Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem
Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Usługa rozwojowa „Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem” adresowana jest do:
- służb mundurowych (policja, WOPR, straż pożarna, straż graniczna itp.),
- osób, które chcą uzyskać uprawnienia do prowadzenia motorówek i skuterów wodnych,
- osób związanych zawodowo ze sportami wodnymi (żeglarze, ratownicy, trenerzy),
- osób dorosłych chcących uzyskać uprawnienia w celu zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku pracy,
- pracowników branży turystycznej, ośrodków sportowo-rekreacyjnych zlokalizowanych przy akwenach wodnych,
- osób, które chcą zacząć swoją przygodę z prowadzeniem jachtów motorowych oraz skuterów wodnych,
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji11-05-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi23
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa rozwojowa „Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem” potwierdza przygotowanie do samodzielnego prowadzenia jachtów motorowych oraz skuterów wodnych po wodach śródlądowych bez ograniczenia mocy silnika oraz samodzielnego sterowania w porze dziennej skuterem lub jachtem motorowym o długości kadłuba nie przekraczającej 12 metrów po wewnętrznych wodach morskich oraz pozostałych wodach morskich w odległości do 2 Mm od brzegu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Omawia jak przygotować się do prowadzenia jachtu motorowodnego | Kryteria weryfikacji Omawia podstawy budowy jachtów motorowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia silniki i układy napędowe, w tym budowę silników, obsługę i konserwację silników, zasady rozruchu i zatrzymania pracy silników oraz podstawowe informacje o pędnikach jachtów motorowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia w jaki sposób manewrować jachtem motorowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia zasady prowadzenia skuterów wodnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia podstawy locji, w tym w szczególności znaki żeglugowe i oznakowanie dróg wodnych, mapy i przewodniki, drogi wodne i budowle hydrotechniczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia informacje z zakresu ratownictwa wodnego, w tym podstawowe informacje o morskich służbach ratowniczych, wyposażenie jachtu w środki bezpieczeństwa i posługiwanie się nimi, działania w przypadku wywrotki jachtu, awarii lub wypadku, postępowanie w sytuacji „człowiek za burtą”, udzielanie pierwszej pomocy, hipotermia oraz pierwsza pomoc w przypadku hipotermii. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia informacje z zakresu meteorologii, w tym skalę prędkości wiatru, zjawiska meteorologiczne i ich oznaki, komunikaty meteorologiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia pomoce nawigacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia w jaki sposób chronić wody przed zanieczyszczaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia podstawowe przepisy prawa drogi na morskich i śródlądowych drogach wodnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Prowadzi jacht motorowodny | Kryteria weryfikacji Wykonuje manewr w zakresie prowadzenia jachtu motorowego przy spotkaniu z innym jachtem oraz jego wyprzedzaniem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wykonuje manewr: odejście od nadbrzeża, dojście do nadbrzeża, pływanie kursem prostym i cyrkulacja, alarm „człowiek za burtą”. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kotwiczy i cumuje jacht motorowodny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kieruje załogą, wydaje komendy i egzekwuje ich wykonanie we właściwym momencie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Pracuje w charakterze członka załogi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykonuje podstawowe prace bosmańskie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Rozwija kompetencje społeczne | Kryteria weryfikacji Buduje pozytywną atmosferę bezpieczeństwa i zaufania na jachcie motorowodnym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Rozwija umiejętności komunikacyjne z załogą jachtu motorowodnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Dostrzega, analizuje i rozwiązuje problemy na jachcie motorowodnym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęAQUA-SFERA Daniel Chyła ul. Wielkokacka 8/67, 81-611 Gdynia, NIP: 8762314557
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoPolski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
ZAJĘCIA TEORETYCZNE:
WPROWADZENIE:
1. Patent sternika motorowodnego i warunki jego uzyskania.
2. Wymagania, uprawnienia.
JACHTY MOTOROWE:
1. Jachty ze sztywnym kadłubem.
2. Jachty ze sztywnym dnem i miękkimi burtami – RIB.
3. Skutery wodne.
4. Jetboat.
5. Pontony i poduszkowce.
6. Barki.
SILNIKI JACHTÓW MOTOROWYCH:
1. Podział silników ze względu na sposób montażu:
a. Silniki zaburtowe.
b. Silniki stacjonarne.
