Kurs Funkcjonalna terapia wisceralna w pediatrii i neonatologii
Kurs Funkcjonalna terapia wisceralna w pediatrii i neonatologii
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- lekarzy,
- studentów osteopatii,
- osteopatów,
- położnych,
- pielęgniarek,
- logopedów,
- naurologopedów,
- usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Akademia HR, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem, Lubuskie Bony Rozwojowe.
Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy z małym pacjentem przy wykorzystaniu wielu osteopatycznych technik wisceralnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna, definiuje i rozróżnia zaburzenia metaboliczne i osteopatyczne techniki wisceralne | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa wzajemne powiązania narządów, znaczenie mikrobioty i zaburzeń metabolicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje osteopatyczne techniki wisceralane | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zaburzenia metabolizmu takie jak : KPU i EDS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie pracuje z małym pacjentem przy wykorzystaniu wielu osteopatycznych technik wisceralnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik czyta z ciała za pomocą stref projekcyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie interpretuje wzajemne powiązania narządów oraz znaczenie mikrobioty w odniesieniu do mutacji MTHFR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik korzysta z wachlarza nowych technik do pracy manualnej z pacjentem oraz rozumie celowości ich użycia w wybranych przypadkach klinicznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie diagnozuje i dobiera odpowiednie osteopatyczne techniki wisceralne w myśli terapii holistycznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się szerokim wachlarzem nowych technik do pracy manualnej z pacjentem z nastawieniem na usprawnienie pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik przestrzega praw pacjenta i zasad etyki zawodowej oraz realizuje potrzebę ciągłego kształcenia się | Kryteria weryfikacji Uczestnik podwyższa swoje kompetencje poprzez samodoskonalenie oraz systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie kieruje własnym rozwojem oraz autonomicznie i odpowiedzialnie uczestniczy w życiu zawodowym i społecznym, z uwzględnieniem etycznego kontekstu własnego postępowania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem na fantomach lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 21 godzin dydaktycznych
PROGRAM KURSU :
1. Badanie diagnostyczne w oparciu o diagnozę z: (teoria 2h dyd)
- języka
-twarzy
-reki
-postawy ciała
2. Osteopatyczne techniki wisceralne (teoria 1h dyd)
3. Znaczenie epigenetyki (teoria 1h dyd)
4. Znaczenie mikrobioty (teoria 1h dyd)
5. Mutacje MTHFR (teoria 1h dyd)
6. Zaburzenia metabolizmu takie jak : KPU i EDS (teoria 1h dyd)
7.Walidacja
I dzień: teoria 180 min + praktyka 300min
II dzień: teoria 135 min + praktyka 330 min (w tym walidacja)
Terapia wisceralna w pediatrii to wyjątkowa praca z ciałem małego pacjenta. Wymaga nie tylko zdobycia umiejętności technicznych ale również wiedzy na temat tego co dzieje się wewnątrz tak małego ciała. Tylko wtedy leczenie staje się w pełni efektywne i pozwala nam szczegółowo przyjrzeć się pacjentowi.
Funkcjonalna terapia wisceralna uczy Nas nie tylko technik wisceralnych, ale również pozwala nam zrozumieć kiedy powinniśmy ich użyć i jakie niesie to za sobą znaczenie w odniesieniu do fizjologii ciała pacjenta.
Celem kursu jest nauka czytania z ciała za pomocą stref projekcyjnych oraz zdobycie umiejętności interpretacji wzajemnych powiązań narządów oraz znaczenia mikrobioty w odniesieniu do mutacji MTHFR.
Praktyka odbywać się będzie na fantomach i na kursantach, aby mogli doświadczyć działania technik.
Kurs trwa 21 godz. dydaktycznych, co stanowi 15 h i 45 min. zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 2 h. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Liczba godzin kursu obejmuje:
zajęcia teoretyczne - 7 godz. dydakt.
zajęcia praktyczne - 14 godz. dydakt.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - punkt 1(w tym 90min teorii)- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Aneta Szczepańska-Rybak, d.o. | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - punkty 2-3 (w tym 90min teorii)- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Aneta Szczepańska-Rybak, d.o. | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - punkty 4-5 (w tym 90 min teorii)- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Aneta Szczepańska-Rybak, d.o. | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - punkt 6 (w tym 45min teorii)- w bloku szkol. uwzględniono 30 min.przerwy | Prowadzący mgr Aneta Szczepańska-Rybak, d.o. | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 7.Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 104,76 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 104,76 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Aneta Szczepańska-Rybak, d.o.
Pełni funkcje asystenta w International Academy of Manual Medicine na kursach FDM wg. S. Typaldosa.
Uczestniczka wielu kursów i szkoleń poświęconych zagadnieniom medycznym m.in. Międzynarodowy Egzamin Terapii FDM (FDM IC), dodatkowo szereg kursów rozwijających w tej dziedzinie, ze światowej sławy instruktorami (m.in. USA, Japonia, Austria), Osteopatii pediatrycznej (kursy rozwijające). Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1.Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
2.Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie
https://odnova.org.pl/kursy/
pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
3.Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
4.Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem, Lubuskie Bony Rozwojowe.
Adres
Adres
Parter. Wejście obok windy
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala dydaktyczna będzie dostosowana do potrzeb kursu. Będą bezpieczne i higieniczne warunki pracy.