PEDAGOGIKA SPECJALNA - Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami autyzmu. Nabór JESIEŃ 2024. 3 semestry
PEDAGOGIKA SPECJALNA - Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami autyzmu. Nabór JESIEŃ 2024. 3 semestry
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia PEDAGOGIKA SPECJALNA - EDUKACJA, TERAPIA IWSPOMAGANIE OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU przeznaczone dla nauczycieli oraz innych osób z wykształceniem wyższym, którzy pracują lub planują pracę z osobami ze spektrumautyzmu i Zespołem Aspergera.
Ukończenie studiów poszerzykwalifi kacje pedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli,pracowników poradni psychologicznych. - Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi630
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest:Poszerzenie wiedzy uczestników studiów o informacje dotyczące specyfiki rozwoju osób ze spektrum autyzmu.
Wyposażenie studentów w wiedzę merytoryczną i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z osobami ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Wykształcenie umiejętności dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie teoretycznych podstaw spektrum autyzmu oraz jego różnorodnych przejawów | Kryteria weryfikacji Student potrafi omówić kluczowe teorie i symptomy autyzmu oraz zróżnicowanie objawów w zależności od jednostki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Umiejętność diagnozowania potrzeb edukacyjnych ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu | Kryteria weryfikacji Student potrafi analizować przypadki i wskazywać potrzeby edukacyjne oraz terapeutyczne na podstawie obserwacji i wywiadów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Znajomość strategii i metod terapeutycznych wspierających rozwój osób z autyzmem | Kryteria weryfikacji Student potrafi zaprezentować konkretne metody terapii i dostosować je do indywidualnych potrzeb uczniów z autyzmem | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętność tworzenia indywidualnych programów edukacyjnych i terapeutycznych | Kryteria weryfikacji Student potrafi opracować zindywidualizowany plan terapii i edukacji oraz przedstawić założenia programu | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Umiejętność pracy w zespole terapeutycznym i współpracy z rodzicami | Kryteria weryfikacji Student potrafi efektywnie komunikować się z rodzicami i członkami zespołu terapeutycznego w celu opracowania wspólnych strategii wspomagania rozwoju osoby z autyzmem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Rozpoznawanie i zarządzanie trudnymi sytuacjami oraz zachowaniami uczniów z autyzmem | Kryteria weryfikacji Student potrafi efektywnie radzić sobie w sytuacjach kryzysowych i stosować adekwatne interwencje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętność prowadzenia zajęć edukacyjnych dostosowanych do potrzeb uczniów z autyzmem | Kryteria weryfikacji Student potrafi zorganizować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb uczniów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów:
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALISTYCZNEGO
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Przygotowanie merytoryczne
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Podstawy neuropsychologii
- Terapia i wsparcie rodziny dziecka
- Zaburzenia integracji sensorycznej w zaburzeniach ze spektrum autyzmu
- Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Problemy dojrzewania i dorosłości osób ze spektrum autyzmu
- Społeczne funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu
- Specjalne potrzeby uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Wspieranie rozwoju zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Trening umiejętności społecznych
- Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC)
- Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne i praktyki
- Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu
- Metodyka zajęć rehabilitacji indywidualnej ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Metodyka zajęć aktywizujących w grupie szkolnej
Praktyka zawodowa 180 h
Praktyki odbywają się w formie stacjonarnej w placówkach do tego wyznaczonych, np. szkoły, przedszkola, poradnie psychologiczno -pedagogiczne itp.
Realizacja praktyk jest niezbędna do uzyskania absolutorium i zakończenia studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 600,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto5,71 PLN
- Koszt osobogodziny netto5,71 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wioletta Ginter
Anna Ławniczak
Monika Kromolan
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne w formie elektronicznej na indywidualnym koncie w panelu słuchacza w tym:
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja.
- Metoda symulacyjna.
- Metoda projektu.
- Rozmowa kierowana.
-
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
-
Usługa realizowana jest poza godzinami pracy i podejmowana z własnej inicjatywny.
-
Po uzyskaniu absolutorium Uczestnik usługi rozwojowej otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
-
Bez realizacji obowiązkowych stacjonarnych praktyk kierunkowych nie jest możliwe ukończenie studiów podyplomowych.
Warunki uczestnictwa
- Kandydat musi posiadać ukończone studia wyższe: licencjat, inżynier lub magister.
- Wypełniony kwestionariusz osobowy (wysyłany mailowo) lub dostępny w biurze rekrutacji: nowekwalifi kacjerybnik@gmail.com
- Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
- 1 egzemplarz podpisanej umowy o świadczeniu usług edukacyjnych z Usługodawcą
- Realizacja wszystkich godzin praktyk w trakcie pełnego cyklu kształcenia. Praktyki niezbędne są do uzyskania absolutorium/walidacji. Student otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wystawione przez WSHE w Brzegu.
- Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut
Koszt studiów nie obejmuje opłaty wpisowej w wysokości 150 zł
Studia prowadzone są przez
Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.
Uczelnia posiada akredytację PKA.
Informacje dodatkowe
Zapraszamy również na inne kierunki studiów:
- PEDAGOGIKA SPECJALNA:
- Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)
- Diagnoza i Terapia pedagogiczna
- Logopedia
- Terapia zajęciowa
- Edukacja integracyjna i włączająca
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (Surdopedagogika)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika)
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- Przygotowanie pedagogiczne
- Przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka obcego
- Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
- Zarządzanie oświatą
- Integracja sensoryczna z terapią ręki
- Neurologopedia
- Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
- Pedagogika Marii Montessori
- Pedagogika korekcyjna
- Edukacja dla bezpieczeństwa
- Biznes i zarządzanie
Masz pytania?
Prosimy o kontakt: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Uczestnicy otrzymują dostęp do plaformy Livewebinar. Nie ma konieczności ściągania jakiegokolawiek opragromawania.Usługodawca wysyła link do zajęć, poprzez który należy wejść wpisując imię i nazwisko studenta.
- Komputer stacjonarny/laptop/tablet, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimumWindows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Offi ce lub Open Offi ce dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
- Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
- Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.