Szkoła Facylitatorów: prowadzenie spotkań i facylitacja warsztatów
Szkoła Facylitatorów: prowadzenie spotkań i facylitacja warsztatów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest w szczególności do:
- menedżerów,
- liderów grup,
- kierownikówprojektu i produktu,
- specjalistów ds. HR,
- trenerów,
- konsultantów,
- szefów firm, organizacji, instytucji
- osób pracujących z małymi grupami, które chcą rozwinąć swoje umiejętności facylitacyjne.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1 i Nowy start w Małopolsce z EURESem.
Usługa również adresowana do Uczestników Projektu Małopolskie Bony Rozwojowe - Nowa Perspektywa.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi88
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkoła Facylitatorów przygotowuje do samodzielnego projektowania i facylitowania spotkań bezpośrednich oraz online.Dzięki zdobytym kompetencjom uczestnicy będą potrafili świadomie i efektywnie:
- stosować facylitację w formie i zakresie, który najlepiej odpowiada zagadnieniu stojącemu przed grupą,
- budować zaangażowanie członków grup do działania, poprzez umożliwienie współdecydowania,
- osiągać lepsze rezultaty spotkań, dzięki wykorzystaniu potencjału zespołu i zastosowaniu adekwatnych metod
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca definiuje rolę facylitatora i jej odrębność od innych ról. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia, jakimi cechami charakteryzuje się facylitator. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje etyczne zasady pracy facylitatora. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca rozróżnia facylitację od innych form pracy rozwojowej. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje założenia, na których opiera się proces facylitacji w grupie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia sytuacje, w których wskazane jest podejście facylitacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca projektuje sesje facylitowane odpowiadające na różne potrzeby. | Kryteria weryfikacji Ocenia potrzebę przeprowadzenia facylitacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia jej cel, rezultaty i formy pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe metody facylitacyjne. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca charakteryzuje i stosuje podstawowe metody facylitacyjne. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje założenia poszczególnych metod facylitacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Projektuje warsztaty z wykorzystaniem metod facylitacyjnych w środowisku stacjonarnym oraz zdalnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybraną metodę pracy w oparciu o cele spotkania i oczekiwane rezultaty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca uruchamia potencjał poszczególnych osób oraz grupy jako całości podczas spotkania. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje procesy dziejące się w małej grupie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Tworzy bezpieczne środowisko pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje i adekwatnie reaguje na trudne sytuacje w pracy z grupą. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca prezentuje postawę gotowości w dalszym rozwijaniu kompetencji. | Kryteria weryfikacji W swojej praktyce stosuje zasady etyczne pracy facylitatora. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Monitoruje nowe metody oraz struktury, które będą poszerzały warsztat pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkoła Facylitatorów podzielona została na cztery moduły obejmujące różne zakresy tematyczne.
Modul I: Umiejętności facylitacyjne w pracy z grupą (2 dni online, 2 dni stacjonarne) - poznanie kluczowych założeń podejścia facylitacyjnego i zadań facylitatora, rozwój umiejętności zaplanowania facylitacji, rozwój kompetencji facylitowania pracy grupy w środowisku tradycyjny i online.
Webinarium/materiał video: twórcze myślenie i wykorzystanie go w pracy grupy (baza teoretyczna).
Moduł II: Metody facylitacyjne służące tworzeniu nowych rozwiązań lub produktów oraz rozwiązywaniu problemów (1 dzień online, 2 dni stacjonarne) - prowadzenie sesji ukierunkowanych na kreowanie pomysłów i twórcze rozwiązywanie problemów oraz pogłębienie rozumienia dynamiki grupy i rozwój umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Webinarium/materiał video: podejmowanie decyzji w zespole (baza teoretyczna).
Moduł III: Metody facylitacyjne służące planowaniu oraz wymianie wiedzy (1 dzień online, 2 dni stacjonarne) - prowadzenie sesji służących zespołowemu planowaniu, podejmowaniu decyzji oraz wymianie wiedzy oraz sesji z dużymi grupami.
Trening zadaniowy - samodzielnie wykonywany przez uczestników pomiędzy III a IV modułem, polega na facylitowaniu minimum 3 godzin spotkań. Trening zadaniowy jest organizowany przez uczestników we własnym zakresie.
Modul IV: Superwizja grupowa treningu zadaniowego, podsumowanie Szkoły, walidacja efektów uczenia się (1 dzień stacjonarny) - grupowa refleksja nad doświadczeniami zdobytymi podczas treningu zadaniowego oraz walidacja efektów uczenia się.
Program Szkoły Facylitatorów realizowany jest przez:
- doświadczenie metod facylitacji – facylitowane sesje pracy grupy;
- prowadzenie facylitowanych sesji pracy grupy przez uczestników (zarówno tradycyjnie jak i online);
- różnorodne metody szkoleniowe: dyskusje, pracę indywidualną i w małych grupach, mini wykłady i inne;
- praktyczne zadania do wykonania w prowadzonych przez uczestników zespołach;
- dodatkowe materiały video/webinaria;
- trening zadaniowy polegający na wykorzystaniu zdobytej wiedzy i umiejętności w swoim środowisku pracy.
Szkoła Facylitatorów skierowana jest do osób, które potrzebują rozwinąć umiejętności angażowania grup i zespołów do wspólnego: rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji, planowania działań, tworzenia rozwiązań i produktów, wymiany wiedzy.
W szczególny sposób program adresowany jest do: liderów zmiany, kierowników projektu i produktu, specjalistów ds. HR, trenerów, konsultantów, szefów firm, organizacji, instytucji, menedżerów. Zapraszamy osoby z minimum rocznym doświadczeniem pracy z grupami.
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45 min.). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi. Usługa stacjonarna trwa 56 godzin, a usługa zdalna w czasie rzeczywistym trwa 32 godziny.
Szczegółowy program oraz warunki ukończenia Szkoły Facylitatorów są dostępne na stronie: https://wszechnica.uj.pl/szkolenia/szkola-facylitatorow/
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 44 Moduł I, Dzień 1, część 1 (online): Poznanie się uczestników, integracja, wprowadzenie do Szkoły Facylitatorów, zapoznanie się z platformą (rozmowa na żywo, chat, ankiety) | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 44 Moduł I, Dzień 1, część 2 (online): Czym jest facylitacja i podejście facylitacyjne (rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, praca w grupach) | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 44 Moduł I, Dzień 1, część 3 (online): Zadania facylitatora (praca warsztatowa/ rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, ankiety, praca w grupach) | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 44 Moduł I, Dzień 1, część 4 (online): Jak zacząć pracę z grupą – budowanie grupy wokół zadania (ćwiczenia praktyczne/ rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, praca w grupach) | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 44 Moduł I, Dzień 2, część 1 (online): Jak można aktywnie pracować w warunkach online (praca warsztatowa/ rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia w grupach) | Prowadzący Tomasz Cichocki | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 44 Moduł I, Dzień 2, część 2 (online): Specyfika kontraktu online (praca warsztatowa/ rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia w grupach) | Prowadzący Tomasz Cichocki | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 44 Moduł I, Dzień 2, część 3 (online): Sposoby przygotowania uczestników do pracy online od strony technicznej (rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, praca w grupach) | Prowadzący Tomasz Cichocki | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 44 Moduł I, Dzień 2, część 4 (online): Poznanie i doświadczenie narzędzi wykorzystywanych podczas facylitacji online (ćwiczenia praktyczne/ rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia w grupach) | Prowadzący Tomasz Cichocki | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 44 Moduł I, Dzień 3, część 1 (stacjonarnie): Obszary stosowania facylitacji w organizacji | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 44 Moduł I, Dzień 3, część 2 (stacjonarnie): Planowanie facylitacji: kluczowe elementy procesu (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 44 Moduł I, Dzień 3, część 3 (stacjonarnie): Jak facylitator może pomóc grupie skorzystać z potencjału różnorodności (praca warsztatowa) | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 44 Moduł I, Dzień 3, część 4 (stacjonarnie): Menedżer w roli facylitatora (praca warsztatowa) | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 44 Moduł I, Dzień 4, część 1 (stacjonarnie): Jak działa grupa – typy grup, dynamika, rola | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 44 Moduł I, Dzień 4, część 2 (stacjonarnie): Narzędzia komunikacyjne w pracy facylitatora – uporządkowanie wiedzy dotyczącej narzędzi komunikacyjnych (praca warsztatowa) | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 44 Moduł I, Dzień 4, część 3 (stacjonarnie): Indywidualne facylitowanie dyskusji (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 44 Moduł I, Dzień 4, część 4 (stacjonarnie): Rola facylitatora – granice roli, postawa służąca facylitacji, dylematy w roli i zasady etyczne | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 44 Moduł II, Dzień 1, część 1 (stacjonarnie): Metody pracy kreatywnej: metody generowania pomysłów, metody modyfikacji i rozwijania pomysłów | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 44 Moduł II, Dzień 1, część 2 (stacjonarnie): Metody pracy kreatywnej (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 44 Moduł II, Dzień 1, część 3 (stacjonarnie): Metody pracy kreatywnej (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 44 Moduł II, Dzień 1, część 4 (stacjonarnie): Jak zaprojektować sesję rozwiązywania problemów (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 44 Moduł II, Dzień 2, część 1 (stacjonarnie): Metody pracy z problemem: techniki eksplorowania problemu, techniki analizy problemu (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 44 Moduł II, Dzień 2, część 2 (stacjonarnie): Facylitacja sesji kreatywnej (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 44 Moduł II, Dzień 2, część 3 (stacjonarnie): Dynamika grupy – typy trudnych sytuacji w zależności od zadania | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 44 Moduł II, Dzień 2, część 4 (stacjonarnie): Interwencje facylitacyjne (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 44 Moduł II, Dzień 3, część 1 (online): Jak przygotować grupę do pracy kreatywnej (wprowadzenie + wprawki praktyczne/ rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 44 Moduł II, Dzień 3, część 2 (online): Rozgrzewki kreatywne (rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, praca w grupach) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 44 Moduł II, Dzień 3, część 3 (online): Wyzwania i trudności charakterystyczne dla kreatywnej pracy grupy (praca warsztatowa/ rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia w grupach) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 44 Moduł II, Dzień 3, część 4 (online): Podejście Creative Problem Solving (praca warsztatowa/ (rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, ankiety, praca w grupach) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 44 Moduł III, Dzień 1, część 1 (online): Struktury spotkań i metody facylitacyjne przydatne w zespołowym planowaniu (rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia w grupach) | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 44 Moduł III, Dzień 1, część 2 (online): Od wspólnej wizji do harmonogramu działań – jak korzystać z facylitacji na poszczególnych etapach planowania (rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, praca w grupach) | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 44 Moduł III, Dzień 1, część 3 (online): Sesje planowania zespołowego (ćwiczenia praktyczne/ rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, praca w grupach) | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 44 Moduł III, Dzień 1, część 4 (online): Jak wzmacniać motywację uczestników do realizacji planu (praca warsztatowa/ rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, ankiety, praca w grupach) | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 44 Moduł III, Dzień 2, część 1 (stacjonarnie): Podejmowanie decyzji w zespole: warunki skutecznego podejmowania decyzji i metody decydowania w grupie (praca warsztatowa) | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 44 Moduł III, Dzień 2, część 2 (stacjonarnie): Techniki facylitacyjne wspierające zespołowe podejmowanie decyzji | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 44 Moduł III, Dzień 2, część 3 (stacjonarnie): Facylitacja sesji zespołowego podejmowania decyzji (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 44 Moduł III, Dzień 2, część 4 (stacjonarnie): Wyzwania i trudności charakterystyczne dla zespołowego podejmowania decyzji (praca warsztatowa) | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 44 Moduł III, Dzień 3, część 1 (stacjonarnie): Metody uruchamiające wymianę wiedzy i doświadczeń | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 44 Moduł III, Dzień 3, część 2 (stacjonarnie): Facylitacja sesji wymiany wiedzy i doświadczeń (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 44 Moduł III, Dzień 3, część 3 (stacjonarnie): Projektowanie sesji facylitacyjnych (praca w oparciu o case studies) | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 44 Moduł III, Dzień 3, część 4 (stacjonarnie): Praca z dużymi grupami (praca warsztatowa) | Prowadzący Monika Gąsienica | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 44 Moduł IV, część 1 (stacjonarnie): Analiza pozytywnych doświadczeń z treningu zadaniowego, zebranie dobrych praktyk (praca warsztatowa) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 42 z 44 Moduł IV, część 2 (stacjonarnie): Superwizja grupowa treningu zadaniowego, sformułowanie wniosków na przyszłość (praca warsztatowa) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 43 z 44 Moduł IV, część 3 (stacjonarnie): Określenie celów rozwojowych i sposobów ich realizacji (praca indywidualna, konsultacje) | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 44 z 44 Moduł IV, część 4 (stacjonarnie): Podsumowanie Szkoły Facylitatorów oraz walidacja | Prowadzący Iwona Sołtysińska | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto12 177,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto138,38 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Iwona Sołtysińska
Obecnie pełni rolę Dyrektora ds. Rozwoju we Wszechnicy UJ. Odpowiada za tworzenie i kierownictwo merytoryczne kompleksowych projektów szkoleniowo-doradczych dla klientów organizacyjnych. Współtworzy standardy kształcenia dla profesjonalistów zajmujących się edukacją i rozwojem osób dorosłych. Jest kierownikiem merytorycznym Szkoły Trenerów.
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Posiada certyfikat trenera zarządzania (MATRIK
i Edexcel International). Jest również certyfikowanym coachem - posiada certyfikaty PCC ICF i ECPC. Ukończyła zaawansowany kurs analizy dynamiki grupowej OPUS oraz Krakowską Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej.
Współautorka programu i trener w Szkole Facylitatorów Wszechnicy UJ. Prowadzi usługi facylitacji procesów zespołowego rozwiązywania problemów.
Artur Krupa
Pełni funkcję kierownika merytorycznego procesu certyfikacji kompetencji trenerskich. Prowadzi zajęcia w Szkole Facylitatorów Wszechnicy UJ, Szkole Trenerów Wszechnicy UJ oraz Szkole Coachów „The Art & Science of Coaching”. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń dotyczących rozwoju pracowników działu sprzedaży oraz wspierania organizacji w sytuacji zmiany.
Ukończył psychologię na UJ i zarządzanie na AGH. Jest certyfikowanym facylitatorem - posiada certyfikat IAF Certfied Professional Facilitator. Jest również certyfikowanym coachem PCC ICF i Erickson Professional Coach. Ponad to posiada certyfikaty trenera zarządzania (Edexcel i BTEC Professional Qualifications) oraz certyfikat Asystenta Psychodramy Polskiego Stowarzyszenia Psychodramy.
Współautor programu i trener w Szkole Facylitatorów Wszechnicy UJ. Prowadzi usługi facylitacyjne dla grup zadaniowych w organizacjach. Ukończył proces certyfikacji w International Association of Facilitators.
Tomasz Cichocki
Jego specjalnością są obszary związane z kompetencjami menedżerskimi, innowacyjnością, myśleniem systemowym i strategicznym, negocjacjami i wystąpieniami publicznymi. Prowadzi warsztaty, na których zespoły wypracowują rozwiązania i przygotowują się do ich wdrożenia. Specjalizuje się także w zagadnieniach związanych z zarządzaniem projektami oraz obsługą klienta.
Ukończył Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Doświadczenie zdobywał kierując wdrożeniowymi projektami informatycznymi oraz wieloletnimi projektami wspierającymi polskie firmy i jednostki naukowe w nawiązywaniu współpracy na rynkach zagranicznych. Prowadzeniem szkoleń i warsztatów zajmuje się od 2006 roku. W 2010 ukończył szkołę trenerów biznesu Grupy TROP. Jest absolwentem szkoły coachingu Erickson College International.
Trener w Szkole Facylitatorów Wszechnicy UJ. Członek International Association of Facilitators. Od 2019 roku prowadzi autorski kurs Facylitacja spotkań online.
Monika Gąsienica
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas każdego z modułów uczestnicy otrzymują materiały w wersji papierowej lub elektronicznej, których treść odpowiada zagadnieniom danego modułu (Podręcznik, scenariusze, opisy ćwiczeń i metod facylitacyjnych). Ponadto uczestnicy otrzymują dodatkowe materiały w wersji elektronicznej, uzupełniające wiedzę w omawianym zakresie (E-podręcznik, materiały pdf tablic z platformy Miro, scenariusze, opisy ćwiczeń i metod facylitacyjnych).
Warunki uczestnictwa
Zapraszamy osoby z minimum rocznym doświadczeniem pracy z grupami.
Z każdą z osób zgłaszającą się do udziału w Szkole Facylitatorów zostanie przeprowadzona rozmowa wstępna.
Informacje dodatkowe
Rozliczeniu podlega 88 godzin szkoleniowych (45-minutowych) szkolenia, co równa się 66 godzinom zegarowym (60-minutowym) widocznym w harmonogramie.
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
- Zawarto umowę z Małopolską Agencją Rozwoju Regionalnego na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Małopolskie Bony Rozwojowe - Nowa Perspektywa.
- Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie na realizację usług rozwojowych w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1 i Nowy start w Małopolsce z EURESem.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
a) część zdalna szkolenia odbędzie się na platformie Zoom (www.zoom.us), która umożliwia rozmowę "na żywo", wzajemne widzenie się, udostępnianie ekranów/whiteboradów, dzielenie uczestników na małe grupy, dostęp do chatu. Dodatkowo uczestnicy korzystają z narzędzia Google Classroom - platformy e-learningowej, na której gromadzone są materiały szkoleniowe, ankiety, inne źródła;
b) komputer/laptop/urządzenie przenośne wyposażone w głośnik, mikrofon oraz kamerę (wbudowane/z wejściem USB/bezprzewodowe);
c) połączenie internetowe - przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE). Minimalna przepustowość to 600 kb/s, zaś rekomendowana 1,5 Mb/s;
d) system operacyjny: macOS 10.7 lub kolejne/Windows 10, 8, 7, Vista; na urządzeniu mobilnym: iOS lub Android;
e) linki umożliwiajace udział w szkoleniu będą ważne w rzeczywistym czasie jego trwania (zostaną przekazane Uczestnikom oraz Operatorom).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi