyscyplinowania pracowników.
- Dostosowanie interwencji do sytuacji.
- Jak egzekwować i dyscyplinować, gdy prośby i polecenia nie działają?
- Od bardzo proszę do realizacji sankcji.
- Mocny feedback w sytuacjach trudnych – ocena, krytyka czy informacja zwrotna?
- Zapowiedź i realizacja sankcji w przypadku uporczywego łamania zasad
- Kiedy interweniować? – zasady i praktyczne przykłady.
- Praca z oporem przy komunikowaniu decyzji.
- Emocje w trakcie rozmowy i jak sobie z nimi radzić.
- Przegląd modeli komunikowania decyzji/zadań.
- Warsztat praktyczny – wypracowanie algorytmu komunikowania trudnych, niepopularnych decyzji/zadań.
- Zróżnicowanie (psychologiczne, wiekowe i kulturowe) w zespole. Style komunikacji interpersonalnej i konflikt
- Test – Jakim stylem jestem. Kluczowe potencjały wynikające z danego stylu.
- Jak porozumiewać się z pracownikami o różnorodnych stylach osobowości.
- Kluczowe bariery i lęki w pracy z osobami z poszczególnych stylów.
- Konstruktywna krytyka.
- Zasady przekazywania informacji zwrotnej – model FUKO, DROP i FISH – mocne komunikaty bez naruszania granic.
- Mocny feedback w sytuacjach trudnych – ocena, krytyka czy informacja zwrotna?
- Rozmowa korygująca.
- Algorytm rozmowy korygującej – analiza.
- Dobre praktyki w prowadzeniu rozmów korygujących.
- Trening praktyczny rozmowy korygującej + praktyczny feedback.
- Rozmowa dyscyplinująca.
- Algorytm rozmowy dyscyplinującej – analiza.
- Dobre praktyki prowadzenia rozmów dyscyplinujących.
- Poligon treningowy- opracowanie scenariusza sytaucji.
- Każdy z uczestników trenuje narzędzia, pracując na przykładach (np. trudnych sytuacjach) ze swoich doświadczeń tj. przekazywanie niepopularnych decyzji, słabe wyniki, feedback o higienie osobistej, o nieadekwatnym zachowaniu, zwolnienie pracownika, konfliktów o nadgodziny, zastępstwa itp. Symulacje trudnych rozmów – scenki w parach, trójkach.
- Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków. Identyfikacja własnych obszarów rozwoju oraz określenie sposobów pracy nad nimi. Wypracowanie action planu dla uczestników.
Charakterystyka szkolenia:
Całość kursu opiera się na przedstawieniu teoretycznych zagadnień, do których przygotowane są praktyczne ćwiczenia i przykłady z życia wziete, które uczestnicy wykonują pod okiem prowadzącego. Dzięki temu wiedza teoretyczna jest bezpośrednio stosowana w praktyce.
W trakcie trwania szkolenia przewidziane są przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia. Godziny trwania szkolenia liczone są w godzinach zegarowych - 8 godzin (1 godzina=60 minut).
Usługa będzie realizowana w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
Warunki otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia/ walidacja szkolenia przeprowadzona przez wskazaną osobę, należy:
1. Minimalna frekwencja Uczestnika na poziomie 90% czasu trwania szkolenia (wygenerowany raport z logowania podczas szkolenia na platformie) oraz
2. Uzyskanie co najmniej 70% możliwych poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy- ocena testu przez walidatora po szkoleniu.
Walidacja odbędzie się na podstawie testu wiedzy zawierającego pytania zamknięte jednokrotnego wyboru, pytania otwarte dotyczące opisu danego procesu komunikacyjnego oraz pytania otwarte wymagające dłuższej odpowiedzi typu case study i przygotowania schematu rozmowy na danych przykładzie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Budowanie relacji z zespołem, Praca z oporem, Zróżnicowanie w zespole. Style komunikacji interpersonalnej i konflikt- współdzielenie ekranu, prezentacja multimedialna, dyskusja moderowana | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Przerwa (nie wlicza się w czas trwania usługi) | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Konstruktywna krytyka, Rozmowa korygująca- współdzielenie ekranu, praca w grupach nad wypracowaniem jednego modelu feedbacku, prezentacja multimedialna, dyskusja moderowana. | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Rozmowa dyscyplinująca, Poligon treningowy- praca w grupach, współdzielenie ekranu, omówienie przykładowych rozmów- dyskusja | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Podsumowanie szkolenia- dyskusja, współdzielenie ekranu | Prowadzący Paweł Kacprzak | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Kacprzak
Trener, konsultant, z 30-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w realizacji projektów rozwojowych dla kadry zarządzającej, handlowców, pracowników administracji samorządowej. Doświadczenia trenerskie i doradcze zdobywał w realizacji projektów dla czołowych firm sektora budowlanego, produkcyjnego, bankowego, informatycznego, FMCG, farmaceutycznego, i innych. Kluczowe specjalizacje trenerskie: Zarządzanie zespołem (różnorodnym, stacjonarnym, wirtualnym, rozproszonym), Przywództwo, Motywowanie, Delegowanie, Zarządzanie kryzysem, zmianą, projektami, negocjacje sprzedażowe, zakupowe, handlowe B2B, Sprzedaż, obsługi klienta, komunikacja interpersonalna, umiejętności osobiste, i wiele innych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu w wersji elektronicznej, prezentacji multimedialnych podczas szkolenia oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Usługa świadczona z dofinansowaniem wyższym lub równym 70% wartości szkolenia, podlega zwoinieniu z podatku VAT na podstawie: art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/) Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identykację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia. Wymagania sprzętowe: Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania. Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna ocjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.
Podczas szkolenia wymagane jest by uczestnicy mieli czynną i włączoną kamerę.