Academic English: Pisanie tekstów naukowych w języku angielskim: kurs dla pracowników naukowych- usługa szkoleniowa
Academic English: Pisanie tekstów naukowych w języku angielskim: kurs dla pracowników naukowych- usługa szkoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Pracownicy naukowi, doktoranci oraz studenci ostatnich lat studiów wyższych.
- Osoby przygotowujące publikacje naukowe, raporty badawcze lub aplikacje grantowe w języku angielskim.
- Minimalny poziom językowy uczestników: B2 (średnio zaawansowany) lub wyższy.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji31-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi38
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest rozwinięcie umiejętności pisania precyzyjnych i profesjonalnych tekstów naukowych w języku angielskim, zgodnych z międzynarodowymi standardami publikacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Identyfikacja struktury naukowych tekstów (np. artykułów, abstraktów, raportów). | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje poszczególne elementy struktury tekstów naukowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Rozróżnia i dobiera odpowiednio do tekstu akademicki styl pisania i słownictwo, uwzględniając precyzję i klarowność. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednie słownictwo i styl do poszczególnych rodzajów pism naukowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Tworzy zrozumiałe streszczenia (abstracts) i wprowadzenia (introductions). | Kryteria weryfikacji Uczestnik konstruuje zrozumiałe streszczenia i wprowadzenia do tekstów naukowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Właściwie cytuje źródła i unika błędów związanych z plagiatem. | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy i strukturę pisania źródeł naukowych. Wskazuje najczęściej występujące błędy związane z plagiatem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Dostosowuje tworzone teksty do wymagań czasopism i wydawnictw naukowych. | Kryteria weryfikacji Dopasowuje język i strukturę tekstu do wymagań czasopism i wydawnictw naukowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 6. Redaguje i poprawia swoje teksty pod kątem językowym i merytorycznym. | Kryteria weryfikacji Redaguje i poprawia swoje teksty pod kątem językowym i merytorycznym- posługuje się odpowiednim doborem słów, struktury i elementów tekstu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1: Wprowadzenie do pisania naukowego
• Różnice między językiem codziennym a akademickim.
• Podstawowe zasady pisania naukowego: precyzja, klarowność, obiektywność.
• Struktura artykułu naukowego: abstract, introduction, methodology, results, discussion.
Moduł 2: Tworzenie poszczególnych części tekstu naukowego
• Pisanie efektywnych abstraktów i wprowadzeń.
• Opisywanie metodologii i prezentowanie wyników badań.
• Tworzenie przejrzystych tabel, wykresów i diagramów.
Moduł 3: Styl i język w tekstach naukowych
• Typowe błędy językowe i jak ich unikać.
• Słownictwo i frazeologia charakterystyczna dla nauk ścisłych, humanistycznych i społecznych.
• Parafrazowanie, cytowanie i unikanie plagiatu.
Moduł 4: Proces publikacji i edycji
• Jak wybrać odpowiednie czasopismo lub wydawnictwo.
• Przygotowanie manuskryptu do wymogów wydawnictwa.
• Praca z recenzjami i redakcją naukową.
Moduł 5: Weryfikacja i praktyczne zastosowanie umiejętności
• Analiza tekstów naukowych uczestników.
• Praktyczne ćwiczenia w redagowaniu i poprawianiu tekstów.
• Feedback i rekomendacje trenera.
Charakterystyka szkolenia:
- Całość kursu opiera się na praktycznych zadaniach, które uczestnicy wykonują pod okiem prowadzącego. Dzięki temu wiedza teoretyczna jest bezpośrednio stosowana w praktyce.
- W trakcie trwania szkolenia przewidziane są przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia. Godziny trwania szkolenia liczone są w godzinach zegarowych - 38 godzin (1 godzina=60 minut).
- Harmonogram jest orientacyjnym czasem realizacji poszczególnych etapów szkolenia. Godziny realizacji poszczególnych części mogą ulec zmianie.
- Czas trwania kursu: 3 miesiące (kwiecień – czerwiec 2025).
- Liczba spotkań: 25 (2x w tygodniu po 90 minut).
- Ostatnie spotkanie poświęcone jest weryfikacji zdobytych umiejętności oraz walidację szkolenia
- Kwiecień: Moduły 1 i 2.
- Maj: Moduły 2 i 3.
- Czerwiec: Moduły 4 i 5.
- Spotkania odbywają się we wtorki i czwartki w godzinach ustalonych z grupą.
- Warunki otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia należy:
- Minimalna frekwencja Uczestnika na poziomie 90% czasu trwania szkolenia oraz
- Uzyskanie co najmniej 70% możliwych poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Introduction to Academic English: Course Overview and Objectives | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 01-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 Key Features of Academic Writing: Formality and Objectivity | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 Understanding Academic Text Structures: Essays, Reports, and Articles | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 08-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Writing Effective Abstracts and Introductions | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 Building Strong Arguments: Critical Thinking in Writing | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 15-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 Developing Coherence and Cohesion in Texts | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 Paraphrasing, Summarising, and Avoiding Plagiarism | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 Vocabulary for Academic Purposes: Precision and Variety | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 Effective Use of Citation Styles: APA, MLA, and Chicago | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Methodology Section: How to Describe Research Methods Clearly | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 01-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 Presenting Results: Writing Results and Discussion Sections | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Interpreting Data: Tables, Graphs, and Visual Representation | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 Editing and Proofreading Techniques for Academic Texts | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 Writing Conclusions and Recommendations | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Preparing Manuscripts for Submission to Journals | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 Strategies for Responding to Peer Reviews and Editorial Feedback | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 Using Digital Tools for Academic Writing (e.g., Grammarly, EndNote) | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Academic Writing for Grant Applications | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 Collaborative Writing in Academic Teams | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 Preparing for Conferences: Abstracts and Poster Presentations | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Practical Writing Workshop: Drafting an Academic Paper | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Practical Writing Workshop: Feedback and Revisions | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 Mock Presentation of Research Findings | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 Final Workshop: Individual Feedback and Q&A Session | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 19-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 Course Wrap-Up: Reflection and Next Steps | Prowadzący Łukasz Pakuła | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 560,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 560,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Pakuła
• Specjalizuje się w English for Academic Purposes (EAP), w tym pisaniu naukowym i prezentacjach akademickich.
• Współpracował z pracownikami naukowymi w Polsce i Niemczech, pomagając w przygotowaniu publikacji oraz prezentacji.
• Autor publikacji naukowych oraz redaktor naukowy międzynarodowych projektów wydawniczych.
• Posiada doświadczenie w prowadzeniu kursów akademickich na poziomie uniwersyteckim oraz warsztatów z pisania naukowego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszystkie materiały dostarczone przez prowadzącego spotkania w wersji cyfrowej najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/) Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia. Wymagania sprzętowe: Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do Internetu Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do Internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania. Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.