2. Podział silników ze względu na sposób działania i źródło zasilania:
a. Silniki dwusuwowe z gaźnikiem.
b. Silniki dwusuwowe z bezpośrednim wtryskiem.
c. Silniki czterosuwowe.
d. Silniki wysokoprężne.
e. Silniki elektryczne.
f. Silniki na gaz.
3. Obsługa i eksploatacja silnika zaburtowego:
a. Instalowanie silnika.
b. Tankowanie paliwa.
c. Eksploatacja silnika.
d. Układ chłodzenia.
e. Pływanie z częściowo podniesionym silnikiem po płytkiej wodzie.
f. Dolewanie lub wymiana oleju.
g. Zdejmowanie i zakładanie śruby napędowej.
h. Przeglądy i konserwacja silnika.
i. Objawy awarii i usterki silnika.
UKŁADY PRZENIESIENIA NAPĘDÓW:
1. Rodzaje układów przeniesienia napędów:
a. Śruby napędowe.
b. Dysze strugowodne.
c. Pędniki dziobowe i rufowe (stery strumieniowe).
PRZYGOTOWANIE JACHTU DO PŁYWANIA:
1. Wymogi stawiane jachtom motorowym.
2. Przygotowanie jachtu do pływania po śródlądowych drogach wodnych:
a. Wyposażenie jachtu.
b. Przegląd techniczny.
3. Przygotowanie jachtu do pływania w obrębie portów i po morskich wodach w pasie do 2 Mm:
a. Wyposażenie jachtu.
b. Niezbędne dokumenty.
4. Rejestracja jachtów do 24 m.
SYGNALIZACJA STATKÓW I ZASADY RUCHU ŻEGLUGOWEGO:
1. Przepisy ruchu żeglugowego na śródlądowych drogach wodnych:
a. Sygnalizacja wzrokowa statków.
b. Sygnalizacja dźwiękowa statków.
c. Przepisy ruchu żeglugowego na wodach śródlądowych.
d. Przepisy ruchu żeglugowego na podstawie przepisów lokalnych.
2. Przepisy ruchu żeglugowego na wodach morskich:
a. Sygnalizacja wzrokowa statków.
b. Sygnalizacja dźwiękowa statków.
c. Przepisy ruchu żeglugowego na wodach morskich.
DROGI WODNE:
1. Rodzaje dróg wodnych śródlądowych:
a. Drogi wodne.
b. Wody morskie.
2. Oznakowanie dróg wodnych:
a. Oznakowanie śródlądowych dróg wodnych.
b. Oznakowanie morskich wód przybrzeżnych.
3. Zabezpieczenie dróg wodnych:
a. Zabezpieczenie śródlądowych dróg wodnych.
b. Zabezpieczenie morskich wód przybrzeżnych.
NAWIGACJA:
1. Nawigacja z wykorzystaniem publikacji turystycznych.
2. Nawigacja terenowa i zliczeniowa:
a. Korzystanie z kompasu.
b. Korzystanie z map morskich.
c. Korzystanie ze zidentyfikowanych obiektów.
d. Wyznaczanie pozycji jachtu poprzez namiary i zliczenia.
3. Nawigacja satelitarna i elektroniczna:
a. Korzystanie z GPS.
b. Korzystanie z radaru.
c. Korzystanie z echosondy.
d. Korzystanie z internetu.
e. Korzystanie z systemów nawigacyjnych.
MANEWROWANIE JACHTEM MOTOROWYM:
1. Czynności załogi przed wypłynięciem:
a. Przygotowanie jachtu motorowego do wypłynięcia.
b. Zapoznanie załogi z czynnościami ratowniczymi w przypadku wystąpienia zagrożeń i wypadków.
2. Manewry w porcie:
a. Czynności załogi przy manewrach.
b. Odejścia od nabrzeża.
c. Dojścia do nabrzeża.
d. Kotwiczenie.
e. Cumowanie do boi.
f. Klarowanie jachtu motorowego po dopłynięciu.
3. Manewry na otwartym akwenie:
a. Pływanie na wprost, zakręty, nawroty, cyrkulacje.
b. Wyprzedzanie.
4. Pływanie skuterem wodnym:
a. Sprawdzenie stanu technicznego przed wypłynięciem.
b. Zasady bezpiecznego pływania skuterem wodnym.
METEOROLOGIA:
1. Czynniki kształtujące pogodę:
a. Ciśnienie atmosferyczne.
b. Wiatr.
c. Temperatura i wilgotność powietrza.
d. Widzialność.
e. Opady atmosferyczne.
f. Chmury.
2. Prognozowanie pogody – wnioski:
a. Objawy dobrej pogody.
b. Objawy poprawy pogody.
c. Objawy pogorszenia pogody.
d. Objawy złej pogody.
3. Skąd informacje o pogodzie?
a. Prasa, radio, telewizja, telefonia komórkowa.
b. Zaawansowane systemy radiowe.
c. Internet.
RATOWNICTWO:
1. Działania profilaktyczne:
a. Działania profilaktyczne organów administracyjnych.
b. Działania profilaktyczne prowadzącego jacht motorowy.
c. Działania profilaktyczne członków załogi.
d. Wyposażenie jachtu motorowego w sprzęt ratunkowy.
e. Apteczka jachtowa.
2. Ratowanie ludzi:
a. Zapoznanie z sygnałami wzywania pomocy i z procedurami alarmowymi.
b. Alarm „człowiek za burtą”.
c. Sposoby udzielania pierwszej pomocy.
3. Ratowanie sprzętu:
a. Postępowanie w przypadku awarii własnego jachtu motorowego.
b. Postępowanie w przypadku wywrócenia lub zalania jachtu motorowego.
c. Holowanie uszkodzonego jachtu.
d. Postępowanie w przypadku pożaru na jachcie.
e. Postępowanie w przypadku konieczności opuszczenia jachtu.
PRAWO REGULUJĄCE UPRAWIANIE SPORTÓW MOTOROWODNYCH:
1. Akty prawne regulujące ogólne warunki uprawiania sportów motorowodnych.
2. Akty prawne regulujące uprawianie sportów wodnych na wodach śródlądowych.
3. Akty prawne regulujące uprawianie sportów wodnych na wodach portowych i osłoniętych Morza Bałtyckiego.
4. Ubezpieczenia jachtów i załogi.
OCHRONA ŚRODOWISKA I ETYKIETA ŻEGLARSKA:
1. Ustawy i dyrektywy związane z ochroną środowiska.
2. Unormowania prawne obowiązujące żeglarzy w zakresie ochrony środowiska.
3. Unormowania prawne produkcji i dystrybucji silników i farb jachtów.
4. Etykieta żeglarska:
a. Etykieta żeglarska związana z ochroną środowiska.
b. Etykieta żeglarska związana z zachowaniem się załogi.
ZAJĘCIA PRAKTYCZNE:
WĘZŁY:
1. Nazewnictwo i zastosowanie urządzeń cumowniczych.
2. Wiązanie węzłów.
3. Praktyczne zastosowanie węzłów.
4. Wady i zalety poszczególnych węzłów.
5. Buchtowanie Lin.
WYPOSAŻENIE JACHTU W ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA:
1. Kamizelki ratunkowe pneumatyczne – zasady użytkowania.
2. Koło ratunkowe – zasady użytkowania.
3. Apteczka oraz podstawy udzielania pierwszej pomocy.
4. Gaśnica – sposoby gaszenia pożarów.
5. Używanie bosaka oraz wioseł.
BUDOWA I WYPOSAŻENIE JEDNOSTEK WODNYCH ORAZ PRZYGOTOWANIE JACHTU DO PŁYWANIA:
1. Budowa łodzi typu RIB / Skuter wodny.
2. Właściwości jednostek ślizgowych.
3. Obsługa i eksploatacja silników oraz rodzaje pędników.
4. Śruba prawo i lewoskrętna.
5. Ustawienia silnika względem pawęży / wypoziomowanie jednostki.
6. Oświetlenie jachtów – wiadomości praktyczne.
7. Użytkowanie odbijaczy.
8. Liny cumownicze i posługiwanie się nimi.
9. Obsługa koła sterowego i manetki.
10. Zasada Działania „Zrywki”.
11. Czynności sprawdzające przed wypłynięciem.
MANEWROWANIE JACHTEM MOTOROWODNYM:
1. Wydawanie, przyjmowanie i wykonywanie komend.
2. Praca na cumach i odbijaczach.
3. Manewry portowe: odejście i podejście do nabrzeża w zależności od kursu oraz warunków wiatrowych.
4. Zasady bezpiecznego kotwiczenia i podejścia oraz odejścia od boi.
5. Prowadzenie jachtu przy spotkaniu z innym jachtem: wyprzedzanie, mijanie, przecinanie kursu, zawracanie.
6. Manewry na otwartym akwenie: pływanie kursem na wprost, zakręty, cyrkulacje.
7. Alarm „człowiek za burtą„ – zasady postępowania oraz praktyki bezpiecznego podjęcia poszkodowanego.
_______________________________________________________________________________________________________
Sposób weryfikacji efektów uczenia się:
Usługa rozwojowa kończy się egzaminem na patent sternika motorowodnego.
