Akademia HR - Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności
Akademia HR - Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- właściciele firm, przedsiębiorstw, organizacji - niezależnie od jej wielkości,
- osoby odpowiedzialne za politykę personalną firmy,
- kadry HR,
- kadra menadżerska,
- pracowników, wobec których właściciele mają plany związane z awansem na stanowisko kierownicze
- u których stwierdzono lukę kompetencyjną w zakresie Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności.
- osoby które przez firmę zostały zgłoszone do udziału w projekcie.
- nie jest wymagany opis funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- uczestnicy usługi nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników2
- Data zakończenia rekrutacji26-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do tworzenia środowiska pracy oraz programów HR, które promują równość i włączanie wszystkich pracowników, niezależnie od ich płci, wieku, niepełnosprawności, pochodzenia etnicznego czy światopoglądu. Uczestnicy zdobędą umiejętności umożliwiające zapewnienie sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji, a także wdrażanie rozwiązań gwarantujących przejrzysty dostęp do kluczowych informacji związanych z zatrudnieniem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie zasad równości szans, niedyskryminacjii transparentności oraz ich wpływ na kształtowanie polityki personalnej współczesnych organizacji. | Kryteria weryfikacji wybiera przykłady pozytywnych i negatywnych działań dla organizacji w obszarze równości szans i niedyskryminacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje główne przepisy i regulacje prawne (w szczególności zapisyKodeksu Pracy) związane z równym traktowaniem w miejscu pracy | Kryteria weryfikacji rozpoznaje regulacje prawne dotyczące równego traktowania(np. ustawy antydyskryminacyjne, dyrektywy unijne)rozpoznaje, kiedy dochodzi do łamania zasad dotyczących równego traktowania, wskazuje odpowiednie działania lub procedury korygujące | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje rozwiązania pozwalające na kształtowanie / wzmacnianiepartnerskiego podejścia do relacji między firmą a pracownikami | Kryteria weryfikacji - wskazuje cechy i elementy sprzyjające lub przeszkadzające w partnerskim podejściu w relacjach między pracodawcą a pracownikami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prawidłowo identyfikuje oraz przeciwdziała wszelkim przejawommobbingu i dyskryminacji(bezpośredniej i pośredniej) w miejscu pracy rozumianej jako nierówne, niesprawiedliwe traktowanie danej osoby (lub grupy) ze względu na cechę, która ją wyróżnia | Kryteria weryfikacji - wskazuje przykłady zachowań kwalifikujących się do mobbingu i różnych form dyskryminacji, rozpoznaje przejawy mobbingu i dyskryminacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża projekty i procesy HR dotyczące takich obszarów jak: rekrutacjai selekcja, awanse i rozwój, polityka wynagrodzeń, podział pracy itp., w oparciu o zasady równości szans | Kryteria weryfikacji identyfikuje i omawia znaczenie różnorodności w miejscu pracy, planuje proces rekrutacji, który promuje równość szans i jest wolny od dyskryminacji, stosuje obiektywne i sprawiedliwe metody oceny kandydatów, aby eliminować uprzedzenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Przygotowuje i wdraża procedury przeciwdziałania dyskryminacjii mobbingowi w miejscu pracy | Kryteria weryfikacji identyfikuje przykłady dyskryminacji i mobbingu w miejscach pracy, rozpoznaje sygnały ostrzegawcze i symptomatologię problemy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Wdraża działania i programy ukierunkowane na zapewnieniepartnerskich relacji, pełnego uczestnictwa i włączania wszystkich pracowników (bez względu na wyróżniające ich cechy) w firmową społeczność oraz na zagwarantowanie ich uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacyjnego | Kryteria weryfikacji definiuje pojęcie „partnerskie relacje” | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa właściwe dla firmy (i odpowiednie do potrzeb pracowników)oraz