Kurs Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce - szkolno-przedszkolny program interwencyjny Sally Goddard-Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP
Kurs Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce - szkolno-przedszkolny program interwencyjny Sally Goddard-Blythe oparty o integrację odruchów oraz ocenę neuromotorycznej gotowości do nauki testem przesiewowym INPP
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- terapeutów integracji sensorycznej,
- nauczycieli,
- psychologów,
- pedagogów,
- Usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Akademia HR, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji14-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy w zakresie metody INPP - program stymulacji i hamowania odruchów pierwotnych i posturalnych oraz ich wpływu na rozwój poznawczy i emocjonalny dziecka.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje objawy zaburzeń motorycznych, rolę ruchu, powiązania pomiędzy poszczególnymi trudnościami | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje objawy zaburzeń motorycznych i definiuje niedojrzałość neuromotoryczną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje rolę ruchu w rozwoju percepcji i koordynacji zmysłowej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa powiązania między specyficznymi trudnościami w uczeniu się a zaburzeniami sensoryczno-motorycznymi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje odruchy pierwotne ocenia dojrzałość funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie pracuje w zakresie metody INPP - program stymulacji i hamowania odruchów pierwotnych i posturalnych oraz ich wpływu na rozwój poznawczy i emocjonalny dziecka | Kryteria weryfikacji Uczestnik diagnozuje dzieci w wieku od 4-7 r. z. oraz dzieci i młodzieży od 7 r. ż. – testy, ocena, prawidłowo dobiera terapie i wskazówki dla rodziców / opiekunów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi terapię INPP | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia zmiany następujące po zastosowaniu programu interwencyjnego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik jest świadomy przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej oraz potrzeby ciągłego kształcenia się | Kryteria weryfikacji 1. Uczestnik dąży do samodoskonalenia poprzez systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji 2. Uczestnik posiada zdolność do kształtowania własnego rozwoju oraz autonomicznego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu zawodowym i społecznym, z uwzględnieniem etycznego kontekstu własnego postępowania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 16 godzin dydaktycznych
PROGRAM KURSU :
Dzień 1
1. Objawy zaburzeń motorycznych widoczne w klasie.
2. Rola ruchu w rozwoju percepcji i koordynacji zmysłowej.
3. Powiązania między specyficznymi trudnościami w uczeniu się a zaburzeniami sensoryczno-motorycznymi.
4. Niedojrzałość neuromotoryczna.
5. Odruchy pierwotne jako wskaźniki dojrzałości w funkcjonowaniu ośrodkowego układu nerwowego oraz miernik zmian następujących pod wpływem programu interwencyjnego.
6. Diagnozowanie dzieci od 4-7 roku życia ( nauka testów i ich oceny)
Dzień 2
1. Diagnozowanie dzieci i młodzieży od 7 roku życia ( nauka testów i oceny)
2. Zasady wprowadzania i realizowania programu ćwiczeń.
3. Walidacja.
Terapia INPP polega na prowadzeniu systematycznych, odpowiednich ćwiczeń ruchowych dających mózgowi „drugą szansę” na wyhamowanie odruchów, a tym samym na poprawienie funkcjonowania dziecka w problematycznych obszarach.
Metoda wyhamowywania odruchów została opracowana w latach 70-tych w Instytucie Neuropsychologii w Chester dla dzieci, które przejawiały specyficzne problemy z nauką, takie jak: dysleksja, dysgrafia, ADD, ADHD, nadpobudliwość psychoruchową, trudności z nauką czytania i pisania, zaburzenia koordynacji i równowagi, dużą rozpraszalność uwagi, opóźniony rozwój mowy, zespół Aspergera .
Dr Sally Goddard jest autorką programu pracy z odruchami pierwotnymi i posturalnymi oraz ich wpływem na rozwój poznawczy i emocjonalny dziecka. Uczenie się oparte na jej koncepcji jest bardziej efektywne i pozwala dziecku prawidłowo rozwijać się i uczyć.
Badania przeprowadzane nad skutecznością programu w przedszkolach i szkołach wykazały, że dzieci nim objęte szybciej się wyciszały po przerwach śródlekcyjnych, poprawiała się u nich równowaga, koordynacja, czytanie i pisanie.
Po odbytym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o udziale w szkoleniu sygnowane przez INPP-Polska uprawniające do prowadzenia zajęć grupowych wg metody INPP oraz materiały szkoleniowe.
Kurs trwa 16 godz. dydaktycznych, co stanowi 12 h zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy oraz walidację, łącznie 1h 45 min. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min
Liczba godzin kursu obejmuje zajęcia teoretyczne – 4 godziny dydaktyczne, oraz zajęcia praktyczne – 12 godzin dydaktycznych.
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień I, punkty 1- 3 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Bogna Stępień Błachowiak | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień I, punkty 4- 6 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Bogna Stępień Błachowiak | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień II, punkt 1 | Prowadzący Bogna Stępień Błachowiak | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - dzień II, punkt 2 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Bogna Stępień Błachowiak | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Punkt 3. Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 450,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 450,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,63 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,63 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bogna Stępień Błachowiak
Na co dzień zajmuje się fizjoterapią niemowląt, diagnostyką integracji sensorycznej niemowląt i dzieci, diagnozą i terapią odruchów pierwotnych .
Przez prawie 25 lat pracowała z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym , z zaburzeniami genetycznym ze sprzężeniami i obniżonym potencjałem intelektualnym.
Ukończyła szereg kursów, min.
• Kurs podstawowy NDT Bobath
• Kurs NDT-Bobath course for Assessment and Treatment of Babies with Neurological and Allied Conditions
• Uzyskanie licencji trenera/terapeuty INPP
• Pediatric Integratve Manual Therapy - cz. 1,2,3
• Kurs podstawowy z zakresu neurofizjologicznych podstaw integracji sensorycznej, prowadzenia interpretacji testu: Kliniczne Obserwacje
• Odruchy w uczeniu i nauczaniu
• Diagnoza i terapia SI dzieci w wieku 0-3 lat
• Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej wg dr Jean Ayres- kurs certyfikowany
• Szkolenie certyfikowane w zakresie diagnozy Baterią Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej
• Dynamic neuromuscular stabilization according to Kolare a development kinesiology approach
• Diagnostyka niemowląt metodą Prechtla
• Szkolenie doskonalące NDT Boba
Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1.Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
2.Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://odnova.org.pl/kursy/pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
3.Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
4.Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala dydaktyczna będzie dostosowana do potrzeb kursu. Będą bezpieczne i higieniczne warunki pracy.