Kurs organizacji wydarzeń społeczno-kulturalnych. Budowanie postawy przedsiębiorczej organizacji sektora kultury.
Kurs organizacji wydarzeń społeczno-kulturalnych. Budowanie postawy przedsiębiorczej organizacji sektora kultury.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Poprzez cykl szkoleń pragniemy wspierać rozwój przedsiębiorczych postaw wśród pracowników/przedstawicieli instytucji i organizacji kultury (szczególnie organizacji publicznych i organizacji pozarządowych). Projekt jest skierowany do pracowników muzeów, bibliotek, placówek edukacyjnych, ośrodki kultury, teatry, galerie, kina.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji08-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem głównym szkolenia jest więc praktyczna aplikacja wiedzy z zakresu zarządzania wydarzeniem artystycznym (często o charakterze projektowym) do codziennej aktywności organizacji kultury. Celem jest promocja wiedzy z zakresie zarządzania w kulturze, która przejawia się w skutecznej realizacji przedsięwzięć artystycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje podstawowe przepisy prawne dotyczące organizacji imprez kulturalnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje odpowiednie przepisy prawa do tworzenia regulaminu udziału w wydarzeniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje współczesnych odbiorców kultury | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje zdobytą wiedzę do tworzenia spersonalizowanej oferty kulturalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik uzasadnia wykorzystanie nowych technologii w kulturze | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje nowe technologie do tworzenia oferty kulturalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje imprezę, wydarzenie społeczno-kulturalne | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje podejście projektowe do tworzenia i monitorowania realizacji projektu społeczno-kulturalnego | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy projekt przedsięwzięcia z uwzględnieniem analizy ryzyka | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik prezentuję postawę przedsiębiorczą w procesie organizacji imprez społeczno-kulturalnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje dobre praktyki przy organizacji wydarzeń społeczno-kulturalnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik podaje różne źródła pozyskania środków na sfinansowanie imprezy społeczno-kulturalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zakres tematyczny
1. Czym jest przedsiębiorczość? – przejawy przedsiębiorczości w sektorze kultury
2. Zarządzanie w kulturze – czyli jak być skutecznym tworząc wydarzenie o charakterze społeczno-kulturalnym
3. Produkcja wydarzeń artystycznych – case study
4. Źródła finansowania przedsięwzięć artystycznych
5. Zabezpieczenie imprez masowych – wymogi prawne
6. Umowy oparte na prawie autorskim, współpraca z artystą (np. licencje) – prawa osobiste i majątkowe – pola eksploatacji
7. Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (wymogi ustawowe)
8. Uwarunkowania prawno-gospodarcze prowadzenia działalności kulturalnej w Polsce
9. Zarządzanie projektami w kulturze – specyfika pracy projektowej – etapy projektu –metodyki projektowe – blaski i cienie realizacji projektów artystycznych – analiza ryzyka projektu – budowanie dojrzałości projektowej organizacji
10. Współpraca międzyorganizacyjna jako przykład budowania partnerstwa (np. projektowego)
11. Analiza i mapowanie interesariuszy - analiza otoczenia organizacji – analiza PESTEL
12. Partycypacja jako nowa formuła współdziałania w kulturze
13. Kadry kultury – w trosce o dobrostan pracowników sektora kultury
14. Nowe oblicze kultury – nowe oblicze odbiorcy kultury – segmentacje odbiorców kultury – marketing kultury
15. Nowe trendy w zarządzaniu - elementy zrównoważonego rozwoju jako przykład społecznej odpowiedzialności organizacji kultury
16. Benchmarking – dobre praktyki jako przykład uczenia się od najlepszych
17. Nowe trendy i technologie w kulturze
18. Animacja społeczno-kulturalna dziś – współtworzenie projektów w kulturze
Poprzez szkolenie pragniemy wspierać rozwój przedsiębiorczych postaw wśród pracowników/przedstawicieli instytucji i organizacji kultury (szczególnie organizacji publicznych i organizacji pozarządowych). Zdobyta wiedza z pewnością pozwoli na podejmowanie bardziej śmiałych i świadomych przedsięwzięć zgodnie z najnowszymi trendami oraz społecznymi oczekiwaniami.
Przedsiębiorczość kulturalna koncentruje się na wykorzystywaniu i promowaniu dziedzictwa kulturowego oraz ekspresji artystycznej. W drodze do organizacyjnej sprawności i doskonałości ważne jest jednakowoż, aby rozumieć mechanizmy i procesy, które decydują o skuteczności podejmowanych przedsięwzięć na polu kultury.
Model biznesu oparty na przedsiębiorczości zakłada sięganie po rozwiązania nowe, innowacyjne, atrakcyjne i ciekawe. Takie też są postawy przedsiębiorcze, które coraz częściej i odważniej realizowane są również na polu działalności kulturowej. Przedsiębiorczość przejawia się bowiem w sposobie, w jakim myślimy o naszych zamierzeniach oraz ich potencjale. Istotne jednak jest ujęcie wszelkich działań w wymiarze organizacyjnym oraz zarządczym.
Przedsiębiorczość ma charakter wielopłaszczyznowy i złożony – jest wypadkową sposobu, w jaki myślimy zarówno o kulturze, jak i naturze przedsiębiorczości. Oba te zjawiska zyskują współcześnie na dynamizmie, z uwagi na płynną, zmieniającą się rzeczywistość wokół.
Zrozumienie dynamiki i rozwoju zjawiska przedsiębiorczości, zgodnie z obserwacjami Beaty Glinki, wymagają całościowych analiz, uwzględniających zarówno charakter działania, jak i jego kontekst. Bardzo często bowiem skala i zakres podejmowanych działań definiowana jest przez otoczenie ekonomiczne, prawne, gospodarcze, społeczne, kulturowe, środowiskowe i technologiczne. Te uwarunkowania wyznaczają ramy działania, niejednokrotnie decydując o wymiarze i charakterze artystycznej aktywności.
Postawa charakteryzująca się przedsiębiorczością pozwala w efekcie na tworzenie nowych wartości, kształtujących procesy zachodzące tak we wnętrzu, jak i na zewnątrz organizacji. Zaproponowana tematyka w sposób kompaktowy, lecz jednocześnie zakresowo i tematycznie szeroki, prezentuje podstawowy zasób informacji niezbędnych do zrozumienia zasad i procesów definiujących skuteczne i przedsiębiorcze działanie. Położenie nacisku na działania projektowe, oraz związane z nimi uwarunkowania, wynika ze specyfiki samego sektora kultury, który w ostatnim czasie przyjął taki model realizacji artystycznych przedsięwzięć.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 550,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 550,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto85,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto85,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Małgorzata Kaczmarek
Wykształcenie muzyczne od lat uzupełnia w dziedzinie zarządzania - jest absolwentką podyplomowych studiów z zakresu Zarzadzania w kulturze oraz Polsko-Francuskiego Programu Studiów typu MBA na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2020 roku jest doktorantką Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UŁ w dziedzinie nauk o zarządzaniu i jakości.
Jako wykładowczyni od 2021 roku związana jest z Akademią Muzyczną w Łodzi na wydziale Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej, w Instytucie Mediów i Produkcji Muzycznej (głównie na kierunku Zarządzanie Produkcją Muzyczną). Prowadzi zajęcia z zarządzania w kulturze, produkcji koncertów oraz animacji społeczno-kulturowej. Jest również promotorem pomocniczym prac dyplomowych.
Swoje zainteresowania naukowe sytuuje wokół strategii rozwoju i sprawnego zarządzania w instytucjach kultury, polityki kulturalnej oraz ekonomiczno-społecznych aspektów funkcjonowania jednostek sektora kultury w Polsce.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacje, skrypty z prowadzonych zajęć.