Kurs Fizjowidzenie
Kurs Fizjowidzenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- terapeutów widzenia,
- tyflopedagogów,
- oligofrenopedagogów,
- neurologopedów,
- terapeutów zajęciowych,
- usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Akademia HR, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery-sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji05-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi19
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje uczestników do samodzielnej pracy z dzieckiem z problemami rozwojowymi, w tym z dysfunkcją widzenia, by dziecko funkcjonalnie odnosiło jak największe sukcesy w aktywności własnej i własnych kompetencjach, zarówno ruchowych jak i poznawczych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna, definiuje konieczność wspomagania kontroli posturalnej, korzystania z widzenia, by funkcjonalnie dziecko odnosiło jak największe sukcesy w aktywności własnej i własnych kompetencjach, zarówno ruchowych jak i poznawczych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje na co zwracać uwagę przy badaniu pacjenta pod kątem wzrokowym, funkcjonalnym, motorycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje najefektywniejsze techniki fizjoterapeutyczne stosowane z dziećmi z problemami rozwojowymi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie diagnozuje i leczy dzieci z problemami rozwojowymi | Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje dziecko przy użyciu skal funkcjonalnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa cele funkcjonalne, realne i adekwatne do możliwości dziecka | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera materiał do pracy z dzieckiem z uszkodzeniami widzenia oraz pozycje do pracy nad kompetencjami poznawczymi i komunikacyjnymi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik pracuje na matach w celu rozwiązywania problemów klinicznych pacjentów z hipotonią posturalną i zaburzeniami widzenia obuocznymi, deficytem przekraczania linii środkowej i mózgowymi zaburzeniami widzenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik jest świadomy przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej oraz potrzeby ciągłego kształcenia się | Kryteria weryfikacji Uczestnik dąży do samodoskonalenia poprzez systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnik posiada zdolność do kształtowania własnego rozwoju oraz autonomicznego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu zawodowym i społecznym, z uwzględnieniem etycznego kontekstu własnego postępowania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Zaświadczenie zawiera opis efektów uczenia się.
Dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 19 godzin dydaktycznych
PROGRAM KURSU :
Dzień 1
- Warsztat praktyczny, praca na matach, rozwiązywanie problemów klinicznych pacjentów z hipotonią posturalną i zaburzeniami widzenia obuocznymi
- Wprowadzenie do fizjowidzenia.
- Wstęp do oceny funkcjonalnej.
- Warsztat praktyczny, praca na matach, rozwiązywanie problemów klinicznych pacjentów z hipertonia , deficytem przekraczania linii środkowej i mózgowymi zaburzeniami widzenia.
- Wstęp do oceny funkcjonalnej.
- Ocena funkcji wzrokowych.
- Ocena funkcjonalna (skale i filmy).
- Ocena funkcji wzorkowych, testy, badanie, ocena.
- Ocena wzorców posturalnych pacjentów oraz możliwości wzorkowych, ustalanie celów terapii.
Dzień 2
- INITE, dziecko ze sprzężoną niepełnosprawnością wzrokowo-motoryczną w terapii.
- Pozycjonowanie pacjentów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, asymetria oraz aspekt sensoryczny.
- Warsztat praktyczny, aspekt terapeutyczny w pracy z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością:
- techniki wsparcia,
- pozycjonowania,
- rozwijania celów terapeutycznych dobranych do możliwości danego dziecka.
4.Walidacja
Kurs trwa 19 godz. dydaktycznych, co stanowi 14 h 15 min. zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 1 h 30 min. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Liczba godzin kursu obejmuje:
zajęcia teoretyczne - 6 godz. dydakt.
zajęcia praktyczne - 13 godz. dydakt.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 1-5 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Beata Wasicka | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 5-9 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący mgr Beata Wasicka | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 1-2 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy | Prowadzący Mgr Agata Hołubowicz | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkt 3 | Prowadzący Mgr Agata Hołubowicz | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 4.Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 590,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto83,68 PLN
- Koszt osobogodziny netto83,68 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mgr Agata Hołubowicz
Wiele lat pracowała w jedynym na Pomorzu Ośrodku Wczesnego wspomagania Rozwoju dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Sobieszewie jako rehabilitant wzroku diagnozujący i wspomagający możliwości wzrokowe dzieci słabowidzących oraz dzieci z problemami neurologicznymi i korowymi zaburzeniami widzenia. Do tego ośrodka trafiają prawie wszystkie niewidome i słabowidzące dzieci z Pomorza. Pionierka terapii wspólnej zwaną FIZJO-WIDZENIEM. Trener programu INSITE-WZROK.
Ukończyła liczne kursy kwalifikacyjne i studia podyplomowe. Jest osobą bardzo zaangażowaną w proces terapii. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
mgr Beata Wasicka
Absolwentka kierunku fizjoterapii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, wykładowca akademicki, koordynator i założyciel Centrum Dziecka-Wczesna Interwencja Pediatryczna. Swoja karierę zawodową rozpoczynała w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Gdańsku, gdzie pracowała 12 lat. Od początku swojej pracy podążała w kierunku koncepcji NDT Bobath. Pierwszy swój kurs NDT Bobath ukończyła w 2008/2009 i w kolejnych latach pogłębiała swoją wiedzę i praktykę zgodnie z koncepcją Bobath i doszkalała się na licznych kursach i szkoleniach z tematyki rehabilitacji dzieci. Uczestniczyła w wielu szkoleniach zakresu terapii neurorozwojowej i wczesnej diagnostyki zaburzeń rozwoju m in.: Genera lMovements Assessment – metoda Prechtla, TIMP (Test of Infant Motor Performance), szkoleniach z analizy chodu w mózgowym porażeniu dziecięcym, szkoleniach dotyczących korowych zaburzeń widzenia i problemów sensorycznych oraz wielu innych. Jest autorką kursów doszkalających z tematyki fizjoterapii pediatrycznej. Zafascynowana pracą z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz wczesną interwencją dzieci z problemami neurorozwojowymi, gnetycznymi czy tez przedwcześnie urodzonymi. Pracuje jako wykładowca/trener prowadząc specjalistyczne kursy z obszaru opieki zdrowotnej od 2019 roku. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1.Uczestnicy powinni znać anatomię i fi zjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożeniewłaściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
2.Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący sięna stronie https://odnova.org.pl/kursy/pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
3.Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
4.Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem.
Adres
Adres
Parter. Wejście obok windy
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala będzie spełniała bezpieczne i higieniczne warunki pracy