Kurs Pierwotny oddech życia
Kurs Pierwotny oddech życia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- masażystów,
- terapeutów terapii czaszkowo-krzyżowej,
- terapeutów Polarity,
- osteopatów,
- chiropraktyków,
- terapeutów behawioralnych,
- lekarzy zajmujących się leczeniem narządu ruchu,
- logopedów,
- neurologopedów,
- usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Akademia HR, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji09-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi52
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy terapeutycznej w zakresie wprowadzania równowagi i harmonii do organizmu człowieka.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna, rozumie, definiuje zasady dotyczące diagnostyki i terapii pierwotnego oddechu życia prowadzonego w celu wprowadzenia równowagi i harmonii organizmu | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa zasady pracy BHP terapeuty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje wpływ środowiska na zdrowie człowieka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje ciała subtelne ich rolę i ich wpływ na organizm człowiek | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa jak ciała subtelne funkcjonują, współpracują lub nie, pomiędzy sobą | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje czym jest Pierwotny Oddech Życia (POŻ) , jakie są jego pływy i rytmy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa rodzaje zaburzeń równowagi w organizmie człowieka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa układy i narządy w ciele fizycznym człowieka, ich rolę i położenie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie prowadzi terapię w zakresie wprowadzania równowagi i harmonii do organizmu człowieka, czego konsekwencją jest poprawa zdrowia | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo słucha, wyczuwa i pracuje terapeutycznie wykorzystując rytm POŻ | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik równoważy pozycje ciał subtelnych i miejsca dotknięte zaburzeniami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik równoważy wibracje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje prawidłowe terapie wykorzystując rytm POŻ - oczy, trzustka, wątroba, dwunastnica | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik pracuje z barierami informacyjnymi z wykorzystaniem POŻ - wątroba i pęcherzyk żółciowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje prawidłowe terapie w celu polepszenia stanu równowagi wykorzystując rytm POŻ – ręce/nogi, mostek, kość krzyżową, miednicę, stawy barkowe, miednicę | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza integrację współpracy wszystkich ciał, z wykorzystaniem POŻ | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo liczy pulsację | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik jest świadomy przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej oraz potrzeby ciągłego kształcenia się | Kryteria weryfikacji Uczestnik dąży do samodoskonalenia poprzez systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnik posiada zdolność do kształtowania własnego rozwoju oraz autonomicznego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu zawodowym i społecznym, z uwzględnieniem etycznego kontekstu własnego postępowania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 52 godziny dydaktyczne
PROGRAM :
Moduł I
Dzień 1
- Podstawy i wprowadzenie do kursu.
- Omówienie programu całego kursu.
- BHP pracy terapeuty.
- Nauka umiejętności poruszania się przy łóżku z klientem, zgodnie z zasadami BHP.
- Wiedza teoretyczna dotycząca świata, w którym żyjemy i jego wpływie na zdrowie człowieka.
- Przekazanie wiedzy na temat ciał subtelnych, ich roli i wpływu na organizm człowieka.
Dzień 2
- Wiedza dotycząca Pierwotnego Oddechu Życia, czym jest, jaki ma wpływ na organizmy żywe.
- Omówienie rodzaju zaburzeń równowagi w organizmie człowieka.
- Omówienie narzędzi stosowanych w pracy terapeutycznej z wykorzystaniem POŻ.
- Słuchanie a wyczuwanie POŻ.
- Czym jest cisza w terapii.
- Słuchanie POŻ w różnych ciałach- zajęcia praktyczne.
Dzień 3
- Obserwacja POŻ w poszczególnych ciałach
- Równoważenie pozycji ciał subtelnych.
- Równoważenie miejsc dotkniętych zaburzeniami.
- Sposoby pracy z negatywnymi kształtami.
- Praca z barierami informacyjnymi.
- Praca z równoważeniem wibracji.
Moduł II
Dzień 1
- Równoważenie pozycji ciał – praca na własnym fantomie.
- Układy i narządy w ciele fizycznym człowieka, ich rola i położenie.
- Powtórzenie rodzaju zaburzeń równowagi w organizmie człowieka ( z modułu 1).
- Powtórzenie jakie są narzędzia stosowane w pracy terapeutycznej z wykorzystaniem POŻ ( z modułu 1).
- 2 metody pracy – czym się różnią, omówienie.
- Oczy – praca ze sobą z wykorzystaniem POŻ.
- Wątroba i pęcherzyk żółciowy- praca w parach z barierami informacyjnymi z wykorzystaniem POŻ.
Dzień 2
- Obserwacja przepływu promienia światła w kręgosłupie.
- Praca nad polepszeniem stanu równowagi w nogach/ rękach z wykorzystaniem POŻ.
- Praca ze swoim organem np. trzustka, wątroba, itd., z wykorzystaniem POŻ
- Wspieranie pracy dwunastnicy , z wykorzystaniem POŻ.
Dzień 3
- Równoważenie mostka, kości krzyżowej, miednicy; stawów barkowych z miednicą, z wykorzystaniem POŻ.
- Integracja współpracy wszystkich ciał, z wykorzystaniem POŻ.
- Liczenie pulsacji POŻ .
- Podsumowanie, dyskusja, odpowiedzi na pytania.
- Walidacja
Uczestnicy dostaną informacje dotyczące świata, w którym żyjemy, kim jest człowiek we wszechświecie i jak wszechświat może wpływać na zdrowie człowieka, oraz jak zbudowany jest organizm ludzki. Pomoże im to dogłębnie zauważać i wyczuwać procesy zachodzące w organizmie i umiejętnie dostosowywać odpowiednie układy terapeutyczne do potrzeb klienta.
W praktyce zapoznają się i będą wykonywać układy wspierające ciała człowieka i poszczególne organy, oraz prawidłową współpracę pomiędzy nimi.
Nauczą się wykorzystywać wiedzę o ciałach subtelnych człowieka, ich wpływie na funkcjonowanie organizmu i przekładać to na praktyczne działania terapeutyczne.
Celem kursu jest przekazanie wiedzy dotyczącej Pierwotnego Oddechu Życia i jego wpływu na funkcjonowanie organizmu człowieka, oraz nauczenie uczestników wyczuwania Pierwotnego Oddechu Życia i wykorzystywania go w układach terapeutycznych w pracy z ciałami człowieka, poszczególnymi organami aby poprawić stan zdrowia klienta.
Pierwotny Oddech Życia daje ogromne możliwości harmonizowania i wspierania organizmu w procesach utrzymywania dobrego samopoczucia i w prowadzeniu do zdrowia.
Kurs trwa 52 godz. dydaktyczne, co stanowi 39 godz. zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 5 h 15 min. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Krótkie przerwy realizowane w czasie trwania kursu dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dyd. (szkoleniowa) = 45 min
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Liczba godzin kursu obejmuje:
zajęcia teoretyczne - 16 godz. dydakt.
zajęcia praktyczne - 36 godz. dydakt.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.1, dzień 1, punkty 1-3 - w bloku szkol. uwzględniono 30min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.1, dzień 1, punkty 4-6 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.1, dzień 2, punkty 1-3 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.1, dzień 2, punkty 4-6 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.1, dzień 3, punkty 1-3 - w bloku szkol. uwzględniono 15 min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.1, dzień 3, punkty 4-6 - w bloku szkol. uwzględniono 15 min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.2, dzień 1, punkty 1-3 - w bloku szkol. uwzględniono 15 min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.2, dzień 1, punkty 4-7 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.2, dzień 2, punkty 1-2 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.2, dzień 2, punkty 3-4 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.2, dzień 3, punkty 1-2 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – m.2, dzień 3, punkty 3-4 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Grażyna Małgorzata Zalewska | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Dzień 3, pkt 5. Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 73,08 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 73,08 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Grażyna Małgorzata Zalewska
Od 2013r. nauczycielka Polarity i Pierwotnego Oddechu Życia.
Od 2015r. nauczycielka Normalizacji Składu Biochemicznego Organizmu Człowieka. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1.Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
2.Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie
https://odnova.org.pl/kursy/
pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
3.Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
4.Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala będzie spełniała bezpieczne i higieniczne warunki pracy