Osiągnięcie przez uczestników efektów uczenia się zostanie potwierdzone poprzez zdanie egzaminu końcowego.
Każdy z uczestników na zakończenie szkolenia podchodzi do egzaminu końcowego.
Egzamin składa się z części teoretycznej i praktycznej.
Część teoretyczna to test jednokrotnego wyboru składający się z 75 pytań z zagadnień zgodnych z wytycznymi PZMiNW (Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego). Aby uzyskać wynik pozytywny należy poprawnie odpowiedzieć na 65 pytań. Egzamin teoretyczny trwa 90min.
Część praktyczna polega na wykonaniu manewrów zadanych przez komisję egzaminacyjną. Egzamin praktyczny trwa 90min.
Egzamin przeprowadzony będzie przez AQUA-SFERA Daniel Chyła.
Komisja Egzaminacyjna powołana przez AQUA-SFERA Daniel Chyła upoważniona przez Ministra Sportu i Turystyki do przeprowadzania egzaminów na patenty i licencje żeglarskie i motorowodne nr upoważnienia DSW-WSW.442.7.2020.
Zaświadczenie o ukończeniu egzaminu z pozytywnym wynikiem wydaje komisja egzaminacyjna AQUA-SFERA Daniel Chyła, a patent sternika motorowodnego wydawany jest przez Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego na podstawie wydanego zaświadczenia.
Zaświadczenie o zdanym egzaminie uprawnia do uzyskania patentu sternika motorowodnego.
Wszyscy uczestnicy podchodzą do egzaminu w tym samym czasie.
Uczestnik otrzymuje:
1) Zaświadczenie i certyfikat od Centrum Zarządzania Jakością "INFOX" – potwierdzające ukończenie usługi rozwojowej.
2) Certyfikat od Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego - potwierdzający zdobycie kwalifikacji.
Warunki organizacyjne:
Szkolenie: 3-8 osób
Część teoretyczna realizowana będzie zdalnie w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aplikacji Zoom.
Osoba prowadząca: Łukasz Kubasiak
Część praktyczna realizowana będzie w dwóch grupach 3-4-osobowych. Wszyscy uczestnicy szkolenia uczestniczą w zajęciach praktycznych w tym samym czasie.
Każda grupa realizuje część praktyczną na łodzi - RIB GALA 450 L, długość 4,50 m, szerokość 2,15 m, zanurzenie 0,26 m z silnikiem zaburtowym o mocy 36,80 kW - jedna łódź jest z 2021 roku, druga z 2024.
Grupa 1 (3-4 osoby) - Osoba prowadząca: Łukasz Kubasiak
Grupa 2 (3-4 osoby) - Osoba prowadząca: Filip Kaletka
Czas trwania:
Usługa rozwojowa trwa 23 godziny zegarowe, gdzie 1 godzina szkolenia trwa 60 minut.
20 godzin usługi rozwojowej - szkolenie
3 godziny usługi rozwojowej - egzamin
Liczba godzin w podziale na zajęcia teoretyczne i praktyczne:
12 godzin zajęć teoretycznych szkolenia
8 godzin zajęć praktycznych szkolenia
1,5 godziny egzaminu teoretycznego
1,5 godziny egzaminu praktycznego
Przerwy podczas usługi rozwojowej:
Dzień 1 - przerwa 18:00 – 18:10
Dzień 2, 3, 4 - przerwa 19:00 – 19:10
Dzień 5 - przerwa 10:00 – 11:00
Dzień 6 - przerwa 10:00 – 11:00 / 13:00 – 13:30
Przerwy podczas usługi rozwojowej nie są wliczone w czas trwania usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Zajęcia teoretyczne: Wprowadzenie. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Zajęcia teoretyczne: Jachty motorowe. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Zajęcia teoretyczne: Silniki jachtów motorowych. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:10 | Godzina zakończenia 19:40 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Zajęcia teoretyczne: Układy przeniesienia napędów. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:40 | Godzina zakończenia 20:10 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Zajęcia teoretyczne: Przygotowanie jachtu do pływania. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Zajęcia teoretyczne: Sygnalizacja statków i zasady ruchu żeglugowego. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Zajęcia teoretyczne: Drogi wodne. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:10 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Zajęcia teoretyczne: Nawigacja. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Zajęcia teoretyczne: Manewrowanie jachtem motorowym. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Zajęcia teoretyczne: Meteorologia. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:10 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Zajęcia teoretyczne: Ratownictwo. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Zajęcia teoretyczne: Prawo regulujące uprawianie sportów motorowodnych. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Zajęcia teoretyczne: Ochrona środowiska i etykieta żeglarska. (wykład, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Łukasz Kubasiak | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:10 | Godzina zakończenia 20:10 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Zajęcia praktyczne: Węzły. | Prowadzący Filip Kaletka | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Zajęcia praktyczne: Wyposażenie jachtu w środki bezpieczeństwa. | Prowadzący Filip Kaletka | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Zajęcia praktyczne: Budowa i wyposażenie jednostek wodnych oraz przygotowanie jachtu do pływania . | Prowadzący Filip Kaletka | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Zajęcia praktyczne: Manewrowanie jachtem motorowodnym. Cz. 1 | Prowadzący Filip Kaletka | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Zajęcia praktyczne: Manewrowanie jachtem motorowodnym. Cz. 2 | Prowadzący Filip Kaletka | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Egzamin (walidacja) – część teoretyczna + część praktyczna. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 140,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 140,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto250,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Kubasiak
Od 2024 roku Łukasz aktywnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, prowadząc szkolenia motorowodne na różnych akwenach, w tym jeziorach i rzekach. Jego kursy odbywały się m.in. na malowniczym Jeziorze Turawskim, Mazurach oraz nad Wisłą i Odrą. Zajęcia obejmują zarówno praktyczną naukę manewrowania łodzią w różnorodnych warunkach, jak i solidne przygotowanie teoretyczne. Uczestnicy mają okazję zgłębiać zagadnienia związane z przepisami żeglugowymi, bezpieczeństwem na wodzie oraz techniką nawigacji.
Wyróżnia się nie tylko doskonałą znajomością tematyki motorowodnej, ale również umiejętnością przekazywania wiedzy w sposób przystępny i inspirujący. Dzięki temu kursanci zdobywają nie tylko umiejętności praktyczne, ale także pasję do eksplorowania akwenów i rozwijania swoich wodnych przygód. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, aby zapewnić najwyższy poziom szkoleń i inspirować innych do odkrywania świata sportów motorowodnych.
Filip Kaletka
Ukończone studia: AGH w Krakowie - Wydział Górnictwa i Geoinżynierii na kierunku Górnictwo i Geologia w zakresie Technika Podziemnej Eksploatacji Złóż.
W 2024 roku uzyskał stopień Instruktora Sportu: Żeglarstwo oraz stopień Instruktora Sportu: Sporty Motorowodne.
Od 2023 roku jest aktywnym wolontariuszem w Fundacji Oxynite, gdzie wykonuje prace bosmańskie, regularnie prowadzi szkolenia motorowodne.
Doświadczenie w realizacji szkoleń: Współpraca i realizacja szkoleń motorowodnych i żeglarskich dla Fundacji Oxynite nieprzerwanie od 2023 roku. Współpraca i realizacja szkoleń w ramach „Akademii Piratów Oxynite” nieprzerwanie od 2023 roku. Współpraca w organizacji obozów Żeglarskich na Mazurach nieprzerwanie od 2023 roku.
Swoje bogate doświadczenie zdobywał nie tylko jako instruktor, ale także jako aktywny uczestnik regat żeglarskich i wypraw morskich w latach 2018-2024, co pozwala na dzielenie się wiedzą praktyczną, opartą na rzeczywistych sytuacjach na wodzie.
W okresie ostatnich 5 lat regularnie szkoli uczestników kursów motorowodnych.
Zrealizowane (przeszkolone) godziny kursów motorowodnych: 343 godziny w 2023 roku, 338 godziny w 2024 roku.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzymuje komplet materiałów w wersji papierowej i/lub elektronicznej.
Każdy z uczestników otrzymuje prezentację multimedialną w wersji papierowej i/lub elektronicznej i/lub konspekt w wersji papierowej i/lub elektronicznej.
Dodatkowo, uczestnicy usługi rozwojowej otrzymają wykaz materiałów (książek, artykułów, stron internetowych, czasopism, rejestrów, ogólnodostępnych prezentacji ppt., materiałów audiovideo, e-podręczników, e-booków, itp.) umożliwiających utrwalenie efektów uczenia się, zdobytych w trakcie udziału w usłudze rozwojowej oraz umożliwiających samokształcenie się po zakończeniu usługi rozwojowej.
Uczestnik otrzymuje:
1) Zaświadczenie i certyfikat od Centrum Zarządzania Jakością "INFOX" – potwierdzające ukończenie usługi rozwojowej.
2) Certyfikat od Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego - potwierdzający zdobycie kwalifikacji.
Warunki uczestnictwa
Podpisanie umowy: Każdy uczestnik szkolenia zobowiązany jest do podpisania umowy z Dostawcą Usługi (Centrum Zarządzania Jakością "INFOX" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) przed rozpoczęciem szkolenia, po otrzymaniu statusu „zaakceptowany”.
Konsekwencje braku podpisania umowy: Uczestnik, który nie podpisze umowy przed rozpoczęciem szkolenia, zostanie usunięty z listy uczestników – status „odrzucony”.
Informacje dodatkowe: Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące szkolenia, w tym warunki uczestnictwa zawarte są w umowie. Wzór umowy – dołączony do karty usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa, która dla uczestnika ma charakter usługi kształcenia zawodowego / przekwalifikowania zawodowego i jest finansowana ze środków publicznych w co najmniej 70% jest zwolniona z podatku VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U.2018.701)).
Cena usługi rozwojowej dla 1 uczestnika, który uzyskał dofinansowanie w co najmniej 70% wynosi 4 140,00 zł netto/brutto.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa rozwojowa „Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem” – ZAJĘCIA TEORETYCZNE – realizowana będzie w formie zdalnej i będzie odbywała się w czasie rzeczywistym. Podczas usługi rozwojowej będą wykorzystywane różne elementy: wykład, czat, ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusje i inne.
Warunki techniczne:
a) Rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa rozwojowa (ZAJĘCIA TEORETYCZNE):
Usługa rozwojowa " Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem" – ZAJĘCIA TEORETYCZNE – realizowana będzie zdalnie w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aplikacji Zoom.
b) Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Komputer (PC lub laptop) lub tablet lub telefon komórkowy
- Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)- Głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
- Kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
- Dwurdzeniowy procesor 2 GHz lub szybszy (zalecany 4-rdzeniowy) (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja) – dla PC lub laptopa
c) Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD
- 800kbps / 1.0Mbps (góra / dół) dla wysokiej jakości wideo
- W przypadku widoku galerii / lub video HD 720p: 1,5 / 1,5 (góra / dół)
- Odbieranie wideo HD 1080p wymaga 2,5 (w górę / w dół)
- Przesyłanie wideo HD 1080p wymaga 3,0 (w górę / w dół)
- Tylko do udostępniania ekranu (brak miniatury wideo): 50-75
- Do udostępniania ekranu z miniaturą wideo: 50-150
- W przypadku audio VoiP: 60-80
- W przypadku telefonu Zoom: 60-100
d) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
- Przeglądarka internetowa: Google Chrome, Firefox, lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
- Bezpłatna aplikacja Zoom
- Programy z możliwością odczytywania dokumentów „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.jpg”, „.png”
e) Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line:
Link umożliwiający uczestnictwo w usłudze rozwojowej " Szkolenie motorowodne na patent sternika motorowodnego – szkolenie kończące się egzaminem" – ZAJĘCIA TEORETYCZNE – jest ważny od momentu wysłania na adres mailowy uczestnika zaproszenia na konkretny dzień usługi rozwojowej aż do momentu zakończenia danego dnia usługi rozwojowej. Osoba prowadząca usługę rozwojową jest dostępna w dniach i godzinach uwzględnionych w harmonogramie. Do każdego dnia usługi rozwojowej przypisany jest indywidualny link dostępu. Zaproszenie (link) do szkolenia wysyłany jest na indywidualny adres mailowy uczestnika usługi rozwojowej.
Adres
Adres
SZKOLENIE:
zajęcia teoretyczne (dzień 1,2,3,4): aplikacja Zoom
zajęcia praktyczne (dzień 5,6): Jurajska Przystań ul. Zielona 24, 42-360 Jastrząb
EGZAMIN (część teoretyczna + część praktyczna) – dzień 6
Jurajska Przystań ul. Zielona 24, 42-360 Jastrząb