wdraża okresowe działania wyrównawcze, zmierzające do zrównania szans wszystkich lub znacznej liczby zatrudnionych osób, mające na celu zniesienie faktycznych lub potencjalnych nierówności | Kryteria weryfikacji - definiuje działania wyrównawcze (np. mentoring, coaching, programy wsparcia)- wybiera właściwe dla kultury organizacyjnej związanych z równością szans i dostępu do rozwoju w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża transparentne i akceptowalne przez wszystkie grupypracowników zasady wynagradzania | Kryteria weryfikacji Sporządza plan badania opinii wśród pracowników dotyczących akceptacji nowych zasad wynagradzania, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje w fi rmie wartości i postawyrównego, partnerskiegotraktowania wszystkich pracownikóworaz wrażliwości na wszelkie przejawy nierówności (w tym równychszans dla kobiet i mężczyzn) oraz nieulegania stereotypom dotyczącympracowników o wyróżniających cechach (w tym pochodzenie etniczne, światopogląd itp.). Upowszechnia wiedzę z tego zakresu | Kryteria weryfikacji Wymienia najważniejsze działania ukierunkowane na równie traktowanie wszystkich | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kreuje warunki dla funkcjonowania przejrzystego, jawnego dostępu doinformacji ważnych dla pracowników | Kryteria weryfikacji Opisuje sposób w jaki wprowadzi bardziej przystępny dostęp do informacji, procedury udostępniania informacji, sprawdzanie czy stają się one bardziej przystępne i zrozumiałe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związanyz realizacją polityki i programów równościowych | Kryteria weryfikacji Ocenia poziom zrozumienia i znajomości polityki równościowej, monitoruje zmiany w zachowaniach pracowników związanych z równością(np. zgłaszanie przypadków dyskryminacji, inicjatywy na rzecz różnorodności, zbiera sugestie na temat obszarów do poprawy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kompetencja: Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności.
Grupa kompetencji: Kompetencje profesjonalne.
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji Umiejętność wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności. Kształtowanie środowiska pracy oraz programów HR ukierunkowanych na zapewnienie wszystkim pracownikom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne lub światopogląd – sprawiedliwego, pełnego uczestnictwa we wszystkich aspektach życia organizacji na jednakowych zasadach. Zapewnienie przejrzystego, jawnego dostępu do informacji ważnych dla pracowników..
Grupą docelową są osoby zgłoszone do projektu przez firmę, posiadające lukę kompetencyjną z zakresu: Umiejętności wdrożenia zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności, w tym osoby z zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów, przedsiębiorców i właścicieli firm ponadto, nie jest wymagany opis funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
Przed rozpoczęciem szkolenia, uczestnicy mogą uzupełnić swoją wiedzę poprzez kursy online dostępne na polskich platformach edukacyjnych takich jak Navoica i Akademia PARP, a także literaturę branżową, w tym książki i artykuły dostępne w polskich bibliotekach cyfrowych. Warto również skorzystać z warsztatów, seminariów tematycznych.
1. Wprowadzenie do równości szans i niedyskryminacji w środowisku pracy ( teoria )
- Znaczenie zasad równości szans i ich wpływ na politykę personalną.
- Przykłady współczesnych rozwiązań wspierających równy dostęp do rozwoju i możliwości zawodowych.
- Omówienie znaczenia transparentności w firmie i jej wpływu na budowanie partnerskich relacji.
2. Podstawy prawne: Równe traktowanie w miejscu pracy ( teoria )
- Przegląd przepisów prawnych dotyczących równego traktowania, w tym zapisów Kodeksu Pracy.
- Prawne aspekty zakazu dyskryminacji w miejscu pracy: dyskryminacja bezpośrednia i pośrednia.
- Ochrona pracowników przed mobbingiem – definicje, przykłady, odpowiedzialność pracodawcy.
3. Identyfikacja i przeciwdziałanie dyskryminacji oraz mobbingowi ( teoria )
- Rozpoznawanie przejawów dyskryminacji i nierównego traktowania.
- Techniki przeciwdziałania mobbingowi i budowania kultury przeciwdziałania dyskryminacji.
- Case studies: analiza sytuacji i propozycje działań naprawczych.
4. Implementacja projektów i procesów HR w oparciu o zasady równości szans ( praktyka )
- Zasady równości w rekrutacji, selekcji, awansach i rozwoju zawodowym.
- Transparentność wynagrodzeń i budowanie sprawiedliwej polityki wynagrodzeń.
- Kształtowanie polityki awansów i podziału pracy zgodnie z równymi szansami.
5. Tworzenie i wdrażanie procedur przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi ( praktyka )
- Krok po kroku: przygotowanie procedur antydyskryminacyjnych.
- Wdrażanie skutecznych ścieżek zgłaszania naruszeń.
- Omówienie korzyści wynikających z posiadania jasnych procedur oraz monitorowania ich przestrzegania.
6. Budowanie kultury partnerskich relacji i włączania wszystkich pracowników ( praktyka )
- Działania i programy HR wspierające pełne uczestnictwo i włączanie różnorodnych grup pracowniczych.
- Przykłady programów wspierających różnorodność i integrację w firmie.
- Warsztat: analiza przykładów firm o rozwiniętej kulturze inkluzji i ich strategii.
7. Działania wyrównawcze: tworzenie równości szans i zapobieganie nierównościom ( praktyka )
- Definicja i cele działań wyrównawczych – równość szans dla wszystkich pracowników.
- Implementacja okresowych działań zmierzających do wyrównania szans (m.in. dla kobiet i mężczyzn, osób z niepełnosprawnościami).
- Określanie właściwych działań dla specyfiki firmy i potrzeb pracowników.
8. Monitoring i ocena polityki równościowej ( praktyka )
- Narzędzia monitorowania poziomu satysfakcji pracowników i efektywności polityki równościowej.
- Tworzenie raportów oraz analiza wyników dotyczących realizacji zasad równości szans.
- Omówienie metod adaptacji polityk równościowych w oparciu o wyniki monitoringu i opinie pracowników.
Walidacja efektów uczenia się ( praktyka )
Uczestnicy usługi nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.: ćwiczenia, burza mózgów, studium przypadków, metoda symulacyjna, rozmowa kierowana.
Weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się dokonywana będzie w trakcie realizacji szkolenia na bieżąco na podstawie testów przed i po szkoleniu, quizów, zadań praktycznych, podsumowania dokonywane indywidualnie.
Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw).
Program zawiera wszystkie efekty uczenia się.
Przerwy oraz walidacja wliczają się w czas trwania usługi.
Zajęcia teoretyczne 3 godzin zegarowych.
Zajęcia praktyczne 8 godzin zegarowych.
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla firmy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie do szkolenia: Cele, omówienie programu, zasady równości szans w środowisku pracy. (teoria) | Prowadzący Joanna Niczyporuk | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Podstawy prawne: Przepisy dotyczące równego traktowania i zakazu dyskryminacji. (teoria) | Prowadzący Joanna Niczyporuk | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Przerwa | Prowadzący Joanna Niczyporuk | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Identyfikacja i przeciwdziałanie dyskryminacji oraz mobbingowi: Rozpoznawanie nierówności i naruszeń. (teoria) | Prowadzący Joanna Niczyporuk | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Implementacja projektów HR opartych na zasadach równości: Rekrutacja, selekcja, wynagrodzenia. (praktyka) | Prowadzący Joanna Niczyporuk | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Tworzenie procedur antydyskryminacyjnych i antymobbingowych: Przygotowanie procedur, ścieżki zgłaszania naruszeń. (praktyka) | Prowadzący Joanna Niczyporuk | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Przerwa | Prowadzący Joanna Niczyporuk | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Budowanie kultury partnerskich relacji i włączania wszystkich pracowników (praktyka) | Prowadzący Joanna Niczyporuk | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Działania wyrównawcze: tworzenie równości szans i zapobieganie nierównościom (praktyka) | Prowadzący Joanna Niczyporuk | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 przerwa | Prowadzący Joanna Niczyporuk | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Monitoring i ocena polityki równościowej (praktyka) | Prowadzący Joanna Niczyporuk | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja efektów uczenia się ( test teoretyczny, debata swobodna, obserwacja w warunkach symulowanych ) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,82 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,82 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Niczyporuk
studiów podyplomowych z Zarządzania i Marketingu na Politechnice Lubelskiej.
** Odbyte liczne szkolenia m.inn. Szkolenie I stopnia Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach,
Pracownik HR VCC – kurs trenerski, Kurs Trenerski – metody pracy grupowej, Train the Trainers –
Amerykański Certyfikat Trenerski, NLP Praktyk, cykl szkoleń autorskich Anthonego Robbinsa w
Londynie, Kurs Samokontroli Umysłu Metodą Silvy poziomy I, II, III, ukończonych wiele kursów z
technik sprzedaży, komunikacji, zarządzania i organizacji firmy, technik marketingu, rozwoju
osobistego.
16 lat doświadczenia w zarządzaniu firmą. 5 lat jako menadżer w 5 oddziałach ze 150
pracownikami. Od 2008 roku jako właściciel firmy outsourcingowo-szkoleniowej przeszkolonych
około 15 000 osób w różnych dziedzinach.
Pozyskiwanie kontrahentów współpraca m.in. z Reiffeisen, Millenium Bank, Netia, mBank, NOM.
Zarządzanie kampaniami marketingowymi, finansami i ZZL.
14 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń gdzie przekazuje swoją praktyczna wiedzę z technik
sprzedaży, komunikacji, zarządzania i organizacji firmy, marketingu, przedsiębiorczości,
przeprowadzonych co najmniej 120-
godzin szkoleń o podobnej tematyce dla osób
dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia
szkolenia.
W sumie przeprowadzonych ponad 5000 godz. szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
zeszyt, długopis, niezbędne pomoce i materiały szkoleniowe, materiały w formie elektronicznej oraz papierowej
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz podpisanie umowy z Operatorem projektu.
Cena obejmuje szkolenie objęte dofinansowaniem w wysokości przynajmniej 70% w przypadku mniejszego dofinansowania doliczamy 23% VAT. (szkolenia zawodowe finansowane w min. 70% ze środków publicznych podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień; w innym przypadku do podanej ceny netto należy doliczyć 23% VAT.
Szkolenie ma charakter otwarty jednakże możemy je dostosować do indywidualnych preferencji i potrzeb firmy jako szkolenie zamknięte dedykowane dla konkretnej firmy. W takim przypadku prosimy o bezpośredni kontakt.
W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy. Unlimited Centrum Szkoleń Lublin tel 533 993 337.
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych (obejmuje 11 godz. - w tym: trzy przerwy 15 min. oraz walidacja 45 min).
Jeśli w usłudze uczestniczą osoby z niepełnosprawnością, usługa i warunki zostaną dostosowane do ich potrzeb.
Uczestnik otrzyma Zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu. Uczestnik zobowiązany jest do oceny usługi w BUR po jej zakończeniu.
Podczas każdego dnia szkolenia zostanie udostępniona lista obecności do podpisu. Cena usługi zawiera koszt walidacji.
Warunkiem otrzymania refundacji jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenie zajęć w formie walidacji na poziomie min 55 %.
Istnieje rozdzielność pomiędzy procesem kształcenia i walidacji tzn. os. prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Za przygotowanie, przeprowadzenie, ocenę testu wiedzy odpowiada osoba prowadząca walidację usługi na podstawie programu, skryptu, efektów uczenia się i kryteriów weryfikacji.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi