Budowanie efektywnych zespołów: Rola Lidera w pokonywaniu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej
Budowanie efektywnych zespołów: Rola Lidera w pokonywaniu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
- osoby na stanowiskach liderskich (lub przygotowujących się do takiej roli) bez względu na ilość lat doświadczenia czy poziom w organizacji
- osoby pracujące w działach HR
- project managerowie kierujący formalnymi/ nieformalnymi zespołami
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Budowanie efektywnych zespołów: Rola Lidera w pokonywaniu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej" przygotowuje uczestników do zwiększenia efektywności w zespole poprzez rozwinięcie kompetencji menedżerskich i wykorzystywanie technik wspierających budowanie zaufania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie diagnozowania dysfunkcji w zespole i im przeciwdziałania | Kryteria weryfikacji • identyfikuje pięć dysfunkcji zespołów• definiuje kompetencje menedżerskie • omawia specyfike pracy zespołowej we współczesnych organizacjach | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje narzędzia i techniki wspierające budowanie zaufania w zespole | Kryteria weryfikacji • kreuje kulturę zaufania• stosuje model Lencioniego • wykorzystuje techniki, narzędzia i inspiracje do ćwiczeń z zespołem • buduje zaangażowanie w zespole • motywuje do osiągania wyższych wyników | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Dzień 1:
- Kiedy grupa ludzi staje się zespołem? Szanse, wyzwania i specyfika pracy zespołowej w współczesnych organizacjach
- Cykl życia zespołu: dynamika i rola lidera na poszczególnych etapach
- Autodiagnoza pięciu dysfunkcji pracy zespołowej
- Wprowadzenie do modelu Lencioniego: Omówienie pięciu dysfunkcji zespołów.
- Dysfunkcja 1: Brak zaufania
- Czym jest brak zaufania w zespole i jak się objawia?
- Co buduje zaufanie w zespole?
- Jak menedżerowie mogą tworzyć kulturę zaufania?
- Techniki, narzędzia i inspiracje do ćwiczeń z własnym zespołem.
Dzień 2:
- Dysfunkcja 2: Strach przed konfliktem
- Czym jest strach przed konfliktem i jak się objawia?
- Dlaczego zdrowy konflikt jest niezbędny w zespołach? Różnica między konfliktem konstruktywnym, a destruktywnym.
- Jak menedżerowie mogą zachęcać do otwartej komunikacji?
- Techniki, narzędzia i inspiracje do ćwiczeń z własnym zespołem.
- Dysfunkcja 3: Brak zaangażowania
- Czym jest brak zaangażowania i jak go rozpoznać?
- Skutki braku zaangażowania i sposoby zwiększania poczucia odpowiedzialności.
- Techniki, narzędzia i inspiracje do ćwiczeń z własnym zespołem.
- Dysfunkcja 4: Unikanie odpowiedzialności
- Czym jest unikanie odpowiedzialności i jak je rozpoznać?
- Mechanizmy wzmacniające odpowiedzialność indywidualną i zespołową.
- Techniki, narzędzia i inspiracje do ćwiczeń z własnym zespołem.
- Dysfunkcja 5: Brak dbałości o wyniki
- Czym jest brak dbałości o wyniki i jak je rozpoznać?
- Skupienie zespołu na osiąganiu wspólnych celów.
- Techniki, narzędzia i inspiracje do ćwiczeń z własnym zespołem.
- Warsztaty praktyczne: Analiza przypadków i praca nad rozwiązaniami.
- Podsumowanie i wypracowanie indywidualnych strategii planów działania.
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 17 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut). Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca, waliduje usługę w formie zdalnej, po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera prowadzącego usługę, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na zaświadczeniu o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej.
W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Kiedy grupa ludzi staje się zespołem? Szanse, wyzwania i specyfika pracy zespołowej w współczesnych organizacjach | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Cykl życia zespołu: dynamika i rola lidera na poszczególnych etapach | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Autodiagnoza pięciu dysfunkcji pracy zespołowej | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Wprowadzenie do modelu Lencioniego: Omówienie pięciu dysfunkcji zespołów. | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Dysfunkcja 1: Brak zaufania | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 21-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Dysfunkcja 2: Strach przed konfliktem | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Dysfunkcja 3: Brak zaangażowania | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Przerwa | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Dysfunkcja 4: Unikanie odpowiedzialności | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przerwa | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Dysfunkcja 5: Brak dbałości o wyniki | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przerwa | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Warsztaty praktyczne: Analiza przypadków i praca nad rozwiązaniami. | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Podsumowanie i wypracowanie indywidualnych strategii planów działania | Prowadzący Karolina Safaryn-Girulska | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 583,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto151,94 PLN
- Koszt osobogodziny netto123,53 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Safaryn-Girulska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Informacje dodatkowe
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W budynku znajduje się: parking dla rowerów, poczta, restauracja, firma kurierska, kiosk.