Rozwijanie współpracy zespołowej
Rozwijanie współpracy zespołowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pełniących rolę managera w placówce medycznej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności, które mają znacznie poprawić współpracę w zespole i podwyższyć poziom zaangażowania pracowników. Szkolenie skupione jest na rozwijaniu współpracy zespołowej, roli właściciela jako autorytetu, motywowania pracowników, stawiania celów, skutecznej kooperacji ludzi ze sobą. Uczestnik po szkoleniu potrafi znacznie zwiększyć efektywność organizacyjną i osiąga lepsze wyniki.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Szkolenie przeznaczone jest dla managerów placówek medycznych.Po szkoleniu uczestnik będzie posiadał wiedzę z zakresu: budowy współpracującego ze sobą zespół, szczególnie w środowisku kobiecym; optymalizowania procesów w firmie wspierających współpracę; pracy z kobietami i z pokoleniem XYZ; zasad budowania zespołu i ról zespołowych w ujęciu zadaniowym i charakterologicznym; stylów zarządzania; cech, jakimi powinien wyróżniać się dobry lider i przywódca; sposobów motywowania zespołu. Uczestnik szkolenia zdobędzie kompetencje: budowania odpowiedniej struktury organizacyjnej; usprawniania procesów poprawiających współpracę zespołową; lepszego zarządzania w środowisku pracy z kobietami i ich emocjami; pracy z pokoleniem osób najmłodszych i skutecznego ich motywowania do pracy; wspierania współpracy zespołowej na każdym etapie rozwoju zespołu; wyznaczania celów poszczególnym członkom zespołu; rozwiązywania konfliktów i mediacji; stosowania stylu zarządzania dopasowanego do własnej firmy; rozwiązywania problemów z życia placówki, które mają swoje źródła w różnicach charakterologicznych. Uczestnicy szkolenia będą korzystali z materiałów przygotowanych przez wykładowcę. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy napiszą test wiedzy przed i po szkoleniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
1. Współpraca w zespole medycznym
- Jak zarządzać zespołem, gdy nie ma na nic czasu?
- Dlaczego w zespole „każdy sobie rzepkę skrobie” – bariery we współpracy.
- Dlaczego ludzie nie mają dobrych wyników – jak stworzony system pracy może psuć współpracę zespołową.
2. Zespół jako organizacja
- 5 poziomów organizacyjnych – jak poznać, na którym poziomie jest nasza firma?
- Jak zaplanować kolejne kroki zmiany organizacji pracy zespołowej w naszej firmie?
- Struktura organizacyjna – jak zbudować dobrze działający zespół?
- Ludzie czy funkcje – czego tak naprawdę nam potrzeba?
- Komunikacja w zespole – zasady przepływu informacji.
3. Procesy
- Jak budować strukturę organizacyjną w oparciu o procesy?
- Jak znajdywać luki w procesach, które hamują osiągnięcie pożądanych efektów?
- Jak konstruować i modyfikować procesy?
- Jak komunikować zmiany w procesach i kontrola wdrożenia?
- Jak analizować, czy dany proces daje pozytywne rezultaty?
4. Kobiecy zespół
- Rodzaje kobiecych zachowań.
- Charakterystyka pracy w środowisku kobiecym.
- Jak zarządzać grupą kobiet, tak by ze sobą współpracowały?
- 5 złotych zasad zarządzania kobietami.
- Selekcjonowanie kobiet na kierowników.
- Jak z koleżanki stać się lubianą kierowniczką?
- Jak nie dać wejść sobie na głowę i być bardziej asertywnym
5. Praca z pokoleniem xyz
- Zmiana pokoleniowa – jak pracować z młodszymi osobami?
- Czym charakteryzuje się pokolenie XYZ?
- Jak motywować pokolenie XYZ?
- Jak szczerze doceniać pracowników?
- Jak motywować młodych ludzi do pracy?
6. Zasady budowania zespołu
- Cechy współpracującego zespołu.
