PEDAGOGIKA SPECJALNA – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika). Nabór JESIEŃ 2024.
PEDAGOGIKA SPECJALNA – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika). Nabór JESIEŃ 2024.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia przeznaczone są dla osób, które ukończyły studia magisterskie lub zawodowe (licencjat) z przygotowaniem pedagogicznym (osoby, które nie posiadają przygotowanie pedagogicznego mają możliwość równoległego realizowania dwóch kierunków jednocześnie), nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy szkolni, osoby zainteresowane zdobyciem dodatkowych kwalifikacji w zakresie oligofrenopedagogiki
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi630
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest:Poszerzenie wiedzy uczestników o informacje dotyczące metod i technik rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz prawne aspekty funkcjonowania w/w osób.
Wyposażenie studentów w wiedzę merytoryczną oraz umiejętności praktyczne w dziedzinie oligofrenopedagogiki. Wykształcenie umiejętności prawidłowej metodyki pracy rewalidacyjno-wychowawczej osób ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna specyfikę rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną na różnych etapach życia | Kryteria weryfikacji Poprawnie opisuje etapy rozwoju oraz cechy charakterystyczne dla osób z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Potrafi projektować i realizować programy edukacyjne i terapeutyczne | Kryteria weryfikacji Przygotowuje skuteczny program edukacyjny lub terapeutyczny odpowiedni do potrzeb osób z niepełnosprawnością intelektualną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Umie diagnozować potrzeby edukacyjne i społeczne osób z niepełnosprawnością intelektualną | Kryteria weryfikacji Dokonuje właściwej diagnozy potrzeb edukacyjnych, społecznych i emocjonalnych osób z niepełnosprawnością intelektualną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Posiada umiejętność pracy w zespole interdyscyplinarnym | Kryteria weryfikacji Angażuje się aktywnie we współpracę z zespołem, przedstawiając konstruktywne rozwiązania i pomysły w pracy z osobami niepełnosprawnymi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Zna podstawowe zasady etyki zawodowej w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną | Kryteria weryfikacji Przestrzega etycznych zasad w relacjach z podopiecznymi oraz współpracownikami w codziennej pracy | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Umie wspierać osoby z niepełnosprawnością intelektualną w rozwijaniu samodzielności | Kryteria weryfikacji Organizuje zajęcia i działania wspomagające rozwój samodzielności w życiu codziennym osób z niepełnosprawnością intelektualną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Posiada wiedzę na temat metod rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną | Kryteria weryfikacji Prawidłowo wymienia i opisuje metody rehabilitacji oraz ich zastosowanie w praktyce | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Potrafi monitorować i oceniać postępy osób z niepełnosprawnością intelektualną | Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia do oceny postępów oraz dokonuje analizy wyników osiągniętych przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów:
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALISTYCZNEGO
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Przygotowanie merytoryczne
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Oligofrenopedagogika
- Rewalidacja indywidualna
- Psychologiczne podstawy terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Metody i techniki rehabilitacji psychologicznej
- Sytuacja rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
- Aktywność społeczna i ruchowa osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Kształcenie i wychowanie integracyjne
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
- Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC)
- Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne i praktyki
- Metodyka wychowania i nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- Metodyka wychowania i nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym
- Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej osób ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną
Praktyka zawodowa 180 h
Praktyki odbywają się w formie stacjonarnej w placówkach do tego wyznaczonych, np. szkoły, przedszkola, poradnie psychologiczno -pedagogiczne itp.
Realizacja praktyk jest niezbędna do uzyskania absolutorium i zakończenia studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto5,71 PLN
- Koszt osobogodziny netto5,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Solowska
Wioletta Ginter
Anna Ławniczak
Monika Kromolan
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne w formie elektronicznej na indywidualnym koncie w panelu słuchacza w tym:
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja.
- Metoda symulacyjna.
- Metoda projektu.
- Rozmowa kierowana.
-
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
-
Usługa realizowana jest poza godzinami pracy i podejmowana z własnej inicjatywny.
-
Po uzyskaniu absolutorium Uczestnik usługi rozwojowej otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
-
Bez realizacji obowiązkowych stacjonarnych praktyk kierunkowych nie jest możliwe ukończenie studiów podyplomowych.
Warunki uczestnictwa
- Kandydat musi posiadać ukończone studia wyższe: licencjat, inżynier lub magister.
- Wypełniony kwestionariusz osobowy (wysyłany mailowo) lub dostępny w biurze rekrutacji: nowekwalifi kacjerybnik@gmail.com
- Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
- 1 egzemplarz podpisanej umowy o świadczeniu usług edukacyjnych z Usługodawcą
- Realizacja wszystkich godzin praktyk w trakcie pełnego cyklu kształcenia. Praktyki niezbędne są do uzyskania absolutorium/walidacji. Student otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wystawione przez WSHE w Brzegu.
- Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut
Koszt studiów nie obejmuje opłaty wpisowej w wysokości 150 zł
Studia prowadzone są przez
Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Uczelnia posiada akredytację PKA.
Informacje dodatkowe
Zapraszamy również na inne kierunki studiów:
- PEDAGOGIKA SPECJALNA:
- Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)
- Diagnoza i Terapia pedagogiczna
- Logopedia
- Terapia zajęciowa
- Edukacja integracyjna i włączająca
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (Surdopedagogika)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika)
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- Przygotowanie pedagogiczne
- Przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka obcego
- Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
- Zarządzanie oświatą
- Integracja sensoryczna z terapią ręki
- Neurologopedia
- Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
- Pedagogika Marii Montessori
- Pedagogika korekcyjna
- Edukacja dla bezpieczeństwa
- Biznes i zarządzanie
Masz pytania?
Prosimy o kontakt: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Uczestnicy otrzymują dostęp do plaformy Livewebinar. Nie ma konieczności ściągania jakiegokolawiek opragromawania.Usługodawca wysyła link do zajęć, poprzez który należy wejść wpisując imię i nazwisko studenta.
- Komputer stacjonarny/laptop/tablet, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimumWindows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Offi ce lub Open Offi ce dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
- Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
- Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.