Terapia ręki I i II stopnia
Terapia ręki I i II stopnia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami są nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, logopedzi, terapeuci, pedagodzy, psycholodzy, pedagodzy specjalni, nauczyciele wspomagający, terapeuci zajęciowi, inni specjaliści pracujący z dziećmi w wieku żłobkowym, przedszkolnym, szkolnym a także studenci i rodzice.
Jest to usługa adresowana do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”.
Usługa jest także adresowana do innych osób zainteresowanych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji26-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego prowadzenia diagnozy sprawności motorycznej dziecka, planowania i prowadzenia terapii ręki i zaburzeń motoryki małej oraz opracowania programów terapeutycznych z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb odbiorców, w tym osób z niepełnosprawnościami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - definiuje i charakteryzuje zagadnienia związane ze sprawnością motoryczną dziecka | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje pojęcie sprawności ręki i rozwoju psychomotorycznego dziecka- charakteryzuje zarys anatomii i fizjologii ręki - definiuje czym jest prawidłowa postawa oraz wpływ postawy dziecka na sprawność ręki - definiuje wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki - opisuje dysfunkcje procesów integracji sensorycznej i ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - opracowuje program terapii | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady konstruowania programu terapii- tworzy programy terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami - wybiera odpowiednie metody, ćwiczenia, zabawy i techniki wykorzystywane w terapii ręki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - dokształca się i pogłębia wiedzę w zakresie poszczególnych bloków tematycznych zrealizowanych w trakcie trwania szkolenia | Kryteria weryfikacji - zadaje pytania- uczestniczy aktywnie w warsztatach wykonując ćwiczenia - dzieli się swoim doświadczeniem z innymi uczestnikami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się - prowadzi diagnozę sprawności motorycznej dziecka | Kryteria weryfikacji - stosuje narzędzia pomocne w diagnostyce prawidłowego rozwoju dzieci | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się - planuje i prowadzi terapię ręki i zaburzeń motoryki małej | Kryteria weryfikacji - stosuje metody, ćwiczenia, zabawy i techniki wykorzystywane w terapii ręki- wykonuje masaż sensoryczny rąk - wprowadza umiejętności samoobsługowe - rozwija umiejętności grafomotoryczne u dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i ruchową | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Adresatami są nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, logopedzi, terapeuci, pedagodzy, psycholodzy, pedagodzy specjalni, nauczyciele wspomagający, terapeuci zajęciowi, inni specjaliści pracujący z dziećmi w wieku żłobkowym, przedszkolnym, szkolnym a także studenci i rodzice.
Jest to usługa adresowana do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”.
Usługa jest także adresowana do innych osób zainteresowanych.
1. Sprawność ręki a rozwój psychomotoryczny dziecka
2. Zarys anatomii i fizjologii ręki
3. Prawidłowa postawa, wpływ postawy dziecka na sprawność ręki
4. Wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki
5. Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny
6. Rozwój chwytu pisarskiego
7. Omówienie zasad konstruowania programu terapii
8. Tworzenie programów terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami
9. Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki
10. Masaż sensoryczny rąk
11. Prezentacja narzędzi pomocnych w diagnostyce prawidłowego rozwoju dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń funkcji ręki
12. Podstawowe zasady pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną
13. Podstawowe zasady pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
14. Cele i założenia terapii ręki dziecka z MPD
15. Zasady wprowadzania umiejętności samoobsługowych
16. Etapy rozwijania umiejętności grafomotorycznych u dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i ruchową (rysowanie, kolorowanie, modelowanie)
17. Ćwiczenia i zabawy wykorzystywane podczas terapii z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa
18. Prezentacja materiałów filmowych
19. WALIDACJA
Praca w grupie max. 15 - osobowej, wykład, dyskusja, warsztaty, ćwiczenia
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut. Program szkolenia realizowany jest podczas 10 godzin zajęć dydaktycznych (jeden dzień szkoleniowy trwający 10 godz. dydaktycznych).
Szkolenie kończy się walidacją, która trwa 1 godzinę dydaktyczną (45 min.) i nie wlicza się w czas trwania usługi.
Łącznie szkolenie obejmuje 11 godzin dydaktycznych (10 godzin zajęć i 1 godzina walidacji).
Przerwa nie wlicza się w czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Sprawność ręki… Zarys anatomii... Prawidłowa postawa,… Wpływ napięcia mięśniowego na… Dysfunkcje procesów… Rozwój chwytu pisarskiego | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Omówienie zasad...Tworzenie programów terapeutycznych...Prezentacja wybranych metod,… Masaż sensoryczny rąk. Prezentacja narzędzi pomocnych… | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Podstawowe zasady pracy z dziećmi z niepełnosprawnością …Podstawowe zasady pracy z dziećmi z zaburzeniami … Cele i założenia terapii ręki … Zasady wprowadzania umiejętności … | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Etapy rozwijania umiejętności grafomotorycznych u dzieci… Ćwiczenia i zabawy wykorzystywane podczas terapii z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Ćwiczenia i zabawy wykorzystywane podczas terapii z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa Prezentacja materiałów filmowych | Prowadzący Ewa Kaniewska-Mackiewicz | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto50,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Kaniewska-Mackiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach usługi słuchacz otrzymuje materiały w wersji papierowej i elektronicznej (skrypty, prezentacja multimedialna).
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu ,,Kierunek - Rozwój".
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut, łącznie 10 godzin + 1 godzina dydaktyczna walidacji, która nie wlicza się w czas trwania usługi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi