ZARZĄDZANIE STRESEM I ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
ZARZĄDZANIE STRESEM I ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób chcących wiedzieć jak radzić sobie z negatywnymi emocjami, stresem i wypaleniem zawodowym, dla osób chcących przeprowadzić analizę indywidualnych stresorów oraz stworzyć własną strategię prozdrowotną i zapobiegającą wypaleniu zawodowemu. Jest to usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój".
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji04-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie pokazuje rożne sposoby radzenia sobie z negatywnymi emocjami oraz stresem w pracy. Uczestnicy dowiedzą się czym jest stres, jakie są przyczyny jego powstawania oraz jakie są wzorce reakcji na stres. Szkolenie dotyczy również zjawiska wypalenia zawodowego – uczestnicy dowiedzą się jakie są jego objawy oraz metody przeciwdziałania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Odpowiednio reaguje na stres w pracy | Kryteria weryfikacji radzi sobie z własnymnapięciem, w sytuacjach stresowych potrafi skutecznie regulować własne emocje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji stosuje sposoby radzenia sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu kolegówi współpracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Adekwatnie reagujena emocje własne i innych osób | Kryteria weryfikacji konstruktywnie wyraża swoje emocje i zachęca do tego drugą stronę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji jeśli sytuacja tego wymaga, stanowczo przedstawia swoje zdanie – radzi sobie z agresją ze strony innych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje oznaki własnego pobudzenia emocjonalnego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje sposoby radzenia sobie z wypaleniemzawodowym | Kryteria weryfikacji zauważa spadek motywacji i mu przeciwdziała | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyciąga wnioski i wdraża zmiany, które doskonalą sposób działania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia to 1 dzień szkoleniowy w godz. 9:00 - 16:00 - 7 h zegarowych (8 h dydaktycznych + przerwy).
Szkolenie odbywa się w grupach od 3 do 5 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Czym jest stres
- zdrowy i niezdrowy stres – Omówienie różnicy między konstruktywnym stresem, który mobilizuje do działania, a destrukcyjnym stresem, który może prowadzić do wypalenia.
- przyczyny powstawania stresu – Analiza czynników wywołujących stres, takich jak sytuacje zawodowe, środowiskowe, osobiste.
- indywidualna podatność – Jak różni się reakcja na stres w zależności od osoby, jej doświadczeń i zdolności radzenia sobie.
- skutki stresu – Wpływ stresu na zachowanie, emocje i przekonania, rozpoznawanie objawów stresu w codziennej pracy.
- model stresu – Zrozumienie mechanizmów stresu i jego wpływu na organizm oraz efektywność zawodową.
MODUŁ II
Źródła stresu w pracy
- wpływ nieobiektywnego sposobu oceny pracy na poziom stresu,
- presja czasu,
- presja efektu,
- presja innych osób,
- presja własna jako czynnik stresu.
MODUŁ III
Wzorce reakcji na stres w pracy
- naturalne wzorce reakcji – atak/obrona,
- zachowania agresywne i bierno-agresywne,
- asertywność, czyli zachowania pomiędzy agresją, uległością i lekceważeniem,
- obrona swoich praw w relacjach z innymi.
MODUŁ IV
Mój sposób reagowania na emocje własne i innych osób
- jak rozpoznawać oznaki własnego pobudzenia emocjonalnego,
- jak rozpoznawać swój sposób reakcji na stres,
- jakie są konsekwencje stosowania intuicyjnych sposobów rozładowywania stresu, radzenie sobie z własnym gniewem i złością,
- radzenie sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu kolegów i współpracowników,
- asertywne wyrażanie emocji - rola ekspresji
- cztery filary odporności psychicznej: wyzwanie, pewność, zaangażowanie, kontrola.
MODUŁ V
Wypalenie zawodowe
- wypalenie zawodowe jako główne zagrożenie wynikające z nadmiernego poziomu stresu,
- co to jest wypalenie zawodowe,
- mechanizmy podtrzymujące wypalenie zawodowe,
- negatywne skutki wypalenie zawodowego,
- autodiagnoza behawioralnych oznak stopnia wypalenia zawodowego - kwestionariusz.
MODUŁ VI
Psychologiczny zespół objawów wypalenia zawodowego
- fazy i objawy wypalenia zawodowego,
- pierwsze objawy wypalenia,
- czynniki zwiększające ryzyko pojawienia się objawów wypalenia zawodowego,
- wpływ relacji interpersonalnych na wypalenie,
- jak rozpoznawać objawy wypalenia zawodowego u współpracowników?
MODUŁ VII
Trzy wymiary wypalenia
- wyczerpanie emocjonalne, czyli co zmienia się we własnym samopoczuciu psychofizycznym,
- depersonalizacja, czyli zmiany zachodzące w relacjach ze współpracownikami,
- poczucie braku kompetencji i spadku osiągnięć oraz produktywności w pracy, czyli co zmienia się w obszarze wykonywanych zadań.
MODUŁ VIII
Sposoby radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- zaangażowanie w pracę – Jak aktywne zaangażowanie w wykonywane obowiązki może pomóc w zapobieganiu wypaleniu zawodowemu.
- profilaktyka – Jakie działania prewencyjne podejmować, aby zminimalizować ryzyko wypalenia.
- planowanie, motywacja i praca z przekonaniami – Jak organizacja pracy, motywacja oraz kontrola przekonań mogą wspierać przeciwdziałanie wypaleniu.
- techniki redukcji wypalenia – Praktyczne narzędzia i techniki, które pomagają w obniżeniu poziomu stresu i wypalenia.
- praktyczne porady – Sposoby na codzienne dbanie o siebie, które mogą zapobiegać wypaleniu.
- konsekwencje braku rozładowania napięcia – Jak ignorowanie potrzeby odpoczynku może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych i zawodowych
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł I, II i III | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł IV, V i VI | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Lunch | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Moduł VII i VIII | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 168,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto194,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto158,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Krawulska-Biegańska
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu. W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła 180 szkoleń z tematyki radzenia sobie ze stresem.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu,
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
PROSIMY O KONTAKT PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU O DOFINANSOWANIE, W CELU SPRAWDZENIA DOSTĘPNOŚCI TERMINU.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie i zdalnie. Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 881 036 989.
Tematyka:
Coaching menedżerski, Zarządzanie zespołem, Zarządzanie zmianą, Rozwiązywanie konfliktów, Motywowanie, Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami, Feedback, Organizacja czasu pracy, Komunikacja, Asertywność, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Negocjacje, Radzenie sobie ze stresem, Odporność psychiczna, Employer Branding, Rekrutacja, Wypalenie zawodowe, Wystąpienia publiczne i autoprezentacja, Train the trainers, Mentoring, Współpraca, Mediacje w konflikcie.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek–Rozwój.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi