,,Budowanie Relacji i Ekologicznej Świadomości: NVC z Zielonym Podejściem"-szkolenie
,,Budowanie Relacji i Ekologicznej Świadomości: NVC z Zielonym Podejściem"-szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele, osoby na stanowiskach wspierających, pracownicy sprawujący opiekę nad dziećmi. Do odbycia szkolenia nie jest wymagana specjalistyczna wiedza z zakresu psychologii, natomiast wymagana jest praca z dziećmi. Grupę docelową stanowią osoby, które chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie edukacji ekologicznej i zrównoważonego rozwoju i przekazywać je dzieciom za pomocą NVC.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do stosowania modelu komunikacji bez przemocy, budowania atmosfery współpracy oraz zaznajamia z podstawowymi założeniami komunikacji bez przemocy przy rozwijaniu zielonych kompetencji, promując włączanie tematów zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności ekologicznej w proces komunikacyjny, co wspiera świadomość ekologiczną i budowanie harmonijnych relacji w środowisku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:-Rozpoznaje wpływ komunikacji na relacje, zdolności poznawcze oraz rozwój postaw proekologicznych i zrównoważonych zachowań. - Definiuje podstawowe założenia komunikacji bez przemocy w kontekście zrównoważonego rozwoju i proekologicznych relacji. | Kryteria weryfikacji Wiedza:- Uczestnik wskazuje, jak odpowiednio dobrana komunikacja może promować wśród dzieci i dorosłych proekologiczne nawyki, np. oszczędzanie zasobów, zmniejszenie zużycia energii czy segregację odpadów. -Uczestnik definiuje , jak wykorzystanie NVC w komunikacji może wspierać działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, promować odpowiedzialne korzystanie z zasobów i budować świadomość ekologiczną wśród różnych grup społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- identyfikuje trudne lub konfliktowe komunikaty związane z ochroną środowiska (np. sprzeciw wobec działań proekologicznych, obawy dotyczące zmian stylu życia). - skutecznie stosuje model '4 kroki' (obserwacja, uczucia, potrzeby, prośba) w komunikacji dotyczącej tematów związanych z ochroną środowiska, zrównoważonym rozwojem i ekologicznymi zachowaniami | Kryteria weryfikacji Umiejętności:-wyraźnie wskazuje sytuacje, w których pojawiają się sprzeczne lub trudne komunikaty dotyczące działań proekologicznych, np. sprzeciw wobec wprowadzania inicjatyw takich jak segregacja odpadów, redukcja zużycia plastiku, wprowadzanie energooszczędnych technologii, promowanie transportu publicznego, czy ograniczanie emisji dwutlenku węgla, oraz obawy przed zmianami stylu życia z tym związanymi. -Uczestnik precyzyjnie i bez oceny opisuje obserwacje dotyczące wyzwań ekologicznych (np. zanieczyszczenie, nadmierne zużycie zasobów) i formułuje konkretne i realistyczne prośby, które zachęcają do działań proekologicznych (np. ograniczenie zużycia plastiku, segregacja odpadów) z poszanowaniem potrzeb innych osób. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- nawiązuje i utrzymuje prawidłowe relacje interpersonalne, które promują zrównoważony rozwój i odpowiedzialność ekologiczną | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:- angażowanie się w grupowe dyskusje dotyczące zrównoważonego rozwoju oraz współpraca w zespołach przy projektach ekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęJagoda Gajda
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Warunki organizacyjne : sala gotowa na przyjęcie do 17 osób, krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczone w czas trwania szkolenia. Aby uczestniczyć w szkoleniu nie jest wymagana wiedza z zakresu psychologii, natomiast wymagana jest praca w zespole większym niż 2 osoby.
Dzień 1
1. Przywitanie się, ustalenie zasad współpracy
2. Czym jest komunikacja. Rodzaje komunikacji, wpływ komunikacji na relacje i zdolności poznawcze oraz wspieranie ekologicznych postaw i odpowiedzialnych decyzji
3. Metody koncentracji uwagi i ich wpływ na rozwój i sposoby komunikacji oraz ich zastosowanie w komunikacji proekologicznej i w tworzeniu zrozumiałych przekazów dotyczących ochrony środowiska.
4. Podstawowe założenia komunikacji bez przemocy z uwzględnieniem ich zastosowania w kontekście działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska.
5. Model "4 kroki" komunikacji bez przemocy i jego wykorzystanie do promowania proekologicznych zachowań oraz zrozumienia potrzeb środowiska.
Dzień drugi:
1. Wprowadzanie elementów modelu do codziennej komunikacji i zastosowanie go w relacjach z dziećmi i współpracownikami w kontekście działań na rzecz środowiska.
2. Techniki rozwijania empatii w kontekście komunikacji proekologicznej, aby lepiej rozumieć zachowania i potrzeby związane z ochroną środowiska.
3. Jak budować szacunek i zaufanie?Rola zaufania w relacjach interpersonalnych oraz jego znaczenie w kontekście działań proekologicznych i zrównoważonego rozwoju
4.Techniki i narzędzia wspierające budowanie zaufania w zespole oraz w społecznościach zaangażowanych w działania proekologiczne.
5. Jak rozwijać empatię w kontekście problemów środowiskowych i zrównoważonego rozwoju?
6. Strategie przekształcania trudnych lub konfliktowych komunikatów związanych z ochroną środowiska w konstruktywne rozmowy.
7. Techniki tworzenia przestrzeni dla współpracy i dialogu w kontekście działań na rzecz ochrony środowiska.
8. Narzędzia i metody wspierające współpracę, w tym działania proekologiczne
9. Walidacja
10. Podsumowanie i rozdanie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Przywitanie się, ustalenie zasad współpracy | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Czym jest komunikacja. Rodzaje komunikacji, wpływ komunikacji na relacje i zdolności poznawcze oraz wspieranie ekologicznych postaw i odpowiedzialnych decyzji | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Metody koncentracji uwagi i ich wpływ na rozwój i sposoby komunikacji oraz ich zastosowanie w komunikacji proekologicznej i w tworzeniu zrozumiałych przekazów dotyczących ochrony środowiska. | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Podstawowe założenia komunikacji bez przemocy z uwzględnieniem ich zastosowania w kontekście działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Model "4 kroki" komunikacji bez przemocy i jego wykorzystanie do promowania proekologicznych zachowań oraz zrozumienia potrzeb środowiska. | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Wprowadzanie elementów modelu do codziennej komunikacji i zastosowanie go w relacjach z dziećmi i współpracownikami w kontekście działań na rzecz środowiska. | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Techniki rozwijania empatii w kontekście komunikacji proekologicznej, aby lepiej rozumieć zachowania i potrzeby związane z ochroną środowiska. | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Jak budować szacunek i zaufanie? Rola zaufania w relacjach interpersonalnych oraz jego znaczenie w kontekście działań proekologicznych i zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Techniki i narzędzia wspierające budowanie zaufania w zespole oraz w społecznościach zaangażowanych w działania proekologiczne | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Jak rozwijać empatię w kontekście problemów środowiskowych i zrównoważonego rozwoju? | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Strategie przekształcania trudnych lub konfliktowych komunikatów związanych z ochroną środowiska w konstruktywne rozmowy | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Techniki tworzenia przestrzeni dla współpracy i dialogu w kontekście działań na rzecz ochrony środowiska. | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Narzędzia i metody wspierające współpracę, w tym działania proekologiczne. | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Podsumowanie i rozdanie certyfikatów | Prowadzący Joanna Młynarz | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto200,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Młynarz
rozwojowych. Wspiera ludzi w rozwoju osobistym i zawodowym, prowadząc sesje coachingowe i
szkolenia. Jest vice-dyrektorką Szkoły Trenerów Komunikacji opartej na Empatii (NVC Komunikacja bez przemocy). Odpowiada za
tworzenie i zmiany w programach szkoleń, przeprowadza rekrutację, prowadzi wybrane szkolenia, konsultacje oraz
superwizje.
Od 2001 roku pracuje jako trenerka i konsultantka biznesowa. Współtworzy i realizuje programy z zakresu
zarządzania zespołami, współpracy w zespole, komunikacji w relacjach oraz z zakresu kompetencji trenerskich i
facylitacyjnych. Interesuje ją praca z grupą w oparciu o proces, wspólne poszukiwanie rozwiązań i reagowanie na
to co dzieje się „tu i teraz”. Specjalizuje się w tematach dotyczących umiejętności interpersonalnych, komunikacji,
asertywności i radzenia sobie z konfliktem. Prowadzi mediacje w sytuacjach konfliktowych, facylituje spotkania
zespołów.
Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zarządzania doskonaliła w takich projektach jak: Bank Zachodni WBK – szkolenia
dla wyższej i średniej kadry menedżerskiej (dyrektorzy i kierownicy oddziałów), grup High Potentials; Eurolot – rozwój
organizacji – współpraca z zarządem firmy; Netia – rozwój umiejętności zarządzania zmianą – szkolenia dla kadry
menedżerskiej; Ruch S.A. – rozwój
efektywności współpracy dla kierowników sprzedaży.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.