- Współpraca w zespole i sprzyjające jej czynniki.
- Etapy zmiany w zespole.
7. Role zespołowe
- Jakich ról potrzebujemy w zespole?
- Test psychologiczny badający podział ról w zespole.
- Jakich ról potrzeba nam w zespole?
- Jakie role w zespole powinien realizować właściciel i kierownicy?
8. Proces rozwoju zespołu
- Etapy powstawania zespołu.
- Jak dopasować styl zarządzania do etapu rozwoju zespołu?
- Jak tworzyć poczucie wspólnego celu?
- Identyfikowanie ról i potencjału w zespole.
- Jak osiągnąć synergię działań zespołu?
9. Opór
- Przyczyny powstawania oporu wśród pracowników.
- Metody pracy z oporem pracowników.
Dzień II
1. Kaskadowanie celów na pracowników
- Jak określić cele dla całej grupy pracowników (lekarze, asystentki itp.)?
- Jak grupowo prezentować cele pracownikom?
- Jak indywidualizować cele i rozmawiać o nich z poszczególnymi pracownikami?
- Jak kierownik może pomagać współpracownikom osiągać założone cele?
- Na co zwracać uwagę, i czego unikać w rozmowie z lekarzami, by wspólnie się motywować, a nie sprzeczać o to, kto ma rację?
2. Gry zespołowe
- Jak rozpoznać kłamstwo, przeinaczanie prawdy, kombinatorstwo, walkę o dominację, stawianie siebie, jako osoby najważniejszej, manipulację rzeczywistością, próby znalezienia wad w systemie i wykorzystania ich i wiele innych mechanizmów dominacyjnych.
- Dlaczego ludzie w firmie nie chcą współpracować, zajmują się plotkami, wewnętrzną polityką i walką o bycie ważnym, zamiast skupić się na pracy?
- „W innym gabinecie też mieli z tą osobą problem?” – jak oczekiwać od ludzi tyle, ile można od nich oczekiwać i przestać wierzyć w pozory, rzekomą zmianę, czyjeś słowa?
- Jak rozpoznawać toksyczne osoby i sobie z nimi radzić?
- Dasz palec, a weźmie całą rękę – jak tworzyć reguły pracy, których trzymają się wszyscy?
- Zarządzanie emocjami – jak zrozumieć emocje drugiej osoby i budować empatyczne relacje?
- Lider w zespole – jak rozpoznać manipulację i się jej przeciwstawiać?
3. Dwustronna asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
- Tworzenie zespołu opartego na spójnych zasadach i jasnej komunikacji.
- Metody zarządzania konfliktami.
- Jak prowadzić konfrontację między pracownikami?
- Mediator sporów.
- Kiedy ludzie walczą o swoje interesy, a kiedy rzeczywiście interesuje ich dobro firmy – jak rozpoznać gry wewnętrzne i im nie ulegać?
- Kontrolowanie własnych emocji.
- Jak przekazywać prośby i polecenia oraz formułować potrzeby i oczekiwania?
- Sposoby sprawnego działania w przypadku presji i manipulacji.
- Kontrolowanie trudnej rozmowy.
- Kiedy i jak zwalniać pracowników?
4. Zasady motywowania zespołu
- Motywacja pracowników: poznawanie indywidualnych motywatorów i identyfikowanie potrzeb pracowników.
- Mocne strony pracowników: rozpoznawanie potencjału i talentów pracowników.
- Indywidualny styl motywowania pracownika: jak działać efektywnie i elastycznie.
- Rozwój jako motywator: ścieżki kariery i zadania rozwojowe.
- Motywujący lider: jego postawa i jej wzmacnianie.
- Gry komunikacyjne pracowników: jak je rozpoznać i zmienić w wartościowe relacje?
5. Styl zarządzania
- Stopień rozwoju pracownika a styl zarządzania.
- Czym różni się przywództwo od zarządzania?
- Zespołowe rozwiązywanie problemów.
- Facylitacja.
- Budowanie wizerunku przywódcy.
6. Kiedy i jak zwalniać pracowników
- Zachowania właściciela i kadry zarządzającej, które mogą powodować konflikty w zespole.
- Czego nie można oczekiwać od pracowników?
- Jak poznać, że wzajemne granice są przekraczane?
- Kiedy zaczynają się patologiczne sytuacje w firmie?
- Jak poznać toksycznych pracowników?
- Jak zabezpieczyć się przed negatywnymi skutkami zwolnienia?
- W którym momencie zwolnić pracownika i jak to zrobić?
7. Autorytet własny – jak go rozwijać?
- Poznawanie źródeł autorytetu.
- Wpływ wyznawanych wartości i misji życiowej na autorytet.
- Budowanie własnej wiarygodności.
- Identyfikacja własnego wizerunku.
8. Jak zarządzać przez nieobecność?
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Współpraca w zespole medycznym | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Zespół jako organizacja | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Procesy | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Kobiecy zespół | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Praca z pokoleniem xyz | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Przerwa | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Zasady budowania zespołu | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Role zespołowe | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Proces rozwoju zespołu | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Opór | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Kaskadowanie celów na pracowników | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Gry zespołowe | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Dwustronna asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Zasady motywowania zespołu | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Przerwa | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Styl zarządzania | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Kiedy i jak zwalniać pracowników | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Autorytet własny – jak go rozwijać? | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Jak zarządzać przez nieobecność? | Prowadzący Kamil Kuczewski | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 200,00 PLN
- Koszt usługi netto3 200,00 PLN
- Koszt godziny brutto200,00 PLN
- Koszt godziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kamil Kuczewski
Jego artykuły można przeczytać w gazetach i portalach stomatologicznych takich jak Stomatologia, Dental Tribune, Medical Tribune, Infodent, Dental Radio, Stomatologia, Dentowizja i Dentonet.
W 2009 r rozpoczął pracę w firmie CSA, która zajmowała się pozyskiwaniem klientów – tam przez 4 lata rozwijał firmę, aż doszedł do poziomu dyrektora zarządzającego, który kierował grupą 70 pracowników firmy. Firma osiągnęła 2 miejsce w obsłudze klienta i sprzedaży w Polsce. W roku 2013 rozpoczął współpracę z placówkami stomatologicznymi. Prowadził rozwój gabinetów stomatologicznych w gabinetach typu ‘start up’ oraz jednostkach funkcjonujących na rynku od kilkunastu lat. W zakresie jego obowiązków była optymalizacja modeli biznesowych. W roku 2015 r. na bazie swoich dotychczasowych doświadczeń i szkoleń zaczął edukować właścicieli placówek stomatologicznych, menadżerów i lekarzy dentystów, rozpoczynając projekt DentalWay, który dynamicznie rozwija się, aż do dziś.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają skrypt szkoleniowy pod koniec szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Osoby ubiegające się o dofinansowanie usługi prosimy o informację mailem na adres : biuro@dentalway.pl w celu potwierdzenia dostępności i rezerwacji miejsca. W mailu prosimy o zawarcie informacji: nazwa szkolenia, data, NIP firmy kierującej Uczestnika, imię i nazwisko Uczestnika oraz nr telefonu.
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie: http://dentalway.pl/regulamin-swiadczenia-uslug/
Koszty dojazdu, noclegu i wyżywienia nie są ujęte w koszcie usługi.
Po więcej informacji o naszej firmie i szkoleniach zapraszamy na www.dentalway.pl.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest w co najmniej 70% finansowane ze środków publicznych w myśl § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r. poz. 1722). W związku z powyższym niniejsza usługa szkoleniowa może zostać zwolniona z naliczenia podatku VAT.
Kursanci będą korzystać na zajęciach z materiałów szkoleniowych przygotowywanych przez Prowadzącego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi