Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - usługa szkoleniowa
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - usługa szkoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa dedykowana dla:
- przyszłych specjalistów ds. HR,
- pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy menedżerów
- kandydatów na menedżerów
- osób odpowiedzialnych za kadry i płace
- księgowych
Doświadczenie z zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu nie jest wymagane od uczestników przed rozpoczęciem szkolenia
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji26-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu usługi samodzielnie i efektywnie wspiera pracodawcę w zarządzaniu zasobami ludzkimi w obszarze zróżnicowanego potencjału i talentów pracowników/kandydatów do pracy. Poprzez umiejętność samodzielnego diagnozowania dostosowuje kompetencje pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji umożliwiając ich reskilling.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy namożliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zmiany na rynku pracy iwskazuje konkretne trudności, wyzwania, jakie ta zmiana wywołuje zarówno na poziomie rekrutacji jak i na etapie utrzymania pracownika | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjałuzawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie | Kryteria weryfikacji Wymienia metody oceny potencjałukandydata/pracownika, sposoby weryfikacji i dopasowuje ich zakres do specyfiki firmy/działu/stanowiska | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłepotrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów) | Kryteria weryfikacji Definiuje potrzeby organizacji wzakresie określonych kwalifikacji, kompetencji i doświadczenia personelu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalnekorzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania i potencjału pracowników | Kryteria weryfikacji Wymienia przewagi zróżnicowaniapracowników i ich potencjału oraz potrafi wskazać korzyści z tego płynące dla firmy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR,pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie narzędzia i tworzyprocesy HR służące monitorowaniu i podnoszeniu poziomu kompetencji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędziaHR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych | Kryteria weryfikacji Aktualizuje rozwiązania i narzędzia HRwzględem wyzwań organizacyjnych i społecznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżekkariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników | Kryteria weryfikacji Tworzy ścieżki rozwoju kariery | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystujepotencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników | Kryteria weryfikacji Dostrzega zróżnicowanie pracowników iwymienia korzyśc | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymianywiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń | Kryteria weryfikacji Tworzy programy wymiany wiedzymiędzy młodszym a dojrzalszym personelem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie igotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji | Kryteria weryfikacji zwiększa potrzebystałego rozwoju kompetencji i motywacji wewnętrznej do uczenia się przez całe życie | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturępracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe | Kryteria weryfikacji Tworzy mapę wartości i kulturyorganizacyjnej propagującej stawianie czoła wyzwaniom rozwojowym | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Identyfikacja potencjału i talentów
1. Rozpoznanie talentów i wzmocnienie pracowników. Zrozumienie kluczowych kompetencji i umiejętności zespołu, w tym rozpoznawanie mocnych stron.
2. Aspiracje i potrzeby rozwojowe. Analiza potrzeb pracowników i ich indywidualnych ścieżek rozwoju.
3. Lista pożądanych kompetencji dla wybranych stanowisk. Określenie kluczowych kompetencji dla wybranych ról oraz wymaganych poziomów umiejętności.
4. Ocena potencjału i kompetencji pracowników.
Przegląd metod oceny potencjału
1. Wspieranie rozwoju pracowników - różne poziomy delegowania zadań.
2. Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk. Prowadzenie rozmów rozwojowych.
3. Udzielanie wartościowego i konstruktywnego feedbacku (doceniającego).
4. Stosowanie narzędzia Team Canvas do pracy zespołowej.
5. Wypracowywanie wspólnych zasad pracy zespołowej. Lepsza komunikacja i efektywna praca zespołowa na bazie różnorodności
Rozwój i utrzymanie zaangażowania
1. Rozwój oparty na mocnych stronach. Skuteczne rozwijanie umiejętności pracowników poprzez wykorzystanie ich naturalnych talentów.
2. Skuteczna informacja zwrotna. Jak udzielać feedbacku dostosowanego do specyfiki pokoleń
3. Zarządzanie onboardingiem i wprowadzeniem pracowników. Tworzenie skutecznych procesów onboardingu, planów wdrożenia oraz szkoleń
4. Budowanie kultury odpowiedzialności za rozwój. Kształtowanie kultury odpowiedzialności za rozwój osobisty i wspólny cel organizacji.
Motywacja i kultura pracy
1. Motywowanie pracowników i automotywacja. Narzędzia do budowania motywacji wewnętrznej oraz przeciwdziałania zjawiskom takim jak "quiet quitting."
2. Przekazywanie wiedzy między pokoleniami. Jak optymalnie wykorzystać współpracę czterech pokoleń w zespole.
3. Korzyści z pracy w zróżnicowanych zespołach. Wpływ różnorodności wiekowej, doświadczeniowej i kompetencyjnej na efektywność zespołu.
Weryfikacja osiągniętych efektów kształcenia: wywiad swobodny
Walidacja jest wliczana do procesu kształcenia, a tym samym czasu trwania usługi rozwojowe. W czas trwania usługi zostały wliczone przerwy.
Uczestnik po ukończeniu usługi samodzielnie i efektywnie pozyskuje (w tym proces rekrutacji) oraz wykorzystuje zróżnicowany potencjał / talenty / doświadczenia pracowników. Dostosowuje kompetencje pracowników do
nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji . Uczestnik po usłudze kształtuje otwartość na wyzwania rozwojowe.
Doświadczenie z zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu nie jest wymagane od uczestników przed udziałem w szkoleniu.
Usługa zostanie przeprowadzona w wymiarze 36 godzin dydaktycznych (45 min) co daje 27 godziny zegarowe (60 min) wynikające z harmonogramu usługi.
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Rozpoznanie talentów i wzmocnienie pracowników. Zrozumienie kluczowych kompetencji i umiejętności zespołu, w tym rozpoznawanie mocnych stron. | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Aspiracje i potrzeby rozwojowe. Analiza potrzeb pracowników i ich indywidualnych ścieżek rozwoju. | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Przerwa | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Lista pożądanych kompetencji dla wybranych stanowisk. Określenie kluczowych kompetencji dla wybranych ról oraz wymaganych poziomów umiejętności. | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Ocena potencjału i kompetencji pracowników. | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 27-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Wspieranie rozwoju pracowników - różne poziomy delegowania zadań. | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk. Prowadzenie rozmów rozwojowych. | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Przerwa | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Udzielanie wartościowego i konstruktywnego feedbacku (doceniającego). | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Stosowanie narzędzia Team Canvas do pracy zespołowej. | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Wypracowywanie wspólnych zasad pracy zespołowej. Lepsza komunikacja i efektywna praca zespołowa na bazie różnorodności | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Rozwój oparty na mocnych stronach. Skuteczne rozwijanie umiejętności pracowników poprzez wykorzystanie ich naturalnych talentów. | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Skuteczna informacja zwrotna. Jak udzielać feedbacku dostosowanego do specyfiki pokoleń | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Przerwa | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Zarządzanie onboardingiem i wprowadzeniem pracowników. Tworzenie skutecznych procesów onboardingu, planów wdrożenia oraz szkoleń | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Budowanie kultury odpowiedzialności za rozwój. Kształtowanie kultury odpowiedzialności za rozwój osobisty i wspólny cel organizacji. | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 29-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Motywowanie pracowników i automotywacja. Narzędzia do budowania motywacji wewnętrznej oraz przeciwdziałania zjawiskom takim jak "quiet quitting." | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przekazywanie wiedzy między pokoleniami. Jak optymalnie wykorzystać współpracę czterech pokoleń w zespole. | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Przerwa | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Korzyści z pracy w zróżnicowanych zespołach. Wpływ różnorodności wiekowej, doświadczeniowej i kompetencyjnej na efektywność zespołu. | Prowadzący Natalia Smolarek | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja usługi - wywiad swobodny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto158,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto158,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Smolarek
Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Szkoły Analizy Transakcyjnej 101 i HR Master.
Konsultant ds. wdrażania narzędzi i praktyk, pozwalających rozumieć zachowania i decyzje
indywidualne osób, złożone relacje interpersonalne i procesy w zespołach. Szkoli i doradza m.in. z
zakresu zawierania wewnętrznych kontraktów w organizacji, budowania i utrzymywania motywacji
pracowników, diagnozowania efektywności zespołu oraz zarządzania zmianami w
przedsiebiorstwie. Posiada doświadczenie z zakresie szkolenia z zakresu wdrażania nowych form
organizacji pracy w sektorze MŚP, polegające na analizie potrzeb organizacji, dobraniu
odpowiednich form organizacji pracy oraz ekonomizacji procesu zarządzania zasobami ludzkimi.
Posiada doświadczenie zawodowee zdobyte nie wcześniej niż 5 lat, liczone przed datą rozpoczęcia
realizacji usługi rozwojowej w wymiarze minimum 120h w zakresie tematycznym usługi szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w formacie pdf takie jak prezentacja, case study oraz ćwiczenia praktyczne w trakcie trwania usługi na podany przez siebie adres mailowy
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi